Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Nieuw spoorplan Riny pffffft

Gestart door Riny maandag 01 januari 2007, 12:55:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuw spoorplan Riny pffffft
Beste allemaal,

Graag jullie mening over dit "nieuwe sporenplan".



Om dat ik het echt niet voor elkaar kan krijgen om stijgingen en hoogtes op de juiste manier in te voeren helaas geen bestand om het in wintarack aan jullie af te geven.

Als jullie eens wisten hoeveel uren ik wel niet bezig ben geweest om een goede 3D weergave te krijgen, maar ik krijg het echt niet voor elkaar terwijl ik ook niet helemaal achterlijk ben.

Hier moet nog wel de trambaan in geplaatst worden als de auto"baantjes". als ook een eventuele pendelbaantje.

Zip-bestand van railpan




Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Riny,

Nog een paar opmerkingen:

- Er is 1 spoor richting de draaischijf, moeten dit er geen 2 zijn?
- De sporen liggen heel dicht bij elkaar in het station.
- Rechts is de lus denk ik te klein op te stijgen dat je eroverheen kan.

Groetjes,

Robbert
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Citaat van: Freak op maandag 01 januari 2007, 13:09:27

Locomotieven die binnenkomen worden altijd verzorgt weggesteld.
Dat betekent dat zij van kolen, water en zand worden voorzien en tevens ontslakt waarna ze bedrijfsklaar weggezet kunnen worden.


Goed zo, de eerste kitiek is binnen (ben ik blij mee, reden: leren)
Mijn gedachtengang was, de loc komt binnen op de draaischijf, wordt vervolgens op het spoortje (rechts) naast de loods gereden en tuft vervolgen naar de bekoling, zand en waterinstallatie.
Daarna gaat hij teug, de draaischijf op en wordt vervolgens "binnen gezet" voor de af te wachten nieuwe rit.
De overige spoortjes waren in mijn gedachten opstelspootjes waar de locs, welke nog moeten worden "geholpen" kunnen wachten op hun beurt.

Daar komt bij dat er ook niet zo gek veel ruimte is om het wat officieler te doen.

Normaal gesproken komen ze voordat ze op de draaischijf komen "ververst" zal ik maar zeggen.
Omdat de ruimte ontbreekt om richting de draaischijf een paar "passeerspoortjes" met wissels te leggen zie ik geen kans om de normale volgorde te handhaven.

Het kan ook zijn dat er andere mogelijkheden zijn, maar ik zie ze niet zo vlug.
Dus als er ideeën zijn, graag.

(ik ga proberen het bestand te plaatsen  (let wel op ik gebruik Wintrack 6.0)

Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Hoi Riny,

Ook ik vind één spoor naar de draaischijf weinig. Als je eerste perron in het midden bezet is, kun je meteen geen kant meer op met de draaischijf. Dit kun je uiteraard ook oplossen door extra wissels te plaatsen.

Ook de binnenboog aan de rechterkant weet ik niet of je wel volledig gaat uitkomen met je helling. Heb je deze al is doorgerekend?

En ook zoals Robbert zegt: "De sporen liggen heel dicht bij elkaar in het station." Ik denk zelf dat dit te dicht is, zeker met de ruimte die je wel hebt.

Tot slot is het heel misschien nog een idee om het meest linkerspoor bij de draaischijf te verwijderen zodat je wat meer ruimte krijgt voor de scenery. Ik denk zelf dat dit een mooier plaatje oplevert. Maar waarschijnlijk is het wel een bewuste keuze om deze toch te plaatsen.

Groeten,
Herman
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Citaat van: Robbert op maandag 01 januari 2007, 13:38:28

A:  Er is 1 spoor richting de draaischijf, moeten dit er geen 2 zijn?

B: Rechts is de lus denk ik te klein op te stijgen dat je eroverheen kan.


Robbert, je hebt helemaal gelijk.
Betreffende A. Dit heb ik al in mijn voorgaande reactie kenbaar gemaakt waarom (denk ik) niet mogelijk is.

B. Hier wilde ik een gedeelte van mijn oude spiraal voor gebruiken.
Zo als deze er nu nog bijstaat (24230 + 24130, 1,5 cirkel) lijkt het mij te moeten kunnen.
Maar ja, wie ben ik.
Ik zal de boel eerst eens uitleggen betreffende rechts.
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Voor zover hebben jullie volgens mij gelijk.
Ik ga even proberen een link te maken voor het bestand.
Deze is wel in te lezen in 7.0 maar ik kan hem niet terug lezen van 7.0 naar 6.0

Mochten jullie eventueel WT 7.0 gebruiken kan het misschien in de vorm van een afbeelding hier geplaats worden of toegezonden worden via e-mail.

Al hoewel het voor de overige forumleden interessanter is om het hier te blijven bespreken.

Note: ik heb in de eerst topic een zipbestand geplaatst met het banenplan.

Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Als het qua ruimte niet lukt om een tweede spoor naar de draaischijf aan te leggen, zou je in ieder geval de draaischijftoegang op perronspoor 2 aan kunnen sluiten (middels een kruiswissel). Dan is het depot vanaf beide perronsporen te bereiken en sluit je jezelf niet zo snel op. Het seinhuis zal dan naar de andere zijde van het toegangsspoor moeten verhuizen.


Verder, wat de lus rechts betreft, dat ziet eruit alsof het nogal een roetjsbaan gaat worden, maar als je eraan gaat rekenen valt het wel mee. De uitkomst is uiteraard geheel afhankelijk van het hoogteverschil, of liever, de doorrijhoogte.

De totale rijlengte van een volledige cirkel 24130 is ongeveer 226 cm. Daarvan heb je ongeveer 11/12 beschikbaar (net geen volledige cirkel voordat het spoor onder zichzelf door gaat), en dat is ongeveer 207 cm.

De minimale doorrijhoogte is ongeveer 7 cm, maar dat is alleen geschik voor niet-electrische tractie (bovenleiding kun je met goed fatsoen dan niet meer kwijt). Zeven centimeter plus de ruimte die de brug aan de onderzijde nodig heeft (dan wel de dike van de plaat waar je onderdoor gaat) is wat je moet dalen. Als we de plaat/brugdikte op 1 cm houden moet je dus, binnen 207 cm rijlengte, 8 cm omlaag. Dat komt neer op een helling van 3,8%.

Anders wordt dit als je bovenleiding gebruikt (of met stroomafnemers omhoog wil rijden zonder bovenleiding) want dan moet je al snel zo'n 10 cm gaan dalen. Dan wordt je helling 4,8% en dat is dicht tegen het maximaal aanvaardbare.
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Dank, dank voor de opbouwende kritiek.
Daar leren wij van.

Heb inmiddels de boel gedeeltelijk aangepast.

De locs komen rechts binnen vanaf het station gezien (pijltje staat erbij).
Via de draaischijf komen zij op het andere spoor weer terug (zie pijltje).

Ik ben benieuwd wat jullie er nu van vinden.

En uuuuuhhhhh, spaar mij niet, rammen met die handel  :lol: :lol: :lol:



Ga nu nog even verder met de besproken bocht.
Ik denk dat ik daar de boel ga wijzigen en mijn spiraal in de hoek (linksboven) ga zetten.

Valt nog niet mee om iets geloofwaardigs te plannen.


Hier nog even de 3D afbeelding.




Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Riny,

Dit is al beter maar nu moeten de loc naar het stations gebouw Keren dan dan naar de draaischijf? Niet echt handig

Groetjes,

Robbert
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Nou hoor...............................



En weer hebben ze gelijk hé?????
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Ziet er goed uit!

Het is alleen jammer dat je de werkplaats alleen vanaf spoor 1 kunt bereiken. Binnen de beschikbare ruimte is dat echter niet op te lossen door de wisselstraat die er al ligt. Het zou fijn zijn als het station één raillengte naar rechts opgeschoven kan worden. Dan kan de huidige stationstoegang (het kruiswissel) verschoven worden. Daarmee komt er waarschijnlijk genoeg ruimte vrij voor iets als dit:



Ziet er een stuk strakker en realistischer uit, bovendien ;-)
Het kruiswissel wordt beter benut en je opstelspoor bij het depot wordt langer. Wel lever je iets aan lengte in op je perronsporen, denk ik.
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
misschien een rare idee waarom heb je op sommige stukken maar 1 spoor kan dat niet beter 2 sporen anders heb je wel weinig treinen die rijden op zoon mooi stuk land
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Citaat van: marklinfan op maandag 01 januari 2007, 17:57:03
Misschien een raar idee,

Waarom heb je op sommige stukken maar 1 spoor kan dat niet beter 2 sporen anders heb je wel weinig treinen die rijden op zoon mooi stuk land

Ik denk dat het wel goed is zo... anders wordt het TE druk....

Groetjes,

Robbert
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Citaat van: Freak op maandag 01 januari 2007, 18:14:08

Praktisch zul je later er achterkomen hoe veel ruimte het allemaal in beslag neemt.


Hoi Peter,

De ruimte zou moeten kunnen (denk ik).
De aangegeven 6 meter kan ook 7 meter zijn.
Ik kan er nu niet goed bij om dit exact op te meten.
Maar we blijven puzzelen, alles kan niet in 1 dag.
Beter een paar weken puzzelen dan straks een hoop energie ergens in steken wat later blijkt tegen te vallen.



(let even niet op mijn tekenkunsten maar daar gaat het ook niet over)

Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Citaat van: Acido op maandag 01 januari 2007, 17:46:02
Het is alleen jammer dat je de werkplaats alleen vanaf spoor 1 kunt bereiken. Binnen de beschikbare ruimte is dat echter niet op te lossen door de wisselstraat die er al ligt.

Acido,

Alleen de oude baan ligt er nog.
Ik was dus van plan om alles in zijn geheel te vernieuwen (lees bouwen).
Dus ik kan alle kanten op.

Ik neem jouw idee ook zeker mee in de overwegingen die gemaakt moeten worden.

Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Met de wisselstraat die er al ligt, bedoelde ik: die er al ligt in het ontwerp...
Als je nog alle kanten op kunt moet er zeker wat van de maken zijn. Input is er genoeg!

Ik vind het in ieder geval zelf belangrijk dat je vanuit de werkplaats alle perronsporen kunt bereiken zonder een hoop 'steken'. In het ontwerp van mijn eigen station heb ik daar ook lang op zitten puzzelen (zie dit topic).

Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Citaat van: Freak op maandag 01 januari 2007, 19:02:00
Zoals je ziet krijg je van alle kanten suggesties van forumleden.

En daar ben ik ook heel blij mee.

Kan ze ook goed gebruiken.
Er zijn van die momenten dan ben je er te lang mee bezig en zie je het gewoon niet meer en dan is het zeker fijn als andere meedenken.

20 forumleden zien meer als ik alleen.

Dus mede hobbyisten, laat de ideeën maar komen.  :lol: :lol: :lol:


Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Riny , een van de items waar ik mee zit is het volgende :
lok van station naar draaischijf en dan weer terug naar station . Laat je dan de stam rijtuigen bij het station de boel blokkeren of staan die ergans anders ??
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Ziet er alvast wel vet uit en origineel..
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Citaat van: Riender op dinsdag 02 januari 2007, 09:53:18
Laat je dan de stam rijtuigen bij het station de boel blokkeren of staan die ergans anders ??

De stam rijtuigen zijn dan al meegesleurd door een andere loc die dienst heeft, hahahaha.
Nee, zonder gekkigheid, is wel iets om over na te denken maar wat ik aandraag zal normaal gesproken wel gebeuren.
Daar komt bij, ik zit nog in de ontwerpfase.

Nog even terugkomend op het af en aan rijden van de locs.

Ikke zou ikke niet zijn als ik daar niet naar ging zoeken want zoiets moet ik toch zeker weten, research noemen ze zoiets.

Ik heb diverse boeken er op nageslagen en 8 van de 10 info's geven maar 1 toegangs-spoor naar de draaischijf met een passeerspoor en opstelspoor voor de locs die "ververst" moeten worden en de locs welke "weer" in orde zijn gebracht.

Hier een laatste wijziging, ik zeg niet dat het goed is want ik ben nog volop aan het puzzelen.




Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Allemachies! Dát ziet er even anders uit... :mrgreen:

Het station zoals je het nu ontworpen hebt biedt in ieder geval veel meer mogelijkheden dan de eerdere versies.

Helaas heeft de werkplaats flink aan opstelruimte moeten inleveren: eigenlijk kun je nu nog maar één loc klaarzetten voor dienst. Maar: misschien is dat wel voldoende voor een klein depot. Wel kan er eventueel uitgeweken worden naar de kopspoortjes aan de linkerkant, om een loc klaar te zetten die een trein in westelijke richting moet gaan trekken.
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Hier dan weer een andere oplossing.
Goh, jullie zijn ook niet gauw tevreden zeg ( grapje )

Het onderste spoor (links schuinonder om het kolenhok)  zie ik als een opstelspoor



We blijven gewoon proberen, geen haast.
Ik hoor het wel.

Oh ja, vanaf de wissels bij het station worden K-rails naar de schijf hoor.
Misschien dat het opstelspoor dan wat strakker kan worden gelegd.



Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Grappig zeg. Dat extra spoortje naar de draaischijf was inderdaad een verandering die ik in gedachten had. ;-)
Het is inderdaad nog wel wat wobbly zo, maar als het toch K wordt is dat met een stuk flex rail zo opgelost.

Wel nog een vraagje: wordt alleen spoor 1 perronspoor? Zo nee, waar ga je dan de perrons laten?

Martijn
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Citaat van: Acido op dinsdag 02 januari 2007, 22:56:30

Wel nog een vraagje: wordt alleen spoor 1 perronspoor? Zo nee, waar ga je dan de perrons laten?


Vanaf het hoofdspoor gezien wordt het 1, 2 , 3 stationsporen.
Natuurlijk komen ze verder uit elkaar te liggen zodat er perrons tussen kunnen geplaatst.
Ook is het de bedoeling om voetgangersbruggen te plaatsen of nep wandeltunnels van perron tot perron.

Het zijn de instellingen van Wintrack (mijn schuld) die een onduidelijk beeld geven.
De hoofdzaak waar het hier om ging was de draaischijf en de bijbehorende rails.

Het "wobble" spoortje zal met k-rails beter te maken zijn omdat de geometrie meer mogelijkheden bied dan C-rails.
Plus heb ik minder overgang-rails C-> K nodig t.o.v. de draaischijf.

Maar het meedenken gaat keurig zo.
Het zijn allemaal opties waar ik aantekeningen van maak en deze zeker in overweging ga nemen.

Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Riny,

Gaat de spiraal omhoog of omlaag? is niet erg goed te zien?

Groetjes,

Robbert
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
CiteerGaat de spiraal omhoog of omlaag?

Zoals het nu getekend is, is het een U-bocht die boven een dubbelsporige cirkel ligt hihi
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Het lijkt net of de Buitenste sporen omhoog lopen en de stations sporen omlaag en met een wissel onderin de spiraal komt....

Dus hoe zit het nu?

Groetjes,

Robbert
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Dat is de eigenzinnigheid van Wintrack of de onkunde van mij.
Vanuit het "station" stijgen de sporen in het spiraal naar boven.

Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om er ook maar een mooie 3D weergave van te maken ondanks dat het mij al is uitgelegd.

Er zit tussen Wintrack en mij blijbaar geen goede klik.
Normaal gesproken heeft de pc voor mij geen geheimen.
In het grijze verleden nog een opleiding gedaan als systeembeheerder (Novell 3.12).

Er ontbreekt mij gewoon een goede handleiding in het engels of nederlands betreffende Wintrack (versie 6.0 3D)
En van Wintrack 7 krijg ik helemaal de kriebels.

Zal dus wel aan mij liggen maar ja, je kunt niet alles hebben.
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Hallo Riny.
Ik zou je graag willen helpen maar jij bent met (bijna) alles net iets verder
dan wat ik ben!
Zelfs met de PC en de (hulp) software!
En ik ben nog wel 15 jaar systeembeheerder geweest maar dan wel op hele grote mainframes!
Maar de baan begint er al echt goed uit te zien, met zeker hele goede aanvullingen van mede forummers!
Veel succes verder,
AlbertJan.
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Albertjan,

Bedankt voor de complimentjes.
Maar ik ben er nog lang niet zoals je in de gaten hebt.
Ook ik heb nog heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel te leren.

Maar goed, nu voor de andere heren.

Zie hier de volgende aanpassingen.



Ik hoor het wel weer.
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Riny,

Ziet er al heel goed uit. Maar wat doet het spoor helemaal onderaan nu precies?

Groetjes,

Robbert
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
De "1650" is geen spoor maar een autoweggetje.
De K-rails die naar het station toelopen (onderin) zijn van een op zich zelf staand pendelbaantje.

Oké ?

Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Citaat van: Riny op woensdag 03 januari 2007, 16:45:49
De "1650" is geen spoor maar een autoweggetje.

Daarnaast, daar is een wissel naar rechts, waar diend die voor?

Groetjes,

Robbert
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Hier even een totaal (gedeeltelijk overzicht.






Misschien is het nu iets duidelijker?

Op het resterende "groen" komen ook nog sporen te liggen.
Maar eerst eens 1 probleem oplossen en dan verder met de rest.







Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Hallo Riny,

Het lijkt me dat het station een heel eind op weg is. Er zijn perrons ;-) en het spoortje is niet meer wobbly.
Het extra spoortje daar vind ik een leuke toevoeging. Wellicht een plek voor wat "sloopmaterieel" zoals op je website te zien is. Altijd aanwezig bij depots en werkplaatsen, maar vaak vergeten.
Of is het voor het opstellen van rijtuigen? Daar is nu nog niet echt de ruimte voor, of je moet ze bijvoorbeeld op spoor 3 opstellen.

Een andere optie is het verlengen van de twee spoortjes aan de linkerkant zodat je er een stammetje rijtuigen kwijt kunt. Dat niet alleen: je hebt aan die kant eigenlijk ook wat ruimte nodig om uit te halen, als je bijvoorbeeld een aantal rijtuigen wil verplaatsen van spoor 1 naar 2. Nu moet je de hoofdbaan op om dat voor elkaar te krijgen.

Station en depot bieden nu al een heleboel mogelijkheden voor rangeerplezier met locomotieven en reizigerstreinen. Ik zie daar nog wel een klein maar levendig bedrijfje ontstaan :-)

Kortom: Keep up the good work!

Martijn
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Nou, we zijn weer een stukje verder (hoop ik).

Ik hoor het wel van jullie.



Hier even de 3D. Spiraal krijg ik niet zoals het hoort in 3D dus effies daar niet over zeuren.





Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Hey Riny,

Ziet er erg leuk uit!
Ik hoop wel dat je overal goed bij kan komen!
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken!

Groetjes Antal.
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Antal,

Ook daar is aan gedacht.
Dit is een baan voor thuis en wordt d.m.v. grote modules (rijdende tafels) gemaakt.
Het zal waarschijnlijk in vijf delen worden opgebouwd.

Mocht ik hier problemen in vinden dan plaats ik in de scenery wat "luiken".

Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Hey Riny,

Erg slim idee!
Zo kan je mooi overal bij!
Maar als je luiken maakt moet je wel oppassen dat bijvoorbeeld niks van af schuift omdat het niet goed vast zit.
Ik ben heel benieuwd hoe het er uitgaat zien!!

Groetjes Antal.
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Riny,

Ik geloof dat je nu een mooie balans hebt gevonden tussen rails en ruimte. Het ziet er erg strak uit.

Groet,

Michael.
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Hallo Riny.
Het lijkt mij dat het baanontwerp nu echt helemaal perfect is, voor mij zit alles wat je in een baan kunt wensen er heel mooi in.
Het enige wat mij opvalt is dat het net lijkt of je in de 3D presentatie veel meer ruimte overhoudt dan bij het baanplan, is dit gezichtsbedrog of komen de maten niet overeen?
Veel succes met de bouw van je baan!
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 05 januari 2007, 19:19:06
Het enige wat mij opvalt is dat het net lijkt of je in de 3D presentatie veel meer ruimte overhoudt dan bij het baanplan, is dit gezichtsbedrog of komen de maten niet overeen?

Albertjan,

Bedankt voor het compliment.

Op dit punt, gezichtbedrog,  kan ik met je meegaan.
Dit dacht ik dus ook maar na het op 1:10 af te hebben gedrukt valt dit heel erg mee.
Het zit volgens mij dus inderdaad in gezichtsbedrog betreffende het programma (denk ik dus) want de ruimt is ruim voldoende.

Citaat van: Freak op vrijdag 05 januari 2007, 19:29:29
Suggestie, bij het station (lange rechte stuk) zou ik links en rechts in de hoofdbaan overloopwissels plaatsen. Nu kan alleen een trein links het station binnen en alleen rechts wegrijden, als je begrijpt wat ik bedoel.

Peter,

Misschien dat de meeste met de klok mee rijden?
Maar dan ben ik dus dwars blijkbaar (hahahaha)

Route: vanuit het schaduwstation komt een puffer richting het station bij de draaischijf.
Dit is rechts rijdend richting het spiraal als ik dan de route volg kan de puffer gewoon het tweede station binnen rijden.
Een volgende trein kan ook nog een stationpoor pakken, een derde trein kan dan gewoon recht door richting het spiraal om zo weer terug het schaduwstation in te rijden.
Tenminste zo zie ik het.

Ik wil hier niet mee zeggen dat er geen andere mogelijkheden zijn.
Maar mijn gevoel zegt dat een trein niet een kruisend spoor over moet duiken maar dat kan ik verkeerd hebben natuurlijk.

Misschien begrijp ik je verkeerd.

Tot zover mij uitleg van mijn gedachtenkronkel.

Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Peter,

Dat is duidelijk en er zit wat in.
Morgen dus weer even aanpassen.

Ge gaat het zien goed komen.

Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
 :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:  :lol:
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Riny,

Kun je het Wintrack bestand niet posten?
Ik zie hier en daar bijschriften die echt niet te lezen zijn. En ik ben toch erg benieuwd wat je van plan bent.

Michael.
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Riny,

Kun je het station Links samen met de Schuifbak even alleen op de "foto" zetten ik zie de sporen haast niet.

Nog even over dat schuin oversteken,

Denk maar aan Utrecht, niet alle treinen die doorijden staan rechts  :lol:

Groetjes,

Robbert
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Citaat van: TaFfin op vrijdag 05 januari 2007, 23:58:23
Kun je het Wintrack bestand niet posten?

HIER 6.0 bestand


Citaat van: Robbert op zaterdag 06 januari 2007, 08:55:40
Kun je het station Links samen met de Schuifbak even alleen op de "foto" zetten ik zie de sporen haast niet.

Mijn beeldscherm (17 inch) is te klein om dit fatsoenlijk te doen.
Misschien dat je iets kunt met het zipbestand hierboven (link)

Is er misschien iemand die even kan vertellen waar ik de kruiswissels moet leggen om van doorgaande sporen te wisselen?
Als ik kruiswissels moet plaatsen moeten (denk ik) de doorgaande sporen verder uit elkaar omdat er dan ook "gewone" wissels bij geplaatst moeten worden.
Ik kan er natuurlijk ook naast zitten met mijn gedachten, zal de leeftijd zijn  :lol:

P.s. Heb inmiddels (op een ander pc) Wintrack 7 geinstalleerd dus mocht er iemand wijzigingen aan brengen kan ik ze toch bekijken.

Hier 7.0 bestand
Met diverse omschrijvingen op het beeldscherm.



Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Ik heb station A gewijzigd.
Nu kan er van beide sporen het station binnen gereden en uit gereden worden.

De afbeelding en het eventuele Wintrackbestand is op site te bekijken



Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Riny, wat is de totale lenge van de sporen N/Z met daar tussen de draaischijf?

vr.gr. Jurrien
Re: Nieuw spoorplan Riny pffffft
Citaat van: Jurrien op zaterdag 06 januari 2007, 19:44:52
Wat is de totale lenge van de sporen N/Z met daar tussen de draaischijf?

Dat is ± 1.15 meter.