Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

tristiaan lok ombouwen naar digitaal+sound

Gestart door gerardje vrijdag 04 juni 2010, 19:48:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
tristiaan lok ombouwen naar digitaal+sound
hallo
heb deze week een tristiaan lokje kunnen kopen,dit is de lok die eigenlijk hoort voor de koning ludwig trein
alleen dit lokje is analoog en wil hem graag ombouwen naar digitaal+sound
welke decoder en van welk merk kan ik het beste kopen voor de ombouw

m.v.g.gerardje
Re:tristiaan lok ombouwen naar digitaal+sound
ESU lokssound hoor ik hier veel op het forum, dus ik zou deze nemen!

groeten minitreintje/Dylan
Re:tristiaan lok ombouwen naar digitaal+sound
Jep, een ESU Loksound.
Re:tristiaan lok ombouwen naar digitaal+sound
Inderdaad een ESU LS.

Alleen komt het bij mij regelmatig, wanneer ik voor anderen ombouw, er een andere luidspreker geplaatst dient te worden omdat de standaard meegeleverde luidspreker (klankkast) 25 mm is en dus doorgaans te groot.
Ach ja, en voor die paar euro extra hoeft men ook niet moeilijk te doen.
Re:tristiaan lok ombouwen naar digitaal+sound
hallo
dus ik moet een esu sound decoder kopen,en misschien een kleinere luidspreker
weet niet wat voor motortje erin de lok zit,maakt dit nog wat uit heb wel eens gehooord
dat je voor een esu decoder een hoogvermogens motor moet hebben
volgens mij zit er in het tristiaan lokje een appart klein motortje

m.v.g.gerard
Re:tristiaan lok ombouwen naar digitaal+sound
ik heb een thalys van mechano van 3-rail maar hij reed niet dus heb ik hem even opengedaan zat ook zo'n klein motortje in, nu rijd hij wel :mrgreen:  ik wil deze graag digitaal dus ik ga zeker dit hier volgen.

Ik heb gehoord dat er decoders zijn deze werken zonder aanpassing, maar ja dan heb je geen geluid :(.
Re:tristiaan lok ombouwen naar digitaal+sound
De Tristan (Bay BVI) is uitgerust met een faulhaber motor, die werkt prima met ESU decoders. Ik ben wel benieuwd of je voldoende ruimte vind in het lokje om een loksound decoder met speaker in kwijt te kunnen....

Walter
Re:tristiaan lok ombouwen naar digitaal+sound
hallo walter
de decoder kan in de tender,daar zit nu de electronische omschakeling,misschien kan daar het speakertje ook nog wel bij
bij de nieuwe marklin di-lasso lok,dit is het zelfde type lokje. zit ook geluid in gestopt dus dan moet dat mij toch ook wel
lukken ga vanmiddag eens kijken wat een loksound decoder van esu kost en hoe groot deze is

m.v.g.gerardje
Re:tristiaan lok ombouwen naar digitaal+sound
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:tristiaan lok ombouwen naar digitaal+sound