Citaat van: Ronald69 op donderdag 29 december 2011, 12:03:56
En hoezo overvolle treinen? Dagelijks gaan er vanuit Groningen en Leeuwarden(gekoppeld) gemiddeld 14/15 bak ICMm of 12/14 bak VIRM richting het Westen, plaats zat lijkt me.
Grt, Ronald.
Breek me de mond niet open over die verbinding... Ik moet het wel even opschrijven
2 jaar heb ik vanuit Amersfoort deze trein twee keer per week naar groningen (en terug) gepakt. 1 op de 4 keer duurde mijn reis veel langer. dus niet 2 uur en 20 minuten maar 3 uur.. Werkzaamheden (geen bussen, zeer weinig bussen, kapotgaande bussen), ongevallen, kapotte treinen, geen machinist, uitvallende treinen. Verplicht de trein uitgezet worden om dat ie achterblijft, terwijl die stampvol zit, en je vervolgens twee uur kan gaan staan, als sardientjes. treinen die in de fik vliegen, vertraagde stoptreinen, langzame goederentreinen, seinstoringen, wisselstoringen vrachtwagens die op het spoor staan, schapen op de rails.
En ohja want daar gaat het topic over
ik heb geregeld (1 op de 4) toch wel moeten staan omdat er een tekorte trein aan komt terwijl elke week die trein weer vol zit. één koploper stond er dan. Daar sta je dan tussen amersfoort en zwolle drie kwartier te zweten met zn allen... Als het nu vijf minuten is kan ik ermee leven. Maar als je 22,50 voor een enkeltje betaald voor een blik in een sardientjegevoel voel je niet echt prettig.
Omreizen, ook zoiets. tijdens werkzaamheden, ongevallen, storingen. In overvolle treinen omreizen. Vanuit groningen naar amersfoort. Via Leeuwarden via deventer, apeldoorn. En ja dan sta je gewoon vijf uur lang in een trein....
Het was wel in de grote mismanagement tijd van de ns trouwens dus ik kan alleen maar boos worden op de leiding van de ns. En niet op het personeel want die krijgen al genoeg te verduren.
Er kan nog een hoop anders. Dus ik vind het goed dat het toonbaar gemaakt wordt.