Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Oud materiaal deze zomervakantie

Gestart door Tomm zondag 25 juli 2010, 21:39:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Oud materiaal deze zomervakantie
Gisteren ben ik met mijn gezin terug gekomen van vakantie in het noorden van Beieren (Duitsland) en stuitten bij toeval op een verzameling rijtuigen die tegenover de dichtstbijzijnde supermarkt in Fladungen (stadje in de Rohn vallei) stonden opgesteld. De rijtuigen maakten onderdeel uit van een museum dat niet direct iets met spoorwegen te doen had maar waren zeer de moeite waard om te bekijken. Hier enkele foto's:





Dat smaakte naar meer en zodoende zijn we vandaag naar Utrecht gereden om veel meer te zien. Nu reed de gerestaureerde Hondekop ook zijn "rondje" naar Hilversum en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt  (je doet mijn oudste zoon van bijna 6 geen groter plezier) en ik heb daarnaast nog wat foto's genomen.





Het was een geslaagde vakantie en een leuke dag vandaag.

Groet,

Tom
Re:Oud materiaal deze zomervakantie
In Bayern is het Rhön-Zügle, een erg leuk museumlijntje. Zie ook http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Mellrichstadt%E2%80%93Fladungen
Re:Oud materiaal deze zomervakantie
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Oud materiaal deze zomervakantie
dat is nou leuke toeval  :D
mooie wagonnen en ook een leuk station!

Re:Oud materiaal deze zomervakantie
mooi die donderbussen :)
Re:Oud materiaal deze zomervakantie
Citaat van: timtrein op zondag 25 juli 2010, 23:00:36
In Bayern is het Rhön-Zügle, een erg leuk museumlijntje. Zie ook http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Mellrichstadt%E2%80%93Fladungen

Klopt. We kwamen in Nordheim of Ostheim aan (moet ik om liegen) en daar verwees men naar deze lijn. Maar daar was weinig van te zien, uberhaupt weinig leven in de brouwerij daar ongeacht het tijdstip of dag van de week dat we een van de dorpen bezochten. Maar wel een vreselijk mooie omgeving, als je van wandelen houdt dan zit je daar goed.

Tomm
Re:Oud materiaal deze zomervakantie
Da's n mooie meevaller!
Re:Oud materiaal deze zomervakantie
Citaat van: ndb op dinsdag 27 juli 2010, 12:45:47
Da's n mooie meevaller!

Inderdaad als je van wandelen houdt, helaas is geen van ons vieren een vervent wandelaar...  :lol: