Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3rail Forum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Ombouwen Märklin H0 Modellen
| | |-+  Ervaringen met Tams-LD-G-34 en 2-motorige F7's
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen met Tams-LD-G-34 en 2-motorige F7's  (gelezen 1234 keer)

RoelofS

  • Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
Ervaringen met Tams-LD-G-34 en 2-motorige F7's
« Gepost op: maandag 05 juli 2010, 23:08:28 »

Hallo,

 ik heb mijn 3662 en 3663 omgebouwd met de Tams LD-G-34. De ene met de origenele AC-motoren m.b.v. diodes, de andere met twee HAMO-magneten. Het rijgedrag van beiden voldoet aan de verwachtingen, waarbij de cruise-control bij de HAMO-magneten de eigenschappen toch wel duidelijk verbetert.
 Ik vond hier tweemaal twee originele M 5-sterren motoren iets te prijzig, dus ik kan daar niets over zeggen.
  Ik heb in beide gevallen de motoren eenvoudig parallel gezet op de 3A uitgangen van de decoder,
met twee diodes cq twee zelf-inducties per motor. Werkt goed vanaf het eerste moment; wellicht ga ik de max snelheid voor versie met HAMO-magneet nog wat terugschroeven. Die vloog letterlijk uit de
( parallel-) bocht bij die snelheid!
  Opvallend was de afname in snelheid van de diode-versie, wanneer de ander ging rijden op dezelfde
baan cq gevoed door (een) Intellibox met 50W trafo. Er rijden dan natuurlijk eigenlijk 4 treinen, maar het is illustratief om het verschil te zien tussen de twee bij deze proef, waarbij de voedingsspanning duidelijk iets inzakt vanwege de relatief grote belasting.
  De "omgekeerde" proef geeft een veel kleiner effect.

 m.vr.gr.,

RoelofS
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.19 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.022 seconden met 24 queries.