Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Hansabaan/ Even een kleine update na een te lange stilte.

Gestart door Krokodil woensdag 02 juni 2010, 21:21:12

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Baan van Krokodil/ Kopstation verder afgebouwd en aangesloten.
de mensen die op het station gaan wachten hebben wel een mooi uitzicht op de bergen etc.
fraai allemaal.
Re: Baan van Krokodil/ Kopstation verder afgebouwd en aangesloten.
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Baan van Krokodil/ Kopstation verder afgebouwd en aangesloten.
goedemiddag,

heb gisteren het genot mogen hebben om het met eigen ogen te aanschouwen.

moest wel mijn slabbetjes bij me houden jemig wat een baan en een mooi materieel wat er rond reed.

mij zul je hier zeker vaker aantreffen

ook mogen kennis maken met andere forum leden en het was een gezellige morgen


groetjes en bedankt voor het gastvrije onthaal


Ed
Re: Baan van Krokodil/ Kopstation verder afgebouwd en aangesloten.
Ziet er weer geweldig uit, maar ja we zijn niet anders gewend van jou :thumbup:.

Gr.
Piwie
Re: Baan van Krokodil/ Kopstation verder afgebouwd en aangesloten.
Citaat van: Kahubi123 op zondag 10 februari 2013, 16:18:37
Hallo Hans,

Dat is een mooi kopstation en bied veel mogelijkheden. Krijgen de sporen nog en overkapping of
alleen de perrons?

Groet Hubert

Hallo Huibert,

We gaan nog geen overkappingen plaatsen. Misschien dat we dit later wel zullen gaan doen.

Groeten,

Hans
Re: Baan van Krokodil/ Kopstation verder afgebouwd en aangesloten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baan van Krokodil/ Kopstation verder afgebouwd en aangesloten.

Dit is echt mooi, doet me zo aan Luzern denken. Krijg er heimwee van.
Wiederlurghen! (hoe zou je dat schrijven in dialect?)
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Goedemorgen beste spoorliefhebbers,

Deze week niet zoveel aan de baan gedaan daar ik 4 dagen in het buitenland was. Toch hebben we gister samen met Piet de treinen zodanig geprogammeerd dat alleen de persoonstreinen welke voor en achteruit kunnen rijden het kopstation aan kunnen doen.
De finetuning moet uiteraard nog plaats vinden maar de eerste treinen hebben hun weg naar het kopstation gevonden.

Peter is deze week druk bezig geweest om het seinhuis wat we hadden gekocht in Rijswijk te bouwen. Hiervan straks wat foto's.

Nu maar eerst naar de foto's en dan naar het filmpje van het kopstation,









Zo mensen dit was het voor deze week. Volgende week gaan we door met het proefrijden in het kopstation en dit station wat verder afbouwen.

Veel hobbyplezier gewenst en graag tot volgende week.

De Krokodil.
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Hallo Hans en Hippers  :D
Erg mooi hoe de treinen over de wissels kruipen  :thumbup: dit is weer een mijlpaal voor jullie prachtige baan !! ik kom binnenkort wel weer ff langs om dit live te bekijken !! keep on the good work !!
Groeten uit het noorden
Robert
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Ziet er erg mooi uit :)
Je hebt een moi aantal treinen die het kopstation binnengaan en weer vertrekken
Ga zo door
Mvg Danny
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Beste Hans,

een mooie update, en genoten van de treinstellen, wel vind ik jammer dat de andere treinen van de stadsbaan nu niet meer reden.
Slechts een kleine update in variabele routes noodzakelijk. 1 Variabele route voor getrokken treinen met uitsluiting kopstation en evt. 1 variabele route voor treinstellen dat ze het kopstation aandoen, of juist niet als ze ook rechtdoor mogen rijden.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Hallo Hans.

Wat een enorm mooi gezicht als de treinen door die wisselstraten rijden.
Dit word weer een zeer mooie uitbreiding van het geheel.
Het station en het seinhuis zullen zeker goed uitkomen als de baan
straks in zijn geheel aangekleed is.
Ga zo door ik geniet.

Mvg, Evert.
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Citaat van: wissels op zondag 17 februari 2013, 12:56:01
Beste Hans,

een mooie update, en genoten van de treinstellen, wel vind ik jammer dat de andere treinen van de stadsbaan nu niet meer reden.
Slechts een kleine update in variabele routes noodzakelijk. 1 Variabele route voor getrokken treinen met uitsluiting kopstation en evt. 1 variabele route voor treinstellen dat ze het kopstation aandoen, of juist niet als ze ook rechtdoor mogen rijden.

met vriendelijke groet,

Walter

Denk eerder dat ze expres stil stonden.
Want met testrijden wil je graag alleen de treinen hebben rijden waarmee je test rijdt :D.

Groeten Sander
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Goedemiddag,

Ik ben ook wel benieuwd welk ontwerp van het kopstation het is geworden.
Met de toleranties op het minimum in Wintrack  ( 10 ) krijg ik het niet voor elkaar om alles passend te krijgen.
Op de foto's ziet alles er top uit.

MvG,

Eddy
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Wat een keuk filmpje (net of ik naar mijn eigen treinen zit te kijken), mooi sporenplan voor het kopstation, kan me voorstellen hoe dat wordt wanneer dit aangekleed is.
kom het wel weer in het echt bewonderen.
Succes en veel bouwplezier verder
Mvg
Koos
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Hoi Hans,

Wat een mooi gezicht, zeker als er veel wissels genomen worden om op het juiste perron te komen.

Ik zal Sander eens polsen ofwe van de week weer eens richting Werkendam kunnen rijden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Hallo Hans,

Mooi filmpje, heb genoten :D.
Prachtig hoe de treinstellen kruipend over de wissels gaan :thumbup:.


Gr.
Piwie.
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Ha die Hans, Piet en andere noeste bouwers.
Altijd weer een prachtig gezicht om het rijden van- en naar een kopstation te zien, voor al het "geslinger" door de wisselstraten is een machtig mooi gezicht.
Het langzame rijden laat goed zien dat de vaak verguisde "Engelse mannen" dit werk uitstekend aan kunnen, op een héél klein hikje in het begin na, rijdt alles vrijwel perfect!

Hans, heb je misschien weleens overwogen om het kopstationsgebouw verder uit te bouwen?
Ik zag een voorbeeld van Faller station Bonn, waar deze verbouwd was met meerdere bouwdozen tot een bijzonder en groter kopstation.
(ik zal eens zoeken waar dit stond!?)

Veel succes met de bouw en natuurlijk weer tot ziens! ;)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Hallo Hans en alle andere harde werkers,

Zeker nu met het filmpje zie je hoe mooi het geworden is.
Zoals ik al eerder schreef, ik zou de baan niet haaks gelegd hebben MAAR het ziet er fantastisch uit.

MvG Cees
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Ceess,
met dat niet haaks leggen heb je wel een punt, rails of stationssporen die haaks of gelijk met de achterwand of voorkant liggen, geven een te strak geheel. iets krom leggen geeft al een hele verbetering  te zien.

groet
jan
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Dit is werkelijk prachtig om te zien, had niet gedacht dat het zo mooi zou uitdraaien.
:thumbup: :thumbup: toppie  :thumbup:  :thumbup:
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Schitterend , maar kank niet zeggen.

Mvg: Alex
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Citaat van: AlbertJan op maandag 18 februari 2013, 08:21:16
Ha die Hans, Piet en andere noeste bouwers.
Altijd weer een prachtig gezicht om het rijden van- en naar een kopstation te zien, voor al het "geslinger" door de wisselstraten is een machtig mooi gezicht.
Het langzame rijden laat goed zien dat de vaak verguisde "Engelse mannen" dit werk uitstekend aan kunnen, op een héél klein hikje in het begin na, rijdt alles vrijwel perfect!

Hans, heb je misschien weleens overwogen om het kopstationsgebouw verder uit te bouwen?
Ik zag een voorbeeld van Faller station Bonn, waar deze verbouwd was met meerdere bouwdozen tot een bijzonder en groter kopstation.
(ik zal eens zoeken waar dit stond!?)

Veel succes met de bouw en natuurlijk weer tot ziens! ;)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Om het station verder uit te bouwen is haast geen plaats meer. Om het station komt nog een trambaan, autoweg en voetpad.
Als dit gedaan is zal er leven genoeg zijn om het station. Ook komt er nog een stationsplein met daarop een drumband!!!! Waarom drumband dit heb ik heel lang geleden eens gezien op een spoorbaan en altijd is het in mijn hoofd blijven zitten dat zodra ik zelf een baan heb met een stationsplein dan moet de drumband er ook op.

Groeten,

Hans
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Citaat van: Krokodil op donderdag 21 februari 2013, 15:49:14
Waarom drumband dit heb ik heel lang geleden eens gezien op een spoorbaan en altijd is het in mijn hoofd blijven zitten dat zodra ik zelf een baan heb met een stationsplein dan moet de drumband er ook op.

Hoi Hans,

Meer redenen heb je toch ook niet nodig  >:-D
Goed idee was er zelf niet op gekomen :thumbup: :thumbup:

Groeten Niels
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Hoi Hans en HIP leden,

Genoten van het filmpje  :thumbup:
Prachtige treinstellen zeg, in je kopstation zal ook nog menig uurtje gaan zitten om het mooi
af te werken. Ik ben overtuigt dat het jullie zeker gaat lukken, veel succes verder en kijk graag weer naar het vervolg.

Groeten Ronald  :)
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Hoi Hans.
wat hebben jullie een prachtige baan zeg!
ben vanmorgen bij jullie langs geweest in werkendam alleen jammer dat jullie er niet allemaal waren.
zal volgende keer eerst even berichtje sturen of bellen.
alleen de botenman was er vanochtend (ben naam even kwijt.)
lijkt me heel mooi om je treinen eens te zien rijden over de baan!
ook heel mooi met dat kopstation.
mischien kan ik volgende week nog langskomen als jullie er zijn?
zal ik eerst nog wel even bellen!

mvg Wally
Re: Baan van Krokodil/ Treinen rijden in het Kopstation, filmpje. Seinhuis gebouwd.
Hallo Wally,

Sorry dat we vandaag er niet waren in Werkendam om je de treinen te laten zien rijden.
Volgende week zijn we er wel en je bent van harte welkom om de treinen te bekijken.

Groeten,

Hans
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Goedendag spoorliefhebbers,

Het is weer zondag dus een update van de afgelopen week.
Op het kopstation zijn de ontkoppelrails geplaatst en voorzien van een lantaarn. Tevens onder de tafel de printplaatjes gemonteerd om dit omlopen en ontkoppelen te realiseren.
Deze week ook heel veel proefgereden en het gaat allemaal naar wens.

Gisteren in Houten nog diverse spulletjes gekocht voor de baan, zie de foto's.

Op Rail gekocht de stoomlok BR 85 002.





Op de volgende foto duidelijk zichtbaar de geplaatste ontkoppelrail met verlichting.



De volgende foto laat de geplaatste printplaten zien aan 1 zijde om de treinen te ontkoppelen en om te laten rijden. Aan de andere zijde zitten ook 2 van deze printplaten.



De gekochte spulletjes gister in Houten. De eerste foto laat zien de Viessmann 5215, deze zorgt ervoor dat de lampjes welke op de stootblokken zitten niet meer knipperen als je gebruik maakt van de railspanning. Je kan tot 100 lampjes hierop aansluiten, dus ook lantaarnverlichting etc.



Ook nog diverse huizen gekocht.



Op de beurs vind ik het altijd fijn om in diverse bakken te zoeken om te kijken of je iets kan vinden wat je kan gebruiken en voor niet teveel geld kan kopen. Zo ook gister en in een bak wat spulletjes gevonden voor de scenery voor totaal van 6 euro.



Zo mensen dit was het weer voor deze week. We gaan verder met het aansluiten van de printplaten voor het omlopen etc en ik zal proberen om volgende week een filmpje te plaatsen waarop alle treinen zullen rijden, stadsbaan, HSL baan en de overige treinen welke in de schaduwstations staan.

Veel hobbyplezier gewenst en graag tot volgende week.

De Krokodil.
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Hoi Hans,

Weer een leuke loc erbij  :) en een jaar verder op je verjaardag,s kalender  >:-D
Hoeveel kaarsen mag jij vandaag uitblazen.

Gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren.


Mvg,

Peter / degeluidsman.   
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Hoi Hans,

Mooie lok er weer bij.
Hier rijdt er ook zo een rond :D.

Zie alleen dat bij twee ontkoppelrails de lantaarn links zitten en bij de andere rechts.
Heb je hier bewust voor gekozen?
Persoonlijk zal ik ze allemaal het zelfde doen.

Fijne verjaardag en nog vele jaren.

Groeten Sander.
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Ziet er weer goed uit Hans, veel plezier met je nieuwe aanwinsten en natuurlijk je verjaardag !! Wat voor printjes gebruik jij dan voor het omlopen ??
Groet Robert
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Hallo Sander,

Heb de lantaarns naar binnen toe geplaatst zodat het hendeltje wat je met de hand kunt bedienen naar buiten gericht zit.

Hallo Robert,

We gebruiken de printjes van Kees Moerman. Groeten, Hans.
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Hallo Hans,

Allereerst een fijne verjaardag gewenst verder veel plezier met de nieuwe aanwinsten.
Ben ook in afwachting van je volgende filmpje van het kopstation.

MvG Cees
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Hans,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Tot donderdag.

Wim
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Citaat van: Krokodil op zondag 24 februari 2013, 12:33:42
De volgende foto laat de geplaatste printplaten zien aan 1 zijde om de treinen te ontkoppelen en om te laten rijden. Aan de andere zijde zitten ook 2 van deze printplaten.


Krokodil, wat voor dingen heb je gebruikt om de printplaten vast te zetten?
Die witte ruitvormige dingen, evt link waar te koop?
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Hoi Hans,

Ik lees dat je jarig ben, van harte gefeliciteerd en een fijne dag toegewenst.

gr.
Frans
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Hoe werkt die printplaat voor het omlopen van de loks? Bedient Koploper die? Of werkt dat zelfstandig? En vooral hoe ben ik nieuwsgierig naar...


groeten Dylan
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Citaat van: minitreintje op zondag 24 februari 2013, 17:37:34
Hoe werkt die printplaat voor het omlopen van de loks?
Zoals het nu zit werkt dat helemaal niet denk ik, er ontbreken nogal wat wissels :-)
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Hallo Dylan, allen,

de bedoeling is een locwissel, de trein komt binnen, de loc wordt ontkoppeld op de ontkoppelrail, de loc loopt door tot het stootblok. En een 2e loc komende van de kopsporen tegenover het station halen de trein weer op.

Dit heeft een goed ingeprogrammeerde en goed werkende koppelingen nodig om dit zonder problemen te laten verlopen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Dat lijkt er al beter op, een locwissel, maar omlopen, dat is toch iets helemaal anders...
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Citaat van: wissels op zondag 24 februari 2013, 17:53:47
Hallo Dylan, allen,

de bedoeling is een locwissel, de trein komt binnen, de loc wordt ontkoppeld op de ontkoppelrail, de loc loopt door tot het stootblok. En een 2e loc komende van de kopsporen tegenover het station halen de trein weer op.

Dit heeft een goed ingeprogrammeerde en goed werkende koppelingen nodig om dit zonder problemen te laten verlopen.

met vriendelijke groet,

Walter

Jha maar wie bestuurt dan die lok? Koploper, printplaat of nog iets anders?


groeten Dylan
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Hallo Dylan, all,

krokodil bestuurt Koploper.
Koploper bestuurt de printplaat
en de printplaat zorgt ervoor dat de Krokodil niet verkeerd gaat.  :D

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Citaat van: minitreintje op zondag 24 februari 2013, 17:37:34
Hoe werkt die printplaat voor het omlopen van de loks? Bedient Koploper die? Of werkt dat zelfstandig? En vooral hoe ben ik nieuwsgierig naar...


groeten Dylan

Hoi Dylan,

die printplaten zijn voor een lichtsluis.
Deze stuurt dan weer een signaal naar een S88.

De bedoeling is dan om ze goed af te stellen, zodat de koploper de ontkoppelrail bedient als de lok er net nog op staat.
Koploper is de aansturing van dit geheel.

Het had ook met gewone massadetectie gekund, maar dit werkt ook.
Waarschijnlijk ook beter, want anders zou Hans het niet gebruiken :D,

Groeten Sander
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Hans,

De benodigde decoder om de 4 ontkoppelrails aan te sturen is besteld en hoop ik donderdag mee te nemen.

Wim
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Hoi Wim,

wat voor decoder heb je besteld dan??

Want het kan gewoon met een K83.
En zelfs met de wisseldecoders die Hans al gebruikt.

Groeten Sander
Re: Baan van Krokodil/ Ontkoppelrail Kopstation geplaatst. Spulletjes van Houten.
Sander,

We gebruiken een separate decoder die extern gevoed gaat worden en schakelt naar nul.

De leverancier van het ontkoppel / omloop product het hier beperkingen in aangegeven.

Wim
Re: Baan van Krokodil/Filmpje van de rijdende treinen. Decoder geplaatst onkoppelrai
Goedemorgen spoorliefhebbers,

Vandaag kunnen jullie naar een filmpje kijken van alle rijdende treinen van de gehele baan. De HSL baan, stadsbaan en de schaduwstations alles rijdt.
Het is wel een lang filmpje geworden, circa 19 minuten, maar je kan ook eerst de helft bekijken en dan een bakje gaan doen of iets dergelijks.

Ook de decoder geplaatst voor de bediening van de ontkoppelrails. Daar gaan we deze week mee verder.
Vandaag gaan we ook de treinen welke in het kopstation kunen rijden zodanig progammeren dat zij ook werkelijk het kopstation in rijden. Nu komt het nog voor dat deze treinen bij het kopstation rechtdoor rijden of via de bergen rijden. Dit gaan we vandaag zo indelen dat deze treinen alleen maar naar het kopstation toe rijden.

Wens jullie veel plezier bij het kijken naar het filmpje,









Zo mensen dit was het weer voor deze week. Wens jullie veel hobbyplezier toe en graag tot volgende week.

De Krokodil.
Re: Baan van Krokodil/Filmpje van de rijdende treinen. Decoder geplaatst onkoppelrai
Hoi Hans,

leuke update weer.
Alleen waarom de treinen zo strak alleen naar het kopstation laten rijden.
Leuker is toch dat ze vertrekken uit het kopstation en dan een rondje over de hele baan doen.
Anders rijden ze alleen maar heen en weer.

Aardige verzameling elektronica 8o.
Maar netjes gemonteerd.
Ben erg benieuwd hoe het werkt.

Strax even het filmpje nog bekijken.

Groeten Sander
Re: Baan van Krokodil/Filmpje van de rijdende treinen. Decoder geplaatst onkoppelrai
Hallo Hans,

Dat zijn mooi voetjes waar die printplaten op staan.
Waar zijn die te koop? (en heb je dan ook toevallig nog een art nr.?)

Je film moet ik nog aan beginnen.Die is te lang om even snel te bekijken.
Zo te zien moet en nog wel een partij draden worden getrokken voordat alles werkt.

Mvg,Robin
Re: Baan van Krokodil/Filmpje van de rijdende treinen. Decoder geplaatst onkoppelrai
Citaat van: Seinwezen op zondag 03 maart 2013, 12:04:30
Hoi Hans,

leuke update weer.
Alleen waarom de treinen zo strak alleen naar het kopstation laten rijden.
Leuker is toch dat ze vertrekken uit het kopstation en dan een rondje over de hele baan doen.
Anders rijden ze alleen maar heen en weer.

Aardige verzameling elektronica 8o.
Maar netjes gemonteerd.
Ben erg benieuwd hoe het werkt.

Strax even het filmpje nog bekijken.

Groeten Sander

Hallo Sander,

Op de baan staan nu circa 8 treinen welke het kopstation aan kunnen doen. Als we deze treinen ook door de bergen en het kopstation voorbij zouden laten rijden dan wordt er te weinig gebruik van het kopstation gemaakt. Het is natuurlijk leuker, naar mijn idee, dat er in het kopstation regelmatig treinen in en uit rijden en er ook meerdere treinen gewoon staan. Dit moeten we nog inregelen en dat gaan we vandaag proberen. Is het niet zo leuk als ik denk kunnen we het altijd nog anders doen.

Groeten,

Hans
Re: Baan van Krokodil/Filmpje van de rijdende treinen. Decoder geplaatst onkoppelrai
Citaat van: Hero op zondag 03 maart 2013, 12:16:43
Hallo Hans,

Dat zijn mooi voetjes waar die printplaten op staan.
Waar zijn die te koop? (en heb je dan ook toevallig nog een art nr.?)

Je film moet ik nog aan beginnen.Die is te lang om even snel te bekijken.
Zo te zien moet en nog wel een partij draden worden getrokken voordat alles werkt.

Mvg,Robin

Hallo Robin,

Heb aan De Dijk , Wim, gevraagd jou een antwoord te sturen. Hij gaat dit nog zeker doen. Wel kan ik zeggen dat deze onderdelen bij Conrad vandaan komen. De voetjes van deze printplaathouders hebben een dubbelzijdig plakband zitten. Maar omdat in de praktijk bleek dat deze toch snel los lieten hebben wij er een klein schroefje bij geplaatst. De schroefjes zijn van Marklin om de rails vast te zetten van type N.

Groeten,

Hans
Re: Baan van Krokodil/Filmpje van de rijdende treinen. Decoder geplaatst onkoppelrai
Hoi Hans.

Wat is dit genieten, ongehoord mooi, en wat een werk hebben juli er van gemaakt.
Zo even wat eten en een kop koffie en dan nog een keer filmpje kijken.
Hans succes met de baan en kom binnen kort weer eens langs,dat is nog mooier.

Mvg, Evert.