Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hansabaan/ Even een kleine update na een te lange stilte.

Gestart door Krokodil woensdag 02 juni 2010, 21:21:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Hansabaan/ Bovenleidingdraden zijn eindelijk binnen. Dagje Houten.
Hoi Hans.
Mooi dat er weer wat tijd is (en bovenleiding! :D) om verder met de bouw van je eigen baan te gaan.
Alles er omheen is natuurlijk ook erg leuk en ook je interesses op ander gebied gaan door maar regelmatig bouwen aan je eigen baan geeft natuurlijk veel ontspanning en voldoening.

Voor de vele terugkerende vragen zou je misschien een soort van folder kunnen (laten) maken, dan kunnen de geïnteresseerden dit thuis lezen en daarna bij HIP gerichte vragen stellen of gewoon beginnen? :idea: :help:

Veel succes en plezier met alle modelspoor bezigheden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Hansabaan/ Bovenleidingdraden zijn eindelijk binnen. Dagje Houten.
Hoi Hans,

zijn er nog nieuwtjes te zien voor ons?

Groetjes Dennis
Re: Hansabaan/ Dagje Spoor Parade te Amersfoort.
Goedendag beste Spoorbaanliefhebbers,

De afgelopen week druk bezig geweest met het plaatsen van de bovenleiding draden. De volgende keer hier foto's van.

Gistermorgen kreeg ik een telefoontje om mee te gaan naar Amersfoort. Er wordt daar een evenement georganiseerd omtrent treinen etc.
Dus snel gewassen aangekleed en richting Amersfoort.
Het was een groot gebied welke ze tot hun beschikking hadden en er was heel veel te zien en te doen.
De kinderen hadden de dag van hun leven. Allerlei soorten mogelijkheden waren aanwezig om ze bezig te houden.
Ook was er een gedeelte waar treinbanen stonden opgesteld. Marklin Nederland was ook aanwezig met een demobaan en diverse nieuwe treinen etc.
Heb de zwarte 1200 serie gezien en ik moet zeggen hij ziet er prachtig uit. Ze vertelde me dat de eerste 200 exemplaren onder de dealers waren verdeeld.
Ook waren de wagons aanwezig die bedoeld zijn achter deze 1200 serie. Straks een paar foto's hiervan.
Na een volle dag Amersfoort keerde wij enigszins vermoeid terug naar huis.

Afgelopen zaterdag hadden wij bij Hobby in Praktijk twee workshops, nl cursus Itrain en schoonmaken treinen en ombouwen van loks naar digitaal.
Beide workshops werden goed bezocht en het resulteerde voor een volle parkeerplaats bij Hobby in Praktijk.
Aan het einde van de dag zag ik allemaal tevreden gezichten van mensen die weer met een aanwinst aan kennis richting huiswaarts keerde.
Het was wel een drukte van belang daar de mensen natuurlijk wat te drinken en te eten kregen. Maar iedereen liep deze dag wat harder zodat dit ook allemaal keurig voor elkaar is gekomen.

Komende vrijdag gaat Eurospoor te Utrecht weer van start. Op vrijdag zal ik er ook zijn samen met Tom, Piet en Wim. We staan er deze keer niet met een stand en zijn dus gewoon bezoekers. Ben benieuwd of ik de zwarte 1200 serie hier kan kopen gezien de weinige welke nu zijn afgeleverd.

Zo dit was het weer voor deze week. Nu naar de foto's van de aangekochte wagons,







Graag tot volgende week. Hier een verslag van Eurospoor en de werkzaamheden aan de bovenleiding.

De Krokodil.

Re: Hansabaan/ Dagje Spoor Parade te Amersfoort.
Je was reeds al gespot Hans met schoonzoon en kleindochter.....je staat namelijk op een v/d foto's die gemaakt zijn in Amersfoort gisteren.....en die staan reeds al hier op het forum.
Zo zie je maar , ook al ben je incognito , we herkennen je ook overal....... :D

Maar mooi dat het na een geslaagde zaterdag , ook weer een prachtige zondag. was.

Mvg: Alex
Re: Hansabaan/ Dagje Spoor Parade te Amersfoort.
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Hansabaan/ Dagje Spoor Parade te Amersfoort.
Was afgelopen zaterdag weer een topdag Hans.
Wederom bedankt voor de gastvrijheid!
Re: Hansabaan/ Dagje Spoor Parade te Amersfoort.
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Hansabaan/ Dagje Spoor Parade te Amersfoort.
Hans,

Ik sluit mij helemaal bij Leo aan, helemaal top. :thumbup: :thumbup:

Groet Herman.
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Goedendag beste Spoorbaanliefhebbers,

Deze week toch nog wat bovenleiding gemonteerd. Straks een paar foto's hiervan.

Deze week is het de dagen van Eurospoor. Tijdens dit evenement is er een wedstrijd gaande tussen de inzenders van een diorama ter grootte van een a4 formaat.
ook ondergetekende heeft van de zomer tijdens zijn vakantie een diorama gemaakt en staat nu te pronken op Eurospoor. Er zijn 29 inzenders en onder deze inzenders worden een viertal prijzen vergeven onder verschillende categorieën. Vanmiddag om 4 uur worden de prijzen bekend gemaakt en kunnen wij het diorama weer meenemen naar huis toe. De volgende update zal ik wat foto's laten zien van het diorama en jullie de uitslag door geven.

Op Eurospoor heb ik de lok gekocht welke voor de wagons moeten staan welke ik pas heb aangeschaft. Het gaat om de zwarte Lok van de 1200 serie. Hij is volledig sound uitgerust en ik vind het een hele mooie lok. Straks wat foto's.

Ook op Eurospoor gekocht de insider lok van een Zwitserse model. De wagons etc komen nog deze zijn helaas nog niet geleverd.  Ook hiervan wat foto's.

Al met al toch een drukke week geweest wat de treinen betreft.

Nu maar snel naar de foto's,

















Zo mensen dit was het weer voor deze week. De aankomende week ga ik voor drie dagen naar het buitenland. Zal toch proberen wat aan de baan te doen.
Veel hobbyplezier gewenst en graag tot volgende week.

De Krokodil.
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Hans, het wordt een spannende middag.
Die set staat wel erg mooi op de baan.
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Hoi Hans,

Ik hoop dat jij of Tom in de prijzen vallen, ik ben benieuwd nog een paar uur en dan weten we het.

De zwarte loc staat geweldig, je was me net ( zoals gewoonlijk weer voor   :D ) maar ik hoop hem binnen kort ook aan mijn collectie toe te kunnen voegen.
Gelijk een hele sleep speciale wagons er achter  :).

De TEE gaat hier vanmiddag uit de doos, ik ben benieuwd hoe hij het doet en welke geluiden er aan boord zijn.

Veel plezier vanmiddag bij Eurospoor.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Hans,

wat maak je me nu. Ik wilde die 1200 kopen!!
Ik heb hem al ergens anders besteld, alleen duurt het nu even. Wat in het vat zit.............
Mooie set hoor, alleen zal deze set bij mij niet veel rij uren krijgen. Meer een showset zo met die 2 wagonnetjes erachter.

Groetjes Dennis
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Mooie set Hans!
Succes vanmiddag bij de uitslag van de Dioramawedstrijd!
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Helaas geen prijs gewonnen bij de dioramawedstrijd te Utrecht. Volgende keer beter. Bij Hobby In Praktijk hebben we een ruimte vrij gemaakt om alle gemaakte diorama's ten toon te stellen. Ook de nu getoonde dioramas zullen hier geplaatst worden.
Hans
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Volgende keer beter. :)
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Citaat van: Krokodil op zondag 26 oktober 2014, 11:41:31
............... Ook op Eurospoor gekocht de insider lok van een Zwitserse model .................

Tja Hans,

En dan al die moeite hebben moeten doen om dat eigenwijze zwitserse ding uit de verpakking te krijgen! Het is je gelukt, maar dan heb je ook wat!!!!

Heel veel plezier ermee  :thumbup: :thumbup:
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Hallo Hans,

Mooie foto's wederom. Je schiet al lekker op met de bovenleiding. Erg mooie set heb je aangeschaft, veel plezier hiermee.
Had je ook nog een paar foto's van je diorama?

Groeten Ronald  :)
Re: Hansabaan/ Verder met bovenleiding. Eurospoor en nieuwe aanwinsten.
Hoi Hans,
Plaats je ook nog een foto van je A4 dio :P

dan kunnen wij hem ook nog even beoordelen.  ;)
Re: Hansabaan/ Foto's diorama. Lichtsluisje voor stoppen treinen eindstation.
Goedendag Spoorliefhebbers,

Het is weer zondag dus een update van de Hansabaan.

Enkele forumleden vroegen om wat foto's te plaatsen van het diorama waarmee ik mee gedaan hebt bij Eurospoor. Straks een drietal foto's van dit diorama. De presentatie tijdens Eurospoor was geweldig gedaan. Een hele leuke stand hadden ze gemaakt om de aangeleverde diorama's zo netjes mogelijk neer te zetten. Een compliment van deze zijde aan degene welke dit zo netjes hebben georganiseerd.

Ondanks dat ik wat dagen in het buitenland heb gezeten hebben we toch gewerkt aan de baan. Zoals vele van jullie weten is de baan voorzien van een kopstation. Daar eindigen een achttal sporen met aan het eind een stootblok met verlichting. Zoals het in de werkelijkheid ook is willen wij de treinen zover mogelijk naar dit stootblok toe laten rijden zonder dit stootblok te raken. Nu doen we dit door een bezetmelder en geven dan op hoeveel centimeter de trein nog door moet rijden. Meestal gaat dit goed maar is echter niet helemaal betrouwbaar en voor alle treinen de centimeters in te vullen maak je het voor de computer ook behoorlijk zwaar. We zijn toen aan het denken geslagen en kwamen met het plan om het stoppen van de treinen te laten gebeuren door een lichtsluis.
We hebben nu op een spoor een opstelling gemaakt van zo'n lichtsluis en het deze week uit geprobeerd. Ik kan zeggen dat het allemaal zeer positief werkt. Heel belangrijk is de snelheid van de trein ter hoogte van het lichtsluisje. Dit moeten we nog verder uit testen maar de eerste indruk is dat we op alle sporen dit sluisje gaan plaatsen. Straks wat foto's van dit sluisje en een Koploper welke netjes stopt in het sluisje.

Gisteren was het een bijzonder gezellige dag bij Hobby In Praktijk. Vele mensen hebben ons een bezoekje gebracht en genoten van de treinen en de koffie etc.
Er was iemand uit Friesland die er ruim 200 kilometer voor heeft gereden om bij ons te komen kijken. We bedanken hem hiervoor en hij is altijd bij ons welkom.

Nu maar snel naar de foto's,







De volgende foto laat zien waar de sporen eindigen. Er komt nog een half ronde plaat aangebouwd waarop het eindstation geplaatst gaat worden.













Zo mensen dit was het weer voor deze week. De aankomende week gaan we verder met de lichtsluisjes en de scenery van de baan.
Veel hobbyplezier toegewenst en graag tot volgende week.

De Krokodil.
Re: Hansabaan/ Foto's diorama. Lichtsluisje voor stoppen treinen eindstation.
Hallo Hans,

Bedankt weer voor je update.
Je diorama ziet er super mooi uit. Jammer dat je niet in de prijzen viel.
De lichtsluis werkt goed zo te zien. Laatst was ik met een aantal leden van de club op bezoek bij modelspoorclub in Leeuwarden en ook zij werken met lichtsluisen in het schaduwstation. Zij hebben goede ervaringen hiermee.
Ga je nog een bepaald type mast hiervoor gebruiken of ga je ze lager plaatsen?

Succes met het kopstation en ik zie graag volgende week weer het vervolg.

Groeten Ronald  :)
Re: Hansabaan/ Foto's diorama. Lichtsluisje voor stoppen treinen eindstation.
Hallo Ronald.
Bedankt voor je reactie. Als het op alle sporen goed werkt dan plaatsen we de sensors lager. Ze worden zodanig afgewerkt dat ze niet meer zichtbaar zijn.
Groeten Hans.
Re: Hansabaan/ Foto's diorama. Lichtsluisje voor stoppen treinen eindstation.
Ziet er weer prima uit, Hans. En ik ben het met je eens, de A4 diorama's stonden mooi opgesteld op Eurospoor, goed te bekijken en beoordelen door iedereen.

Ben ook wel benieuwd naar de voortgang van de lichtsluizen, misschien ook wel wat voor mezelf in de toekomst. Zijn die zo te koop of is dit eigen fabricaat ? En/of staat er dan nergens een schema van de sluis en werking ?
Re: Hansabaan/ Foto's diorama. Lichtsluisje voor stoppen treinen eindstation.
Hallo Gerrit,
Deze lichtsluizen komen van de heer Kooyman uit, ik dacht Heereveen, Friesland. Ze worden geleverd met een goede gebruiksaanwijzing.
Groeten Hans.
Re: Hansabaan/ Foto's diorama. Lichtsluisje voor stoppen treinen eindstation.
Hans,
dat jij geen prijs hebt gewonnen  O:-D
Toch eens met de jury gaan praten  >:-D

Leuk gemaakt.
Als hij niet is opgevallen kan je nog mee doen op de forumdag. :P
Re: Hansabaan/ Foto's diorama. Lichtsluisje voor stoppen treinen eindstation.
Hallo Hans,

Citaat van: Krokodil op zondag 02 november 2014, 12:41:32
Straks wat foto's van dit sluisje en een Koploper welke netjes stopt in het sluisje.
Ook wel eens gedacht aan het plaatsten van een lichtsluis of hall-sensor in de bedding.



Mvg,
Peter
Re: Hansabaan/ Foto's diorama. Lichtsluisje voor stoppen treinen eindstation.
Hallo Peter.

Mooi filmpje. Het is zeker de moeite waard hier eens naar te kijken. De detectie ziet er goed uit. Wel is het zo als het werkt zoals wij willen je van de geplaatste sensors niets meer ziet. Ze worden in de scenery weggewerkt. Bedankt voor je tip.

Hans.
Re: Hansabaan/ Foto's diorama. Lichtsluisje voor stoppen treinen eindstation.
Citaat van: Ta2trainman op zondag 02 november 2014, 17:08:28
Ben ook wel benieuwd naar de voortgang van de lichtsluizen, misschien ook wel wat voor mezelf in de toekomst. Zijn die zo te koop of is dit eigen fabricaat ? En/of staat er dan nergens een schema van de sluis en werking ?
Hoi Gerrit,

Heb zelf een aantal jaar terug eentje zelf in elkaar geknutseld.
Zie dit topic => Klik

Groeten,
Ton.
Re: Hansabaan/ Foto's diorama. Lichtsluisje voor stoppen treinen eindstation.
Beste Hans,

De lichtsluis is verkrijgbaar bij Kees Moerman.
Volgens mij leverbaar in zelfbouw of gebouwde versie, voor een vriendelijke prijs en een bouwverslag.
Wim
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Fimpje van de gehele baan van ca 18 min.
Goedendag beste Spoorbaanliefhebbers,

Afgelopen donderdagavond de andere lichtsluisjes geplaatst. Nu zijn er 4 perrons voorzien van deze lichtsluisjes. De onderdelen van deze lichtsluisjes zijn geleverd door de heer Kees Moerman. Gisteren, zaterdag, de gehele dag proef gereden met de treinen. Slechts een enkele trein rijdt nu nog tegen het stootblok aan. Ik denk dat we de cv's van de decoder bij deze treinen moeten controleren. Volgende week een film van deze lichtsluisjes met de binnenkomende treinen.
Hieronder enkele foto's van de geplaatste lichtsluisjes.

Deze week ook een filmpje gemaakt van het rijden van de treinen op de baan. Het is een wat lang filmpje geworden maar ik denk dat het jullie wel zal bevallen.
Nu maar eerst naar de foto's en dan naar het filmpje,













Zo en nu het filmpje,



Zo mensen dit was het weer voor deze week. Volgende een filmpje van de lichtsluisjes en de binnenkomende treinen.
Wens jullie veel hobbyplezier toe en graag tot volgende week.

De Krokodil.
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Fimpje van de gehele baan van ca 18 min.
Hans,

ziet er prachtig uit, complimenten!

Grt
jan
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Fimpje van de gehele baan van ca 18 min.
Een simpel "waardeer duimpje" volstaat, naar mijn mening, niet. ;)
Erg bedankt voor de moeite die is genomen om het geheel op te nemen en te uploaden en daarna te tonen. :important:
'k Heb ervan genoten.
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Fimpje van de gehele baan van ca 18 min.
Schitterend filmpje!
Ik zag hem eerder deze week al op Youtube en ik heb er met een glimlach naar zitten kijken
Het mooiste vind ik nog wel die kleine 4 sporige stations waar korte treinen om de beurt stoppen, echt een genot om naar te kijken :)
De stoomloc die aan het omlopen was, gebeurde dit ook automatisch of werd deze handmatig bestuurd?
Succes met de verdere bouw van deze prachtbaan heren!

Met vriendelijke groet

Danny
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Fimpje van de gehele baan van ca 18 min.
Heren

Respect voor de geleverde beelden.
Ziet er zeer behoorlijk uit.
De scenery die reeds klaar is chapeau.
Keep up the good work.
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Fimpje van de gehele baan van ca 18 min.
Hallo Danny,

Het omlopen van de stoomlocomotief gaat geheel automatisch via Koploper.

Hans.
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Fimpje van de gehele baan van ca 18 min.
Wat een genot om naar te kijken, met zo'n baan zou ik niet meer aan de echte wereld toekomen....
Kan niet wachten op de volgende filmpjes!
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Fimpje van de gehele baan van ca 18 min.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Fimpje van de gehele baan van ca 18 min.
Geweldig om naar te kijken. Wat een werk zit er al in deze baan. Heel mooi.

vr.gr.
Jurrien
Film "alles rijdt
Scheldestad
gast

Film "alles rijdt
Genoten van, zeg maar gerust. film alles rijdt. Geweldig!!
Ik ga echt proberen om eens zaterdags langs te komen.

Groet,
Ton
Scheldestad
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Fimpje van de gehele baan van ca 18 min.
Amai, amai,  ronduit schitterend
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Filmpje van de gehele baan van ca 18 min.
Ha die Hans&Co.
Wat een geweldig mooi gefilmd overzicht van hoe de Hansabaan er momenteel uitziet! 8o
De laatste maanden zijn er prachtige vorderingen gemaakt, niet alleen op het spoor maar ook de scenery heeft veel aandacht gekregen.
Problemen zijn er ook geweest maar deze zijn helemaal opgelost en de treinenloop ziet er bijzonder fraai uit.
Ondanks alle drukke en ook nog extra werkzaamheden is er een fantastisch resultaat behaald en dit alles bekroond met een prachtige film.

Natuurlijk moet dit alles regelmatig in het echt bewonderd worden en daar wordt al héél vaak gebruik van gemaakt! O:-D

Veel succes en plezier met deze prachtige Hansabaan en alle andere bezigheden.
Graag weer eens tot ziens.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Filmpje van de gehele baan van ca 18 min.
Deze film geeft weer een prachtig overzicht van de voortgang. De lichtsluisjes werken prima.
Moet gauw maar weer eens langs komen.
Suc6
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Filmpje van de gehele baan van ca 18 min.
Hans,

Ik heb met heel veel plezier naar je filmpje gekeken echt top.  :thumbup:
Ik zage dat de bovenleiding op de lange trajecten al af zijn, erg mooi gezicht.

Groeten Ronald  :)
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Filmpje van de gehele baan van ca 18 min.
Prachtig filmpje! Heb er met plezier naar gekeken.
Re: Hansabaan/ Lichtsluisjes op 4 perrons. Filmpje van de gehele baan van ca 18 min.
hoi,hans wij zitten te wachten .groeten slangetje
Re: Hansabaan/ Plaatsen houtwerk voor gecompliceerde berg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Hansabaan/ Plaatsen houtwerk voor gecompliceerde berg.
Ik heb het gevoel dat er ieder moment een update is  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Hansabaan/ Verder met berg en bovenleiding rechterstadsstation.
Goedendag beste Modelbaanliefhebbers,

Helaas kreeg ik gister de update niet voor elkaar. Was druk bezig een filmpje te plaatsen op YouTube. Dit is echter niet gelukt. Ga deze week zeker proberen het filmpje erop te krijgen. Dit houden jullie van mij tegoed.

Wel wat werk verricht aan de linkerzijde van de baan. Hier is een wirwar van sporen aanwezig. Alle sporen hebben hun eigen richting. Nu is het aan mij om de berg zodanig te maken dat er enigszins een duidelijk beeld ontstaat.
Allereerst heb ik met houtwerk de vorm van de berg bepaalt op de achtergrond foto. Straks de foto's. Alle tunnelingangen geplaatst en van houtwerk voorzien aan de binnenzijde. Dit houtwerk is nodig om het te plaatsen aluminiumgaas te kunnen vast lijmen.
De vorm is nu aanwezig en nu gaan we met houtwerk de berg vorm geven tussen de sporen in.

Nu maar gauw naar de foto's,

De volgende twee foto's laten zien welk gedeelte onder handen genomen wordt.





De volgende foto laat een soort brug zien. Dit was maar een noodoplossing voor dit moment. Nu we dit gedeelte gaan opknappen komt daar ook een mooie brug. Zie de tweede foto hieronder.





Duidelijk zichtbaar op de drie volgende foto's de vorm van de berg op de achtergrondfoto.







Zo mensen dit was het weer voor deze week. Hoop het filmpje te kunnen laten zien in mijn volgende update. Deze week gaan we lekker verder met het bouwen van de berg.

Veel hobbyplezier gewenst en graag tot volgende week.

De Krokodil.
Re: Hansabaan/ Plaatsen houtwerk voor gecompliceerde berg.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Hansabaan/ Plaatsen houtwerk voor gecompliceerde berg.
we komen weer snel eens kijken Hans!

Groetjes Dennis
Re: Hansabaan/ Plaatsen houtwerk voor gecompliceerde berg.
Een mooie update!
Succes met de bouw van je berg.
Re: Hansabaan/ Verder met bergbouw. Bovenleiding geplaatst station. F'pje lichtsluis
Goedendag beste Spoorbaanliefhebbers,

Deze week verder gegaan met de bouw van de berg. Eerst de wat zwaardere houten latjes geplaatst om de vorm correct aan te geven. Als deze geplaatst zijn dan worden de dunnen ronde latjes geplaatst. Deze ronde latjes knippen we met een kleine snoeischaar. Dit is makkelijk en is zo gebeurt. Deze ronde latjes dienen hoofdzakelijk om het aan te brengen aluminiumgaas te dragen. Zie straks de foto's.

Henk heeft de afgelopen week bij het linker stadsstationnetje de bovenleiding geplaatst. Dit ziet er prachtig uit en als beloning mag hij ook het rechter stationnetje doen. Maar eerlijk is eerlijk hij heeft het mooi gemaakt. Zie zo de foto's.

Jullie hadden nog een filmpje van mij te goed over de lichtsluisjes. Deze staat nu ook op dit draadje. Soms rijdt er nog een trein tegen het stootblok aan maar dit komt omdat wij het doorrijden in cm per blok nog niet hadden verwijdert. Dit is ondertussen ook gedaan en het gebeurt nu nog maar heel zelden dat er een trein tegen het stootblok aan komt.









Zo nu de foto's van de bovenleidingen.









Zo en dan nu het filmpje wat jullie nog van mij te goed hadden,



Zo mensen dit was het weer voor deze week. De aankomende week ga ik voor vier dagen naar het buitenland. Hoop toch nog wat aan de berg te kunnen doen. Wens jullie veel hobbyplezier toe en graag tot volgende week.

De Krokodil.
Re: Hansabaan/ Verder met bergbouw. Bovenleiding geplaatst station. F'pje lichtsluis
Hartelijk dank voor de knappe foto's en mooie filmpje.
Re: Hansabaan/ Verder met bergbouw. Bovenleiding geplaatst station. F'pje lichtsluis
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Hansabaan/ Verder met bergbouw. Bovenleiding geplaatst station. F'pje lichtsluis
Daar zijn weer meters gemaakt  :thumbup: :thumbup:
De bovenleiding ziet er top uit en maakt het geheel weer een stuk verder af, Henk boft maar dat hij ook het andere station mag doen  :)
Nu de berg aan de linkerkant langzaam dicht gemaakt wordt zie je straks de treinen niet meer klimmen en komen ze uit de berg het maaiveld oprijden.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Hansabaan/ Verder met bergbouw. Bovenleiding geplaatst station. F'pje lichtsluis
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Hansabaan/ Verder met bergbouw. Bovenleiding geplaatst station. F'pje lichtsluis
Met plezier gedaan Hans!

Ik heb een bang vermoeden welke beloning er uit het rechterstationnetje gaat voortvloeien :D  Maar weet ook dat die klus nog even de tijd heeft.

Re: Hansabaan/ Verder met bergbouw. Bovenleiding geplaatst station. F'pje lichtsluis
De beloning kan ik ook wel invullen Henk :)

Groetjes Dennis