Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Roco Erz 11d wagon+lading (67789)

Gestart door wilsma donderdag 03 juni 2010, 02:39:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs deze wagon gekocht, en wil hier een Erz-lading in aanbrengen, net zoals de 00775 modellen van Märklin. Ik probeer hier een verslagje van te maken met foto`s, maar weet nog niet wanneer ik tijd heb, maar dat zien jullie vanzelf wel !

groeten, Willem

(P.S. Zit ik in de goede rubriek ??)


   
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Citaat van: wilsma op donderdag 03 juni 2010, 02:39:19
(P.S. Zit ik in de goede rubriek ??)
Ja hoor, jij wel :wink:. Wel een beetje opschieten hè?
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Gooi ze nu niet te vol.

Mvg, Johan
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
@  Gerard : Blij te horen dat ik goed zit.!  Ik was van plan om nù te beginnen, maar in plaats daarvan stuur ik jou een berichtje. Dùs moet ik de wagon maar weer uitstellen....

@  Johan : De Märklin wagon zit eigenlijk té vol, dus ik probeer deze wagon in normale hoogte 'vol' te gooien.!

groeten, Willem.
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hi Willem

Ik was laatst bij familie op bezoek, die woont in Zwijndrecht aan de oude maas met zicht op de Dordse spoorbrug ze wonen dus aan het water
Daar komt van alles voorbij varen zo ook zesbak-duwvaart.

Nu kwam zo'n geladen zesbak-duwboot voorbij, de eerst twee met kolen, de koppen kwamen boven de bakranden uit. De andere 4 bakken lagen even diep als de eerste twee maar je zag helemaal geen koppen boven uitsteken. Dat is dus erts. Kwa volume zit er dus minder in bij het zelfde gewicht.

Helaas niet zo snel een camera bij de hand, was nu juist een goed voorbeeld om te fotograferen  8)

Su6 met het beladen  :wink:

Mvg, Johan
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hallo Johan,

Dat is nou precies wat ik bedoel : die wagonlading van M ziet er hardstikke mooi uit, maar véééél te hoog !  Ik probeer het iets beter te doen, maar of het lukt zien we nog wel...!

groeten, Willem.
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Nou ben benieuwd hoe je ze vol gaat gooien  :)

Lesley
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Met een hijskraantje...

Willem.
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hallo allemaal,

Ik heb een beginnetje gemaakt, maar moet nog een paar foto's maken.
Dus binnenkort meer hierover, hoop ik.

groeten, Willem.
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hallo Willem, we wachten met grote spanning af wat ons te wachten staat...   :o

Lesley
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hallo Lesley,

Het zit er aan te komen, maar verwacht er niet teveel van !?!  :?

groeten, Willem.
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hoi Willem als hij halfvol is mag je het ook laten zien hoor.


                                                                            Arie
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hallo Arie en anderen,

Nou, ik wil het wel laten zien hoe ver ik ben, en ik heb er ook al foto's van gemaakt, maar die staan nog niet in mijn PC.!  Aangezien ik weinig verstand van computers heb, moet mijn zoon dat er even opzetten en ook op het Forum plaatsen, vandaar de vertraging. Ik probeer het z.s.m. te doen, dan zijn we allemaal tevreden.  :D

groeten, Willem.
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hallo allemaal,

Hier een paar foto's zoals beloofd ;

#-1  De desbetreffende wagon;




#-2  Het 'schuimplastic' voor de lading;




#-3  De lading een beetje op vorm gesneden;




#-4 De voorlopige lading in de wagon;




Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Nu nog even spuiten! Wel leuk trouwens, je doet het wel goed. Erts moet je namelijk niet totaan de nok toe laden, dan ga je ver over je beladingsmaxima heen. Iets met hogere dichtheid enzo... :P
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hallo, het ziet er al mooi uit, is inderdaad niet te vol, dat ziet er zo 'raar' uit :D.
Mischien een domme vraag maar vat voor schuimplastic gebruik je?
Ik heb nog niet zoveel ervaring met ladingen maken :o.

Groet, Lesley
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hoi Laurent,

Ik hoop dat de wagon 'halfvol' er een beetje realistisch uitziet, maar ik volg gewoon mijn gevoel èn wat ik mooi vind ! Het spuiten komt later,.... het is nog lang niet klaar !

groeten, Willem.
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hallo Lesley,

Sorry, ik was je even vergeten.!  Dat schuimplastic zat in een pakketje wat ik toegestuurd kreeg toen ik via internet iets besteld had, en ik vond het zonde om weg te gooien. Wie wat bewaard...die heeft wat !  Voor de rest ben ik hetzelfde als jij....; dit is mijn éérste poging om een wagonlading te maken, dus we zien wel wat het wordt.  Gewoon proberen....!  :wink:

groeten, Willem.
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hallo Willem,

Zit hier helemaal van te beven wat je aan het doen bent en laat zien, dat met een scherp mesje in je hand denk op je vingers wat erts is niet rood van kleur. :lol:

Dus manneke doe voorzichtig ziet er al leuk uit nu nog een kleurtje, schiet eens op je laat ons al ruim twee weken in spanning.

Veel succes en vooral doe voorzichtig.


Groet Wim.
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hoi Wim,

Ik zal héél goed op mijn vingers passen, maar zonder vingers lukt het niet !
Ik snap dat je gauw resultaat wil zien, maar ik ben erg druk met voetbal kijken, geslaagdenfeestjes en verjaardagen bezoeken. De wagon wil ik gelijk een beetje weatheren als ik toch met de lading bezig ben. Dus, je merkt het vanzelf wel weer als ik nieuws heb.

groeten, Willem.
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
En Willem,

heb je al erts?

Gr. Marcel
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Hallo Marcel,

Nee, ik heb nog geen erts, maar ik heb houtlijm er op gesmeerd, en daarna bestrooid met zand, kijken hoe dat uitpakt. Daarna wil ik het op kleur brengen, maar moet nog kijken welke kleur het meest realistisch is !

Er was ook nog iemand die opperde om naar Corus te gaan voor een kilootje echte ijzererts.....  :shock:

groeten, Willem.
Re:Roco Erz 11d wagon+lading (67789)
Citaat van: wilsma op woensdag 23 juni 2010, 03:20:07
Er was ook nog iemand die opperde om naar Corus te gaan voor een kilootje echte ijzererts.....  :shock:

Of naar de Maasvlakte  :mrgreen:

Mvg, Johan