Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

We gaan héél "rustig" verder...

Gestart door Gerard maandag 28 juni 2010, 21:21:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
We gaan héél "rustig" verder...
Met de temperaturen van de laatste dagen is het veel te warm om op zolder te zitten (het zweet breekt me al uit alleen bij de gedachte) en het strand is veel te ver hier vandaan :(. Wat dat betreft is Romar een bofkont: die vertelde me vanmiddag dat hij "even" naar het strand zou gaan. En daarna zie je hem meteen ook niet meer terug :shock:. (En gelijk heeft-ie :wink:.)

Ik heb dus maar een alternatief bedacht: klussen in de hobbykamer. Met een koel drankje en echte muziek*) erbij.


<de basis: 2 Trix-stootblokken>


<karton en niet te vergeten hout erbij>
En we gaan maar weer aan de slag :lol:.

Aan jullie de eer om de prijsvraag-zonder-prijzen voor juli op te lossen: wat gaat dit worden?

*) echte muziek = Sky Radio 8).
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Citaat van: Gerard op maandag 28 juni 2010, 21:21:21Aan jullie de eer om de prijsvraag-zonder-prijzen voor juli op te lossen: wat gaat dit worden?


Ik denk zoiets:



Gr, Ben.
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Zogauw er een volgende ronde is, zit jij erin: het is goed :lol:. Gefeliciteerd.
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Citaat van: Gerard
en het strand is veel te ver hier vandaan
Is dat even pech hebben. :P

Citeer
Wat dat betreft is Romar een bofkont: die vertelde me vanmiddag dat hij "even" naar het strand zou gaan. En daarna zie je hem meteen ook niet meer terug :shock:. (En gelijk heeft-ie :wink:.)
Ja, mij hoor je niet klagen. De stranden liggen hier allemaal om de hoek. :)
Het was erg lekker strand weer, en de water tempratuur was ook heerlijk.

Natuurlijk was ik rond half vier al thuis, want er moest voetbal gekeken worden. :mrgreen:

En raad eens, vanmiddag ga ik weer 'even' lekker naar het strand toe. 8)

Succes met je frutsel knutsel projectje, ik zal er waarschijnlijk niet aan denken als ik weer heerlijk in het water dobber of lekker in het zonnetje lig. :mrgreen: ;)


Mvg,

Romar
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Hey Gerard,

Nou wilde ik eindelijk eens het goede antwoord geven, is Ben me voor! Dat wordt weer een leuk projectje en ik ben benieuwd hoe het eindresultaat er uit ziet. Trek je maar niks van Romar aan hoor, met z'n vreemde uitspraken: de hitte is hem in z'n bolletje geslagen.... :shock: Veel succes!

groeten, Willem. 8)
Re:We gaan héél "rustig" verder...
He leuk weer een project van Mr. G himself (H)
Ik blijf je volgen!

Mathijs

Re:We gaan héél "rustig" verder...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Mooi projectje Gerard! :D

Helaas geen strand voor mij deze dagen: Ben druk aan het werk op stage, in de gloeiende zon op het asfalt en straatwerk......
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Citaat van: Gerard op maandag 28 juni 2010, 21:21:21
*) echte muziek = Sky Radio 8).

'T zal de warmte van de afgelopen dagen wel zijn geweest......... :wink:
Re:We gaan héél "rustig" verder...
:mrgreen:
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
En Gerard begint weer een projectje, volgens mij word het wel leuk :D

Over het strand is 15 minuutjes fietsen ofzoiets, woon in Heemskerk duss... Lekker naar het strand :P

Groet, Lesley
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Citaat van: Gerard
echte muziek*)

*) echte muziek = Sky Radio 8).


Sorry hoor Gerard, maar Saai Radio is dus echt om bij in slaap te vallen!
Eigenlijk is er maar 1 Radiostation en dat is Veronica! 8)

Let je wel een beetje op dat je niet té veel ijsjes eet
met dit warme weer: krijg je buikpijn van! :mrgreen: :wink:

Groeten,

Erik
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Waarom trix stootblokken?

Gr Eddie
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Citaat van: Romar op dinsdag 29 juni 2010, 10:01:43
Ja, mij hoor je niet klagen. De stranden liggen hier allemaal om de hoek. :)
Het was erg lekker strand weer, en de water tempratuur was ook heerlijk.
Ja hoor, wrijf het er nog maar eens in :(.
CiteerEn raad eens, vanmiddag ga ik weer 'even' lekker naar het strand toe. 8)
Oh ja joh? *denkt aan een regenbui vanmiddag en kijkt verder onschuldig grinnikend om zich heen*

Citaat van: wilsma op dinsdag 29 juni 2010, 12:24:25
Nou wilde ik eindelijk eens het goede antwoord geven, is Ben me voor! Dat wordt weer een leuk projectje en ik ben benieuwd hoe het eindresultaat er uit ziet.
Soms zijn ze sneller dan hun eigen schaduw :shock:. Maar ik ga toch proberen er weer iets moois van te maken :P.
CiteerTrek je maar niks van Romar aan hoor, met z'n vreemde uitspraken: de hitte is hem in z'n bolletje geslagen.... :shock:
Als je bijna geen haar hebt om je bolletje tegen de zon te beschermen is dat zo gebeurd hè :mrgreen:.
CiteerVeel succes!
Thnx :D.

Citaat van: Mathijs op dinsdag 29 juni 2010, 15:46:41
He leuk weer een project van Mr. G himself (H)
Ik blijf je volgen!
Hou je wel voldoende afstand?

Citaat van: Ronald op dinsdag 29 juni 2010, 16:48:58
Mooi projectje Gerard! :D
Thnx.
CiteerHelaas geen strand voor mij deze dagen: Ben druk aan het werk op stage, in de gloeiende zon op het asfalt en straatwerk......
Troost je, voor mij ook geen strand deze dagen :(.

Citaat van: lesley001 op dinsdag 29 juni 2010, 19:13:53
En Gerard begint weer een projectje, volgens mij word het wel leuk :D
Dat vrees ik ook ja :wink:.
CiteerOver het strand is 15 minuutjes fietsen ofzoiets, woon in Heemskerk duss... Lekker naar het strand :P
Nog zo een :(.

Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 29 juni 2010, 20:26:47
Sorry hoor Gerard, maar Saai Radio is dus echt om bij in slaap te vallen!
Nee, dat is rustgevend en dat bevordert de concentratie 8)
CiteerEigenlijk is er maar 1 Radiostation en dat is Veronica! 8)
Toen het nog een piraat was wel.
CiteerLet je wel een beetje op dat je niet té veel ijsjes eet
met dit warme weer: krijg je buikpijn van! :mrgreen: :wink:
Ja chef, ik zal proberen er aan te denken :).

Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 29 juni 2010, 20:30:34
Waarom trix stootblokken?
Vanwege dit projectje.

De kabouters laten het met deze temperaturen ook al afweten, je hebt helemaal niets aan ze. Dus ga ik zelf maar verder. Het karton is op maat gesneden en de houtjes zijn er tegenaan gelijmd en daarna ook op maat gesneden.


<wat een zooitje onderdelen :?>


<dit zijn de belangrijkste hoofdonderdelen...>


<...die hier even los tegen elkaar staan te poseren voor de fotograaf>

Zo, dat was het voor vandaag, morgen is er weer een dag. Kijk maar op de kalender 8).
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Ziet er goed uit. Luister maar eens naar 538 ;)
En 20 minuten fietsen en dan in bloemendaal aan zee (of zandvoort)
Deze stootblokken stonden toch in hilversum?
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Gerard, het begint er al leuk uit te zien.
Ik neem aan dat je eerst weer wat ijsjes moet verorberen, om de voorraad hout weer aan te vullen?  :D
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Gerard, vind je het nou niet ontzettend gemeen van jezelf om stootblokken te camoufleren? Zo zien die arme machinisten helemaal niet dat ze op tijd moeten remmen! Ik voorzie drama's met weeskinderen van omgekomen machinisten, grote koppen in de Preisergraaf, claims van gehaaide advocaten en noem maar op nog meer ellende.

Kom jongen, neem nog een verfrissende douche of een duik aan het strand. Misschien brengt dat je op vredelievender gedachten...


:mrgreen: :mrgreen:
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Mooi gerard  8)
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Eerst maar even wat vragen en opmerkingen beantwoorden, dan kan ik dat niet meer vergeten.

Citaat van: Remie op dinsdag 29 juni 2010, 21:20:46
Ziet er goed uit.
Dank je.
CiteerLuister maar eens naar 538 ;)
Dat heb ik wel eens gedaan, daar word me te veel ge-OH'd. Tijdens het knutselen maar ook in de auto heb ik altijd Sky opstaan. Geen interviews met "belangrijke" personen, geen telefoonspelletjes, geen slap gezever. Alleen muziek.
CiteerEn 20 minuten fietsen en dan in bloemendaal aan zee (of zandvoort)
Zucht... nog zo iemand :( :wink:.
CiteerDeze stootblokken stonden toch in hilversum?
Zou kunnen, daar ben ik niet bekend. Ik denk dat ze wel op meer plaatsen in Nederland gestaan hebben (of nog staan).

Citaat van: Kappa op woensdag 30 juni 2010, 16:03:18
Gerard, het begint er al leuk uit te zien.
Dank je, ik ben er zelf ook tevreden over :D.
CiteerIk neem aan dat je eerst weer wat ijsjes moet verorberen, om de voorraad hout weer aan te vullen?  :D
Dat ijsjes eten valt best mee (tegen?), de meeste houtjes die je ziet zijn roerhoutjes. En als er ijsjes gegeten moeten worden hoef ik mijn 2 neefjes maar te bellen, die staan binnen 10 minuten op de stoep om me te helpen de voorraad ijsstokjes weer op peil te brengen :lol:.

Citaat van: Kermit65 op woensdag 30 juni 2010, 16:33:05
Gerard, vind je het nou niet ontzettend gemeen van jezelf om stootblokken te camoufleren? Zo zien die arme machinisten helemaal niet dat ze op tijd moeten remmen! Ik voorzie drama's met weeskinderen van omgekomen machinisten, grote koppen in de Preisergraaf, claims van gehaaide advocaten en noem maar op nog meer ellende.

Kom jongen, neem nog een verfrissende douche of een duik aan het strand. Misschien brengt dat je op vredelievender gedachten...


:mrgreen: :mrgreen:
Op de sporen waar deze gecamoufleerde stootblokken moeten gaan staan rijden niet zoveel treinen en al helemaal niet met hoge snelheden, dat is onmogelijk. Dus ik ben niet zo bang voor weeskinderen, de Preisergraaf en gehaaide advocaten.
Enne... die douche heb ik genomen en daarna vond ik het nog steeds een heel goed plan 8).

Citaat van: MM. op woensdag 30 juni 2010, 16:54:43
Mooi gerard  8)
Dank je.

Het eerste (gecamoufleerde?) stootblok nadert zijn voltooiing:


<boven op het grijze karton komt nog iets te liggen, ik ben er alleen nog niet uit of het zand, grind of groen zal worden>


<deze "dwarsbalk" wordt rood geschilderd en daarna wil ik er 2 kleine schroefjes indraaien als buffers>


<de "achterzijde">


<3/4 zij-aanzicht>

Uiteraard moet het ding ook nog geverfd / geweatherd worden. Ondertussen ben ik aan de 2e begonnen, die is 1 cm korter maar qua model hetzelfde. Als die klaar is worden ze samen met een kwast*) behandeld.

*) geen luchtkwast maar een gewone: een "stokkie met haartjes" :wink:.
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Zier er netjes, Gerard! 8)

Groeten,

Erik
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 29 juni 2010, 20:26:47
Citaat van: Gerard
echte muziek*)

*) echte muziek = Sky Radio 8).


Sorry hoor Gerard, maar Saai Radio is dus echt om bij in slaap te vallen!
Eigenlijk is er maar 1 Radiostation en dat is Veronica! 8)

Let je wel een beetje op dat je niet té veel ijsjes eet
met dit warme weer: krijg je buikpijn van! :mrgreen: :wink:

Groeten,

Erik

Mee eens  :mrgreen: :mrgreen:
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Nice Gerard!
Ook even weatheren he?

Btw, het meest geluisterde station bij ons is "Q is good for you!"  :lol: :lol:

Groet,

Ronald
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Voor mensen met een laag iQ?  :lol: Maar als wegwerker zal dat wel meevallen denk ik zo.  8)
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
spot ik je draadje alweer 2 dagen te laat.... :lol:
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Citaat van: wijbe op donderdag 01 juli 2010, 10:35:13
spot ik je draadje alweer 2 dagen te laat.... :lol:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

groeten, Willem.
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Ziet er best goed uit Gerard. Let maar niet op die plaaggeesten hierboven...  :lol: :lol:
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Laat je het stoorblokje onder je eigen creatie zitten of plaats je het gewoon over het einde van een  stuk rails?? Het blokje laten zitten lijkt me een vrij kostbare oplossing...
toppie stootblok trouwens, ik ga ook maar eens wat meer ijsjes eten, wat jij allemaal van die stokjes bouwt is onwaarschijnlijk!

Walter
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Ik realiseer mij ineens dat hier de oorsprong ligt van het woord "opstootje"...  :P :lol:
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Citaat van: musictrain op woensdag 30 juni 2010, 22:09:35
Voor mensen met een laag iQ?  :lol: Maar als wegwerker zal dat wel meevallen denk ik zo.  8)

Lach maar, maar uiteindelijk wil ik (hoofd)uitvoerder willen. (Nog 1 jaartje op de MTS, dan heb ik er 4 jaar op zitten, waarvan 1 jaar HTS)  :)
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Citaat van: Gerard op woensdag 30 juni 2010, 19:29:51
<boven op het grijze karton komt nog iets te liggen, ik ben er alleen nog niet uit of het zand, grind of groen zal worden>

Ik zou beide doen. Grind/zand en daar tussen door wat groen als zijnde onkruid.

Gr.  Charlie
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Hoi Gerard,

Wat Charlie al zegt; de bak 'volgooien' met zand en wat kleine steentjes, lekker overgroeit met onkruid. Ook tegen de onderzijde van het stootblok groeit het onkruid er tegen aan.

groeten, Willem.
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Citaat van: Ronald op woensdag 30 juni 2010, 20:06:07
Nice Gerard!
Ook even weatheren he?
Tuurlijk. Dacht je nu echt dat ik ze zo op de baan zou zetten? :(

Citaat van: wijbe op donderdag 01 juli 2010, 10:35:13
spot ik je draadje alweer 2 dagen te laat.... :lol:
:( :? :( :? :x Moet je maar beter opletten :mrgreen:. Maar er komt nog meer, kijk maar hieronder :lol:.

Citaat van: Kermit65 op donderdag 01 juli 2010, 11:49:21
Ziet er best goed uit Gerard. Let maar niet op die plaaggeesten hierboven...  :lol: :lol:
Dat heb ik nog nooit gedaan, dus deze keer ook niet :wink:.

Citaat van: Wasmi op donderdag 01 juli 2010, 12:03:15
Laat je het stoorblokje onder je eigen creatie zitten of plaats je het gewoon over het einde van een  stuk rails?? Het blokje laten zitten lijkt me een vrij kostbare oplossing...
Nee, die stootblokjes heb ik losgeschroefd en die gaan in de bak "onbegrepen stukken" voor later.
Citeertoppie stootblok trouwens, ik ga ook maar eens wat meer ijsjes eten, wat jij allemaal van die stokjes bouwt is onwaarschijnlijk!
Denk eraan dat je geen buikpijn krijgt... :( Daar wil ik later de schuld niet van krijgen :?.

Citaat van: Charlie op donderdag 01 juli 2010, 12:29:57
Citaat van: Gerard op woensdag 30 juni 2010, 19:29:51
<boven op het grijze karton komt nog iets te liggen, ik ben er alleen nog niet uit of het zand, grind of groen zal worden>
Ik zou beide doen. Grind/zand en daar tussen door wat groen als zijnde onkruid.
Ik denk ook dat het zoiets gaat worden.

Citaat van: wilsma op donderdag 01 juli 2010, 12:37:57
Wat Charlie al zegt; de bak 'volgooien' met zand en wat kleine steentjes, lekker overgroeit met onkruid. Ook tegen de onderzijde van het stootblok groeit het onkruid er tegen aan.
De onderzijde staat in het ballast. Ik moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossen met onkruid e.d. om en naast de stootblokken.

Rustgevende en concentratieverhogende muziek (:lol:) en een koel drankje erbij en ziehier de resultaten van alweer een ochtend stootblokknutselen.
Beide stootblokken zijn nu klaar, maar moeten nog geschilderd / geweatherd worden. Ik denk dat ik ze in de beits zet.


<de nog ongeschilderde bufferbalken>


<het verschil tussen de ?grote?en de ?kleine? is 1 cm>


<dit moet dus nog opgevuld worden met een mengsel van grind en groen>


<de nu rode bufferbalken>

Op de zwarte punten op de rode bufferbalken moeten buffers komen. Ik heb de plaats bepaald door wat zwarte verf op de originele buffers te verven en deze over de rails tegen de rode bufferbalken te schuiven. Volgens mij kan de plaatsbepaling niet makkelijker en vooral niet preciezer.

De volgende stap zal het beitsen worden van het houtwerk. Met deze temperatuur zal dat lekker snel drogen, hoop ik. Normaal duurt dat zo'n 2 dagen...
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Heey Gerard,

Erg gaaf gedaan zeg!
Dit is zeer netjes verwerkt met de rails en je hebt nu een totaal unieke stootblokken! :D
Ga je deze trouwens ook toetakelen met tags en andere kunstzinnige crap? :)

Groetjes,

Antal
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Dat weet ik nog niet. Ik ga ze eerst maar eens beitsen en dan kijken of "kunstzinnige uitingen" daarop willen lukken.
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Ik ben benieuwd en sowieso hoe het er uitziet als het met beits is bewerkt volgens mij krijg je dan mooi oude stootblokken die je zo bij de SGB kan plaatsen. :D

Groetjes,

Antal
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Het "tijdelijke" laad- en losperron is van dezelfde soort houtjes gemaakt en later ook gebeitst. Dat zag er na afloop zo uit:


Hier heb je alvast een indruk hoe het hopelijk gaat worden.
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Dat is duidelijk en zeer fraai. :)
Dank je voor het antwoord de volgende vragen laat ik wel aan de andere forumleden over. :lol: :lol:

Groetjes,

Antal
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Gerard, ik bedenk mij nog iets. Bij de "originele" stootblokken is er onder de stootbuffer ruimte genoeg om de koppeling kwijt te kunnen.
Dat is bij jouw constructie (nog) niet, tenzij de schroeven (alias buffers) behoorlijk ver uitsteken.

Heb je daar rekening mee gehouden?
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Daar heb ik rekening mee gehouden en juist daarom wil ik die schroeven in die bufferbalk zetten.

In ieder geval bedankt voor het meedenken :D.
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Stom van mij natuurlijk, ik had het kunnen weten...  :lol: :lol:
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Beste Gerard,
Positieve kritiek: Een plankier dat geruime tijd aan de elementen is blootgesteld is niet (bijts) bruin, doch grijsachtig.
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Citaat van: Kermit65 op donderdag 01 juli 2010, 16:01:58
Gerard, ik bedenk mij nog iets. Bij de "originele" stootblokken is er onder de stootbuffer ruimte genoeg om de koppeling kwijt te kunnen.
Dat is bij jouw constructie (nog) niet, tenzij de schroeven (alias buffers) behoorlijk ver uitsteken.

Heb je daar rekening mee gehouden?
Citaat van: Gerard op donderdag 01 juli 2010, 16:14:51
Daar heb ik rekening mee gehouden en juist daarom wil ik die schroeven in die bufferbalk zetten.

In ieder geval bedankt voor het meedenken :D.
Citaat van: Kermit65 op donderdag 01 juli 2010, 16:16:48
Stom van mij natuurlijk, ik had het kunnen weten...  :lol: :lol:
Edit: ik heb het net even nagemeten. De "buffers" hoeven maar 3 mm uit de bufferbalk te steken. Dat is voldoende om ervoor te zorgen dat de koppeling de constructie niet raakt.

Citaat van: Nobody op donderdag 01 juli 2010, 16:23:29
Beste Gerard,
Positieve kritiek: Een plankier dat geruime tijd aan de elementen is blootgesteld is niet (bijts) bruin, doch grijsachtig.
Hm, ik vrees dat ik dit te laat gezien heb :(, ik ben al klaar met beitsen. Ik heb nog een potje staan met daarin een mengsel van wasbenzine en verf (het potje waarin ik mijn kwasten de eerste reinigingsbeurt geef na het verven). Eens kijken of ik daar nog iets mee kan "redden".
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Je mag wel wat grijze haren van mij lenen...  :twisted:
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Citaat van: Kermit65 op vrijdag 02 juli 2010, 13:55:45
Je mag wel wat grijze haren van mij lenen...  :twisted:
Nee bedankt en dan moet je ze na afloop zeker ook weer terughebben? Hou ze maar zelf, je zal ze na december / januari zelf keihard nodig hebben denk ik :wink:.

Even snel de update plaatsen voordat het voetbalgeweld weer losbarst. Het kan best spannend worden vandaag...  :lol:. Hier verderop in de straat zijn er al een paar hun vuvuzela's aan het "inblazen" 8).

Ondanks de steeds maar stijgende temperaturen gaan we stug verder. Op zolder is het helemaal niet uit te houden, dus trek ik mij maar weer terug naar mijn hobby- en knutselkamer, tevens technische bibliotheek. Echte muziek en koele drank zijn daar volop aanwezig :lol:.

Een oud sloopwagentje heeft onder hevig protest -en zonder enige vorm van verdoving- zijn 4 buffers afgestaan en ik wil proberen die op de 2 bufferbalken te lijmen (Plan A). Als dat niet wil lukken ga ik over op Plan B: de 4 schroefjes. Daarna worden de bufferbalken geweatherd.


<de 2 stootblokken met ervoor de 4 buffers>

Na het beitsen heb ik de stootblokken nog even vervuild met het spul uit mijn potje waarin ik de kwasten een eerste schoonmaakbeurt geef na gebruik (met dank aan Wim / Nobody).


<en dan zien ze er ongeveer zo uit>

De vulling van de bakken is een mengsel van grof schelpenzand met groen en bruin strooisel (met dank aan Charlie en Willem / wilsma). Eerst heb ik het karton royaal ingesmeerd met alleslijm, even laten drogen en toen het grind erin gestrooid. Even aandrukken met een houtje, weer even laten drogen, het losse grind eruit schudden en dan fixeren met verdunde houtlijm. Meteen daarna heb ik het groen en bruin gestrooid over de nog natte houtlijm.


<en dat levert dan dit resultaat op vanuit heli-view...>


<... en vanuit Preiserniveau ziet dat er zo uit>

Voor vandaag heb ik ze wel weer verdiend, lijkt me. Morgen ga ik verder met de buffertjes.
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Dag Gerard.

Nog snel even voor de aftrap:

Citaat van: Gerard op donderdag 01 juli 2010, 15:16:31
Rustgevende en concentratieverhogende muziek (:lol:)
Citaat van: Gerard op vrijdag 02 juli 2010, 15:25:17
Echte muziek
Uitlokken, hé  :twisted: :twisted:

Maarre  . . . . .  het (voorlopige) resultaat mag er wezen! :wink:

Groeten,

Erik
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Het ziet er weer heel mooi uit!

Ja begin maar te juichen: Nederland heeft met 2-1 van Brazilië gewonnen (een wonder)
:D :D :D

Groet, Lesley
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Realistisch en netjes.

In Arnhem waren ze om 2 uur ook al begonnen met het "inblazen" en het "indragen" van Oranje-spullen. :lol:
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Hey Gerard,

De kleur van het hout is werkelijk heel mooi geworden, en de bak gevuld met zand en onkruid ziet er erg realistisch uit ! Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt !  :D

groeten, Willem.
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 02 juli 2010, 15:56:28
Nog snel even voor de aftrap:

Citaat van: Gerard op donderdag 01 juli 2010, 15:16:31
Rustgevende en concentratieverhogende muziek (:lol:)
Citaat van: Gerard op vrijdag 02 juli 2010, 15:25:17
Echte muziek
Uitlokken, hé  :twisted: :twisted:
Ach jee, begint het op te vallen?
CiteerMaarre  . . . . .  het (voorlopige) resultaat mag er wezen! :wink:
Dank je :lol:.

Citaat van: wilsma op zaterdag 03 juli 2010, 00:33:37
De kleur van het hout is werkelijk heel mooi geworden, en de bak gevuld met zand en onkruid ziet er erg realistisch uit ! Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt !  :D
Ik zou zeggen: kijk eens hieronder :D.

Het was gisteren een spannende dag. Niet alleen ?s middags (de voetbalwedstrijd NL - BRA), maar ?s avonds ook nog even: zou het lukken om met secondelijm de buffers op de bufferbalk te lijmen?


<tot nu toe ging het goed: de eerste 2 buffers zitten op hun plaats>

De linker buffer is inmiddels iets gedraaid, de test lijkt gelukt :D en Plan B en Plan C*) lijken in de kast te kunnen blijven.


<je ziet het, er is ruimte zat tussen koppeling en stootblok>

Op naar de 2e en dan kunnen de bufferbalken -tijdens rustgevende, concentratieverhogende muziek (sorry Erik, Romar, Remie en anderen :D) en de nodige verkoelende drankjes- geweatherd worden.


<en dat weatheren is hier inmiddels gebeurd>

*) Plan C begint met ?trap? en eindigt met ?miauw?. Daartussen zitten nog wat andere geluiden, denk dus niet meteen dat ik de kat een trap geef; ik heb niet eens een kat en de buren ook niet :lol:. (Btw: ik heb Plan C van Romar ?geleend?, dus dan weet een goed verstaander al een heleboel :lol:.)
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Ziet er goed uit. :D

Gr, Ben.
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:We gaan héél "rustig" verder...
Kijk nou!  :shock: Dat ziet er echt mooi uit Gerard. Complimenten!