Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Hansabaan/ Even een kleine update na een te lange stilte.

Gestart door Krokodil woensdag 02 juni 2010, 21:21:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Hansabaan/ De berg voorzien van gaas en gedeeltelijk van gips. Dagje Zutphen.
Nog even en we moeten niet meer naar Zwitserland.  Kunnen we naar Werkendam komen .  Is minder ver. >:-D
Re: Hansabaan/ De berg voorzien van gaas en gedeeltelijk van gips. Dagje Zutphen.
Hallo Hans,

Zag je foto's en het gaat er goed uitzien  :thumbup:
Ik hem in mijn archief nu ook gipsrollen liggen, ik ben erg benieuwd hoe het werkt in de praktijk. Zo te zien moet het erg gemakkelijk gaan. Maak je ook nog wat rotsvormen op je berg?

groeten Ronald  :)
Re: Hansabaan/ De berg voorzien van gaas en gedeeltelijk van gips. Dagje Zutphen.
Hallo Ronald,
De rotsvormen welke reeds zijn aangebracht zijn te zien aanstaande zondag met de nieuwe update.

Groeten Hans.
Re: Hansabaan/ De berg voorzien van gaas en gedeeltelijk van gips. Dagje Zutphen.
Ga ik zeker weer kijken.....succes.

groeten Ronald  :)
Re: Hansabaan/ De berg voorzien van gaas en gedeeltelijk van gips. Dagje Zutphen.
Hans

Weer prachtig werk geleverd.
Groeten vanuit Antwerpen.
Re: Hansabaan/ De berg voorzien van gaas en gedeeltelijk van gips. Dagje Zutphen.
zeer mooie baan heb veel leuke dingen gezien . ook veel ideeën opgedaan . Niet de bedoeling om na te maken maar wel hoe je wat kan .
ik zie dat je ook bloksysteem hebt en terug melders. waar vind ik of kan jij me uitleggen hoe zo wat werkt voor mij is dit wat waar ik totaal niets van ken ik heb C rail en wil dit ok toepassen ook de ecos wil ik daar werkt men op de club bij ons ook mee  . hoe begin ik er aan wat heb ik nodig ( liefst zo goedkoop mogelijk maar toch degelijk )


grt alex
Re: Hansabaan/ De berg voorzien van gaas en gedeeltelijk van gips. Dagje Zutphen.
Hallo Alex.
Het beste is om een keer naar Hobby In Praktijk te komen. Daar kunnen we je precies uitleggen wat ervoor komt kijken om digitaal te gaan rijden. Je bent altijd welkom op vrijdag en zaterdag van 09.00 uur tot 16.00 uur.
Groeten Hans.
Re: Hansabaan/ De berg voorzien van gaas en gedeeltelijk van gips. Dagje Zutphen.
bedankt voor de uitnodiging waar vind ik de club zelf ben ik van Heusden -zolder Belgisch Limburg

grt alex
Re: Hansabaan/ De berg voorzien van gaas en gedeeltelijk van gips. Dagje Zutphen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Hansabaan/ De berg voorzien van gaas en gedeeltelijk van gips. Dagje Zutphen.
Hoi Alex,

Hobby In Praktijk zit in Werkendam, kijk even op de site.
www.hobbyinpraktijk.nl of www.hobbyinpraktijk.be


Mvg,

Peter degeluidsman
Re: Hansabaan/ De berg voorzien van gaas en gedeeltelijk van gips. Dagje Zutphen.
HIP ===> klik
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Goedendag beste Spoorbaanliefhebbers,

De afgelopen week hard gewerkt aan de berg. Eerst het gips afgewerkt en daarna het granitmortel erop aangebracht. Nadat dit gedroogd was houtlijm gesmeerd op die delen welke voorzien werden van gras. Na het gras de berg voorzien van struiken,bomen etc. We zijn druk bezig om deze berg gereed te maken daar we op 11 januari de nieuwsjaarreceptie hebben van 12.00 uur tot circa 17.00 uur. Tijdens deze receptie willen wij de treinen weer rijdend hebben. Dit gaat normaal gesproken ook netjes lukken. Als je op zondag 11 januari tijd en zin hebt je bent van harte welkom in Werkendam met de familie.

Ook wat foto's toegevoegd van het werken gezeten op de palletwagen. Zijn niet de romantische foto's maar het geeft wel weer hoe eenzaam je bent op de palletwagen.

Nu maar gauw naar de foto's,





















Zo nu de foto's gezeten op de palletwagen,





Zo mensen dit was het voor deze week. De aankomende week gaan we verder met de berg. Ik hoop halverwege deze week de palletwagen te verplaatsen naar het rechtse stuk van de berg.

Veel hobbyplezier toegewenst en graag tot volgende week,

De Krokodil.
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Fraai resultaat.
Kijk er naar uit om nog eens een bezoekje te brengen, ik zal dit combineren met een beurs in Houten denk ik.
Groeten vanuit Antwerpen.
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Bedankt voor de (voor ons) leuke update. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Mooie update, er wordt hard gewerkt.

Gr.
Piwie.
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Hallo Hans,

Erg mooie reportage. Ja, dat zijn niet de meest gemakkelijke posities om te werken. Gelukkig heb je een palletwagen om het enigszins te vergemakkelen.
Bij ons op de club hebben wij ook een rijdende bok (trap), bij een grote baan is dit onmisbaar.
Veel succes met de afbouw en kijk graag volgende week weer naar de vorderingen.

Groeten Ronald  :)
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Hoi Hans,

Voor jou en je gezin





Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Ziet er fantastisch uit.  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Ik wens je een gezond en goed 2015

Albert.
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Aan alle volgers van mijn draadje, aan alle volgers van Hobby In Praktijk en uiteraard voor alle mensen een gelukkig en gezond 2015 toegewenst.

De krokodil.
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Hans , voor je gezin en iedereen die dit leest , een heel fijn en gezond 2015 gewenst.

Mvg: Alex
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Dag Hans.
Prachtig om te zien hoe jij dit werk "op niveau" uitstekend uitvoert! :thumbup:
Zeker niet eenvoudig maar met dit onmisbare hulpmiddel toch goed te doen.

Natuurlijk ook voor jou, je gezin, alle medewerkers en eigenlijk iedereen, de allerbeste wensen voor een gezond en gelukkig 2015.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Hansabaan/ Eerste gedeelte van de berg bijna af!!!!!!!!!!!!!!
Hallo Hans,
voor iedereen de beste wensen

Ps
leuke vorderingen weer op je baan
Re: Hansabaan/ Berg in zijn geheel in gips en bijna afgewerkt met granitmortel.
Goedendag beste Modelbaanspoorliefhebbers,

De afgelopen week hard gewerkt aan de berg. Hij zit nu helemaal in het gips en voor het grootste gedeelte ook in de granitmortel.
De bedoeling is om de berg a.s. vrijdag gereed te hebben zodat we de treinen weer kunnen laten rijden. Dit alles met het oog op volgende zondag nl de nieuwsjaarreceptie.
De treinen moeten dan goed rijden door de berg. Zoals het er nu uitziet gaat dit ook netjes gebeuren.
De volgende update is niet volgende week zondag maar die maandag erop. Dit omdat ik zondag geen tijd hebt om de update te maken i.v.m. de nieuwsjaarreceptie.
Wil je de berg eerder afzien dan door de update kom dan zondag a.s. een bakje doen in Werkendam. Het beloofd weer een gezellige dag te worden met vele mensen die de treinenwereld een warm hart toedragen.

Nu maar snel naar de foto's,























Zo mensen dit was het voor deze week. Ik wens jullie heel veel hobbyplezier toe en graag tot volgende week maandag wat de update betreft.
Voor de bezoekers van de nieuwsjaarreceptie zeg ik tot volgende week zondag.
Op zaterdag 10 januari staan we ook op de beurs in Houten uiteraard zijn jullie daar ook welkom.

De Krokodil.
Re: Hansabaan/ Berg in zijn geheel in gips en bijna afgewerkt met granitmortel.
Hans, weer zeer bedankt voor de update :important: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Hansabaan/ Berg in zijn geheel in gips en bijna afgewerkt met granitmortel.
Mooie update.
Begint er al aardig op te trekken.
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Groeten uit Antwerpen.
Re: Hansabaan/ Berg in zijn geheel in gips en bijna afgewerkt met granitmortel.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Hansabaan/ Berg in zijn geheel in gips en bijna afgewerkt met granitmortel.
De foto's zijn mooi maar in het echt ziet het er nog beter uit, kom dit zelf bekijken aanstaande zondag 11 januari tijdens onze nieuwjaarsreceptie.
De baan zal ook in bedrijf zijn, net als een aantal andere banen.





Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Hansabaan/ Berg in zijn geheel in gips en bijna afgewerkt met granitmortel.
Hoi Hans,

Er is weer een berg werk verzet zo te zien... :D
Het wordt een prachtig geheel, als er nou een trein ontspoort, kan je er dan nog bij Hans?

Groeten Ronald  :)
Re: Hansabaan/ Berg in zijn geheel in gips en bijna afgewerkt met granitmortel.
T'is echt de Alpen
Re: Hansabaan/ Berg in zijn geheel in gips en bijna afgewerkt met granitmortel.
Hallo Ronald,

Het is inderdaad een probleem als er onder de berg een trein ontspoort. We hebben echter al twee jaar gereden op deze baan en er is tot nu toe nog nooit een trein ontspoort. Er zijn geen wissels etc onder de berg. Mocht er in de toekomst een trein ontsporen dan kan ik altijd een gat maken in de berg.

Hans.
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
Goedendag beste Modelbaanspoorliefhebbers,

De afgelopen week druk aan de berg gewerkt. De berg afgewerkt met gras, struiken en bomen.
De bruggen terug geplaatst op donderdag. De rails herstelt en vrijdag de treinen laten rijden.
De rails eerst goed schoon gemaakt en met de stofzuiger nagelopen.
De treinen rijden weer netjes en afgelopen zondag tijdens de nieuwsjaarreceptie circa 2500 kilometer gereden.

De nieuwsjaarreceptie is gisteren goed bezocht en iedereen was tevreden met het bezoek. Er was voldoende te eten, we hadden vers gebakken oliebolle heerlijke erwtensoep met roggebrood en katenspek ook werden er broodjes hamburger gemaakt. Allerlei soorten drinken stonden keurig netjes gereed voor de bezoekers.
Al met al een prachtige dag waarvan Peter de geluidsman nog een verhaal zal plaatsen met foto's.

Nu maar snel naar de foto's van de berg,



















De aankomende week ga ik de brug verder afwerken met ballast, bovenleiding en het aansluiten van de verlichting.
Wens jullie nog veel hobbyplezier toe en graag tot volgende week,

De Krokodil.
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
geweldige sprongen voorruit

mooi om te zien

gr Ed
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
Weerom een prachtige update.
Een plezier om er naar te kijken.
Echt toppie.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
Het resultaat is prachtig  :thumbup: :thumbup:
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
He Hans,
Ik heb je nieuwe berg gister in het eggie mogen bewonderen, is erg mooi gelukt :thumbup: prachtig!! zo als m'n kleine man van 2.5, net tegen mij zei, toen hij de foto zag :D De Nieuwjaars receptie was erg gezellig en top geregeld, bedankt !! Tot 7 februari dan volg ik de oc32 cursus bij jullie
Groet Robert en Max  :)
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
Hoi Hans,

Dat zijn weer mooie plaatjes  :thumbup:
Het verslag zal in morgen proberen te plaatsen, ik ben net al bezig geweest om de foto's te rangschikken en er zitten weer leuke opname's bij.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
Hoi Hans,

Die ontstane berg, sluit als ik de foto's mag geloven wel goed aan in het landschap zeg :thumbup:

En goed dat je er geen wissels hebt liggen, want het zou haast zonde zijn er een gat in te moeten maken 8o

Kom de berg zeker weer eens in het echie bewonderen ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
Prachtige update!
Heerlijk om naar te kijken.
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Hansabaan/ Berg bijna gereed. Bruggen terug geplaatst. Treinen rijden weer.
en zo krijgt Hans' zijn baan ook steeds meer en meer smoel! Het zelf aanschouwen is nog mooier dan de foto's zelf!.  :thumbup:
Re: Hansabaan/ Brug helemaal in orde gemaakt.
Goedendag beste Modelbaanspoorliefhebbers,

Gister had ik helaas geen tijd om het draadje te maken. We stonden met Hobby In Praktijk op de beurs van Rijswijk.
Was een fijne en gezellige beurs daar in Rijswijk. We hebben er zaterdag en zondag gestaan. Veel bezoekers gehad aan de stand.

De afgelopen week heb ik de brug bij de berg af gemaakt. Nog wat gras gestrooid en bomen geplaatst. De bovenleiding door getrokken van de de ene naar de andere tunnelingang. De verlichting aangesloten en nog her en der op de berg wat bomen geplaatst.

Nu maar snel naar de foto's,







Nu nog twee foto's van de berg. De eerste hoe het was voor de berg en een hoe het is geworden,





Zo dit was het weer voor deze week.
Zal proberen deze week een filmpje te maken van de treinen als ze door de berg rijden.

Wens jullie nog veel hobbyplezier toe en graag tot aanstaande zondag.

De Krokodil.
Re: Hansabaan/ Brug helemaal in orde gemaakt.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Toch weer een mooie update.
Tuibrug ziet er schitterend uit.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Hansabaan/ Brug helemaal in orde gemaakt.
Dank voor het plaatsen van deze update, Hans. :thumbup:
Re: Hansabaan/ Brug helemaal in orde gemaakt.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Hansabaan/ Brug helemaal in orde gemaakt.
Mooie update weer Hans.

Groetjes Dennis
Re: Hansabaan/ Brug helemaal in orde gemaakt.
Als ik in Geel ben en ik kijk naar jouw baan dan zit ik terug in de Alpen.  Mooi Hans
Re: Hansabaan/ Brug helemaal in orde gemaakt.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Hansabaan/ Brug helemaal in orde gemaakt.
Hans,
Je hebt er heel veel werk van gemaakt. Prima afwerkingen zowel van de baan als de scenery! Zoals velen zeggen: je waant je in CH. Dat zal nog mooier worden als je een stuk verder bent. Geweldig werk verricht! Ik blijf jou volgen. Blijf enthousiast doorgaan met jouw opbouw; resultaat is niet alleen tot nu toe, maar zal blijvend "beloond" worden.

Sukses!

Gerard W. Steenhoek
Re: Hansabaan/ Brug helemaal in orde gemaakt.
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Hansabaan/ Brug helemaal in orde gemaakt.
Naar horen zeggen heeft Hans hele bospercelen met naaldhout opgekocht in de zwitserse Alpen. ;-)

Dus Paul, als jullie weer terugkeren in jullie Zwitsers stulpje en er is geen boom meer te zien; dan komt dat niet door de lawines!  :D :D

@ Hans: het aankleden gaat wel hard en krijgt ook steeds meer en meer smoel.  :thumbup: :thumbup:
Re: Hansabaan/ Brug helemaal in orde gemaakt.
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Hansabaan/ Brug helemaal in orde gemaakt.
Hey Hans,

Het wordt inderdaad erg mooi en er is de laatste tijd door jou veel werk verzet, mooi man. :thumbup:

Groet Herman
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Goedendag beste Modelbaanspoorliefhebbers,

De afgelopen week niet veel aan de baan gedaan. Eigenlijk alleen maar met de treinen gereden en heerlijk zitten genieten.
Wel heb ik een filmpje gemaakt van de rijdende treinen door de nieuwe berg.
Ik zou zeggen kijk naar het filmpje en geniet,



Zo mensen dit was het voor deze week.
De aankomende week ga ik voor drie dagen naar het buitenland en zal daardoor niet zoveel aan de baan kunnen doen.

Veel hobbyplezier gewenst en graag tot volgende week.

De Krokodil.