Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Rover opent meldpunt volle treinen

Gestart door Marty01 woensdag 28 december 2011, 12:50:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rover opent meldpunt volle treinen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Rover opent meldpunt volle treinen
Ik vindt dit een goed idee.
Zo kunnen we met z''n allen de spits tegengaan.
Zie: http://www.nu.nl/binnenland/2703068/rover-opent-meldpunt-volle-treinen.html

Groets;

Marty
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Bekend is ook: iedereen stapt in waar t m uitkomt. Reactie zal zijn dranghekken die je zullen reguleren, beperking van vrijheid om niet allemaal tegelijk midden in de trein te stappen... Maar rover heeft weer het nieuws gehaald. chapeau
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Ach ja, en wie klagen er het meest? De mensen met Kruidvat-, Hema-, Jumbokaartjes enz.
Oftewel, mensen die in de "vakantie" vrij zijn en dan massaal de trein pakken en de werkenden zowat de trein uit jagen.
Ik maak het regelmatig mee dat de voorste treinstellen stampvol zitten en mensen in de gangpaden staan terwijl er in de achterste treinstellen volop plek/vrijwel leeg zijn.
Je zou op je eindbestemming een paar meter extra moeten lopen of waar je reis begint naar de achterste treinstellen moeten lopen.
Oja, Er is maar 1 deur beschikbaar in de treinstellen dus nemen we die maar.
En niet te vergeten, deze "klanten" met hun goedkope kaartjes gaan helemaal uit hun dak bij stremmingen of calamiteiten want zij zijn diegene die de meeste trammelant schoppen bij het busvervoer en gillen het hardst omdat zij het meeste recht hebben en zijn de eersten die een geld terug formulier willen hebben.

Kortom meldpunt volle treinen, laat me niet lachen en zoals ndb al verwoordde: Rover heeft het nieuws weer eens gehaald en daar was het hun om te doen.

Grt, Ronald. 
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Citaat van: Ronald69 op donderdag 29 december 2011, 10:39:11

Ach ja, en wie klagen er het meest? De mensen met Kruidvat-, Hema-, Jumbokaartjes enz.
Oftewel, mensen die in de "vakantie" vrij zijn en dan massaal de trein pakken en de werkenden zowat de trein uit jagen.

En niet te vergeten, deze "klanten" met hun goedkope kaartjes gaan helemaal uit hun dak bij stremmingen of calamiteiten want zij zijn diegene die de meeste trammelant schoppen bij het busvervoer en gillen het hardst omdat zij het meeste recht hebben en zijn de eersten die een geld terug formulier willen hebben.


Nounou, slecht geslapen vannacht? Of weer stiekum uit de azijnfles gedronken?

Gr, Ben.
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Citaat van: ndb op donderdag 29 december 2011, 02:04:42
Bekend is ook: iedereen stapt in waar t m uitkomt. Reactie zal zijn dranghekken die je zullen reguleren, beperking van vrijheid om niet allemaal tegelijk midden in de trein te stappen... Maar rover heeft weer het nieuws gehaald. chapeau

als we maar niet japan nadoen: mensen die de reizigers in de trein duwen 8o

gr
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
mensen houden het weinig gezellig in de trein! :( :?
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Ben,
Ik slaap nooit slecht en lig nergens wakker van.
Het is iets wat ik dagelijks meemaak in de praktijk.
En hoezo overvolle treinen? Dagelijks gaan er vanuit Groningen en Leeuwarden(gekoppeld) gemiddeld 14/15 bak ICMm of 12/14 bak VIRM richting het Westen, plaats zat lijkt me.

Grt, Ronald.
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
en de trein van deventer utrecht zit stampvol zover ik weet...

gr
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
vanaf schiphol zit de internationale trein ook STAMPVOL iedereen ruziët om een plek en om in de trein te komen......... :(
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
En met z'n allen zeuren van waarom kunnen die treinen dan niet langer en bla bla bla.
Nou, de perrons in Utrecht kunnen maximaal 15 á 16 rijtuigen aan. Dit wordt al bij bijna elke trein gedaan.
Dus langer kan het voorlopig niet...
1 oplossing: meer treinen, maar daarvoor hebben we ook weer meer MCN's en HC's nodig...

Groetjes Daniël
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Keurig antwoord Daniël.

Grt, Ronald.
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Citaat van: NS-Daniel op donderdag 29 december 2011, 13:57:47
En met z'n allen zeuren van waarom kunnen die treinen dan niet langer en bla bla bla.
Nou, de perrons in Utrecht kunnen maximaal 15 á 16 rijtuigen aan. Dit wordt al bij bijna elke trein gedaan.
Dus langer kan het voorlopig niet...
1 oplossing: meer treinen, maar daarvoor hebben we ook weer meer MCN's en HC's nodig...

Groetjes Daniël

meer dubbeldekkers.... dat kan wel ;)

gr
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Meer dubbeldekkers? De reizigers verspreiden over een langere spits.

En zoals Ronald zegt, pak eens niet de eerste beste deur.
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Met "proppers" en grootvolumewagens moet het probleem(pje) ook op te lossen zijn 8o
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
het probleem is niet zozeer dat je er niet in komt, maar meer dat je moet staan. dus proppers is mischien toch ietwat overdreven :D

gr
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Grootvolumewagens (goederenwagens) bieden uitsluitend staanplaatsen. Vandaar. :idea:
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
dat snap ik, maar dan kun je net zogoed in de trein gaan staan :D

gr
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Je koopt toch een vervoerbewijs en geen zitplaats?
In metro's en bussen ontkom je er niet aan om te staan maar waarom klaagt men wel als men in de trein moet staan, ik snap het probleem niet.

Grt, Ronald.
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Citaat van: Ronald69 op donderdag 29 december 2011, 12:03:56
En hoezo overvolle treinen? Dagelijks gaan er vanuit Groningen en Leeuwarden(gekoppeld) gemiddeld 14/15 bak ICMm of 12/14 bak VIRM richting het Westen, plaats zat lijkt me.

Grt, Ronald.


Breek me de mond niet open over die verbinding... Ik moet het wel even opschrijven ;)

2 jaar heb ik vanuit Amersfoort deze trein twee keer per week naar groningen (en terug) gepakt. 1 op de 4 keer duurde mijn reis veel langer. dus niet 2 uur en 20 minuten maar 3 uur.. Werkzaamheden (geen bussen, zeer weinig bussen, kapotgaande bussen), ongevallen, kapotte treinen, geen machinist, uitvallende treinen. Verplicht de trein uitgezet worden om dat ie achterblijft, terwijl die stampvol zit, en je vervolgens twee uur kan gaan staan, als sardientjes. treinen die in de fik vliegen, vertraagde stoptreinen, langzame goederentreinen, seinstoringen, wisselstoringen vrachtwagens die op het spoor staan, schapen op de rails.

En ohja want daar gaat het topic over ;) ik heb geregeld (1 op de 4) toch wel moeten staan omdat er een tekorte trein aan komt terwijl elke week die trein weer vol zit. één koploper stond er dan. Daar sta je dan tussen amersfoort en zwolle drie kwartier te zweten met zn allen... Als het nu vijf minuten is kan ik ermee leven. Maar als je 22,50 voor een enkeltje betaald voor een blik in een sardientjegevoel voel je niet echt prettig.

Omreizen, ook zoiets. tijdens werkzaamheden, ongevallen, storingen. In overvolle treinen omreizen. Vanuit groningen naar amersfoort. Via Leeuwarden via deventer, apeldoorn. En ja dan sta je gewoon vijf uur lang in een trein....

Het was wel in de grote mismanagement tijd van de ns trouwens dus ik kan alleen maar boos worden op de leiding van de ns. En niet op het personeel want die krijgen al genoeg te verduren.
Er kan nog een hoop anders. Dus ik vind het goed dat het toonbaar gemaakt wordt.
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Citaat van: Ronald69 op donderdag 29 december 2011, 16:31:53
Je koopt toch een vervoerbewijs en geen zitplaats?
In metro's en bussen ontkom je er niet aan om te staan maar waarom klaagt men wel als men in de trein moet staan, ik snap het probleem niet.

Grt, Ronald.

dan gaan we toch met de auto?? nog goedkoper ook. je hebt toch  geen extra voordelen als je met de trein gaat en moet staan, en het is nog duurder ook ;)

gr
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Gewoon andere werktijden.
het ene kantoor begint zo laat en eindigt zo laat.
etc.
Dan hoef je ook niet meer te zeuren! ;)
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Citaat van: mathijs-spoor3 op donderdag 29 december 2011, 16:59:11
Citaat van: Ronald69 op donderdag 29 december 2011, 16:31:53
Je koopt toch een vervoerbewijs en geen zitplaats?
In metro's en bussen ontkom je er niet aan om te staan maar waarom klaagt men wel als men in de trein moet staan, ik snap het probleem niet.

Grt, Ronald.

dan gaan we toch met de auto?? nog goedkoper ook. je hebt toch  geen extra voordelen als je met de trein gaat en moet staan, en het is nog duurder ook ;)

gr

Je hebt zelf geen rijbewijs laat staan een auto want daar ben je nog te jong voor dus kun je geen weet hebben dat een auto goedkoper is dan een treinreis.

Grt, Ronald.
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
ik weet heus wel dat als ik met mijn vader en 2 broertjes naar eurospoor gaan het goedkoper met de auto is, in je eentje of met 2 pers. hoeft dat nietzo te zijn maaar 3x ?25 + 1 railrunner (2,50) is veel. ?77.5 tegenover een volle tank van +- ?75 die niet eens leeg komt :roll: is zeker wel goedkoper!!! O:-D zo dom ben ik niet, ik zit niet met me neus in een of andere spelcomputer tijdens het tanken (zelf tenk ik ook wel ns :P:) ik kijk gewoon om me heen ;)

gr
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
kijk hoe moeilijk is het voor nsr om zo n trein te maken http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/6598998841/in/contacts/
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
dan vraag ik me af: wat is er mis met de 1600 en de icr en andere rijtuigen?? waarom een sprinter zonder toilet, waarom de ov chipkaart...

gr
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Citaat van: ndb op vrijdag 30 december 2011, 10:42:45
kijk hoe moeilijk is het voor nsr om zo n trein te maken http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/6598998841/in/contacts/

Heel veel wil ik niet zeggen, maar de NS heeft daar 2 types van. Namelijk de VIRM en de DDAR.
De DDAR wordt op dit moment omgebouwd, zie dit topic: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=18958.0

2 foto's van deze treinen:


Onbekende VIRM by NS-Daniël, on Flickr
Intercity VIRM.


DDAR asdz by NS-Daniël, on Flickr
Stoptrein DDAR, wordt op dit moment verbouwd.

Groetjes Daniël
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
en je kunt ook gewoon als het kan een bestaand ontwerp nemen ipv iets nieuws te maken wat nog meer geld kost.

gr
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Leg die jongens van de Fyra dat maar eens uit. >:-D

Anyways, iedere keer als er een nieuwe dienstregeling wordt ingevoerd zijn er wat van dit soort problemen. In de regel worden ze behoorlijk snel opgelost als blijkt dat er op bepaalde plekken te weinig capaciteit is. Het lastige blijft inderdaad altijd het vervoer in de spits. Er gaan in Nederland zo gruwelijk veel mensen met de trein dat het vaak moeilijk is om nog meer of langere treinen in te zetten. Een beetje meer spreiding in kantooruren zou ideaal zijn, maar dat wil niemand. We staan liever in de trein of in de file...
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Citaat van: Rutger op vrijdag 30 december 2011, 13:28:21
Er gaan in Nederland zo gruwelijk veel mensen met de trein dat het vaak moeilijk is om nog meer of langere treinen in te zetten. Een beetje meer spreiding in kantooruren zou ideaal zijn, maar dat wil niemand. We staan liever in de trein of in de file...

En daar heb je helemaal gelijk in.  :thumbup:
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Citaat van: Rutger op vrijdag 30 december 2011, 13:28:21
Leg die jongens van de Fyra dat maar eens uit. >:-D


dat is gewoon dom, zoveel extra uitgeven... neem dan een ice of thalys :roll:

gr
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Citaat van: mathijs-spoor3 op vrijdag 30 december 2011, 08:48:49
maaar 3x ?25 + 1 railrunner (2,50) is veel. ?77.5 tegenover een volle tank van +- ?75 die niet eens leeg komt :roll: is zeker wel goedkoper!!!
Auto's zijn gratis?
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Maar even on-topic: Hoe betrouwbaar zijn de gegevens verkregen uit zo'n enquete, er zijn zoveel grappenmakers op Internet actief, dat ze hondereden meldingen kunnen krijgen van volle treinen, welke in werkelijkheid bij wijze van spreken helemaal leeg waren......

Zelf hou ik ook wel van een lolletje  ;) dus even netjes een trein gemeld welke altijd nagenoeg leeg is (uit ervaring) en dit wordt dus gewoon netjes verwerkt door Rover..........
Enquete heeft voor NS dus geen enkele waarde, tevens meet een extern bedrijf in opdracht van NS al jaren in de treinen, dus waar het vol of leeg is, weet NS al lang.

Gr B.Mamba
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Citaat van: timtrein op zondag 01 januari 2012, 13:04:30
Citaat van: mathijs-spoor3 op vrijdag 30 december 2011, 08:48:49
maaar 3x ?25 + 1 railrunner (2,50) is veel. ?77.5 tegenover een volle tank van +- ?75 die niet eens leeg komt :roll: is zeker wel goedkoper!!!
Auto's zijn gratis?

oja, gaan we het zo doen, de auto kan dan wel iets duurder zijn op de lange termijn maar zo denk jij toch niet. en als de trei zo ceel goedkoper is. waarom staan er dan files?? nou?? onzin dus, de trein word door mensen gewoon als te duur of onhandig gezien. anders stonden er ok niet zoveel files1 ;)

gr
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Mathijs,

Je vergeet een aantal dingen die mensen altijd vergeten nl, dat het verbruik niet alleen telt.
Wat je altijd moet meerekenen zijn de kosten van de verzekering, wegenbelasting, brandstof, afschrijving en eventuele parkeerkosten.
En dat er zoveel files staan heeft er niks mee te maken dat de trein zo duur is maar dat men met de auto naar het werk gaat omdat men niet anders wil of gewend is.
Trouwens, tijdens de spits zitten de treinen overigens bomvol en meer treinen inleggen of verlengen kan gewoonweg niet omdat in de spits de capaciteit ruimschoots benut is en de perrons niet langer zijn.

@ Black-Mamba,

Goed geformuleerd, dit soort meldingen zijn dus gemakkelijk te manipuleren.

Grt, Ronald.
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
ik zeg ook niet dat door de files treinreizen duur is, maar capaciteit kan zeker verhoogd worden! meer dubbeldekkers!

gr
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Rover opent meldpunt volle treinen
Mathijs, met meer dubbeldekkers doe je niet per definitie de capaciteit van het gehele spoornetwerk omhoog helpen. Een dubbeldekker duurt namelijk weer wat langer qua in- en uitstappen en dat heeft weer gevolgen voor je baanvakcapaciteit (= xx aantal treinen per uur op dat baanvak kunnen)

grtn,
Herman