Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Les Picavets. Het bouwplan

Gestart door Alexander VL dinsdag 15 juni 2010, 20:31:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Les Picavets. Het bouwplan
Heb snel een voorlopig bouwplan opgesteld. Aangezien we niet weten hoeveel jaar we hier zullen wonen wil ik er niet iets te ingewikkeld van maken. Het achterste spoor op de rechterkant zou een berg in moeten maar dan lukt het niet met de kruising vanaf het station vrees ik. Heb ook nog te veel sporen over dus hoogstwaarschijnlijk komen er nog wat wijzigingen in. De linkse kant vind ik persoonlijk wel geslaagd.



Ben ook al wat aan't zagen geweest. Eens wat anders dan de vrouw  :mrgreen:



Re:Les Picavets. Het bouwplan
hey.
dat ziet er goed uit.
ik zie ook al een hoop huisjes en doosjes staan.
en die rolbrug vind ik zeker vet!

greetzz sander.
Re:Les Picavets. Het bouwplan
Hey Sander (zo noemen mijn vrienden in Antwerpen me ook)

Ik vind het plan met de keerlus met gebruik van de rolbrug wel leuk en wil ik ook zo behouden. Ik ga de rest van de huisjes nog 'snel' proberen in elkaar te steken zodat ik deze kan inplannen met de rest van de baan om zodoende een mooi geheel te vormen. De planning is altijd het moeilijkste zoals ze zeggen  :wink:
Re:Les Picavets. Het bouwplan
Hoi Alexander,

Je hebt een mooie ruimt tot je beschikking. 8)
succes met de bouw.

Gr.
René
Re:Les Picavets. Het bouwplan
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Les Picavets. Het bouwplan
dat links, met die 3 opstelsporen, kun je niet beter die tegenbocht meteen een wissel plaatsen?, dat lijkt een stuk mooier? :D
Re:Les Picavets. Het bouwplan
Citaat van: wijbe op woensdag 16 juni 2010, 13:42:59
dat links, met die 3 opstelsporen, kun je niet beter die tegenbocht meteen een wissel plaatsen?, dat lijkt een stuk mooier? :D

Niet alleen mooier maar ook praktiser. Meer rijlengte en niet zo'n rare slinger om naar het derde spoor te komen.
Je zou eventueel ook nog de (kruis)wissels links in het station één rail naar links kunnen opschuiven voor meer ruimte op de sporen. Verder zou je voor de stationssporen met een wissel ook nog een spoor kunnen leggen, waardoor je meer ruimte hebt om te rangeren los van de rijsporen.

Succes met je baan.
Re:Les Picavets. Het bouwplan
bedankt allemaal voor de tips. Na wat uitproberen etc. zie ik toch dat het niet helemaal uitkomt zoals ik het zou willen dus we beginnen gewoon opnieuw :) Zal waarschijnlijk ook niet de laatste keer zijn  :?
Re:Les Picavets. Het bouwplan
Lid sinds: 2008

offline
Re:Les Picavets. Het bouwplan
Hallo Alexander,

Leuk te zien dat je gaat beginnen met een baan, vooral omdat je ver weg woond is het leuk voor ons èn voor jou om zo nu en dan eens lekker over je hobby te kletsen ! Ik wens je veel succes, en ik blijf het een beetje volgen hoe je verder gaat met alles ! (en met jullie!)  :D

groeten, Willem.
Re:Les Picavets. Het bouwplan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Les Picavets. Het bouwplan
Dag Alexander.
Leuk om te zien dat je nu echt begonnen bent met de bouw van je baan.
Natuurlijk zullen er in dit stadium nog vele wijzigingen volgen, maar het begin is er en voor je het weet rijden de treinen hun trajecten.

Citaat van: Alexander VL op dinsdag 15 juni 2010, 20:31:54
Ben ook al wat aan't zagen geweest. Eens wat anders dan de vrouw  :mrgreen:

Ehhh, je kunt je vrouw toch rustig méé laten zagen, vele handen maken licht werk! :mrgreen:

Veel succes en plezier met de bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.