Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

viessmann hobby hoofdsignaal 4600

Gestart door guyremgabdel dinsdag 10 augustus 2010, 20:19:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
viessmann hobby hoofdsignaal 4600
Ik ben ten einde raad. Dat is nu al het 3e hoofdsignaal dat na een tijdje weigert om nog te schakelen. Dus geel en bruin naar de trafo (heb al een aparte trafo genomen met alleen maar het signaal aangesloten). Lichtjes werken perfect. Groen draadje aan bruin : het lampje gaat zolang groen en bruin verbonden zijn donkerder branden (je ziet dus dat er contact gemaakt wordt), maar het signaal weigert op groen te springen. Soms na een hele poos lukt het dan toch en dan gaat het een tijdje vlekkeloos van groen naar rood en omgekeerd.

Heeft iemand ook dit probleem al eens gehad ? Werd bij Viessmaan een slechte serie geproduceerd ?

Ik verneem het graag.

Guy
Re:viessmann hobby hoofdsignaal 4600
kun je eens een schemaatje maken van hoe je alles hebt aangesloten?
Re:viessmann hobby hoofdsignaal 4600
Ik ben geen crack in het tekenen, dus zal het proberen uit te leggen.

Vanuit het signaal heb je volgende draden en die gaan naar:
- bruin --> trafo bruin
- geel  --> trafo geel
- geel met weerstand ---> trafo geel
- rood1 --> stopsectie
- rood2 --> trafo rood
- blauw met rode bol  --> naar schakelpaneel (dat aan bruin trafo hangt)
- blauw met groene bol --> ook naar schakelpaneel

Dus als ik op het schakelpaneel op rood duw moet het signaal op rood springen (doet het ook), maar als ik op groen duw springt het niet (of toch niet altijd) op groen. 2 vorige signalen hadden ook deze nare gewoonte. Vandaar dat ik mij afvraag of het geen constructiefout kan zijn.

Guy
Re:viessmann hobby hoofdsignaal 4600
Vanavond het signaal uitgebouwd en rechtstreeks aangesloten op een trafo. Dus gele en bruine stekkers aangesloten. Dan de groene eventjes in contact gebracht met de bruine. Je ziet een heel klein vonkje, dus maakt waarschijnlijk contact, maar spoel (heb signaal onderaan eens losgemaakt om de mekaniek te bekijken) schakelt niet.
Op het Viessmaan forum bleek dat er nog mensen zijn die problemen hebben met dit type signaal.
Zal dus maar terugbrengen naar de winkel (pas gekocht op 10/6).
Zijn er onder jullie die dergelijk signaal hebben ? En geen problemen mee ?

Guy
Re:viessmann hobby hoofdsignaal 4600
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:viessmann hobby hoofdsignaal 4600
Beste Guy,

Nieuwe seinen altijd eerst even proberen voor je ze inbouwt, als het niet werkt>gelijk terugbrengen, als ze na verloop van tijd stoppen met werken>gelijk terugbrengen, niet zelf gaan kijken, geeft problemen met de garantieclaim.

Groet, Anne W