Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hansabaan/ Even een kleine update na een te lange stilte.

Gestart door Krokodil woensdag 02 juni 2010, 21:21:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan van Krokodil
chopper
gast

Re:Baan van Krokodil
Ja dat zal zeker lukken :)

Mvg, Chopper
Re:Baan van Krokodil/ deksel bovenop de linkerspiraal
Goedemorgen beste spoorliefhebbers, een update van onze baan vandaag met een verslag van het bouwen van het deksel op de linkerspiraal.
De vorige keer hebben jullie gezien dat de bergen rondom het linkerspiraal zijn afgewerkt. De bedoeling van deze deksel is dat hij verwijdert kan worden als er problemen ontstaan in de spiraal. De deksel wordt op dezelfde wijze bewerkt als de bergen. We krijgen wel wat extra rotsen, ruïnes etc. Bovendien worden er geplaatst de omvallende boom en de houthakker, deze voorzien van geluidsmodule. De bouw gaat beginnen, zie onderstaande foto's.













Om de deksel te kunnen verwijderen heb ik 2 handgrepen gemonteerd, 1 onder de rotspartij in het midden en 1 achter de verhoging aan de linkerzijde. Als de deksel moet worden verwijdert dan haal ik de rotspartij in de midden weg en neem met mijn rechterhand de handgreep en met mijn linkerhand de handgreep aan de linkerzijde. Nu is het mogelijk om de deksel op te tillen en ergens neer te leggen.





Tot zover de update van het deksel. Volgende week hopen we hem helemaal gereed te hebben. Nu nog de 2 foto's van het rijdend materiaal. Je ziet een Roco lok die we voor de schoonmaakrijtuigen hebben geplaatst. Deze lok rijdt bij ons onder decodernummer 120. Niet zijnde Marklin loks programeren wij boven de 80 daar dit bij deze loks mogelijk is.



De volgende foto laat ons 3 loks zien in tractie. Het rijden in tractie is voor het progamma Koploper simpel uit te voeren. Wij vinden het een heel mooi gezicht om diverse treinen in tractie te laten rijden. Buiten deze 3 loks rijden erbij ons nog 3 stammen met tractie treinen.



Tot zover deze update en wij wensen jullie veel modeltrein plezier deze week en hopen a.s. zondag ons volgende update te plaatsen. Tot volgende week,

De Krokodil.
Re:Baan van Krokodil/ deksel bovenop de linkerspiraal
Zoals gewoonlijk, weer een mooie leuke update :D
Re:Baan van Krokodil/ deksel bovenop de linkerspiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Krokodil/ deksel bovenop de linkerspiraal
Kunnen we niet naar 2 update's per week  :shock: :shock:.

Wederom mooi en duidelijk in beeld gebracht, ik kom gauw weer eens kijken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Krokodil/ deksel bovenop de linkerspiraal
Das een mooie ÖBB'er :D
Re:Baan van Krokodil/ deksel bovenop de linkerspiraal
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Baan van Krokodil/ deksel bovenop de linkerspiraal
Beste Hans en Piet,

Ik zag in het verslag van Peter over jullie bezoek aan Göppingen het gezicht van Hans en dat gezicht was mij (natuurlijk) bekend, reden om eens goed naar je verslag te kijke, het ziet er goed uit, waarschijnlijk goed rond gekeken tijdens één van je vorige levens.

Ik had er alleen op gerekend dat je onder de tuibrug iets van de Rijn zou maken, de brug heeft wat weg van de brug in de A61 boven Ludwigshafen, en dan onder de brug een model van een bekend schip voor jou.

Bij mij rijdt tegenwoordig een model mee van een Cat 3516, kreeg ik kado bij mijn afscheid bij Pon/Geveke vorig jaar, de schaal is niet helemaal goed, maar op een dieplader kan hij net door de tunnels.

Succes verder met de bouw, groet, Anne W
Re:Baan van Krokodil/ deksel bovenop de linkerspiraal
Citaat van: Anne W op zondag 19 september 2010, 23:34:02
Beste Hans en Piet,

Ik zag in het verslag van Peter over jullie bezoek aan Göppingen het gezicht van Hans en dat gezicht was mij (natuurlijk) bekend, reden om eens goed naar je verslag te kijke, het ziet er goed uit, waarschijnlijk goed rond gekeken tijdens één van je vorige levens.

Ik had er alleen op gerekend dat je onder de tuibrug iets van de Rijn zou maken, de brug heeft wat weg van de brug in de A61 boven Ludwigshafen, en dan onder de brug een model van een bekend schip voor jou.

Bij mij rijdt tegenwoordig een model mee van een Cat 3516, kreeg ik kado bij mijn afscheid bij Pon/Geveke vorig jaar, de schaal is niet helemaal goed, maar op een dieplader kan hij net door de tunnels.

Succes verder met de bouw, groet, Anne W

Beste Anne,

Bedankt voor je reactie. Ben bezig met een behoorlijke baan en een bezoek aan Marklin is natuurlijk ook niet slecht. Moet toegeven dat we zaterdag alles mee hadden, goed weer en op tijd aangekomen zodat we eigenlijk geen wachttijd hebben gehad. We spreken elkaar zeker in Houten nog een keer. Bedankt voor je reactie,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Om jullie te laten zien dat Peter er echt bij was hier 2 foto's.

De Krokodil.



Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Citaat van: Krokodil op maandag 20 september 2010, 17:41:56
Om jullie te laten zien dat Peter er echt bij was hier 2 foto's.

De Krokodil.



Gelukkig is er bewijs dat ik er ook bij was  :D ik leen ze even Hans voor in mijn eigen draadje.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Blij om je gezicht eens te zien, Peter  :lol:

Bedankt dat het bewijsmateriaal geplaatst is....... :D

Groet Ronald  :D
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Ik schrok al, dat dat je alles loog :oops:

Nee zonder dollen, leuke foto's, en was de patat met mayo lekker??  :P

Mvg, Chopper
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Er staan steeds meerdere mensen op de foto maar wie ben ik nu  :lol: :lol:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
alsechte attractie kenner heb jij een disney shirt aan !!! :lol: :lol:
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
hallo remcy,

wel ik dacht ook het zelfde,die peter/degeluidsman is verzot van de efterling.dus die heeft zeker het t'shirt van disney parijs....... .


groeten

peter(ke33)
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Wat een geweldig mooie baan gaat dit worden zeg. :D
En ook het bouwtempo ligt erg hoog zeg.
Volgens mij is dit niet je eerste baan die je bouwt, gezien het (schijnbare) gemak en snelheid waarmee je dit doet.
Ik ben erg benieuwd naar je vorderingen.
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Citaat van: Kappa op woensdag 22 september 2010, 11:35:47
Wat een geweldig mooie baan gaat dit worden zeg. :D
En ook het bouwtempo ligt erg hoog zeg.
Volgens mij is dit niet je eerste baan die je bouwt, gezien het (schijnbare) gemak en snelheid waarmee je dit doet.
Ik ben erg benieuwd naar je vorderingen.

Beste Ad,
Dit is voor mij en mijn collega de eerste keer dat een baan bouwen. Wel moet ik zeggen dat we ons  goed voorbereid hebben. We zijn 2 dagen in de Allgau geweest bij de firma Noch om een demo bij te wonen over het bouwen van een landschap. Dit waren 2 heel belangrijke dagen voor ons. de drempel om de koe bij de horens te pakken is hier enorm verlaagd. Thuis gekomen zijn we ook direct begonnen aan de baan. Een belangrijk punt wat we bij Noch geleerd hebben is te bouwen zoals jij het leuk vindt. We moesten allemaal hetzelfde landschap bouwen maar achteraf bleek dat we allemaal onze eigen idee erin hadden verwerkt. Eigenlijk kan je het niet fout doen, je moet gewoon beginnen en wat niet goed is maak je de volgende maal beter.
Bedankt nog voor je reactie, de Krokodil
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Leuk man dat je zoon cursus hebt gevolgd. en het resultaat mag er zeker zijn

mvg
Reinder
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 21 september 2010, 22:15:51
Er staan steeds meerdere mensen op de foto maar wie ben ik nu  :lol: :lol:


Mvg,

Peter / degeluidsman.

HaHa met de volste bak patat !! :mrgreen: :mrgreen:

Groet Ronald
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Citaat van: M.user op woensdag 22 september 2010, 22:43:26
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 21 september 2010, 22:15:51
Er staan steeds meerdere mensen op de foto maar wie ben ik nu  :lol: :lol:


Mvg,

Peter / degeluidsman.

HaHa met de volste bak patat !! :mrgreen: :mrgreen:

Groet Ronald

:oops: :oops: :oops:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Mooie baan heb je!

Wout.
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Baan van Krokodil/ Peter was er echt bij.

Wat een prachtige baan is dit toch. Ook leuk om zo'n hoge Faller-toren terug te zien op een modelbaan. Ik denk er zelf over na om nog een keer de Faller Fernsehturm van Berlijn te gaan kopen.

Peter zal dus voortaan met volle bakken patat worden geassocieerd: Peter / depatatman :lol: :lol: :lol: .

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Baan van Krokodil/ Deksel linkerspiraal [ bijna ] gereed.
Goedemorgen beste modelspoorders, we hebben weer een turbulente week achter de rug! Zijn we de foto's nu wel of niet kwijt etc. Gelukkig bleek alles een storm in een glas water. Het geeft je echter wel te denken als dit werkelijk zou gebeuren. Ook wij werken volgens TinyPic wat de foto's betreft. Dit gaat eigenlijk best goed tot dat je bericht krijgt van stekker eruit etc. Ook wij denken nu over te stappen naar een betaalprogamma om in ieder geval zekerheid te hebben omtrendt de foto's.

Waar waren we gebleven, de deksel was voorzien van zijn gips en nu worden de rotsen etc geplaatst. Op de verhoging aan de linkerzijde komt een ruïne en aan de rechterzijde komt ook een toren. Helaas zijn de omvallende boom en houthakker nog niet geplaatst daar zij nog niet bij mijn leverancier binnen waren. Staan al enkele maanden in bestelling! Na het strooien van het gras kwam het plaatsen van de bomen etc. Bovenop de ruïne staan wat mensen te kijken. Op het wandelpad naar boven lopen ook enkele wandelaars. Er komen nog meer poppetjes op dit gedeelte, deze worden later geplaatst. Op het deksel alleen staan al meer dan 100 bomen en met de omringende gedeeltes komen we op ca 300 bomen. En nog denk ik wel eens er moeten nog meer bomen op. De omvallende boom en houthakker komen op het voorste gedeelte van het deksel daar zij dan goed zichtbaar zijn. Het wordt tijd voor de foto's.









Op bovenstaande foto is duidelijk zichtbaar het handvat wat nodig is om de deksel te kunnen verwijderen.


Duidelijk zichtbaar op de foto boven is het strooien van een bruine laag om ervoor te zorgen dat eventuele kale plekken bedekt zijn met deze bruine kleur. Het lijkt niet dik maar er is voldoende gestrooit.

















Laat nu een foto zien hoe het was en een foto hoe het geworden is.





Tot zover de update van de deksel. Ook hiervoor geldt dat je steeds nieuwe dingen toevoegt. Rest ons nog 2 foto's van het rijdend materiaal. De eerste foto laat ons een Pennsylvanialok zien met wagons waarop vrachtwagens staan. Het leuke van deze lok is de vele mogelijkheden van geluid etc.



De volgende foto toont ons de Gottardo uit Zwitserland. ook deze trein heeft vele mogelijkheden en rijdt al meer dan 2 jaar op onze baan zonder problemen.



Zoals op de achtergrond van de foto's zichtbaar was zijn we met de baan voorlopig niet klaar. We bouwen met veel plezier en zien elke week vorderingen. Ook wij wensen jullie veel bouwplezier toe en tot volgende week.

De Krokodil
Re:Baan van Krokodil/ Deksel linkerspiraal [ bijna ] gereed.
hallo krokodil,

das een prachtige update,vind die berg erg mooi geworden.wens je veel plezier aan de verdere bouw van jou tafel.


groeten

peter(ke33)
Re:Baan van Krokodil/ Deksel linkerspiraal [ bijna ] gereed.
Citaat van: peterke33 op zondag 26 september 2010, 11:34:11
hallo krokodil,

das een prachtige update,vind die berg erg mooi geworden.wens je veel plezier aan de verdere bouw van jou tafel.


groeten

peter(ke33)
Dank je wel voor je reactie. We houden jou draadje in de gaten en zijn reuze benieuwd naar je vorderingen samen met de collegas.

De Krokodil.
Re:Baan van Krokodil/ Deksel linkerspiraal [ bijna ] gereed.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Krokodil/ Deksel linkerspiraal [ bijna ] gereed.
Hallo Hans en Piet,

Wat zijn jullie weer hard gegaan deze week, slapen jullie wel eens  :D.

Ik kom gauw weer eens kijken, dat is altijd mooier dan foto,s.

Waar gaan jullie aankomende week mee aan de slag.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Krokodil/ Deksel linkerspiraal [ bijna ] gereed.
Ik sluit me aan bij Peter, wat een prachtig gebouwde deksel!

Groet Ronald  :D
Re:Baan van Krokodil/ Deksel linkerspiraal [ bijna ] gereed.
Citaat van: Varekamp op maandag 27 september 2010, 23:02:08
Ik sluit me aan bij Peter, wat een prachtig gebouwde deksel!

Groet Ronald  :D

Bedankt Peter en Ronald voor jullie reactie. We zijn al weer druk bezig bij een bocht om daar de berg gereed te maken. Uiteraard krijgen jullie a.s. zondag hiervan een update.

De Krokodil
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Goedemorgen beste spoorliefhebbers, om jullie een idee te geven waar we zitten met de bouw van deze berg even een kleine terugblik. Vorige maal hebben jullie gezien dat het deksel voor het linkerspiraal gereed is. Als de treinen op het hoogste niveau uit deze spiraal komen dan gaan ze een klein stukje rechtdoor en maken dan een bocht naar rechts. Hier is ook een berg welke als eerste in dit draadje is gebouwd. Nadat de treinen deze berg verlaten krijgen ze een stuk rechtdoor. Ze passeren dan de bruggen, de tuibrug en de boogbrug, ook deze zijn gereed en voorzien van water aan de onderzijde. Na passage van deze bruggen krijgen we een stukje rechtdoor en dan een bocht naar rechts. In deze bocht gaan we een berg bouwen. Echter het wordt wel een andere opzet dan bij de eerste berg. Onder deze berg komt namelijk de autoweg te lopen voor de vrachtauto's, personenauto's en de bussen. Voordat we dus de muren aanbrengen moet de autoweg worden geplaatst. We zijn nu bezig om te testen welke materialen we gebruiken voor deze autoweg. We denken aan magneetband van 5 milimeter breed om er zeker van te zijn dat het rijdend materiaal zijn weg 100% zijn vervolgt. ook testen we welke bezetmelders we hier gaan toepassen. Verderop een paar foto's van het proefstukje van de autobaan.

We gaan nu maar eens aan de slag met de foto's. De foto's laten zien hoe we stap voor stap deze berg bouwen.















De volgende foto laat het proefstukje zien van de autoweg met daarin gefreest de magneetstrip en 2 bezetmelders. Het vrachtwagentje laten we heen en weer rijden om de bezetmelders te testen.



Op de volgende foto de magneetstrip zoals hij is ingefreest en de 2 bezetmelders.



Om je een indruk te geven waar de auto's etc onder de berg gaan rijden 2 foto's. De eerste waar ze naar binnen rijden en de tweede foto waar ze weer onder de berg vandaan komen.





Nu nog 2 foto's van stammetjes welke op onze baan rondrijden.





Tot zover deze update. Veel lees en kijkplezier gewenst en tot volgende week.

De Krokodil.
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
hoi Hans,

het is weer een mooie update.
je gaat echt als een speer met al die bergen :shock:.

Ik ben erg benieuwd naar het Faller carsystem en hoe het gaat werken bij jou op de baan.

Ik kan niet wachten op volgende week zondag 8).

groeten Sander
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Nicee man,, jullie gaan erg snel. Ik ben benieuwd hoe die berg zijn definitieve vorm gaat aannemen, het is altijd mooi om te zien hoe projecten vorderen. Ik ben benieuwd, tot de volgende update! :mrgreen:
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Dag Krokodil,

Wouw zeg. Ik zie jullie draadje nu pas.
Wat een baan hebben jullie. Prachtig.
Ik ga vanavond eens alles op mijn gemak doorlezen.

Maikel
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Beste Hans,

Kijk eens naar de bijdrage van Rieske in http://forum.3rail.nl/index.php?topic=23256.50, ik was daar ook bij en dat ziet er echt goed uit, overigens als je een keer bij Railz in Rotterdam gaat kijken dan vind je het daar ook.

Groet, Anne W
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Hey Krokodil

Ik heb Zondag al gemaild maar waar is het . Ik vind de updaet perfect. erg mooi. We kijken iedere week hoe hij vordert .Ik zie je Zaterdag morgen groetjes slangetje
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Citaat van: vanb op zondag 03 oktober 2010, 13:50:55
Dag Krokodil,

Wouw zeg. Ik zie jullie draadje nu pas.
Wat een baan hebben jullie. Prachtig.
Ik ga vanavond eens alles op mijn gemak doorlezen.

Maikel


Beste Maikel

Wens je veel plezier bij het lezen en kijken naar dit draadje. We hopen dat je het leuk vindt.

De Krokodil
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Hallo krokodil,

Jullie gaan weer hard, ziet er mooi uit zo.

Ben benieuwd hoe dat met die auto's gaat.

Gr Einte
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Citaat van: Einte op dinsdag 05 oktober 2010, 18:39:28
Hallo krokodil,

Jullie gaan weer hard, ziet er mooi uit zo.

Ben benieuwd hoe dat met die auto's gaat.

Gr Einte

Beste Einte,

Bedankt voor je reactie, wat de auto's betreft we gaan daar wat dieper op in met de updates om iedereen een goed idee te geven wat ervoor komt kijken om met omgebouwde Faller auto's door koploper te laten rijden. We doen ons best om iedereen getuige te laten zijn van de bouw van de baan.

Groeten,

De Krokodil
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Het wordt echt ontzettend mooi. Mijn complimenten :) !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Dag Hans en Piet.
Net weer even een "kijk-en-lees update" in jullie topic gedaan en het ziet er geweldig uit! 8)
Het afsluiten van je railspiraal met een landschaps deksel is buitengewoon goed en, vooral, mooi gedaan.
Ook de overkapping begint aardig vorm te krijgen en zal zeker straks, samen met de achtergrond, één prachtig geheel vormen.

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Citaat van: AlbertJan op woensdag 06 oktober 2010, 11:18:42
Dag Hans en Piet.
Net weer even een "kijk-en-lees update" in jullie topic gedaan en het ziet er geweldig uit! 8)
Het afsluiten van je railspiraal met een landschaps deksel is buitengewoon goed en, vooral, mooi gedaan.
Ook de overkapping begint aardig vorm te krijgen en zal zeker straks, samen met de achtergrond, één prachtig geheel vormen.

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Beste AlberJan,

Bedankt voor je reactie. Het geeft veel plezier om zulke fijne reacties te mogen ontvangen. We zijn druk bezig met de berg om deze af te maken en a.s. zondag geven we hiervan een update. Daarna duiken we in de autoweg welke onder deze berg komt te lopen voor een klein gedeelte. Veel plezier bij het lezen en kijken.

De Krokodil
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Hallo Hans en Piet,

Ik heb weer gekeken naar jullie vorderingen en die liegen er niet om, super!

ik ben ook zeer benieuwd naar jullie FCS baan. Ik ben er zelf ook druk mee bezig. Alleen jullie gebruiken een magneetband. Ik heb zelf even geexpermiteert met een reepje magneetplaat, maar dat werkt niet. Dat duwt de auto van de strook af, waarschijnlijk omdat de polen elkaar tegenwerken.

Groeten Ronald  :D
Re:Baan van Krokodil/ De in aanbouw zijnde berg zo goed als af.
Beste spoorliefhebbers een goedendag. Vandaag kijken we even terug naar ons bezoek van gisteren in Houten. Het is altijd leuk om de gekochte spullen op je gemak te bekijken. We hebben diverse spullen gekocht zoals, seinen, poppetjes, gras voor de grasmaster, electriciteitsdraad en nog 2 treinen. De stoonlok met 10 wagons beladen met Mannesmannbuizen en van Lima de Nederlandse Intercity met dubbeldeksrijtuigen. Bestelnummer 149857. De volgende update een foto van deze treinen.

De laatste foto van de vorige update liet ons zien dat wat betreft het houtwerk de berg gereed was. Nu gaan we het aluminiumgaas aanbrengen, het gips en de granietmortel. Het gras wordt aangebracht zoals ook de rotsen en stenen. De bomen en struiken maken de berg zo goed als af. Echter ook hier geldt dat de berg in de loop van de tijd verder wordt aagepast met diverse dingen. Nu de foto's van de vorderingen.


















Nu nog enkele detailfoto's van de berg





Voor degene welke met Koploper werken plaats we nu een foto van het beeldscherm met daarop een gedeelte van ons banenplan. Je ziet de 3 schaduwstations en linksonder de linkerspiraal en rechtsonder het rechterspiraal. Hier ontbreekt de vaste route welke loopt van spiraal naar spiraal maar deze staat op het andere scherm waarvan volgende week een foto.



Nu de 2 foto's van het rijdend materiaal.





Zo dat was het weer voor deze week. We gaan nu beginnen aan de autoweg welke onder de berg komt te liggen. Volgende week een update hiervan met diverse foto's. Graag tot volgende week en beleef plezier aan de hobby.

De Krokodil.
Re:Baan van Krokodil/ Berg zo goed als af.
Mooie update ;) Welke stoomlok is gekocht? :oops:
Re:Baan van Krokodil/ De in aanbouw zijnde berg zo goed als af.
Citaat van: Krokodil op zondag 10 oktober 2010, 13:02:17

Je ziet de 3 schaduwstations en linksonder de linkerspiraal en rechtsonder het rechterspiraal. Hier ontbreekt de vaste route welke loopt van spiraal naar spiraal maar deze staat op het andere scherm waarvan volgende week een foto.


Altijd leuk om te zien hoe een ander het doet. :P

Tip: als je je schaduwstations veel kleiner tekent kun je alles op één tabblad kwijt. Een stukje spoor met daarin het bloknummer volstaat. Lijnnummers, tekst van blokken enz. maken het erg druk.

Gr, Ben.
Re:Baan van Krokodil/ Berg zo goed als af.
Beste ben,

Je hebt gelijk wat betreft het tekenen maar er moet nog zoveel bij komen ik denk b.v. aan het stationgedeelte maaiveld het industriegedeelte maaiveld, de trambaan op het maaiveld en de autoroute op het maaiveld. Dit houd in dat je het aleemaal niet meer op 1 pagina kwijt kan. Dus dit is de reden voor het 2de scherm.

De Krokodil.
Re:Baan van Krokodil/ Berg zo goed als af.
Citaat van: chopper op zondag 10 oktober 2010, 13:24:50
Mooie update ;) Welke stoomlok is gekocht? :oops:

Beste Chopper,

Dit is de set van Marklin met nummer26558 met stoonlok BR 44.

Bedankt voor je reactie.

De Krokodil
Re:Baan van Krokodil/ Bouw berg en begin aanleg autobaan
Citaat van: Varekamp op zondag 10 oktober 2010, 11:53:21
Hallo Hans en Piet,

Ik heb weer gekeken naar jullie vorderingen en die liegen er niet om, super!

ik ben ook zeer benieuwd naar jullie FCS baan. Ik ben er zelf ook druk mee bezig. Alleen jullie gebruiken een magneetband. Ik heb zelf even geexpermiteert met een reepje magneetplaat, maar dat werkt niet. Dat duwt de auto van de strook af, waarschijnlijk omdat de polen elkaar tegenwerken.

Groeten Ronald  :D

Beste Ronald,

Omdat een gedeelte van de weg onder de derg komt te liggen, en waarom niet, was het voor ons belangrijk dat de auto's voor 100% hun weg vervolgen. De zekerheid van het magneetband gaan we nu testen door de autoweg onder de berg aan te leggen en daar de gewone Faller auto's op te laten rijden. We nemen nu speciaal de gewone, dus niet omgebouwde auto's, daar deze met volle accu nogal hard rijden. Met deze snelheid komt de betrouwbaarheid zeker naar voren. We houden je d.m.v. de updates op de hoogte.

De Krokodil.
Re:Baan van Krokodil/ Berg zo goed als af.
Citaat van: Krokodil op zondag 10 oktober 2010, 13:54:25
Citaat van: chopper op zondag 10 oktober 2010, 13:24:50
Mooie update ;) Welke stoomlok is gekocht? :oops:

Beste Chopper,

Dit is de set van Marklin met nummer26558 met stoonlok BR 44.

Bedankt voor je reactie.

De Krokodil

Oh okee, bedankt voor je snelle antwoord :mrgreen:
Re:Baan van Krokodil/ Berg zo goed als af.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Krokodil/ Berg zo goed als af.
Hallo Hans en Piet,

De bergen schieten als paddestoelen uit de grond bij jullie, wat gaan jullie weer hard  :D.

Jammer dat ik je niet even gesproken heb in Houten, Piet is hier net weg en we hebben weer een stukje van de bekende puzzel opgelost  :D :D

Veel plezier van de week  :mrgreen: :mrgreen:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Krokodil/ Berg zo goed als af.
Hallo,

jullie hebben er inderdaad nogal de snelheid inzitten en het ziet er nog mooi uit ook :D

Groetjes, John
Re:Baan van Krokodil/ Berg zo goed als af.
Citaat van: Tilly op zondag 10 oktober 2010, 18:09:53
Hallo,

jullie hebben er inderdaad nogal de snelheid inzitten en het ziet er nog mooi uit ook :D

Groetjes, John

Beste John,

Dank je wel voor je reactie. We proberen deze bouwsnelheid vast te houden. Er zal wel een momentje komen dat we wat tegenslagen krijgen maar die gaan we ook niet uit de weg.

Bedankt en we houden jou draadje ook in de gaten.
Veel succes met je baan.

De Krokodil.