Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Opknappen E41 (3034)

Gestart door Ronald vrijdag 02 juli 2010, 21:50:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Opknappen E41 (3034)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Opknappen E41 (3034)
Hoi allemaal,

ik wilde even wat foto's laten zien van een E41 die ik heb opgeknapt. Overgekocht van forumlid kijfhoek rbf (Leon) voor een kleine prijs.

Zo was de lok bij aankoop: In onderdelen en kleurloos


En dan na de verfbeurten. IK heb eerst een laag witte autolak van Motip aangebracht, en vervolgens daar alle kleuren op geschilderd.




Nu nog eens de opschriften aanbrengen en een decoder erin zetten.
Groet,

Ronald


Re:Opknappen E41 (3034)
Lid sinds: 2010

offline
Re:Opknappen E41 (3034)
Hallo Ronald,

Ik heb op het forum al gezien dat we eerlijk ons gedacht mogen zeggen omdat we er allemaal veel van leren dus bij deze ... helemaal goed bedoeld (heb altijd schrik om negatief comentaar te geven). Ik heb de indruk dat je een kwast hebt gebruikt om hem te schilderen. Zou afplakken en spuiten (zelfs met spuitbusjes) niet mooier geweest zijn? Ik heb het zelf nog nooit op m'n treinen geprobeerd dus als iemand andere gedachten heeft...
Re:Opknappen E41 (3034)
Ik ben het eigenlijk ook wel met Alexander eens.

Citaat van: Ronald
Ik heb eerst een laag witte autolak van Motip aangebracht
Waarom dat wel met een spuitbus en de rest niet?

Ik snap ook niet helemaal waarom je geen afplaktape gebruikt heb.
Afplaktape werkt namelijk ook goed als je met een kwast werkt.

Verder niet lullig bedoeld, maar het resultaat wordt er wel 10x beter door.


Mvg,

Romar
Re:Opknappen E41 (3034)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Opknappen E41 (3034)
Bedankt voor de tips (zo zie ik dat dan  :))

Inderdaad misschien beter geweest om te spuiten, maar wilde eens op basis van een oud modelletje een leuk schilderprojectje maken. Daar ik het allemaal low-budget wilde maken, gewoon met de aanwezige verf en spuitbus. Ik moet zeggen dat het wit op de foto's veel erger lijkt dan het daadwerkelijk is.

Een idee voor de volgende keer, zo beschouw ik deze tips. Dus bedankt!
Groet,

Ronald
Re:Opknappen E41 (3034)
Lid sinds: 2010

offline
Re:Opknappen E41 (3034)
een voorbeeldje als ik mag :)
Ik heb een maand of ze geleden voor de eerste keer in mijn leven een spuitbus vastgehad toen ik de ijzeren poten van een tuinbank een nieuw leven ging inblazen. Toen ik bezig was dacht ik 'hey, laten we wat speelgoed proberen nu we toch bezig zijn'. Toen vond ik een plastic rood wagentje waar ik van dacht dat het in het zwart wel mooi uit zou zien. Van het origineel heb ik spijtig genoeg geen foto (echt lelijk rood plastic) maar ik vind hem wel mooi gelukt:


Wat denken jullie?
Re:Opknappen E41 (3034)
Hoi Alexander,

dat ziet er al een stuk beter uit!

Hier ook wat voorbeeldjes van mij:

Gespoten met kleinspoor verf.
Afplak tape van kip en tamiya.
Raamrubbers met zwarte marker.


Zilver dak van de Roco 1823 grijs gespoten, afgeplakt met tamiya tape.
Verf van Revell (78)

Op de achtergrond ACTS II wagons van kleinspoor met kleinspoor verf. :P

Ik zou je eventueel wel willen helpen met deze lok, als dat gewenst is?

Mvg,

Romar
Re:Opknappen E41 (3034)
Lid sinds: 2010

offline
Re:Opknappen E41 (3034)
Hey Romar,

ik denk dat Ronald en ik wel wat tips kunnen gebruiken in het afplakken. Hoe heb je het dak zo mooi in kleur gebracht zonder het gele 'vuil' te maken? Bij de truck kon ik de blingbling er zo afhalen (en nadien weer opzetten) en de rode onderdelen apart spuiten dus vrij eenvoudig maar aan die loc zitten toch moeilijke hoeken om zomaar af te plakken. Heb je daar foto's van?