Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Een pendelautomaat verstoppen

Gestart door Gerard zondag 04 juli 2010, 14:17:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een pendelautomaat verstoppen
Voor dit project heb ik een pendelautomaat gekocht. Zo?n ?lelijk? ding kun je natuurlijk niet open en bloot op je baan leggen. Ergens onder de baan hangen was ook geen optie meer: daarvoor kwam het idee en dus ook de automaat te laat.


<de pendelautomaat, nog in de verpakking>

Dan moet je dus iets anders gaan bedenken: een gebouwtje eroverheen leek me een heel aardige oplossing. Dan is de automaat toch nog een soort van onder handbereik en tegelijkertijd onzichtbaar weggewerkt. Een passend gebouw is niet zomaar even te vinden, dus moest er wat bedacht worden. En dat bedenksel moet dan weer gebouwd worden.


<boven en onder de eerste losse onderdelen volgens het beproefde recept: de basis bestaat uit karton>


En daar gaan we het in dit topic over hebben...
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Hallo Gerard, ik ben erg benieuwd hoe dit gaat worden.

Wat ik me afvraag is : geeft zo'n stukje electronica veel warmte af en zo ja,

wat ga je daar mee doen?

Succes met bouwen,

Gijs
Re:Een pendelautomaat verstoppen
De warmte die hier vanaf komt lijkt me minimaal. En anders kan ik nog altijd wat ventilatie-openingen maken op plaatsen die je vanaf het bedieningspaneel niet ziet.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
En zo wordt er weer een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan het zelfbouwverhaal van Driehoven. Succes! :D
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
En Gerard gaat weer wat bouwen...
Waarom kon je het niet gewoon onder de baan hangen met schroeven of weet ik veel?

Ik wens je nog veel succes met de bouw.

Groet, Lesley
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Dag Gerard.

Ben weer erg benieuwd wat je hiervan gaat maken,
maar ook zeker hoe het e.e.a. wordt afgewerkt.

Succes met de bouw!

Groeten,

Erik


Citaat van: Gerard
De warmte die hier vanaf komt lijkt me minimaal. En anders kan ik nog altijd wat ventilatie-openingen maken op plaatsen die je vanaf het bedieningspaneel niet ziet.

Maak er een ijssalon biertent van: ideaal met dit weer én voldoende koeling!
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Heey Gerard,

Erg leuk project en ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien! :D
Veel succes en kijken of deze ook zo veel bezoekers trekt. :D

Groetjes,

Antal
Re:Een pendelautomaat verstoppen
wat is een pendelautomaat?
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Dat is een automaat die ervoor zorgt dat een trein automatisch heen en weer rijdt (pendelt) op een bepaald traject (bijvoorbeeld tussen 2 stations).

Wachttijden op de eindpunten en snelheden waarmee de trein rijdt kun je ook regelen. Verder kun je d.m.v. reedcontacten de trein onderweg ook nog laten stoppen en weer door laten rijden. Ook die wachttijden zijn instelbaar.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
is de pendelautomaat ook te gebruiken voor een analoge baan
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Bij mijn weten wel.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: Ronald op zondag 04 juli 2010, 14:59:54
En zo wordt er weer een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan het zelfbouwverhaal van Driehoven. Succes! :D
Op deze manier wordt het wel een heel dik boek hè 8).

Citaat van: lesley001 op zondag 04 juli 2010, 16:58:55
En Gerard gaat weer wat bouwen...
Waarom kon je het niet gewoon onder de baan hangen met schroeven of weet ik veel?
Dat wordt erg moeilijk. Het spoor dat de automaat moet gaan bedienen ligt op een 5 cm hoge spoordijk op de tafel. En daar weer 10 cm onder loopt nog een schaduwspoor. Het is erg lastig om gaten te boren die precies onder elkaar liggen en daarna ook nog eens de nodige leidingen van beneden  door die gaten naar boven gefrommeld te krijgen. Daarom heb ik voor deze oplossing gekozen: automaat op de spoordijk en een gebouwtje er overheen. Snap je het nog een beetje?
CiteerIk wens je nog veel succes met de bouw.
Dank je.

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 04 juli 2010, 17:30:08
Ben weer erg benieuwd wat je hiervan gaat maken,
maar ook zeker hoe het e.e.a. wordt afgewerkt.

Succes met de bouw!
Dank je. Ik ga mijn best weer doen om er iets moois van te maken.
CiteerMaak er een ijssalon biertent van: ideaal met dit weer én voldoende koeling!
Een ijssalon annex biertent dan maar? Dan is hopelijk iedereen tevreden.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Ik heb zoiets ook in Merklingen gezien (en ja, dat ligt in de buurt van Goppingen), de modelshow daar. Daar stond bij een apart cirkeltje een huisje, wat men eraf tilde toen ik mijn locjes mocht laten rijden op deze geïsoleerde cirkel. Onder het huisje zat een connector (flink aantal contactvlakken) en in het huisje zat een bakje software. Door deze software werd de trein die erop rondreed met de computer gestuurd. Echter, men haalde het huisje eraf en zette er een 6021 trafo op. Deze trafo had andere aangesloten contactvlakken, waardoor de spanning overging van gelijkstroom naar wisselstroom (pukkos werden geactiveerd) en ik kon mijn loks handmatig laten rijden. Was iig leuk en viel niet op!
Ben benieuwd wat jij ervan maakt.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Hoi Gerard,

Ik gok dat het een garage-achtig iets wordt, òf een soort kantoor met opslagruimte.  In feite maakt het niet uit, want het zal toch wel weer iets worden wat niemand verwacht. Ik ben zéér benieuwd, dus we wachten vol ongeduld af naar het vervolg ! Succes met alles.  :D

groeten, Willem.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: Gerard op zondag 04 juli 2010, 20:04:07
Dat is een automaat die ervoor zorgt dat een trein automatisch heen en weer rijdt (pendelt) op een bepaald traject (bijvoorbeeld tussen 2 stations).

Wachttijden op de eindpunten en snelheden waarmee de trein rijdt kun je ook regelen. Verder kun je d.m.v. reedcontacten de trein onderweg ook nog laten stoppen en weer door laten rijden. Ook die wachttijden zijn instelbaar.

oke thx. ik dacht al zoiets. maarja, ik weet nooit iets zeker.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: wilsma op maandag 05 juli 2010, 01:35:37
Ik gok dat het een garage-achtig iets wordt, òf een soort kantoor met opslagruimte. In feite maakt het niet uit, want het zal toch wel weer iets worden wat niemand verwacht. Ik ben zéér benieuwd, dus we wachten vol ongeduld af naar het vervolg !
Ik kan je al verklappen dat het niet groot gaat worden. De automaat is 9 cm lang en 10,5 cm breed en is bijna 2,5 cm hoog. Het gebouwtje wordt dus iets langer, breder en hoger.
CiteerSucces met alles.  :D
Dank je, ik hoop dat het net zo mooi wordt als ik in gedachten heb.

Citaat van: MarklinKoen op maandag 05 juli 2010, 08:03:57
oke thx. ik dacht al zoiets. maarja, ik weet nooit iets zeker.
Het is ook helemaal geen schande om iets te vragen als je het niet (zeker) weet. Daar is dit forum voor bedoeld hè.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
 :D
Re:Een pendelautomaat verstoppen
De temperatuur is aardig gezakt, dat is wel wat fijner om wat te knutselen. Radio aan*) en gaan met die banaan.

Wat heb ik vandaag allemaal gedaan. Karton op maat gesneden en openingen gesneden waar ramen en deuren moeten komen, golfkarton gespoten en ook daar openingen in gesneden voor de ramen en deuren, ramen en deuren van "glas" voorzien en nog wat hout op maat gezaagd, gesneden en geknipt en waar nodig geschilderd.
De openingen snijden in het golfkarton is een precies werkje waar nogal wat tijd in gaat zitten. Er moet heel wat afgemeten worden en dat moet precies gebeuren.
Vandaar ook maar een kleine update vandaag. Morgen hoop ik iets meer te kunnen laten zien.


<linksboven: er zijn al 2 wanden aan elkaar gelijmd>

In de wanden zie je onderin openingen zitten. Daar moeten straks diverse leidingen door naar binnen / buiten voor de stroomvoorziening van de automaat en naar de reedcontacten. Die leidingen worden later weer weggewerkt in kabelgoten.

*) Op welke zender de radio staat mag nu wel bekend zijn :mrgreen:)
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Zo Gerard, alles weer wat verder uitgeknobbeld?

Goede voorbereiding is het halve werk, en dat zit bij jou wel snor! :wink:
Bij zo'n secuur werkje kan ik mij best voorstellen dat je daar wat rustige
muziek (lees: SaaiRadio) bij wil. :mrgreen:

Gezien de golfplaten (een inmiddels beproefd recept . . .) lijkt het hier
wederom om een soort van bedrijfsgebouw te gaan. Dit, in combinatie
met een pendelbaan op gelijkstroom . . . . . tja, wat kunnen we hier uit
opmaken: iets met onderhoud, of juist een andere vorm van openbaar
vervoer zoals metro o.i.d.. Ik weet het niet meer . . .

Wat ik wel weet is dat de voorbereidingen er weer 'mieters' er uit zien!

Groeten,

Erik
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Hoi Gerard,

Dat ziet er veelbelovend uit, wat je al gemaakt hebt ! Ik ga niet meer raden wat het wordt, maar wacht rustig af naar de volgende update, dat is wel zo makkelijk ! (Denk je wèl aan de wedstrijd vanavond ?....) :D

groeten, Willem.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
dat ziet er mooi uit!!
Citaat van: Gerard op maandag 05 juli 2010, 20:56:38
Radio aan*)

*) Op welke zender de radio staat mag nu wel bekend zijn :mrgreen:)
:lol: :mrgreen:
Re:Een pendelautomaat verstoppen
538, toch? of was het nu toch Slam?
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 05 juli 2010, 21:08:19
Zo Gerard, alles weer wat verder uitgeknobbeld?
Ja hoor, ik ben weer wat verder gekomen.
Citeer
Goede voorbereiding is het halve werk, en dat zit bij jou wel snor! :wink:
Bij zo'n secuur werkje kan ik mij best voorstellen dat je daar wat rustige
muziek (lees: SaaiRadio) bij wil. :mrgreen:
Je zal verbaasd staan over mijn voorbereidingen: die zijn er eigenlijk niet. Ik verzin wat, kijk of ik de spullen in huis heb en ga aan de slag.
CiteerGezien de golfplaten (een inmiddels beproefd recept . . .) lijkt het hier
wederom om een soort van bedrijfsgebouw te gaan. Dit, in combinatie
met een pendelbaan op gelijkstroom . . . . . tja, wat kunnen we hier uit
opmaken: iets met onderhoud, of juist een andere vorm van openbaar
vervoer zoals metro o.i.d.. Ik weet het niet meer . . .
:lol:
CiteerWat ik wel weet is dat de voorbereidingen er weer 'mieters' er uit zien!
Dank :D.

Citaat van: wilsma op dinsdag 06 juli 2010, 00:59:35
Dat ziet er veelbelovend uit, wat je al gemaakt hebt ! Ik ga niet meer raden wat het wordt, maar wacht rustig af naar de volgende update, dat is wel zo makkelijk !
Lijkt mij ook. Scroll maar naar beneden en je wordt alweer iets wijzer.
Citeer(Denk je wèl aan de wedstrijd vanavond ?....) :D
Jazeker wel, wees maar niet bang :D.

Citaat van: myron777 op dinsdag 06 juli 2010, 11:21:23
dat ziet er mooi uit!!
Dank je, en het wordt nog veel mooier (hoop ik).

Citaat van: Romar op dinsdag 06 juli 2010, 12:37:16
538, toch? of was het nu toch Slam?
Laten we het maar niet over die herrie hebben die jij "muziek" durft te noemen :mrgreen:.

Na het beantwoorden van de vragen en opmerkingen is het weer tijd voor een update. Dan hebben degenen die niks met voetballen hebben vanavond in ieder geval weer een paar plaatjes om te bekijken en woorden om te lezen :D.


<de wanden zijn zo goed als klaar, het hout en karton moet nog op maat geknipt / gesneden worden>


<boven en onder 2 aanzichten van het gebouwtje met elastieken om de wanden tijdens het drogen op hun plaats te houden>

Eerst dacht ik het gebouw een plat dak te geven, maar bij nader inzien vond ik dat toch wel wat saai. Ik heb al meerdere gebouwen met een plat dak gebouwd, dus wordt het deze keer een golfplaten puntdak.


<de dakspanten staan te drogen en waar ze moeten komen staat al aangegeven...>


< ...en hier staan ze even los op hun plaats>

Tot zover voor vandaag. Veel plezier vanavond bij de voetbalwedstrijd.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Leuk  huisje  :D
al snap ik de bedoeling niet echt...  :?
Re:Een pendelautomaat verstoppen
niet?

Het idee is toch heel simpel.
Pendelautomaat op de tafel monteren, huisje er overheen en hij is uit het zicht.

Mvg,

Romar
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Dag Gerard.

Citaat van: Gerard op dinsdag 06 juli 2010, 15:32:21
Eerst dacht ik het gebouw een plat dak te geven, maar bij nader inzien vond ik dat toch wel wat saai. Ik heb al meerdere gebouwen met een plat dak gebouwd, dus wordt het deze keer een golfplaten puntdak.
Wordt het dan niet té veel golfplaat?
Een dak met zo'n hellingshoek kan toch zeker ook met dakleer!

Citaat van: Gerard
Veel plezier vanavond bij de voetbalwedstrijd.
Dankjewel  :wink:

Groeten,

Erik
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
ziet er goed uit! :D

Citaat van: Gerard op dinsdag 06 juli 2010, 15:32:21Tot zover voor vandaag. Veel plezier vanavond bij de voetbalwedstrijd.
thanks! 8)
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 06 juli 2010, 17:21:03
Wordt het dan niet té veel golfplaat?
Een dak met zo'n hellingshoek kan toch zeker ook met dakleer!
Dat kan, maar ik heb al verschillende gebouwen met dakleer op het dak: de locwerkplaats, de kleine locloods, het station, het busmuseum (is hier nog niet te zien geweest: zit nog ingepakt), een aantal gevelhuizen en een deel van het dak van "Late Night". Vandaar mijn keuze voor een golfplaten dak.

Je moet dit gebouw ook zien als een soort van "semi-permanent" gebouw. Je kent ze waarschijnlijk wel: een stalen frame waartegen en waarop golfplaten worden gemonteerd en het is klaar voor gebruik.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: Romar op dinsdag 06 juli 2010, 17:05:57
Het idee is toch heel simpel.
Pendelautomaat op de tafel monteren, huisje er overheen en hij is uit het zicht.

ja, dat snap ik , maar ik weet niet wat een penderautomaat is :? :(

maar het huisje eroverheen snap ik, wel mooier dan dat ding  :D
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Een pendelautomaat is niets meer dan een stukje software en hardware dat het mogelijk maakt gelijkstroomtreintjes over een traject x te laten pendelen zonder bemoeienis van buitenaf.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: Marklin5 op woensdag 07 juli 2010, 10:41:09
ja, dat snap ik , maar ik weet niet wat een penderautomaat is :? :(
Dan heb je post #8 niet gelezen :(
Citaat van: Gerard op zondag 04 juli 2010, 20:04:07
Dat is een automaat die ervoor zorgt dat een trein automatisch heen en weer rijdt (pendelt) op een bepaald traject (bijvoorbeeld tussen 2 stations).

Wachttijden op de eindpunten en snelheden waarmee de trein rijdt kun je ook regelen. Verder kun je d.m.v. reedcontacten de trein onderweg ook nog laten stoppen en weer door laten rijden. Ook die wachttijden zijn instelbaar.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
De dagelijkse update is weer klaar voor degenen die van werk :(, school :P of strand :twisted: komen.

Vanochtend heb ik het dak gemaakt en dat was vrij simpel: een stukje dun karton op maat gesneden en dat over de lengte half ingesneden. Dat heb ik op het gebouw gelegd en in die snede heb ik een satéprikkertje gelijmd: dan is het dak meteen in de goeie vorm. Daarop heb ik weer golfkarton gelijmd en toen heb ik met een hobbymesje naden in het dak gesneden: de dakplaten.


<de laatste losse onderdelen>

Vervolgens heb ik het dak donkergrijs gespoten.


<met de klok mee: het gebouw, het gespoten dak, 4 latjes voor de afwerking van de onderkant van het dak en 2 stroken golfkarton die voor en achter onder het dak gelijmd moeten worden>

Het einde komt in zicht. Aan het eind van de week moet het gebouwtje toch wel klaar zijn.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Mark verheulen
gast

Re:Een pendelautomaat verstoppen
Hallo Gerard,

Waarom is het geen mogelijkheid om hem onder de baan te stoppen?

Mvg, Mark
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: Gerard op woensdag 07 juli 2010, 16:01:45
Het einde komt in zicht. Aan het eind van de week moet het gebouwtje toch wel klaar zijn.

Mooi, kun je er zondag gelijk een oranje vlag op planten . . . . . .  :lol:

Groeten,

Erik
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
het ziet er weer goed uit!! :D
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: Mark verheulen op woensdag 07 juli 2010, 16:29:37
Hallo Gerard,

Waarom is het geen mogelijkheid om hem onder de baan te stoppen?

Mvg, Mark

Citaat van: Gerard op zondag 04 juli 2010, 14:17:19
Voor dit project heb ik een pendelautomaat gekocht. Zo?n ?lelijk? ding kun je natuurlijk niet open en bloot op je baan leggen. Ergens onder de baan hangen was ook geen optie meer: daarvoor kwam het idee en dus ook de automaat te laat.
........
:wink:
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 07 juli 2010, 17:52:03
Mooi, kun je er zondag gelijk een oranje vlag op planten . . . . . .  :lol:
Dat zou inderdad ideaal zijn ja :D.

Citaat van: myron777 op woensdag 07 juli 2010, 18:16:07
het ziet er weer goed uit!! :D
Dank je.

Citaat van: Mark verheulen op woensdag 07 juli 2010, 16:29:37
Waarom is het geen mogelijkheid om hem onder de baan te stoppen?
In post #11 stond:
CiteerDat wordt erg moeilijk. Het spoor dat de automaat moet gaan bedienen ligt op een 5 cm hoge spoordijk op de tafel. En daar weer 10 cm onder loopt nog een schaduwspoor. Het is erg lastig om gaten te boren die precies onder elkaar liggen en daarna ook nog eens de nodige leidingen van beneden  door die gaten naar boven gefrommeld te krijgen. Daarom heb ik voor deze oplossing gekozen: automaat op de spoordijk en een gebouwtje er overheen. Snap je het nog een beetje?
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
mooi project gerard :D en et word mooi zoals gewoonlijK:D
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Hoi Gerard,

Nou probeer ik een beetje te raden wat voor een gebouw het wordt, en dan is het alweer bijna klaar !?  :shock:  Dan ga ik nu maar raden wat hierna komt :.......Eén of ander gebouw met zonnepanelen op het dak, dan heb je wéér een ànder soort dak !! 8)  (heb ik het goed?)

groeten, Willem.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Forum Moderator Los forumlayout Banditos
Lid sinds: 2009

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: wilsma op donderdag 08 juli 2010, 00:22:00
Hoi Gerard,

Nou probeer ik een beetje te raden wat voor een gebouw het wordt, en dan is het alweer bijna klaar !?  :shock:  Dan ga ik nu maar raden wat hierna komt :.......Eén of ander gebouw met zonnepanelen op het dak, dan heb je wéér een ànder soort dak !! 8)  (heb ik het goed?)

groeten, Willem.

Ik gok op een gebouw zonder dak :lol:

Groeten,
Thierry
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: wijbe op woensdag 07 juli 2010, 21:05:16
mooi project gerard :D en et word mooi zoals gewoonlijK:D
Het heeft kennelijk even geduurd voor Wijbe de weg naar dit topic gevonden had, maar het is hem uiteindelijk toch weer gelukt :). Bedankt.

Citaat van: wilsma op donderdag 08 juli 2010, 00:22:00
Nou probeer ik een beetje te raden wat voor een gebouw het wordt, en dan is het alweer bijna klaar !?  :shock: 
Het is maar een klein en eenvoudig gebouwtje, dus dan is het snel klaar. Bovendien hoefde ik niet "verplicht" naar het strand, dat scheelt ook een hoop tijd 8).
CiteerDan ga ik nu maar raden wat hierna komt :.......Eén of ander gebouw met zonnepanelen op het dak, dan heb je wéér een ànder soort dak !! 8)  (heb ik het goed?)
Hoe het volgende project (gebouw?) eruit gaat zien weet ik nog niet, laat staan dat ik een idee heb over het dak.

Citaat van: Giant op donderdag 08 juli 2010, 01:28:12
Ik gok op een gebouw zonder dak :lol:
Gezien de huidige temperaturen zou dat niet eens zo'n gek idee zijn :lol:.

Op naar de eigenlijke update maar weer. Het blijft toch altijd even spannend of datgene wat je bedacht hebt ook werkelijk klopt. ?Meten is weten?, dus...


< je ziet dat de automaat in de lengte en breedte royaal in het gebouwtje past...>


- - - - -


<... en ook qua hoogte is er ruimte genoeg>

Op de onderste foto zie je op de voorgrond een groen led-je en rechts een oranje. Het zou leuk zijn -maar is niet noodzakelijk- als ik die zou zien branden door de raampjes.
Linksachter, tussen de zwarte blokjes, zit ook nog een geel led-je, maar die zal niet te zien zijn als die brandt. Daar is ook geen raampje omdat die zijde van het gebouwtje bijna tegen een steunbalk van het zolderdak staat.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Hey Gerard,

Zo te zien past het volgens mij perfect ! Moet je ook rekening houden met eventuele warmte die van de pendelautomaat afkomt, of heb je daar totaal geen last van ? (...ik ben niet zo'n techneut, vandaar :roll:)

groeten, Willem.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Kijk eens in post #2:
CiteerDe warmte die hier vanaf komt lijkt me minimaal. En anders kan ik nog altijd wat ventilatie-openingen maken op plaatsen die je vanaf het bedieningspaneel niet ziet.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Dag Gerard, ouwe knobbelaar!

Dit gaat er leuk uitzien hoor. 8)
Maar even twee dingen:
1. heb je met de ruimte rekening gehouden voor de aan te sluiten bedrading?
2. alle drie de LEDjes zou je middels een 6-polig connectortje aan de buitenzijde van het gebouw kunnen plaatsen. Bijvoorbeeld boven de deur als buitenlamp.

Groeten,

Erik
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 08 juli 2010, 17:30:41
Dit gaat er leuk uitzien hoor. 8)
Dank je, ik ben er ook erg tevreden over.
Citeer1. heb je met de ruimte rekening gehouden voor de aan te sluiten bedrading?
Kijk eens in post #17:
CiteerIn de wanden zie je onderin openingen zitten. Daar moeten straks diverse leidingen door naar binnen / buiten voor de stroomvoorziening van de automaat en naar de reedcontacten. Die leidingen worden later weer weggewerkt in kabelgoten.

Citeer2. alle drie de LEDjes zou je middels een 6-polig connectortje aan de buitenzijde van het gebouw kunnen plaatsen. Bijvoorbeeld boven de deur als buitenlamp.
Een geel, groen en oranje lampje als buitenlicht? Nee, dat zie ik niet zitten.

Re:Een pendelautomaat verstoppen
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Mooi hokkie Gerard.

Vergeet de graffiti ook niet he? Dat zit vaak op golfplaathuisjes.
Voor de rest succes met de LED's.

Groet,

Ronald
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: Ronald op donderdag 08 juli 2010, 19:03:45
Mooi hokkie Gerard.
Hokkie? :twisted: Heb ik daar zo mijn best op gedaan? :shock:

CiteerVergeet de graffiti ook niet he? Dat zit vaak op golfplaathuisjes.
Ik bekijk dat nog even. Deze komt namelijk op een plaats te staan waar de spuiters niet zo makkelijk bij kunnen komen.

CiteerVoor de rest succes met de LED's.
Thnx.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Dag Gerard.

Citaat van: Gerard
Citaat van: Nieuwenhuis
Dit gaat er leuk uitzien hoor. 8)
Dank je, ik ben er ook erg tevreden over.
Citeer1. heb je met de ruimte rekening gehouden voor de aan te sluiten bedrading?
Kijk eens in post #17:
CiteerIn de wanden zie je onderin openingen zitten. Daar moeten straks diverse leidingen door naar binnen / buiten voor de stroomvoorziening van de automaat en naar de reedcontacten. Die leidingen worden later weer weggewerkt in kabelgoten.

Stom hé van mij, is mij helemaal ontgaan . . . . . .  :oops:

Citaat van: Gerard
Citeer2. alle drie de LEDjes zou je middels een 6-polig connectortje aan de buitenzijde van het gebouw kunnen plaatsen. Bijvoorbeeld boven de deur als buitenlamp.
Een geel, groen en oranje lampje als buitenlicht? Nee, dat zie ik niet zitten.
Je kunt toch ook witte LED's nemen . . . . . .  :wink:

Groeten,

Erik
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 08 juli 2010, 19:57:21
Stom hé van mij, is mij helemaal ontgaan . . . . . .  :oops:
Geeft niks, je bent niet de enige :wink:.

CiteerJe kunt toch ook witte LED's nemen . . . . . .  :wink:
Dat zou kunnen, maar ik laat het zo. Ik wil dat gebouwtje -in ieder geval voorlopig- nergens aan vast maken omdat ik makkelijk bij de automaat zelf wil blijven komen omdat er nog het één en ander ingesteld moet worden: snelheden, tijden e.d. Misschien komt het later nog.
Het is wel een leuk idee, ik zal het onthouden.
Re:Een pendelautomaat verstoppen
Citaat van: Nieuwenhuis
ouwe
:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Mare, leuk schape boetje zo.
Maar doe mij toch maar een ouderwetse uitvoering van een schapenboet. :mrgreen: