Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

graag jullie mening

Gestart door jurgenk donderdag 17 juni 2010, 20:15:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
graag jullie mening
jurgenk
gast

graag jullie mening
Hoi,

Ik dacht dat ik tevreden was met mijn ontwerp maar ik bleef echter dingetjes uitproberen in wintrack met als gevolg dat ik alweer een ander baanplan geknutseld heb. Ik weet niet precies waarom maar bij dit ontwerp heb ik een beter gevoel. Maar ja, dat zei ik de vorige keer ook al eh ...  :?

Schaduwstation en paradespoor:


Hoofdstation en Bergstation:


3D view:


Ik hoor graag jullie mening en tips!
Thanks!


Groetje
Jurgen
Re:graag jullie mening
Ik zou daar onderaan aan de rechterkant in het dal die rare S vorm er uit halen. Verder zie ik dat je aan het einde bovenop de berg gaat wisselen. 2 sporen naast elkaar en dan een 3de spoor er wat meer weg. Je gaat dan eerst een bocht naar links maken en dan naar rechts. Haal die bocht na de wissel er uit en vervang die door een rechte spoor. Dat oogt wat natuurlijker. Zu min mogelijk S bochten.

Het ziet er verder goed uit. 8) Niet al te scherpe bochten heb je , supper  8) Dit baan plan ziet er mooier uit. Je ziet je treinen wat meer rijden.

Succes,
Remie
Re:graag jullie mening
kenny1647
gast

Re:graag jullie mening
Heel leuk plan met genoeg mogelijkheiden.
Ik vind het mooi !
Gr
Re:graag jullie mening
Ik heb even in paint getekend wat ik bedoel.

Boovenste tekening:
Als je dat spoor ff recht trekt ziet het er wat netter uit. Ik heb dit rood gemaakt.

Onderste tekening:
Kan ja dat blauwe er niet nog bij doen als plaat? Want dan hoef je geen slinger te maken.

Dit zijn tips, je moet zelf bepalen hoe je het wil ;)

Succes,
Ik ben zelf ook heel lang met mijn baanontwerp bezig geweest.

Groet,
Remie
Re:graag jullie mening
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:graag jullie mening
ik zou de wisselstraat in het hoofdstation veranderen.Nu heb je zeer beperkte mogelijkheden.De kruising eruit halen en vervangen door gewone wissels.Voor de slanke wissel een kruiswissel nemen.Dan kan je alle sporen benutten en ook rechtstreeks in je rangeerdeel rijden.2de mogelijkheid is de kruiswissel volledig bedienbaar nemen en verder zoals hierboven.
Re:graag jullie mening
jurgenk
gast

Re:graag jullie mening
Hoi Remie,

Bedankt voor de tips, dit ziet er inderdaad beter uit! 8)



Groetje
Jurgen
Re:graag jullie mening
kenny1647
gast

Re:graag jullie mening
Dit vind ik zeer mooi! Veel beter dan het andere plan
Re:graag jullie mening
jurgenk
gast

Re:graag jullie mening
Bedankt voor alle tips en feedback!

Wat vinden jullie van deze variant van het hoofdstation?

Dit keer met slanke wissels en geen kruisingen:


Beter? Of was het vorige mooier?

Groetje
Jurgen
Re:graag jullie mening
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:graag jullie mening
Jurgen,

Ik vind dit nog veel mooier.

Groet,
Bert
Re:graag jullie mening
Toppie 
Kan je niet die opstelspoeren evenwijdig met de perron sporen laten lopen? Kan beter staan. Maar kan ook weer nep overkomen. Maar dat denk ik niet.
Re:graag jullie mening
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:graag jullie mening
Citaat van: jurgenk op vrijdag 18 juni 2010, 21:08:19
Bedankt voor alle tips en feedback!

Wat vinden jullie van deze variant van het hoofdstation?

Dit keer met slanke wissels en geen kruisingen:


Beter? Of was het vorige mooier?

Groetje
Jurgen

Hallo Jurgen,

hier zit een ontwerpfout in de overloop- wissels rechts boven, stel je rijdt met een goederentrein met 2 wagons naar het bovenste spoor, dan kan je nooit meer achteruit naar het stootblok, omdat de achterste wagon nog op de wissel staat.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:graag jullie mening
jurgenk
gast

Re:graag jullie mening
Citaat van: Remie op vrijdag 18 juni 2010, 22:26:13
Toppie 
Kan je niet die opstelspoeren evenwijdig met de perron sporen laten lopen? Kan beter staan. Maar kan ook weer nep overkomen. Maar dat denk ik niet.

Hoi,

Evenwijdige sporen ziet er zo uit:


Ik heb alle opstelsporen wel een 1,5 cm hoger moeten leggen om genoeg tussenruimte te hebben met het spoor wat er onderdoor gaat. Het einde van het bovenste spoor komt nu ook een klein stukje onder het overgaande spoor terecht, dus daar heb ik een brug van gemaakt.

Ik ben er nog niet helemaal uit welke versie het beste is ...  :?

Groetje
Jurgen
Re:graag jullie mening
jurgenk
gast

Re:graag jullie mening
Citaat van: wissels op vrijdag 18 juni 2010, 22:39:44
Citaat van: jurgenk op vrijdag 18 juni 2010, 21:08:19
Bedankt voor alle tips en feedback!

Wat vinden jullie van deze variant van het hoofdstation?

Dit keer met slanke wissels en geen kruisingen:
[IMG ]https://files.3rail.nl/tinypic/24c6zux.jpg[/img]

Beter? Of was het vorige mooier?

Groetje
Jurgen

Hallo Jurgen,

hier zit een ontwerpfout in de overloop- wissels rechts boven, stel je rijdt met een goederentrein met 2 wagons naar het bovenste spoor, dan kan je nooit meer achteruit naar het stootblok, omdat de achterste wagon nog op de wissel staat.

met vriendelijke groet,

Walter

Dat gedeelte heb ik stuk voor stuk overgenomen uit het baanplanboek (baan Luttich blz 24 en 25) en verder nog niet bij nagedacht. Maar inderdaad je hebt gelijk, er is waarschijnlijk te weinig ruimte na die wissels.  :? Ik zal proberen daar nog een 24172 of 24188 aan toe te voegen.

Bedankt voor de feedback!

Groetje
Jurgen
Re:graag jullie mening
hermanus
gast

Re:graag jullie mening
Citaat van: jurgenk op dinsdag 22 juni 2010, 00:35:33


Dat gedeelte heb ik stuk voor stuk overgenomen uit het baanplanboek (baan Luttich blz 24 en 25) en verder nog niet bij nagedacht. Maar inderdaad je hebt gelijk, er is waarschijnlijk te weinig ruimte na die wissels.  :? Ik zal proberen daar nog een 24172 of 24188 aan toe te voegen.

Bedankt voor de feedback!

Groetje
Jurgen

kun je de wissels niet omdraaien