Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

heljan containerterminal

Gestart door Krijn zondag 11 april 2010, 21:37:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
heljan containerterminal
Hallo allemaal, wie heeft er kennis van deze containerterminal (heljan 89001 -  http://www.internethobbies.com/hehoopcocrki.html). Bij de marklin shop in Den Bosch wilde ik hem bestellen, maar die man heeft mij doorgegeven dat de werking niet betrouwbaar is. De terminal past wel precies in mijn banenplan met 15 containerwagons en een 50-tal containers. Hij stond ook op de beurs in Houten in de hal tegenover de MSG Den Bosch. Daarom mijn vraag aan diegene die deze misschien wel zelf in bezit hebben: Hoe betrouwbaar is deze terminal. Bedankt alvast Krijn.
Re:heljan containerterminal
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:heljan containerterminal
Dit model is al een tijdje op de markt.
Ik weet niet wat de verkoper bedoeld met dat hij niet betrouwbaar zou zijn ???

Verwacht met deze terminal niet dat je containertreinen goed kan beladen, probeer maar eens een marklin container met die kleine pinnetjes op een wagon te plaatsen met deze kraan, dat is onmogelijk dus ik denk dat de verkoper dat bedoeld met onbetrouwbaar?

Als model ziet hij er prachtig uit, maar te duur voor een functie model waarmee je niet makkelijk een trein zult kunnen beladen. :(

m.v.g,

Erik
Re:heljan containerterminal
Het model zelf werkt zeer goed dus....

Ze rijd mooi stil, kan de containers heel goed pakken en loslaten (electromagneet systeem) en kan de containers zelfs draaien.
Echter is het zeer lastig om een trein te laden omdat diverse merken werken met pinnen.

Daar is nog niets goeds voor gevonden.
Maar het model zelf werkt zeer fraai en goed.
Ik heb er ervaring mee.
Re:heljan containerterminal
Het is jammer dat niet meer treinliefhebbers deze terminal bezitten.
Chris, is het niet mogelijk om je wagons te voorzien van een trechtervorm, om die pinnen in te laten vallen. Misschien dat ze dan op de wagons blijven zitten. Aan die terminal zien te komen is ook al niet makelijk. Ik ga hem toch bestellen en wil dan onderzoeken hoe de bevestiging beter kan.
Re:heljan containerterminal
tja ik heb zelf 0 ervaring met een dergelijke terminal maar ik kwam hem ook tegen toen ik er een op internet zocht, verder kon ik er overigens geen of weinig andere vinden maar on toppic nu:
Je zou eventueel ook kunnen proberen om als je echt containers op treinen wilt laden om kleine magnetische plakkertjes op je wagon te plakken en onder de container ook een zodat je die pinnen niet nodig hebt om hem vast te klikken aan de wagon. Je kan hier misschien wel tegen het probleem aan lopen dat je ze wat moeilijker van de trein af kan tillen....

Mvg, Fons
Re:heljan containerterminal
Citaat van: snoffer op zondag 06 juni 2010, 22:14:33
tja ik heb zelf 0 ervaring met een dergelijke terminal maar ik kwam hem ook tegen toen ik er een op internet zocht, verder kon ik er overigens geen of weinig andere vinden maar on toppic nu:
Je zou eventueel ook kunnen proberen om als je echt containers op treinen wilt laden om kleine magnetische plakkertjes op je wagon te plakken en onder de container ook een zodat je die pinnen niet nodig hebt om hem vast te klikken aan de wagon. Je kan hier misschien wel tegen het probleem aan lopen dat je ze wat moeilijker van de trein af kan tillen....

Mvg, Fons

als je nu een magneet met bekrachting kunt gebruiken met een functiedecoder activeer of deactiveer je dit. Of kan dat niet het is maar een idee.

groeten minitreintje/Dylan
Re:heljan containerterminal
Citaat van: minitreintje op maandag 07 juni 2010, 17:47:01
als je nu een magneet met bekrachting kunt gebruiken met een functiedecoder activeer of deactiveer je dit. Of kan dat niet het is maar een idee.

groeten minitreintje/Dylan
Ja ik las in je eerste bericht dat je met rond de 15 wagons van plan was te gaan werken, mij lijkt het een hele opgave om 15 functie decoders die magneten aan/uit schakelen te werken tenzij je er een neemt en die alle magneten in de hele trein aan of uit zet. Ik heb hier zelf geen ervaring mee dus of het haalbaar is moet je eigenlijk even aan een ander forum lid vragen die daar wel verstand van heeft ik gaf maar een idee :D

Mvg, Snoffer
Re:heljan containerterminal
dat is niet voor elke wagons he dat is per trein (sleep wagons).
Je bouwt toch niet in een sleep van 5 personenwagons, maar 1 decoder in en geen 5. Financieel moet het haalbaar zijn  :)
Re:heljan containerterminal
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:heljan containerterminal
Met een sleep krijg je hetzelfde verhaal als met de verlichting en de electrische koppelingen.......
elders op het forum, enne... :? sorry eigenlijk off-topic.

Groet,
Hugo