Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Hansabaan/ Even een kleine update na een te lange stilte.

Gestart door Krokodil woensdag 02 juni 2010, 21:21:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
fantastisch filmpje...
wat een genot om te bekijken.  :thumbup:
ga nu weer even verder kijken....

groet Winno
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Mooi filmpje Hans.
Ga zo door.
Gr.ton
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Schitterend filmpje Hans met prachtig materiaal. :thumbup: :thumbup:
De zwarte 1252 spring er mooi tussen uit met de zwarte wagon's erachter. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Bedankt voor de video Hans :important: :thumbup:
't Wordt steeds mooier. En geniet maar van de mooie treinen in het kleurige landschap :important:
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Mooi filmpje.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.

Inderdaad heb ik genoten van al dat prachtige (zeer verscheiden) materieel dat rijdt door dat mooi gemaakte landschap. Dank je wel. :thumbup:
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Dank voor het plaatsen van dit super tof filmpje.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Het wordt steeds mooier Hans.  Felicitaties en een bank vooruit .
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Mooi hoor :thumbup:

Groet,

Tom
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Weer genoten van het filmpje.

Nu de andere zijde afwerken..............


Wim
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Ha die Hans.
Geweldig om het resultaat van al die "noeste" arbeid nu in een compleet filmpje te kunnen bewonderen! :thumbup:
Erg mooi om het geheel maar ook allerlei details zo aan je voorbij te zien gaan.

Heerlijk om nu zelf ook eens lekker te kunnen genieten van een prachtig treinen verloop, daarna mag je weer gewoon verder gaan met je updates! O:-D :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Indrukwekkend  :thumbup:

Gr. Sjoerd
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.,
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.,
Hoi Hans,

De treinen rijden probleemloos hun rondjes, wat een geweldig gezicht.
Ondanks dat ik jou baan vaak in het echt zie blijft het leuk om met de iPad op schoot heerlijk te genieten van al dit moois.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Dit is pas genieten, echt heel mooi.

Groet Herman.
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Heel erg mooi Hans.

Groetjes Dennis
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Geweldig om te zien en probleemloos rijdend.

Groet,
Ton
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Mooie film van een schitterende baan.

Gr henk
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Erg leuk filmpje, hier doe je het voor.
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Enorm lopen genieten  :D

Geeft toch weer een heel andere dimensie zo´n berg.  :thumbup:
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
zeer mooi filmpje en zeer mooie baan proficiat voor al dat werk . je hebt ook een zeer mooi bergposter waar zijn deze te koop

grt alex
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Hallo Alex.

Bedankt voor je reactie. De bergposters zijn te koop bij Faller dus in de normale winkels met treinen etc.

Groeten,

Hans
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Hallo HANS

Heel erg mooi filmpje met heel veel materiaal. Genot om naar te kijken en jouw baan te bewonderen. Je hebt plezier in jouw werk gehad; tot in de kleinste details hebt je de (Zwitserse) bergen tot kleur weten te brengen. Ik mis alleen nog de kleine bergpaadjes om te wandelen, of ben ik te voorbarig? Ik wacht af en ondertussen ga ik jouw werk nog eens rustig en aandachtig tot mij laten doordringen. Echt geweldig resultaat; kost je veel werk, dat is immers te aanschouwen voor ieder die jou volgt. Leuke shot van de brug met zijn lichtjes. Zal er erg leuk uitzien als het avond is! Trouwens, dat -  denk ik -  laat je de volgende keer nog wel eens zien, zeker?
We blijven in spanning wachten. Nog veel sukses!

Gerard W. Steenhoek
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Leuk om elke keer de vorderingen te zien, steeds een stukje verder.
Steeds leuker om de treinen door het landscap te zien glijden. :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Hansabaan/ Filmpje van circa 9 minuten van de treinen door de berg.
Mooie baan. Ik kan nu helemaal niet meer wachten dat ik mijn nieuwe woning heb gekocht met een zolder van 8x5 meter. Ik hoop echt ik die woning binnenkort kan kopen want een jaar treinen in de doos is een hel.
Re: Hansabaan/ We gaan beginnen met afwerking linker spiraal.
Goedendag beste Modelbaanspoorliefhebbers,

Het filmpje vorige week is massaal bezocht en op gereageerd. Allemaal bedankt hiervoor.

We hebben besloten om toch eest de bovenkant van het linker spiraal af te werken. Van mijn vorige baan had ik nog steeds een leuke scenery bewaard. Deze gaan we pas maken boven het linker spiraal. We gaan hem positioneren en dan rondom af werken. Het is de bedoeling dat de scenery zoals nu geplaatst strakjes wel kan worden opgetild aan de voorzijde. Dit gaan we doen door aan de achterzijde twee scharniertjes te plaatsen. Rondom dit stukje scenery wordt het afgewerkt met bomen struiken etc.

Gisteren en afgelopen vrijdag was het gezellig druk bij ons in Werkendam. Goed is te merken dat de mensen de weg steeds beter gaan vinden. Het is heerlijk om te praten over de treinen onder het genot van een bakje koffie.

Nu maar snel naar de foto's,







Zo mensen dit was het voor deze week. De aankomende week gaan we rondom de scenery het verder afbouwen. Graag tot volgende week en veel hobbyplezier toegewenst.

De Krokodil.
Re: Hansabaan/ We gaan beginnen met afwerking linker spiraal.
Bedankt voor de update Hans :important: :thumbup:
Re: Hansabaan/ We gaan beginnen met afwerking linker spiraal.
Mooie update Hans!

Het filmpje van vorige week vind ik ook erg mooi :)

Met vriendelijke groet

Danny
Re: Hansabaan/ We gaan beginnen met afwerking linker spiraal.
Ha die Hans.
Prachtig om te zien hoe zo'n mooi stukje scenery van je vorige baan, weer helemaal in ere hersteld wordt! :thumbup:
Prachtige gebouwen en mooi in het landschap gezet, ik miste alleen het kopje koffie maar dat kom ik nog wel een keer halen! :P

Veel plezier en succes met de verdere afbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Hansabaan/ We gaan beginnen met afwerking linker spiraal.
Hans
Beloofd weer iets prachtig te worden.
Slim idee om een luik te voorzien dan kan je overal goed bij ingeval van calamiteiten.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Hansabaan/ We gaan beginnen met afwerking linker spiraal.
Dit ga ik zeker weer volgen. :thumbup:
Re: Hansabaan/ We gaan beginnen met afwerking linker spiraal.
Albert-Jan

Geloof er niet in

Senior
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Goedendag beste Modelbaaspoorliefhebbers,

De afgelopen week hard gewerkt aan de linker spiraal bovenzijde. We hebben de rechterbovenzijde en de achterkant afgewerkt. Eerst het houtwerk geplaatst, daarna de kleine ronde latjes. Over dit geheel het aluminiumgaas dit afgewerkt met twee lagen gips. Over het gips de mortel van Noch met de naam Granit. Over deze mortel de verdunde houtlijm met het gras welke wordt aangebracht met behulp van de grasmaster ook van Noch. Na het gras de bomen struiken etc. Het dorp is elektrisch aangesloten zodat de binnenverlichting en de buitenverlichting weer werken. Het huisje aan de rechterzijde is voorzien van een rookgenerator. ook deze is weer aangesloten en werkt goed. Zal binnenkort een filmpje maken met werkende rookgenerator.

Gisteren hebben we bij de Hobby in Praktijk twee workshops gehad over de oc32 van Leon van Perlo. We hadden s'morgens acht cursisten en s'middags ook acht stuks. De workshops werden gegeven door Leon van Perlo zelf. Iedereen was aan het einde van de cursus tevreden naar huis vertrokken. Wil je ook een keer een workshop volgen kijk op onze website, www.hobbyinpraktijk.nl.

Nu maar snel naar de foto's,





























Volgende week gaan we verder met het afbouwen van de spiraal. Ook de voorkant en linkerzijde wordt afgewerkt en voorzien van perplex platen zodat de rijdende treinen zichtbaar blijven.

Zo dit was het weer voor deze week. Veel hobbyplezier toegewenst en graag tot volgende week.

De Krokodil.
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Weer bedankt voor deze omvangrijke update met mooie foto's. :thumbup:
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Bedankt voor de mooie foto's. Laten goed zien hoe jullie werken, top.  :thumbup:
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Hallo Hans.

Het ziet er weer goed uit, zal zeker een mooi gezicht zijn als de verlichting brand en de schoorsteen rookt.
Het filmpje zie ik wel zitten, en volgens mij moet je nog een ruime vijver maken, wil je die karper laten zwemmen.
Hans ik wacht rustig volgende week weer af en hoop op het filmpje.

Mvg, Evert.
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Hallo Evert,

Heb de vis weg laten zwemmen hoor!!!!!!!!

Hans.
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Hans, je ziet we zitten op je te wachten.

En een foutje is zo gemaakt, wel een mooie wil ze zo wel vangen.

Mvg, Evert.
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Prachtige update weer Hans een genot om naar te kijken. :thumbup:

Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Mooie update Hans.
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Hoi Hans,

mooie update weer.
Wat gaan jullie toch hard.

Kom zeker binnenkort het een en ander weer bewonderen.

Groeten Sander
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Hallo Hans,

Ik heb je filmpje bekeken en erg genoten 👍 . Hoewel de laatste up-date er ook mag wezen zeg, prachtig verslag. De constructie zit weer goed in elkaar. Kan je het gedeelte met de huizen erop er nog afhalen, of wordt deze definitief vast gezet?
Als er wat gebeurt in je spiraal kan je er dan nog bijkomen.

Ik vond het erg leuk om te zien hoe je een spiraal afwerkt, temeer omdat ik er ook twee in mijn nieuwe baan komen.

Succes met de verdere voltooiing.

Groeten Ronald 😄
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Hallo Ronald,

Het gedeelte met de huizen blijft los staan. Dit gedeelte is te verwijderen. De voorkant en linkerzijde wordt met perplex afgewerkt en dit kan ook verwijdert worden.

Hans.
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Hoi Hans,

Super, bedankt voor je toelichting.

Groeten Ronald  :)
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Hey Hans,

Geweldig mooi gemaakt man, echt dit is schitterend werk. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groet Herman.
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Dag Hans.

Wat een gepuzzel met die houtjes ...  :confused:
Maar het resultaat mag er wezen! :thumbup: :thumbup:
Het lijkt mij door die constructiemethode
dat het wel netjes onder de baan blijft, zou
je daar eens foto's van kunnen laten zien?

Groeten,

Erik.
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Hallo Erik,

Het blijft zeker netjes schoon onder de berg. Tijdens dit werk is de HSLtrein gewoon blijven staan. Tijdens het gipsen heb ik hem vooruit gezet en de rails afgedekt met karton.

Groeten Hans.

Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Hans

Weerom een prachtige update van je baan.
Het berggevoel zit duidelijk in je vingers.
Een genot om naar te kijken.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Hoi Hans,

Prachtige baan en een mooi filmpje en updates.
Je hebt prachtige stammetjes rijden en dat lijkt me een genot om naar te kijken inderdaad.

Wat een mooie bouwwijze ook met die houtjes.  Ik deed het altijd met styreen en gips maar dit is lekker dun.

Leuk om te volgen!

Tim
Re: Hansabaan/ Achterkant en rechtse zijde van linkerspiraal bovenzijde afgewerkt.
Hallo Tim,

Ik zou zeggen kom eens langs in Werkendam. Je kan dan alles bekijken. Uiteraard geldt dit voor iedereen.

Hans.