Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto

Gestart door MaK man zondag 06 juni 2010, 17:26:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Bron : L1 teletekst en internetsite

Citeer
Op een spoorwegovergang in Schin op Geul is zondagmorgen omstreeks 11.30 uur een botsing geweest tussen een auto en een stoomtrein van de Zuid-Llimburgse Stoomtrein Maatschappij. Een automobilist lette niet goed op bij het oversteken van de onbewaakte spoorwegovergang aan de Holleweg.

Beide voertuigen reden langzaam. De 45-jarige automobilist uit Haarlem en zo'n 300 passagiers in de trein, kwamen met de schrik vrij. De treinpassagiers zijn met bussen verder vervoerd.

website L1
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto


(Foto: Arnaud Nilwik)

Gr, Ben.
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Bij de buren staat er meer over forum.beneluxspoor.net
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Hallo Bjorn en Ben,

Gelukkig ging het langzaam, want een willekeurig autootje is ècht niet opgewassen tegen een stoomloc !

groeten, Willem.
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
De Limburger stond dat de schade aan de loc minimaal was ( denk wat verf er af , misschien een goede wasbeurt )

Voor de auto is de leeftijd belangerijk . Kan best economisch totaal loss worden .
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Gelukkig is iedereen met de schrik vrij gekomen :shock: en is de loc minimaal beschadigd :) . Die auto ziet er wat minder florissant uit :( .

M.v.g.

RMW
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Citaat van: RMW
Die auto ziet er wat minder florissant uit :( .

Tja, Volkswagen - wie anders? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groeten,

Erik
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Citeer
De 45-jarige automobilist uit Haarlem ..........
Tja, hollanders :mrgreen:
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Dat is me wel vaker opgevallen: op de één of andere manier denken sommige mensen dat ze bij museummaterieel met speelgoed te maken hebben, terwijl dat spul net zo vernietigend is als het actuele... Deze kan in ieder geval nog vertellen dat de confrontatie toch tegenvalt. Nu hopen dat het een leermoment was.
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Citaat van: RMW op maandag 07 juni 2010, 17:02:43
Die auto ziet er wat minder florissant uit :( .

M.v.g.

RMW

Ach weer een nieuw moddeletje :D
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Citaat van: Kaleb op maandag 07 juni 2010, 19:47:03
Citeer
De 45-jarige automobilist uit Haarlem ..........
Tja, hollanders :mrgreen:

iets op tegen? :mrgreen: deze man komt wel uit de beste stad :lol:
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Citaat van: Remie op zondag 27 juni 2010, 01:12:27
Citaat van: Kaleb op maandag 07 juni 2010, 19:47:03
Citeer
De 45-jarige automobilist uit Haarlem ..........
Tja, hollanders :mrgreen:

iets op tegen? :mrgreen: deze man komt wel uit de beste stad :lol:

Helemaal niets op tegen. Een ouderwetse stoomtrein op een 'verlaten' spoorlijn kom je tenslotte niet overal tegen (behalve in Limburg :mrgreen:)
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Ja dat heb je in zo´n maatschappij waarin alles zo geregeld moet zijn dat de meest hersenloze schim zich veilig over straat kan bewegen. Ja in de buurt van Haarlem zijn geen andreskruizen meer. Te gevaarlijk hé.

Hier in Coevorden is ook een spoorlijn. Deze is enkelspoor. Toch wacht ik altijd netjes tot het licht uit is ook al kan er geen andere trein komen. Het is maar wat je je zelf aanleert. Ooit sta je voor een overweg en is de trein gepasseerd en rij je verder en wordt tot gehakt getransfomeerd door een tegen trein. Je reed toch altijd door als de trein voorbij was

De oude NAM  lijn bij Klazienaveen is nog beveiligd met andreaskruizen. Ook daar controleer ik nog steeds of er geen trein komt en steek dan pas over. Hier komt al jaren geen trein meer.

Een andreas kruis is nog steeds opgenomen in de wet en dit staat er niet voor niets.

Ik raad Nederlanders op vakantie in andere landen zoals bijvoorbeeld Duitsland deze andreaskruizen te respecteren. Hier net over de grens bij de Bentheimer staan er genoeg en de heren machinist rijden met 40km per uur over de overwegen nadat ze netjes bij het bordje `P` hun Tyfoon gebruikt hebben.

Ach ja Nederland. Hier moet alles zo geregeld zijn dat .................................

Groet

Jos
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
In Tsjechië is het ook niet anders, daar ben je eerder verbaas dat een overgang wel beveiligd is. :lol:
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Vorige week (1-5 aug 2011) op vakantie geweest in Limburg en met de ZLSM een daje wezen toeren. Hoorden we van een van de conducteurs over dit ongeluk een jaar geleden. De bestuurder van de auto had nog maar kort zijn rijbewijs en scheen verbaasd gereageerd te hebben (toen de politie hem aansprak op niet stoppen) met: "maar ik kwam toch van rechts???".
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Citaat van: HMK op dinsdag 09 augustus 2011, 15:36:53
Vorige week (1-5 aug 2011) op vakantie geweest in Limburg en met de ZLSM een daje wezen toeren. Hoorden we van een van de conducteurs over dit ongeluk een jaar geleden. De bestuurder van de auto had nog maar kort zijn rijbewijs en scheen verbaasd gereageerd te hebben (toen de politie hem aansprak op niet stoppen) met: "maar ik kwam toch van rechts???".
8o 8o
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Citaat van: HMK op dinsdag 09 augustus 2011, 15:36:53
Vorige week (1-5 aug 2011) op vakantie geweest in Limburg en met de ZLSM een daje wezen toeren. Hoorden we van een van de conducteurs over dit ongeluk een jaar geleden. De bestuurder van de auto had nog maar kort zijn rijbewijs en scheen verbaasd gereageerd te hebben (toen de politie hem aansprak op niet stoppen) met: "maar ik kwam toch van rechts???".
Dat meen je toch niet :eek: :eek: :eek:. Die moeten ze zijn rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven.
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Citaat van: HMK op dinsdag 09 augustus 2011, 15:36:53
Vorige week (1-5 aug 2011) op vakantie geweest in Limburg en met de ZLSM een daje wezen toeren. Hoorden we van een van de conducteurs over dit ongeluk een jaar geleden. De bestuurder van de auto had nog maar kort zijn rijbewijs en scheen verbaasd gereageerd te hebben (toen de politie hem aansprak op niet stoppen) met: "maar ik kwam toch van rechts???".
:P :P

Wat voor debiel ben je dan -.-'?
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
lol :P enkele maanden later kwam hij in een programma en reed hij toevallig Ruber Nicolai aan? :P (slechtste chauffeur van NL of iets heet het programma)
Overigens hoop ik dat bij de ZLSM alle schade is hersteld die er toen was ontstaan op de kosten van de bestuurder.. :)

Groetjes,

Antal
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Citaat van: HMK op dinsdag 09 augustus 2011, 15:36:53
Vorige week (1-5 aug 2011) op vakantie geweest in Limburg en met de ZLSM een daje wezen toeren. Hoorden we van een van de conducteurs over dit ongeluk een jaar geleden. De bestuurder van de auto had nog maar kort zijn rijbewijs en scheen verbaasd gereageerd te hebben (toen de politie hem aansprak op niet stoppen) met: "maar ik kwam toch van rechts???".
Op de foto is duidelijk te zien dat de beste man ook moeite had met links en rechts dan...
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Das War "Das Auto" ....
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Kortom ongeloofwaardig verhaal, dat van "rechts"
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Was jij erbij toen de aanrijding gebeurde of toen het verteld werd?
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Ik was er niet bij, maar citeerde alleen maar het verhaal van de conducteur. Misschien is het verhaal mooier gemaakt dan de werkelijkheid. Als ikde foto bekijk ga ik ook twijfelen. Anderzijds, als de auto linksachter de eerste zwieper gekregen heeft en daarna om zijn as is getold en vervolgens links opnoeuw op de hoorns (pardon: buffers) is genomen ... Op de foto is de linkerachterkant niet te zien ... Maar ik twijfel nu ook, want dan zou de loc achteruit hebben gereden en ook nog links ... Wat ik wel zelf heb gezien is dat men met een rode vlag de onbeveiligde overweg opliep.en die vlag is gewoon geregeld inhet rvv ...
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Ik sprak onlangs de bestuurder van de auto  :D, kon zich er nog vaag iets van herinneren, was al anderhalf jaar geleden.......
en wij zijn er nog steeds mee bezig alhier !
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Ja, dat zou ik ook zeggen - dat ik er alleen nog maar vaag iets van af weet  :P
Zeker met zoiets als hier beschreven is......
Re:[ZLSM]Ongeluk Stoomtrein Auto
Citaat van: Black-Mamba op zondag 01 januari 2012, 14:02:38
Ik sprak onlangs de bestuurder van de auto  :D, kon zich er nog vaag iets van herinneren, was al anderhalf jaar geleden.......
en wij zijn er nog steeds mee bezig alhier !

Komkommertijd???