Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Stootblok 7389 met verlichting

Gestart door 10103 dinsdag 29 juni 2010, 17:04:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stootblok 7389 met verlichting
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Stootblok 7389 met verlichting
Aan het einde van een aantal doodlopende opstelspoortjes wilde ik deze stootblokjes met verlichting gaan monteren. Weet iemand soms in hoeverre deze verlichting 'realistisch' is. Kun je ze zo ook echt op het Duitse spoornet tegenkomen?

Verder vroeg ik me het volgende af. Op sommige foto's zie ik dat er aan dit stootblokje een aantal draadjes vastzitten. Die zullen uitendelijk aan een trafo vastgemaakt moeten worden. Maar zou je de benodigde stroom niet gewoon van de rails kunnen aftappen, net zoals dat bijvoorbeeld bij een wagonnetje met verlichting gaat? Dat zou toch veel eenvoudiger zijn dan weer allerlei draadjes te moeten verbinden...

Re:Stootblok 7389 met verlichting
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Stootblok 7389 met verlichting
Hallo,

Ik heb een ringleiding onder mijn baan zitten bruin en rood als de rijspanning, plus nog een leiding die aan een andere trafo hangt en die is de gele draad.

Dus een kort geel draadje er solderen en aan de ringleiding solderen  8)

Zou niet van de rijspanning aftakken dan houd je minder vermogen over voor de treinen  :?

Simpel  8)

Gr Einte
Re:Stootblok 7389 met verlichting
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Stootblok 7389 met verlichting
gewoon al je blokjes met elkaar verbinden en op je ringleiding voor decoders aansluiten via K84.Kan je kiezen aan of uit.
Re:Stootblok 7389 met verlichting
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:Stootblok 7389 met verlichting
Citaat van: Einte op dinsdag 29 juni 2010, 17:57:57
Zou niet van de rijspanning aftakken dan houd je minder vermogen over voor de treinen  :?

Juist, er moest een reden zijn waarom dit niet 'standaard' zo gemaakt is.
Einte en Johnny, bedankt voor jullie tips!

Blijft nog de vraag staan of dit stootblok zo ook in het echt te zien is. Iemand een idee?
Re:Stootblok 7389 met verlichting
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Stootblok 7389 met verlichting
google eens onder : Prellbock.Kies google afbeeldingen.