Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails  (gelezen 40042 keer)

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Gepost op: donderdag 17 juni 2010, 23:39:24 »

Op mijn baan wil ik een stukje spoor van +/- 1,5 à 2 meter aanleggen dat met gelijkstroom gevoed zal worden. Hiervoor wil ik Trix C-rails gaan gebruiken, omdat dit er (afgezien van de puko's) hetzelfde uitziet als M* C-rails.

Ik heb hierover eigenlijk 2 vragen:
1. kun je beide railssoorten aan elkaar leggen (zijn de koppelingen hetzelfde: via een wissel wil ik beide banen aan elkaar "knopen")
2. is de geometrie van beide railssoorten hetzelfde (zo ja, dan kan ik aan de hand van M* C-rails bepalen wat ik aan T* C-rails nodig heb)

Uiteraard worden beide banen van elkaar geïsoleerd (maar dat is iets van latere zorg).
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

mbekker

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010, 09:57:52 »

Hallo,

Ja deze zijn hetzelfde.

T62001 Gleisböschungs-Endstück
T62064 Gerades Gleis
T62071 Gerades Gleis
T62077 Gerades C-Gleis 77,5 mm
T62094 Gerades C-Gleis 94,2 mm
T62107 Gebogenes C-Gleis R1=360 mm 7,5°
T62115 Gebogenes C-Gleis R1=360 mm 15°
T62130 Gebogenes C-Gleis R1=360 mm 30°
T62172 Gerades C-Gleis 171,7 mm
T62188 Gerades C-Gleis 188,3 mm
T62206 Gebogenes C-Gleis R2=437,5 mm 5,7°
T62207 Gebogenes C-Gleis R2=437,5 mm 7,5°
T62215 Gebogenes C-Gleis R2=437,5 mm 15°
T62224 Gebogenes C-Gleis R2=437,5 mm 24,3°
T62229 Gerades Gleis
T62230 Gebogenes C-Gleis R2=437,5 mm 30°
T62236 Gerades Gleis
T62330 Gebogenes C-Gleis R3=515 mm 30°
T62430 Gebogenes Gleis
T62530 Gebogenes Gleis
T62611 Weiche C-Gleis links 188,3 mm, R2 = 437,5 mm, 24,3° mit Handhebel
T62612 Weiche C-Gleis rechts 188,3 mm, R2 = 437,5 mm, 24,3° mit Handhebel
T62624 Weiche C-Gleis DKW 188,3 mm, 24,3° mit Antrieb
T62671 Weiche C-Gleis Bogenweiche links R1=360 mm, 30° mit Handhebel
T62672 Weiche C-Gleis Bogenweiche rechts R1=360 mm, 30° mit Handhebel

Succes met de baan.

! het isoleren moet je dan goed doen !, maar daar kom je wel uit denk ik

Gr Mark
Gelogd

pepdeze

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010, 12:14:00 »

Maar zit je niet met het probleem van de afstand van de wielflensen?
Gelogd

Wijbe

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Spoorwegen bestaan bij de gratie van dwarsliggers.
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010, 12:27:54 »

de c-rails zijn van beide evenhoog nam ik aan, er mist alleen de middenrail uit bij mijn weten, voor het isoleren kun je die rode isolatortjes gebruiken?

nobody

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • ......semper idem......
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010, 13:20:10 »

Trix rails zijn gemaakt voor wielstellen conform NEM 310. Hierbij is de afstand tussen de flenzen 14,4 mm, terwijl dit bij M* wielstellen 14 mm bedraagt. Ook de flensdikte en hoogte is geringer. Op normale railstukken geeft dat geen problemen, maar op wissels kan dat tot ontsporing leiden i.v.m. de geringere afstand tussen de wielgeleider en puntstuk.
Zie ook ===> http://www.morop.eu/de/normes/index.html
De Trix rail heeft een profielhoogte van 2,1 mm, die van M* 2,3 mm.
Tevens is de bedding wat lichter van kleur.
Gelogd
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.
 

Remie

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • Oer Hollands!
    • scale engineering
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010, 13:23:34 »

Is het niet mogelijk om crails te isoleren en dan kan je allebei de treinen er op laten rijden. (niet tegelijk)
Gelogd

Wijbe

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Spoorwegen bestaan bij de gratie van dwarsliggers.
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010, 13:33:39 »

wat remie zegt is niet moeilijk, net zoals de bezetmelding kun je het gewoon zo maken, dien je alleen weer je 2-rail modellen die je daar op wilt laten rijden, de wielen te veranderen....

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010, 13:49:03 »

Hallo,

Ja deze zijn hetzelfde.

<lijst>

Succes met de baan.
Bedankt voor deze lijst, dit is meer dan ik verwachtte. Hier kan ik mee aan de slag.
Citaat
! het isoleren moet je dan goed doen !, maar daar kom je wel uit denk ik
Dat gaat goedkomen. Ik heb de isolatoren voor Märklin C-rails al in huis.

Maar zit je niet met het probleem van de afstand van de wielflensen?
Dit begrijp ik even niet. De 2 "banen" worden electrisch van elkaar gescheiden en de 2 "treinsoorten" kunnen dus ook niet op elkaars banen rijden.

de c-rails zijn van beide evenhoog nam ik aan, er mist alleen de middenrail uit bij mijn weten, voor het isoleren kun je die rode isolatortjes gebruiken?
Daarom juist wil ik Trix C-rails gaan gebruiken. Geen hoogteverschil en ze zien er ook hetzelfde uit (op de puko na dan). En isoleren ga ik inderdaad doen met die rode isolatoren.

Trix rails zijn gemaakt voor wielstellen conform NEM 310. Hierbij is de afstand tussen de flenzen 14,4 mm, terwijl dit bij M* wielstellen 14 mm bedraagt. Ook de flensdikte en hoogte is geringer. Op normale railstukken geeft dat geen problemen, maar op wissels kan dat tot ontsporing leiden i.v.m. de geringere afstand tussen de wielgeleider en puntstuk.
Zie ook ===> http://www.morop.eu/de/normes/index.html
De Trix rail heeft een profielhoogte van 2,1 mm, die van M* 2,3 mm.
Op de Trix-rails komt geen Märklintrein te rijden en het stuk gelijkstroomspoor wordt vóór de wissel al geïsoleerd van de rest van de baan: de wissel wordt dus alleen rechtdoor bereden door M*-treinen.
Citaat
Tevens is de bedding wat lichter van kleur.
Dat komt helemaal mooi uit voor wat ik van plan ben: een nieuw stuk spoor in aanleg.

Is het niet mogelijk om crails te isoleren en dan kan je allebei de treinen er op laten rijden. (niet tegelijk)
Dat is wel mogelijk, maar ik ga toch Trix-rails gebruiken.

wat remie zegt is niet moeilijk, net zoals de bezetmelding kun je het gewoon zo maken, dien je alleen weer je 2-rail modellen die je daar op wilt laten rijden, de wielen te veranderen....
Ik maak gewoon een "aparte" baan die door een gelijkstroommodel bereden gaat worden. Simpeler en makkelijker kan volgens mij niet. Die ene wissel waar ik het steeds over heb zit er eigenlijk alleen maar voor het zicht.
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

nobody

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • ......semper idem......
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010, 13:56:16 »

Gerard,
Begrepen... Toch zul je wat slijpwerk aan de rails van het aftakkende spoor van het wissel moeten verrichten i.v.m. de ietwat afwijkende profielhoogte. Wisselspoor = 2,3 mm en aansluitende Trixspoor = 2,1 mm.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 18 juni 2010, 14:23:09 door Nobody »
Gelogd
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.
 

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010, 14:14:56 »

OK, alvast bedankt voor deze waarschuwing.
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Charlie

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Ik spoor niet, maar bus wel. ©
    • Waar ik voor m'n hobby vaak ben.
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010, 17:31:47 »

Niemand die het vraagt, dus dan ik maar.
Waarom ga je wat op 2-rail laten rijden en waar op je baan?

Gr. Charlie,   die niet echt nieuwsgierig is. 
Gelogd
Bahnhof - Neustadt
Intellibox II - Koploper - C-rail/K-rail - Duits in de jaren '80

CJAG-lid
 

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010, 18:37:17 »

Omdat je echt niet nieuwsgierig bent zeg ik dat nog even niet, het moet een kleine verrassing blijven 8).
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

treinbert

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Fan vanaf mijn geboorte
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010, 19:40:20 »

Hoi allen,

Er is ook nog een mogelijkheid om beide soorten op 1 baan te laten rijden.

Dit kan door handmatig de rails over te schakelen van 3-rail op 2-rail, maar er zijn ook modules, die dit automatisch doen en tegelijkertijd als bezetmelder op de S88 kunnen dienen. Ik ben even de site kwijt, waar dit op beschreven staat.

Voor de wissels gebruiken wij al tijden een dunne plastic strip (0.8 mm) aan de staaf, die zorgt, dat de flenzen goed over de wisselovergangen gaan. Hiermee worden vooral gelijkstroomassen in het gareel gehouden.

Groet,
Bert
Gelogd
Fan van Modulebanen met digitale treinen, die op de juiste snelheid rijden.

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 19 juni 2010, 15:44:34 »

Er is ook nog een mogelijkheid om beide soorten op 1 baan te laten rijden.
Dat is in mijn geval niet de bedoeling, maar toch bedankt voor de uitleg.

Om een idee te geven waar het nu precies om gaat. Bovenin het dubbele doorgaande spoor met:


<de aftakkende wissel met nu nog een M*-kruiswissel en M*-railstuk 24224>


<het lange deel van het traject...>


<... en het korte deel>

De kruiswissel en de boog 24224 en het rood gearceerde deel moeten dus worden aangelegd met Trix C-rails, waarbij de boog 24224 nog wordt vervangen door een wissel. Ik hoop dat nu een beetje duidelijk is wat uiteindelijk de bedoeling is.
Wat er op dit stuk spoor gaat gebeuren vertel ik nog even niet :lol:.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 augustus 2017, 18:50:06 door frenkievee »
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Wijbe

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Spoorwegen bestaan bij de gratie van dwarsliggers.
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 19 juni 2010, 17:33:58 »

dat mogen we vast gaan raden,

wat een lelijke verlepte wissel is dat daar kwa kleur? ckr een afgekeurde? (van 1996 tot 2000?)

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 19 juni 2010, 18:31:53 »

Ik ben pas in 2003 (her)begonnen met modelspoor, dus ik denk dat hij van rond of na 2003 is. Deze wissel heeft  op mijn vorige baan gelegen, vandaar waarschijnlijk de verkleuring.
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Romar

  • Gast
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 19 juni 2010, 22:08:46 »

Verstand komt met de jaren zeggen ze, en ik denk dat Gerard daar het levende bewijs van is!
Eindelijk een stukje echt spoor op zijn baan. :mrgreen:

Alleen ja.... van waar al die moeite? :P:mrgreen:

Mvg,

Romar
Gelogd

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 24 juni 2010, 16:00:18 »

Verstand komt met de jaren zeggen ze, en ik denk dat Gerard daar het levende bewijs van is!
Eindelijk een stukje echt spoor op zijn baan. :mrgreen:
Omdat het niet anders kan :x?
Citaat
Alleen ja.... van waar al die moeite? :P:mrgreen:
Dat weten maar een paar zeer streng geselecteerde forumleden :lol:. Die hebben beloofd hun mond te houden 8).

Even een kleine update. Nog niet alle Trix-rails is binnen, maar de eerste railsstukken liggen op hun plaats: een paar stootblokken, een wissel, een kruiswissel en een paar rechte stukken.


<het linkerdeel >


<het middendeel>


<het rechterdeel>

Je ziet aan de rood gearceerde delen dat ik nog wat rails tekort kom, maar dat is misschien morgen al weer opgelost.
Tussen de sporen ligt ook al een laagje kurk, de ondergrond voor de ballast.

Print de foto's uit en plak ze aan elkaar en je heb het hele gebied en sporenplan waar het om gaat :mrgreen:.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 augustus 2017, 18:51:30 door frenkievee »
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Wijbe

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Spoorwegen bestaan bij de gratie van dwarsliggers.
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 24 juni 2010, 22:59:20 »

je ziet nu goe dkleurenverschil! :lol: tussen de trix en marklin, welke is echter?

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 24 juni 2010, 23:09:31 »

Naar mijn idee de donkergrijze Märklin-rails. De Trix-rails heeft een soort van bruin-grijze kleur.
Je kunt ze in ieder geval heel makkelijk aan elkaar koppelen (en onderop de rails staat "märklin" :mrgreen:).
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Wijbe

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Spoorwegen bestaan bij de gratie van dwarsliggers.
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #20 Gepost op: donderdag 24 juni 2010, 23:40:22 »

Naar mijn idee de donkergrijze Märklin-rails. De Trix-rails heeft een soort van bruin-grijze kleur.
Je kunt ze in ieder geval heel makkelijk aan elkaar koppelen (en onderop de rails staat "märklin" :mrgreen:).
anders moesten de mallen zo veel aangepast worden......

Ronald

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • Trots lid van CJAG!
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 25 juni 2010, 21:31:47 »

Leuk maar wss verrassend idee Gerard.

Wat me opvalt is die huizenachtergrond. Hoe heb je dat gedaan en gemaakt?
Groet,

Ronald
Gelogd
"It has long been my belief that the sight of a good-looking woman lowers a man's IQ by at least 20 points. A man who doesn't happen to have 20 points he can spare can be in big trouble."

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 25 juni 2010, 21:48:40 »

anders moesten de mallen zo veel aangepast worden......
Dat denk ik, het enige verschil tussen M* en T* rails zijn de openingen voor de puko's. Bij de T* rails kun je zien waar ze erin gestanst worden voor de M* rails.

Leuk maar wss verrassend idee Gerard.

Wat me opvalt is die huizenachtergrond. Hoe heb je dat gedaan en gemaakt?
Dat zijn 2 achtergrondfoto's van +/- 1,5 m lengte. Het is "even" zweten met de huidige zoldertemperaturen, maar je ziet dat het gelukt is.
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Ronald

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • Trots lid van CJAG!
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 25 juni 2010, 21:50:46 »

Nou, de achtergrond is anders goed gelukt!
Grt,

Ronald
Gelogd
"It has long been my belief that the sight of a good-looking woman lowers a man's IQ by at least 20 points. A man who doesn't happen to have 20 points he can spare can be in big trouble."

catzeiler

  • Gast
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 25 juni 2010, 22:02:54 »

Ga je een trambaan maken?
Gelogd

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 25 juni 2010, 22:16:01 »

Dat zou dan een trambaan worden zoals er in Houten naast het spoor gelegen heeft: 800 m lang en het leidt van "Niks" naar "Nergens".

Wacht maar af :wink:.
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Remie

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • Oer Hollands!
    • scale engineering
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #26 Gepost op: dinsdag 29 juni 2010, 21:23:39 »

Verstand komt met de jaren zeggen ze, en ik denk dat Gerard daar het levende bewijs van is!
Komt het misschien toch nog goed met hem :mrgreen:
Maar wat wordt het nou? :x
Gelogd

1200Blauw

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #27 Gepost op: donderdag 01 juli 2010, 09:39:44 »

Citaat
Alleen ja.... van waar al die moeite? :P:mrgreen:
Dat weten maar een paar zeer streng geselecteerde forumleden :lol:. Die hebben beloofd hun mond te houden 8).
Als wij nou ook beloven onze mond te houden, dan kun je het hier toch ook wel vertellen?  :mrgreen:
Gelogd

Nieuwenhuis

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Old Skool Märklin & Scratch Building
    • Märklin - M-rail - Modelbaan
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #28 Gepost op: zondag 04 juli 2010, 17:22:40 »

Alleen ja.... van waar al die moeite? :P:mrgreen:

Waarom makkelijk doen, als het moeilijk 'op z'n Gerards' kan?  8)

Groeten,

Erik
Gelogd

              Märklin - M-rail - Modelbaan                 Topic                Website

robkop

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • M* en bezig te digitaliseren
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #29 Gepost op: zondag 04 juli 2010, 17:38:23 »

Zij het de achtergronden van Busch die je hebt gebruikt?
Zoiets wil ik zelf ook gaan doen, ik heb inmiddels 2 achtergrondposters met dag & nacht techniek, lamp er achter en lantaarns en ramen worden verlicht.
Gelogd
Met de groeten van Rob

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #30 Gepost op: zondag 04 juli 2010, 18:47:14 »

Komt het misschien toch nog goed met hem :mrgreen:
Met de nadruk op "misschien"?
Citaat
Maar wat wordt het nou? :x
Tsja.... :lol:

Als wij nou ook beloven onze mond te houden, dan kun je het hier toch ook wel vertellen?  :mrgreen:
Dat kan ik wel, maar dat doe ik lekker niet .

Waarom makkelijk doen, als het moeilijk 'op z'n Gerards' kan?  8)
Wees blij. De tijd die ik aan dit soort bouwsels besteed kan ik niet gebruiken om jullie te vervelen 8).

Zij het de achtergronden van Busch die je hebt gebruikt?
Zoiets wil ik zelf ook gaan doen, ik heb inmiddels 2 achtergrondposters met dag & nacht techniek, lamp er achter en lantaarns en ramen worden verlicht.
Nee, deze zijn van peard.
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Remie

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • Oer Hollands!
    • scale engineering
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #31 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 00:26:33 »

Komt het misschien toch nog goed met hem :mrgreen:
Met de nadruk op "misschien"?
kijk, slim is hij wel. Hij heeft me meteen door ;) :mrgreen: en hij heeft het hele forum nieuwsgierig gemaakt. Je laat een klein sikje hier pendelen?
Gelogd

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #32 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 00:30:13 »

kijk, slim is hij wel. Hij heeft me meteen door ;) :mrgreen:
:D

Citaat
en hij heeft het hele forum nieuwsgierig gemaakt.
:D Dat was vanaf het begin de bedoeling en volgens mij is het ook heel aardig gelukt 8).

Citaat
Je laat een klein sikje hier pendelen?
Ik ga daar wel iets laten pendelen, maar geen Sikje :D.
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Remie

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • Oer Hollands!
    • scale engineering
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #33 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 01:44:26 »

Een museum trein  :D
Gelogd

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #34 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 13:24:48 »

Alweer fout 8).
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Marklin5

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Ludmilla.
    • Burgstein
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #35 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 15:22:32 »

een rangeerlokje!  :D
maar die kan dan toch alleen op dat stukje rails rijden?

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #36 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 15:34:12 »

Hm, het wordt een beetje eentonig maar het is:
Alweer fout 8).
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #37 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 15:38:59 »

minimaal een lok, preciezer weet ik niet, maar dat moet i.i.g. al wel goed zijn :P
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #38 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 15:45:59 »

Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #39 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 15:48:26 »

dan enkel wagons, ik zij immers enkel een lok maar niet wat voor lok, one matches all...

maar enkel wagons kan ook niet, want dan kunnen ze niet pendelen...
of het zijn meerdere loks, maar dan nog, ik zij "minimaal" dus dan had het nog geklopt...
« Laatst bewerkt op: maandag 05 juli 2010, 15:50:17 door foxofinfinety »
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

nobody

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • ......semper idem......
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #40 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 16:02:08 »

Zo'n mooie crème-rode Trix DRB railbus vráágt om een pendeltraject...???
Gelogd
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.
 

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #41 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 16:23:40 »

och ja het kan natuurlijk ook een treinstel zijn
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

Romar

  • Gast
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #42 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 17:52:11 »

Gelogd

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Remie

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • Oer Hollands!
    • scale engineering
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #44 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 19:13:30 »

Een trein :mrgreen:
Gelogd

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #45 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 19:48:11 »

Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Antal

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Nederlands begin jaren 90
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #46 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 19:51:38 »

Ik hoorde vanuit de diepe jungle dat het een rijdende (met geluidsfuncties) vuvuzela is.
Dus stop maar met raden. :lol: :lol:
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #47 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 22:15:46 »

Alweer fout 8).
geen trein?

ok, het is misschien geen VT98, maar is dan een letterlijke "rail bus", dus zo'n bus met trein wielen?
zo'n "rail motor bus", al dit:

je hebt ook een duitse gehad maar ik kan daar geen foto's van vinden en ben het type kwijt.
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #48 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 22:21:30 »

Je bedoelt waarschijnlijk deze.
Sorry Richard, ik moet je alweer teleurstellen :(

Alweer fout 8).
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Giant

  • Los forumlayout Banditos
  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
Re:Geometrie Märklin C-rails en Trix C-rails
« Reactie #49 Gepost op: maandag 05 juli 2010, 22:25:49 »

het word een gemotoriseerde pomp lorrie! :D Met handaandrijving :lol: :mrgreen:
Gelogd
Wie bang is voor vooruitgang, kan door de achteruitgang naar buiten!

mijn baantje
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 1.895 seconden met 23 queries.