Het is duidelijk een budgetmodel. Standaard staat de decoder op adres 78. De logica is me niet duidelijk. De T12 werd onder het DB regime BR 74, dus 74 kan ik nog begrijpen...
Doch de wegen van M* zijn ondoorgrondelijk.
Zoals, in de bovenvermelde link aangegeven, rijdt het lokje goed. Is nagenoeg onhoorbaar. Heeft stroomafname van alle wielen, dus óók van het voorloopwielstel...
De wielen zijn enigszins zijdelings verschuifbaar en de middelste as is geveerd. De voorste as is ietwat "pendelend" opgehangen. Goed railcontact is verzekerd. Prima voor een instapmodel dat dikwijls op slordig gelegde baantjes zal vertoeven.
'k Zou wat pimpwerk doen, daarvoor moest e.e.a. gedemonteerd worden. Dat is geen sinecure. Het verwijderen van de kleine kruiskopschroeven, om het machinistenhuis + waterbakken te kunnen afnemen, gaat nog wel. Dat afnemen gaat niet zomaar. Niet forceren!!! Even loswrikken met een kleine schroevendraaier of scalpel. Pas op de decoder en lichtgeleiders die zich in het achterste deel van het huis bevinden. Het geheel heeft de neiging om mee uitgenomen te worden. En dat is niet de bedoeling. Let er dus op dat dat item op het chassis blijft zitten. Vele handen maken licht werk.. Ik heb slechts twee handen. Dus enig improviseren was van node.
Heb het huis van "glas"voorzien. Vastgeplakt met Crystal Clear van Humbrol.
Machinistje van Roco aan stuurboordzijde erin geplakt. Keteldeel, dat zich in het huis bevindt, zwart geverfd. Armaturen van kleurtjes voorzien. Daar zie je niets van als ze over de baan beweegt... De, te kleine, luchttank verwijderd. En naar achteren verhuist. Een luchttank van betere propoties (afmetingen zijn geschat aan de hand van afbeeldingen in het prachtige boek "Die Dampflokomotiven der Deutsche Reichsbahn - Merkbuch für Triebfahrzeuge", dat ik voor een zacht prijsje bij De Slegte op de kop tikte) vervaardigd van een verbruikt penseel. Front houder en koppeling verwijderd. Roco imitatie koppeling en remslangen op de voorbufferbalk bevestigd. En héél delicaat enige gebruikssporen aangebracht. Het is een museumlokkie.
Het weer aanbrengen en vastdraaien van de voorvermelde kleine kruiskopjes kreeg ik niet voor elkaar alvorens de sleper en wielasafdekking weg te nemen. Maar; het is volbracht...