Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Stromlinien locomotiv nr. 3094

Gestart door PORSCHETRAIN zondag 04 juli 2010, 22:38:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stromlinien locomotiv nr. 3094
PORSCHETRAIN
gast

Stromlinien locomotiv nr. 3094
Uit erfenis heb ik een grooot aantal locs en wagons.
Wie kan mij helpen met de waarde van bovengenoemde?
Aangeschaft in hamburg rond 1960
In originele doos met schone sleepcontacten.

Er volgt meer.
Stuur een email voor foto's
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Dit vind ik toch een beetje jammer.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Citaat van: PORSCHETRAIN op zondag 04 juli 2010, 22:38:10
Stuur een email voor foto's
Dat gaat nogal makkelijk zonder email adres........ :o
En ook een beetje vreemd om te vragen om een email te sturen voor foto's terwijl jij hier info wilt hebben.
Waarom niet gewoon zelf een foto hier plaatsen?
Ik ben bang dat je zo weinig respons zal krijgen.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
En het gaat er waarschijnlijk alleen maar om wat de erfenis op marktplaats oplevert. :lol:
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
@lodewijk, ik dacht dat een forum er was om iemand ergens mee te helpen? :?
@kappa, als je op mijn naam naast het bericht klikt krijg je mijn mailadres, porschetrain [at] gmail.com.
Foto's heb ik al naar je gemaild.
Hoe ik een foto in het bericht kan krijgen heb ik nog niet uitgevogeld


Edit Gerard: mailadres aangepast
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Citaat van: PORSCHETRAIN op maandag 05 juli 2010, 09:21:33
@lodewijk, ik dacht dat een forum er was om iemand ergens mee te helpen? :?

Jazeker onbekende. Maar enige zelfwerkzaamheid kan geen kwaad. Daarnaast is je mailadres voor anderen onzichtbaar.

Succes met de verkoop.

Gr, Ben.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Je hebt niet eens de moeite genomen je even voor te stellen en de manier van vragen doet wel sterk vermoeden dat ik gelijk heb.


Edit: er wordt al goed op geboden op marktplaats aangezien je de zelfde foto daar gebruikt als in je avatar.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Citaat van: PORSCHETRAIN op maandag 05 juli 2010, 09:21:33
@lodewijk, ik dacht dat een forum er was om iemand ergens mee te helpen? :?
@kappa, als je op mijn naam naast het bericht klikt krijg je mijn mailadres, porschetrain [at] gmail.com.
Foto's heb ik al naar je gemaild.
Hoe ik een foto in het bericht kan krijgen heb ik nog niet uitgevogeld


Edit Gerard: mailadres aangepast

Dag Porschetrain.
Zowel reageerders als jij hebben wel gelijk.
Natuurlijk zijn ons forum en de leden altijd bereid om (mede) modelspoorders de helpende hand te bieden.
Maar daar zit dan ook het probleem, "uit erfenis verkregen" duidt op een helaas overleden modelspoorder of verzamelaar, en de erfgenaam is in dit geval dus geen (mede) modelspoorder.

Natuurlijk zijn wij wel geïnteresseerd en willen ook best raad en advies geven, maar aangezien het blijkbaar alleen maar om de verkoop gaat is de animo om te helpen natuurlijk wel wat minder.

De stroomlijnloc BR03.10 Cat. nr. 3094 werd verkocht vanaf 1970 en is in verschillende types gedurende een aantal jaren verkocht.
De prijzen, mits in uitstekende staat en gave doos met boekjes, lopen uiteen van ?100-200. 

Succes met de verkoop.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Hoewel ik me de reactie van anderen kan voorstellen, vind ik dit een zeer net antwoord van AlbertJan.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
AJ is ook heel net....
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Citaat van: Porschetrain op maandag 05 juli 2010, 09:21:33
@kappa, als je op mijn naam naast het bericht klikt krijg je mijn mailadres, porschetrain [at] gmail.com.
Die stond eerst nog niet vermeld, vandaar mijn, misschien wat bot overkomende, reactie.
Maar t' is zeker niet zo bedoeld hoor.

Citeer
Foto's heb ik al naar je gemaild.
Hoe ik een foto in het bericht kan krijgen heb ik nog niet uitgevogeld.
Ik heb helaas nog niets ontvangen.
Als je je foto's host bij bijv. http://www.photobucket.com, vind je bij elke foto een IMG code.
Deze code gewoon in dit draadje plakken.
Wel eerst een account aanmaken bij photobucket.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Als mensen zo antwoorden, logisch dat je ze niet meer hoort :)
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Citaat van: reeves op woensdag 14 juli 2010, 19:03:50
Als mensen zo antwoorden, logisch dat je ze niet meer hoort :)

En het is logisch dat mensen zo antwoorden.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Marklin Fans

Alle onderdelen gaan naar Bouwman en Bouwman veilingen.
Hartelijk dank voor al uw informatie.
Zien wat er gaat ?

www.boertienfoto.nl/toys/index.html

Rails, wissels, catalogi, we zijn er waarschijnlijk nog weken mee bezig.
Interesse? Een mailtje en ik neem contact met u op.

Groeten
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
bewijst nog maar eens dat het enkel om de verkoop te doen was en dat verkoper geenszins in het forum was geinteresseerd.De eerlijke forumleden die ook wat te koop aanbieden worden dan soms het slachtoffer als er negatieve reakties zijn.
Denk dat er maar eens moet gepleit worden om eerst een vragenlijst en ook een  goedkeuring door moderatoren in te voeren alvorens een lidmaatschap te verkrijgen.Dit zou dit soort discussies vermijden.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Toch weer een beetje jammer.

Maar als je een vragenlijst in moet vullen wordt bijna niemand meer lid.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
hoeft niet uitgebreid te zijn hoor.Wie zich die kleine moeite niet wenst te doen is geen echte hobbyer en hoort hier niet thuis.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Citaat van: Porschetrain op woensdag 08 september 2010, 00:04:41
Alle onderdelen gaan naar Bouwman en Bouwman veilingen.
Da's aardig, eerst hier om advies vragen en dan vervolgens de boel naar een veiling brengen. :?
Had het hier op z'n minst kunnen aanbieden, misschien zijn er hier wel geïnteresseerden in al dat moois.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Net eens even gekeken wat er in de verkoop komt maar het is wel een pracht van een collectie.
3015 (benieuwd welk type) 3045 en 2 x 3051, echt wel allemaal collector's items.
Ook ontzettend veel (nieuwe?) modelbouw materialen, het lijkt wel of deze modelspoorder nooit toe is gekomen aan het bouwen van een baan! :shock:

Dus nu de veiling van Bouwman maar eens volgen, wel jammer dat zo'n levenswerk op deze manier verdwijnt! :?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 10 september 2010, 17:30:20
Net eens even gekeken wat er in de verkoop komt maar het is wel een pracht van een collectie.
3015 (benieuwd welk type) 3045 en 2 x 3051, echt wel allemaal collector's items.
Ook ontzettend veel (nieuwe?) modelbouw materialen, het lijkt wel of deze modelspoorder nooit toe is gekomen aan het bouwen van een baan! :shock:

Dus nu de veiling van Bouwman maar eens volgen, wel jammer dat zo'n levenswerk op deze manier verdwijnt! :?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Ik denk er serieus nu al over na (17) jaar, om gewoon mijn treintjes mee het graf in te nemen als niemand van mijn kinderen (die ik later hoop te krijgen) er geinteriseert in ins. :lol:
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Zitten inderdaad mooie items tussen.
De persoon gebruikte het forum waarschijnlijk om te weten te komen of hij iets bijzonders had.
Ik denk dat hij nog nooit een gestroomlijnde loc had gezien of zo :lol:

Groeten,
Ton.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
En porschetrain is pleite.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Ik zou ook verdwijnen als ik zo vriendelijk te woord gestaan werd :P .


mvg. Leo
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Erg slim zijn ze bij Bouwman(2x) ook niet. De speelgoedveiling (waarvan ik aanneem dat daar de treintjes worden verkocht) is op de zelfde dag als de volgende "Houten" 8)
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Citaat van: Rutger op zondag 12 september 2010, 11:23:53
Erg slim zijn ze bij Bouwman(2x) ook niet. De speelgoedveiling (waarvan ik aanneem dat daar de treintjes worden verkocht) is op de zelfde dag als de volgende "Houten" 8)

Misschien wordt dit ook weer een Internet veiling.
Daarbij is het toch wel spijtig dat zulke mooie (en zeldzame) items op een speelgoedveiling verkocht gaan worden! :shock:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Citaat van: Kappa op woensdag 08 september 2010, 21:47:00
Citaat van: Porschetrain op woensdag 08 september 2010, 00:04:41
Alle onderdelen gaan naar Bouwman en Bouwman veilingen.
Da's aardig, eerst hier om advies vragen en dan vervolgens de boel naar een veiling brengen. :?
Had het hier op z'n minst kunnen aanbieden, misschien zijn er hier wel geïnteresseerden in al dat moois.


Ad, zijn vraag leek mij toch heel helder. Iemand die graag bij kenners op een forum te rade gaat voor wat betreft waarde, meer niet.


Citaat van: bellejt op woensdag 08 september 2010, 16:43:02
bewijst nog maar eens dat het enkel om de verkoop te doen was en dat verkoper geenszins in het forum was geinteresseerd.De eerlijke forumleden die ook wat te koop aanbieden worden dan soms het slachtoffer als er negatieve reakties zijn.
Denk dat er maar eens moet gepleit worden om eerst een vragenlijst en ook een  goedkeuring door moderatoren in te voeren alvorens een lidmaatschap te verkrijgen.Dit zou dit soort discussies vermijden.
Citaat van: bellejt op woensdag 08 september 2010, 20:31:58
hoeft niet uitgebreid te zijn hoor.Wie zich die kleine moeite niet wenst te doen is geen echte hobbyer en hoort hier niet thuis.

Kom kom, en jij zeker hoofd ballotagecommissie?

Ik kan mij ook voorstellen dat hij zich niet welkom voelde als ik zo een aantal reakties lees. Da's mijnsinziens niet de manier.

Vraag was helder en waarom zo iemand niet helpen?
Je kunt ook niet reageren als je daar geen zin in hebt!


Algemeen:

Als wij nu eens wat doorgevraagd hadden en de verschillende opties voor verkoop van zo'n geërfte collectie hadden aangegeven en verwachte opbrengst, was Porschetrain meer geholpen en had hij mischien wel nog hier een en ander aangeboden.
Nu gaat het naar een vage veiling en krijg ik de indruk dat hij niet zich door de koude douche van rakties niet erg velkom voelde en maar gauw zijn account heeft verwijderd.


Dus wat mij betreft staat dit forum open voor mensen die opeens met treintjes zitten opgescheept of alleen willen weten wat ze er voor moeten of kunnen vragen of verwachten op een Marktplaats.nl e.d. advertentie.
Dat blijkt toch redelijk uit de vraag en duur dat iemand actief is.
En nogmaals: je kunt ook niet reageren en dit soort mensen negeren als je geen zin hebt in dergelijke interesse. Da's naar mijn idee beter voor dit forum dan in wat voor vorm afzijkende of afkeurende reakties. Kritiekpuntje mag natuurlijk, maar hou het opbouwend.

Hajo

Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Citaat van: AnalogDriver op zondag 12 september 2010, 11:46:03
Dus wat mij betreft staat dit forum open voor mensen die opeens met treintjes zitten opgescheept of alleen willen weten wat ze er voor moeten of kunnen vragen of verwachten op een Marktplaats.nl e.d. advertentie.

Hajo, hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!
Soms overkomt het mensen (helaas mij nooit) dat ze ineens met een enorme berg modelspoor "rommel" opgescheept zitten en flauw idee hebben wat ze hiermee aan moeten.
Dan is ons forum toch dé manier om te vragen wat ze moeten doen?
En dat de vraagsteller na de verkoop (of antwoorden!) hierna weer verdwenen is, so what en we hebben weer iemand kunnen helpen! :lol:
En wie weet, blijft zo iemand toch of is toch wel geïnteresseerd.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
hajo
je hebt helemaal gelijk
nogsteeds merk ik na een lange tijd te zijn weggeweest dat er een aantal met hele lange tenen zitten hier !!! en dat dezelfde discussies telkens weer keren !!
deze man heeft een vraag en is buitenstaander en krijgt misschien via een kennis te horen dat er een 3 railforum is voor vragen enz enz
hij melt zich aan en vervolgens komt er een landing SH*T over hem heen dat ik me precies kan voorstellen wat hij dacht en hoe hij zich voelt !!!
echt hele puike recklame voor het 3 railforum hoor !!! ga zo door !!! (NOT !!!)
er staat volgens mij voor en door marklinliefhebbers !!!
robert
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Even in het algemeen:
Volgens mij zijn de 3rail forumleden gebaat bij de verkoop uit erfenissen hier op het forum, is het dan niet raadzaam om in de te koop sectie een sticky topic te maken met advies voor dergelijke verkopers met daarin de volgende adviezen en overwegingen:
- Wil je in alles in een keer verkopen of de losse items per stuk.
- Hoe bepaal je de waarde van een item, gevolgd door een verzameling links (als die bestaan.)
- Aan wie wil je verkopen: Handelaren of echte liefhebbers.

Met een dergelijk topic help je verkopers, en is de kans groter dat ze hier spullen te koop aanbieden. Onderschat ook niet het gevoel wat mensen bij de koopwaar kunnen hebben, en dat ze het soms gewoon prettiger vinden om het aan een liefhebber kwijt te raken ipv aan een 'kouwe' handelaar.

Het liefste wil je dat mensen die een plek zoeken voor hun erfenis met zo min mogelijk inspanning hier hun waar te koop kunnen aanbieden. Op alle vragen die dergelijke eenmalige verkopers hebben dient de sticky antwoord te geven.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Verkoop uit een erfenis via dit forum zal een tijdrovende en arbeidsintensieve bezigheid zijn.
Omdat het artikel voor artikel in de verkoop gaat. Tig maal postpakketjes versturen. Enzovoorts.
Bijna niemand op dit forum zal op de complete aanbieding kunnen ingaan omdat een beetje verzameling in de papieren (Eurootjes) loopt.
Ik denk niet niet, dat als ik het hoekje om ga, m'n broer zin heeft er veel tijd in te steken en in zee zal gaan met een commerciële opkoper en/of veilingbureau. 
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Beste Luciën,

Volgens mij kom ik niet goed over. Ik had het niet over de reacties van sommigen op de vraag van de initiator van dit topic, maar over de kans dat je een grote verzameling in één keer kwijt raakt op dit forum.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Er komen vanzelf weer nieuwe mogelijkheden om het beter te doen, dus niet getreurd. Iedereen is weer ietsje wijzer 8)

Misschien kunnen we mensen die met zo'n hele berg treinen aankomen adviseren om een Koll's te kopen. Da's een investering die zichzelf snel terugbetaalt denk ik, omdat ze dan een beetje kunnen kijken of een opkoper een goede prijs biedt.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Wat een dijk van een verzameling is dat zeg, jammer dat het zo gelopen is :( heb net even op de site van bouwman en bouwman gekeken, helaas staat er niks meer op van deze verzameling :(
Wel staat er een hoop fleischmann spul op, zou daar eenvouding een sleper onder te zetten zijn??? want dan kan je er voor weinig een hoop leuk spul halen volgens mij :D
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Onder een fleischman een sleper zetten is niet interessant omdat de wielbreedte en flenzen verschillen van deze van M.Stond dit topic niet in verkopen locomotieven waardoor er de vorige antwoorden zijn ontstaan.Als het in dit topic onmiddelijk had gestaan dan was er totaal anders gereageerd.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Dag allemaal,
ik wilde eigenlijk niet reageren op voren staande doch ik kan het lastig laten.......
Meermaals heb ik moeten lezen dat als iemand iets te koop aanbiedt zonder foto of zonder dat iemand zich heeft voorgesteld hij letterlijk terecht wordt gewezen op een manier die op zijn zachts gezegd niet plezierig is. Ik heb dit zelf al eens mogen meemaken met een vriend van mij die sindsdien het forum links laat liggen.
De vraag die bij mij opkomt is...... van WIE is dit forum eigenlijk ?? Is er een convenant getekend door ons  dat wij ALLEN eigenaar zijn en dat we alles kunnen roepen en zeggen ? Ik dacht het niet.
Is het ONS forum of is het een forum opgezet door iemand die alleen maar de beste bedoelingen had en die uiteindelijk met dit soort van beweringen niet geholpen is.
Is het niet zo dat wij met z'n allen te gast zijn en ons als gasten dienen te gedragen ? Laten we svp. in voorkomende gevallen iemand proberen te helpen. En wat als het een handelaartje is ? Misschien biedt hij wel iets aan wat een van ons wel ECHT interesseert. Zo erg is dat toch niet.
Kon het niet laten.
Mvrgr:
Erik
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Deel je mening. :(

In het verkoophoekje zijn de regels trouwens aangepast: reacties zijn niet meer mogelijk. :P

Gr, Ben.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Citaat van: Erik Salden op dinsdag 05 oktober 2010, 16:09:01
Is het niet zo dat wij met z'n allen te gast zijn en ons als gasten dienen te gedragen ? Laten we svp. in voorkomende gevallen iemand proberen te helpen. En wat als het een handelaartje is ? Misschien biedt hij wel iets aan wat een van ons wel ECHT interesseert. Zo erg is dat toch niet.
Kon het niet laten.
Mvrgr:
Erik

Erik, voor mij heb je (bijna) helemaal gelijk en dat "bijna" komt door het volgende:

Citaat van: Porschetrain op woensdag 08 september 2010, 00:04:41
Rails, wissels, catalogi, we zijn er waarschijnlijk nog weken mee bezig.
Interesse? Een mailtje en ik neem contact met u op.

Al in een eerder stadium contact gezocht met "PORSCHETRAIN" en ook weer n.a.v. deze mededeling.
Maar, zoals je waarschijnlijk al begrepen hebt, helaas geen reactie mogen ontvangen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Oepsie de poepsie,

DIT heb ik niet gezien en gaat mijn bericht eigenlijk in rook op.
Neem me niet kwalijk.
Blijft natuurlijk mijn bewering dat we GASTEN zijn en ons als zodanig dienen te gedragen.

Mvrgr:

Erik
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Ik wil hier ook wel graag op reageren. Mijn opa is pas overleden en ik heb afgelopen jaar veel tijd met hem door gebracht en zijn treinen. Ik heb zelfs een compleet nieuwe baan gemaakt van 5 bij 2,5 meter omdat de oude onveilig en onbetrouwbaar was. Vind het eigenlijk triest dat zo'n mooie verzameling te grabbel wordt gegooid want het is eigenlijk een soort levenswerk. Er zijn dus ook familieleden die dit met de collectie van mijn opa willen doen maar hier heb ik een stokje voor gestoken. Vind het triest om iets waar iemand heel zijn leven mee bezig is geweest voor een paar rotcenten te verkopen. Ik zal niet zeggen dat er nooit wat verkocht wordt maar puur uit respect voor de spullen en de overledene zal ik blijven treinen. Bij deze persoon zijn het dus duidelijk euro tekens wat hij ziet. Zo'n mooie erfenis zet je toch in een vitrine als aandenken? Maar kennelijk zijn de normen en waarden in Nederland zwaar verwaterd.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Citaat van: MystiQ op donderdag 28 oktober 2010, 10:55:59
Ik wil hier ook wel graag op reageren. Mijn opa is pas overleden en ik heb afgelopen jaar veel tijd met hem door gebracht en zijn treinen. Ik heb zelfs een compleet nieuwe baan gemaakt van 5 bij 2,5 meter omdat de oude onveilig en onbetrouwbaar was. Vind het eigenlijk triest dat zo'n mooie verzameling te grabbel wordt gegooid want het is eigenlijk een soort levenswerk. Er zijn dus ook familieleden die dit met de collectie van mijn opa willen doen maar hier heb ik een stokje voor gestoken. Vind het triest om iets waar iemand heel zijn leven mee bezig is geweest voor een paar rotcenten te verkopen. Ik zal niet zeggen dat er nooit wat verkocht wordt maar puur uit respect voor de spullen en de overledene zal ik blijven treinen. Bij deze persoon zijn het dus duidelijk euro tekens wat hij ziet. Zo'n mooie erfenis zet je toch in een vitrine als aandenken? Maar kennelijk zijn de normen en waarden in Nederland zwaar verwaterd.
`
1 woord:

TOP




------

Uiteindelijk als iemand overleden is, en er is een erfenis word er meestal alleen naar geld gekeken, echt zonde dat dat hoofdfactor 1 is. Natuurlijk kan ik begrijpen als je over een collectie van 100+ treinen er dingen moeten worden verkocht. Dan zou ik gewoon de mooisten van opa in een vitrinekast zetten. Al  was het er maar 1, om het aandenken.


MVG, Wijbe
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Ik zal je het zelfs nog sterker vertellen dat op de dag van de uitvaartdienst er een brief lag van een Marklin opkoper genaamd de heer Hans Kuijper die wel de collectie wilde opkopen. Die man was ingeschakeld door een kennis waar mijn opa trams kocht uit Purmerend (Fairfield).

De eerste zin was al te triest voor woorden.

Beste Familie .... allereerst gecondoleerd met het velies van de heer ...... Ons is gevraagd door de heer Sluiters kontakt met u op te nemen. Om trend de mogeljike verkoop van de modelbaan verzameling. Mocht u hiervan gebruik willen (dan) kunt u ons altijd bellen voor een afspraak.

Met vriendelijke groet,

Hans Kuijper


Ik zal je vertellen dat ik gewoon kippenvel kreeg toen ik die brief las net na de uitvaartmis. En als je dan de brief naleest en je ziet hoeveel spelfouten er in zitten alles wat onderstreept is dan weet je ook gelijk hoeveel moeite er in is gestoken. Iets wat raar is als je je zogenaamd voordoet als iemand van de Marklin store in Utrecht. Vandaar dat ik eigenlijk graag wilde reageren omdat er altijd mensen zijn die letterlijk over lijken gaan.
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
De een zijn dood is de ander zijn brood is een passend spreekwoord..........Respect voor elkaar is wel een sleutelwoord voor elk forum.Ik vindt dat je dat voor iedereen moet hebben.

Harald & Alex
Re:Stromlinien locomotiv nr. 3094
Je hebt altijd rotte appels en aasgieren, dat is toch een beetje jammer...