Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Ervaringen met Tams-LD-G-34 en 2-motorige F7's

Gestart door RoelofS maandag 05 juli 2010, 23:08:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ervaringen met Tams-LD-G-34 en 2-motorige F7's
Hallo,

ik heb mijn 3662 en 3663 omgebouwd met de Tams LD-G-34. De ene met de origenele AC-motoren m.b.v. diodes, de andere met twee HAMO-magneten. Het rijgedrag van beiden voldoet aan de verwachtingen, waarbij de cruise-control bij de HAMO-magneten de eigenschappen toch wel duidelijk verbetert.
Ik vond hier tweemaal twee originele M 5-sterren motoren iets te prijzig, dus ik kan daar niets over zeggen.
  Ik heb in beide gevallen de motoren eenvoudig parallel gezet op de 3A uitgangen van de decoder,
met twee diodes cq twee zelf-inducties per motor. Werkt goed vanaf het eerste moment; wellicht ga ik de max snelheid voor versie met HAMO-magneet nog wat terugschroeven. Die vloog letterlijk uit de
( parallel-) bocht bij die snelheid!
  Opvallend was de afname in snelheid van de diode-versie, wanneer de ander ging rijden op dezelfde
baan cq gevoed door (een) Intellibox met 50W trafo. Er rijden dan natuurlijk eigenlijk 4 treinen, maar het is illustratief om het verschil te zien tussen de twee bij deze proef, waarbij de voedingsspanning duidelijk iets inzakt vanwege de relatief grote belasting.
  De "omgekeerde" proef geeft een veel kleiner effect.

m.vr.gr.,

RoelofS