Eerst maar even wat vragen en opmerkingen beantwoorden, dan kan ik dat niet meer vergeten.
Citaat van: Remie op dinsdag 29 juni 2010, 21:20:46
Ziet er goed uit.
Dank je.
CiteerLuister maar eens naar 538 
Dat heb ik wel eens gedaan, daar word me te veel ge-OH'd. Tijdens het knutselen maar ook in de auto heb ik altijd Sky opstaan. Geen interviews met "belangrijke" personen, geen telefoonspelletjes, geen slap gezever. Alleen muziek.
CiteerEn 20 minuten fietsen en dan in bloemendaal aan zee (of zandvoort)
Zucht... nog zo iemand

.
CiteerDeze stootblokken stonden toch in hilversum?
Zou kunnen, daar ben ik niet bekend. Ik denk dat ze wel op meer plaatsen in Nederland gestaan hebben (of nog staan).
Citaat van: Kappa op woensdag 30 juni 2010, 16:03:18
Gerard, het begint er al leuk uit te zien.
Dank je, ik ben er zelf ook tevreden over

.
CiteerIk neem aan dat je eerst weer wat ijsjes moet verorberen, om de voorraad hout weer aan te vullen? 
Dat ijsjes eten valt best mee (tegen?), de meeste houtjes die je ziet zijn roerhoutjes. En als er ijsjes gegeten moeten worden hoef ik mijn 2 neefjes maar te bellen, die staan binnen 10 minuten op de stoep om me te helpen de voorraad ijsstokjes weer op peil te brengen

.
Citaat van: Kermit65 op woensdag 30 juni 2010, 16:33:05
Gerard, vind je het nou niet ontzettend gemeen van jezelf om stootblokken te camoufleren? Zo zien die arme machinisten helemaal niet dat ze op tijd moeten remmen! Ik voorzie drama's met weeskinderen van omgekomen machinisten, grote koppen in de Preisergraaf, claims van gehaaide advocaten en noem maar op nog meer ellende.
Kom jongen, neem nog een verfrissende douche of een duik aan het strand. Misschien brengt dat je op vredelievender gedachten...

Op de sporen waar deze gecamoufleerde stootblokken moeten gaan staan rijden niet zoveel treinen en al helemaal niet met hoge snelheden, dat is onmogelijk. Dus ik ben niet zo bang voor weeskinderen, de Preisergraaf en gehaaide advocaten.
Enne... die douche heb ik genomen en daarna vond ik het nog steeds een heel goed plan

.
Citaat van: MM. op woensdag 30 juni 2010, 16:54:43
Mooi gerard 
Dank je.
Het eerste (gecamoufleerde?) stootblok nadert zijn voltooiing:
<boven op het grijze karton komt nog iets te liggen, ik ben er alleen nog niet uit of het zand, grind of groen zal worden>
<deze "dwarsbalk" wordt rood geschilderd en daarna wil ik er 2 kleine schroefjes indraaien als buffers>
<de "achterzijde">
<3/4 zij-aanzicht>Uiteraard moet het ding ook nog geverfd / geweatherd worden. Ondertussen ben ik aan de 2e begonnen, die is 1 cm korter maar qua model hetzelfde. Als die klaar is worden ze samen met een kwast*) behandeld.
*)
geen luchtkwast maar een gewone: een "stokkie met haartjes"
.