Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Brandweer & Ambulance voertuigen.

Gestart door Romar donderdag 15 juli 2010, 02:13:58

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Brandweer & Ambulance voertuigen.
Dat is wel een goed idee.....de lijmranden weer in de originele staat te brengen.........ook maar eens proberen.......
Re: Brandweer & Ambulance voertuigen.
Citaat van: Romar op dinsdag 20 november 2012, 17:57:07
Maar mocht er nog eens iets gebouwd worden op basis van dit helikopettertje, dan denk ik toch dat ik de ramen maar gewoon af ga plakken... kost misschien wat meer tijd, maar dan heb je die naad in ieder geval niet.
Ik gebruik vaak Humbrol Maskol i.p.v. afplaktape.
Is een soort latex coating die je op het "af te plakken" deel schildert.
Na het spuiten en het, grijpvast, drogen van de lak met b.v. een tandenstoker het latexvelletje eraf pellen.
Zoek maar eens op "maskol" in Google.

Re: Brandweer & Ambulance voertuigen.
Ben bekend met dit soort producten maar heb er zo me twijfels bij, misschien toch eens een keer aanschaffen en eens kijken hoe het bevalt. :P
Re: Brandweer & Ambulance voertuigen.
Zo! Van 't weekend en vandaag de heli maar eens afgemaakt, werd wel eens een keer tijd geloof ik.  :mrgreen:

Twee jaar terug al eens aan begonnen, heli uit elkaar gehaald en geschilderd... was me niet naar me zin, dus in een hoek beland, vorig jaar november weer eens opgepakt. Gestript, deze keer gespoten en dat beviel me al een stuk beter. Daarna beplakt. Toen is ie weer in een hoekje beland, geen zin/energie/puf om wat te doen.

Nu weer wat energie en zin terug gevonden, dus maar uit het hoekje gevist, en afgemaakt.   :)

Zie hier de laatste loodjes:

Uit een plaatje 0,25 mm styreen twee vinnetjes gesneden, deze komen achter op het landingsgestel.

Vinnetjes voor op landingsgestel. by Romar Keijser, on Flickr

Aan de voorkant heb ik de uitstekende puntjes (hoe noem je dat eigenlijk?) ingekort en wat verbogen.

Voorkant aangepast by Romar Keijser, on Flickr

Als laatste de vinnetjes op de achterste puntjes gelijmd.
Daarna de vinnetjes zwart gemaakt met een kwassie.

Vinnetjes gemonteerd. by Romar Keijser, on Flickr

Hier het resultaat:


schuin van voren by Romar Keijser, on Flickr


Schuin van boven by Romar Keijser, on Flickr


Bovenkant by Romar Keijser, on Flickr


Onderkant by Romar Keijser, on Flickr

Niet helemaal tevreden, maar het kan er mee door.   :P

Kapje voor op de rotor staat nog te drogen, deze was ik vergeten mee te spuiten met de rest van de body... Rotortips met de hand (nou ja, kwassie) aangezet.

Mvg,

Romar
Re: Brandweer & Ambulance voertuigen.
Nuver man (mooi gedaan jongen, uit Gronings voor beginners)
Re: Brandweer & Ambulance voertuigen.
Mooi gemaakt! Misschien is het ook leuk om een dienstauto van rijkswaterstaat met weginspecteur erbij te zetten. Die zijn altijd aanwezig bij een ongeval / pechgeval op de snelweg.