Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Weer eens een nieuw bericht met foto's 24-3-2023

Gestart door M.user dinsdag 01 juni 2010, 21:27:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Volgend project, grote kerk 17-06-2012 nieuwe foto's
Hallo Ronald,

Prachtige creaties zeg.

Dat is een mooie kerk om na te bouwen. Interessant te zien hoe anderen ook aan zulk project en met andere technieken werken. Ik zie dat je al een eind gevorderd bent.  28 cm tot aan de top lijkt mij inderdaad een goede inschatting. Een centimeter meer of minder maakt niet veel uit, zolang de verhouding hoogte/breedte op zicht goed lijken. Met die torenspits ga je waarschijnlijk wel veel plezier beleven. Zouden die glas in lood raampjes die ik gebruikt heb niet helpen? Je print ze dan best uit op doorzichtig papier kwestie van dat eitje teveel wit zoals in mijn ramen te vermijden. Nu ja, misschien kan ik het behelpen dmv de glasverf tip.

Doe zo verder kerel.

Groetjes

Christophe
Re: Volgend project, grote kerk 17-06-2012 nieuwe foto's
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Volgend project, grote kerk 17-06-2012 nieuwe foto's
Citaat van: Petcor20 op maandag 25 juni 2012, 07:48:25
Hallo Ronald,

Prachtige creaties zeg.

Dat is een mooie kerk om na te bouwen. Interessant te zien hoe anderen ook aan zulk project en met andere technieken werken. Ik zie dat je al een eind gevorderd bent.  28 cm tot aan de top lijkt mij inderdaad een goede inschatting. Een centimeter meer of minder maakt niet veel uit, zolang de verhouding hoogte/breedte op zicht goed lijken. Met die torenspits ga je waarschijnlijk wel veel plezier beleven. Zouden die glas in lood raampjes die ik gebruikt heb niet helpen? Je print ze dan best uit op doorzichtig papier kwestie van dat eitje teveel wit zoals in mijn ramen te vermijden. Nu ja, misschien kan ik het behelpen dmv de glasverf tip.

Doe zo verder kerel.

Groetjes

Christophe

Hoi Christophe,

Bedankt voor je reactie. De torenspits wordt inderdaad nog een heel klusje. Zal misschien nog een paar cm hoger uitvallen. Voor het glas in lood moet ik nog een hele uitdaging aangaan. Ik heb ook een voorbeeld gezien op de site van Nproject http://www.nproject.org/nl/modelspoor-scenery/glas-in-lood-maken.html alleen dat lijkt me niet geschikt voor de kerk. Ik heb volgens mij jouw voorbeeld gemist. Heb je daarvan de link naar je draadje.

Groet, Ronald
Restaurant of hotel wie zal het zeggen 9 sept. 2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Restaurant of hotel wie zal het zeggen 9 sept. 2012
Vandaag na lange tijd weer eens wat aan de bouw gedaan. Was een zomer met veel andere bezigheden waaronder natuurlijk lekker vakantie houden en de hele buitenboel van het huis opnieuw in de verf zetten. Dat laatste vergt toch wel aardig wat tijd.

Nu het najaar eraan begint te komen en de avonden al weer vroeger donker zijn wordt het dus weer hobbyweer.

Het hotel of restaurant (hier ben ik nog niet uit) in de hoofdstraat is weer een stuk verder. Het is inmiddels geopend en draait als een trein. Nu alleen nog de reclame aan de gevel dus dubben wat het wordt een hotel of alleen een restaurant.



Wellicht hebben jullie een idee. :help: :help: :help:

Groet, Ronald
Re: Restaurant of hotel wie zal het zeggen 9 sept. 2012
Nou Dat is toch niet zo moeilijk Ronald.
Een hotel met onder een restaurant.
Dan maak je in het volgende pand een soort van boog zo dat je achter het hotel/restaurant pand kan komen.
Daar kan je dan parkeren en zit de ingang naar het hotel.


Groetjes Jac.

Re: Restaurant of hotel wie zal het zeggen 9 sept. 2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Restaurant of hotel wie zal het zeggen 9 sept. 2012
Citaat van: wacojaco op zondag 09 september 2012, 20:27:22
Nou Dat is toch niet zo moeilijk Ronald.
Een hotel met onder een restaurant.
Dan maak je in het volgende pand een soort van boog zo dat je achter het hotel/restaurant pand kan komen.
Daar kan je dan parkeren en zit de ingang naar het hotel.


Groetjes Jac.

Hoi Jac,

Bedankt voor je reactie. Is een leuk idee en ook meteen een nieuwe uitdaging zo'n boog in een gebouw maken.  :thumbup:

Groet, Ronald

Ps heb momenteel ook nog steeds de grote kerk in aanbouw. De bouwvakkers hebben volgens mij een paar maanden bouwvak vakantie gehad, want er is niets meer aan verandert  >:-D
Re: Restaurant of hotel wie zal het zeggen 9 sept. 2012
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Restaurant of hotel wie zal het zeggen 9 sept. 2012
Dag Ronald.

Leuk pand geworden! :thumbup: Er straalt wat Mediterraans vanaf,
dus het zou niet misstaan als er een pizzeria in zou komen.
Deze hebben dikwijls ook op de etage uitwijkmogelijkheden
bij grote drukte, waarbij de tweede etage als opslag dienst
doet. :idea: :help:

Groeten,

erik.
Re: Restaurant of hotel wie zal het zeggen 9 sept. 2012
Hallo Ronald,

Erg leuk je gebouwen te zien. Je besteed er veel aandacht aan en dat is te zien  :thumbup:

Een hotel is altijd leuk in je straat te hebben. Je kan van die leuk gevelverlichting aanmaken, via PeArd kan je die kopen  http://www.peard.nl/

Verder gaat het bij jouw ook al lekker vorderen met je straat. Ik heb eindelijk ook een rij huizen en winkels klaar.
Ik las dat je ook aan het schilderen was geslagen, ik heb het zelfde gedaan in mijn vakantie. Ik trof goed weer en met een week was ik klaar. Het was toch te warm boven op zolder.... :P

Succes met je hotel en zien graag het eindrestultaat... :-)

Groeten Ronald  :)
Re: Restaurant of hotel wie zal het zeggen 9 sept. 2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Restaurant of hotel wie zal het zeggen 9 sept. 2012
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 09 september 2012, 22:50:02
Dag Ronald.

Leuk pand geworden! :thumbup: Er straalt wat Mediterraans vanaf,
dus het zou niet misstaan als er een pizzeria in zou komen.
Deze hebben dikwijls ook op de etage uitwijkmogelijkheden
bij grote drukte, waarbij de tweede etage als opslag dienst
doet. :idea: :help:

Groeten,

erik.

Hoo Erik,

Ja ook een leuk idee. Kleur is inderdaad mediteraan.

Citaat van: Varekamp op zondag 09 september 2012, 23:46:15
Hallo Ronald,

Erg leuk je gebouwen te zien. Je besteed er veel aandacht aan en dat is te zien  :thumbup:

Een hotel is altijd leuk in je straat te hebben. Je kan van die leuk gevelverlichting aanmaken, via PeArd kan je die kopen  http://www.peard.nl/

Verder gaat het bij jouw ook al lekker vorderen met je straat. Ik heb eindelijk ook een rij huizen en winkels klaar.
Ik las dat je ook aan het schilderen was geslagen, ik heb het zelfde gedaan in mijn vakantie. Ik trof goed weer en met een week was ik klaar. Het was toch te warm boven op zolder.... :P

Succes met je hotel en zien graag het eindrestultaat... :-)

Groeten Ronald  :)

Die gevelverlichting is zeker mooi. Ik had de site al eens gezien, vind het wel aardig aan de prijs maar ja dan heb je wel iets aparts.
Ik ben helaas wel wat langer bezig geweest met het schilderen, omdat ik het van de weekenden moest hebben. Gisteren nog een deur geschilderd, duurde de hele dag voordat die weer dicht kon.

Groet, Ronld
Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Deze week eens begonnen met de bouw van huisjes voor de achterwand bij de pendelbaan. De gehele wand wordt gemaakt van gevels met een diepte variërend tussen de 3 en 4 cm. Alle gevels worden voorzien van LED verlichting en bij de meest huizen (wellicht allemaal) komt er op iedere verdieping een aparte LED verlichting. De etages moeten dus lichtdicht van elkaar gescheiden zijn.

De basis van de huisjes worden wederom van karton gemaakt. Gevels worden met de airbrush op kleur gemaakt.


De voorgevel op schaal uitgetekend en de ramen uitgesneden. Even passen hoe het staat.



De binnenzijde van een raster voorzien waardoor de gordijnen straks niet aan de ramen geplakt worden. Dit geeft meer diepte en een natuurlijker beeld. Ik kwam deze week op dit idee  :idea: door foto's van Henk (Vastgoedje). Henk bedankt :thumbup:



Even een detail hiervan.



Goed te zien dat de diepte slechts een paar cm. is.



Gevel behandelen met de airbrush. Eerst de randen van de uitgesneden uitsparingen voor de kozijnen. Dit gebeurt dus ook van binnenuit.



De gevel is in de basiskleur gezet.


Boven de ramen de betonnen balken van de juiste kleur voorzien met een zeer fijne penseel.



Kozijnen kant en klaar maar op maat gesneden voor dit huis. Tevens van een andere kleur voorzien met de airbrush en de plastic look is dus ook meteen verdwenen.



Luiken voor de ramen zijn eenvoudig te maken. Gewoon de uitgesneden delen en die door de midden snijden, bekleden met fineer en op kleur maken.




Al een beetje een idee hoe het komt te staan.


Schoorsteen aangebracht evenals de dakgoten en regenpijpen. De daklijsten zijn opnieuw van fineer gemonteerd op vierkante latjes van balsahout.


Achterzijde heeft een deksel gekregen met een deurtje. Toch makkelijk als er eens een probleem mocht ontstaan met het licht. Ook zorgt dit dat er geen licht ontsnapt via de achterkant wat natuurlijk storend is.



De gordijnen zijn op de hiervoor bestemde frames aangebracht.


Nummer 2 is inmiddels ook in aanbouw. Hier staat de gevel precies andersom. Zo krijg je een meer speels uiterlijk dan alleen maar gevels die op dezelfde manier staan.



Nog even een detail waarbij de streng met kabeltjes van de LED verlichting onder uit de bodem komt. Er zitten in totaal 4 LED lampjes in.

Gebruikte materialen: Karton, Raampjes Auhagen, Dakplaat Auhagen, Airbrush verf, dun perspex voor de ramen, fineer, LED lampjes, verdunde houtlijm, Balsahout, Styreen profielen voor de dakgoot en regenpijpen. Gereedschap: scherpe hobbymesjes, fijne kwastjes, pincet, kleine kunststof klemmen, kleine winkelhaak met aanslag voor het verlijmen van perfecte haakse hoeken, metalen liniaal voor te snijden. Airbrush compressor en pistool en Leesbril >:-D

Dit was het weer voor deze week tot de volgende update.

Groet, Ronald

PS mag geplaatst worden in Wiki als daar behoefte aan is.

Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Hallo Ronald,

Wat een mooi verslag, dit doe ik je niet na.
Leuk om te zien hoe zo,n huisje ontstaat, als je de verlichting hebt aangesloten hoop ik dat je dit ook met ons deelt.

Het was leuk je even gesproken te hebben, jammer dat je zo snel weer weg moest.

Misschien is het wel een leuk idee om hier een workshop van te maken ?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Erg leuk verslag van je woningbouw.  :thumbup:  :thumbup:
Alleen lijkt de tekst in je verslag te suggereren dat we een ander huisje te zien krijgen. Maar volgens mij is het dezelfde gevel...  8o

Ben benieuwd naar het vervolg. Hoeveel van deze geveltjes moet je maken?
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Citaat van: degeluidsman op zondag 16 september 2012, 22:28:21
Hallo Ronald,

Wat een mooi verslag, dit doe ik je niet na.
Leuk om te zien hoe zo,n huisje ontstaat, als je de verlichting hebt aangesloten hoop ik dat je dit ook met ons deelt.

Het was leuk je even gesproken te hebben, jammer dat je zo snel weer weg moest.

Misschien is het wel een leuk idee om hier een workshop van te maken ?


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter, ik moet nog even een paar voedingen kopen voor de LEDjes. Was inderdaad leuk gisteren. Ben een uur of twee geweest maar had 's middag nog wat anders.

Groet, Ronald
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Citaat van: ernstcramer op zondag 16 september 2012, 22:33:55
Erg leuk verslag van je woningbouw.  :thumbup:  :thumbup:
Alleen lijkt de tekst in je verslag te suggereren dat we een ander huisje te zien krijgen. Maar volgens mij is het dezelfde gevel...  8o

Ben benieuwd naar het vervolg. Hoeveel van deze geveltjes moet je maken?

Hoi Ernst, het worden in totaal een stuk of 8 á 9 geveltjes. Er is al een station gereed maar ik twijfel nog of ik die ga gebruiken. Het station is een jaar geleden gemaakt en langzamerhand worden de resultaten beter dus wordt je ook kritisch op wat er gemaakt is. Inderdaad is maar één foto met het begin van gevel twee.
Ik zal ze binnenkort op mijn Wordpress zetten zodat het daar snel te vinden is bij het hoofdstuk zelfbouw gebouwen.

Groet, Ronald
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Hoi Ronald,

Bedankt voor het plaatjes van dit zeer interessante verslag. :thumbup:
Hoe ga je de verschillende ledsjes schakelen :?:

Gr.
René
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
leuk verslag Ronald, en wederom prachtig uitgevoerd, pas maar op dat firma Faller ze niet koppieert  B),  vr gr Arie
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Bedankt voor de reacties. Ik heb nog geen idee hoe ik de ledjes ga schakelen. Het is mogelijk om zemin groepen handmatig te gaan schakelen, maar er bestaan blijkbaar ook schakelmodules om ze automatisch temlaten werken. Dit laatste lijkt me wel apart zodat je een beeld hebt dat iemand thuis komt licht aandoet in de beganegrond later naar boven gaat daar dan licht aan en beneden gaat het uit. Dit moet natuurlijk in de verschillende huizen wisselend gebeuren.

Ik hoop met dit soort veslagen meer medeforumleden enthousiast te maken voor zelfbouw. Je kunt zo een eigen touch aan je baan geven en kom je niet al de standaard bouwpakketten tegen.

Neemt niet weg dat ik de stadjes van Arie of Henk zeer mooi vind en daar gebouwen tussen zitten die ik niet zomaar na kan maken. Dus er zal ook op mijn baan altijd ruimte overblijven voor de bestaande bouwpakketten. Kijk maar naar mijn lokloods.

Groet, Ronald
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Hallo Ronald,

Wat een practige huisjes maak je   :thumbup: . En dat voor een zeer klein prijsje, modelbouw ten top.

Groeten Ronald  :)
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Mooi verslag Ronald.
Bedankt.

Groetjes Jac.
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Wederom leuke reacties. Wordt er bijna verlegen van. Hoop dat ik jullie zo wat ideetjes heb gegeven wat er mogelijk is.

Het straatje gaat allemaal verschillend gekleurde geveltjes krijgen en ook de daken moeten wat verschillen hebben.

Valt de komende maanden dus nog wat te doen en te fotograferen.

Groet, Ronald
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Hoi Ronald,

Je zal het vast al wel eens verteld hebben, maar wat voor karton gebruik je hier voor en waar kan je dat kopen.

Groetjes Jac.
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Hoi Jac,

Ik heb werkelijk geen idee hoe je dit karton noemt. De dikte is ca 2 mm dik.

Volgens mij is het verkrijgbaar bij hobbywinkels. Ik heb dit via een klant van mij gekocht. Binnenkort kom ik daar wel weer eens en zal dan eens kijken hoe ze dit karton noemen.

Groet, Ronald
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Hallo Ronald,

Een prachtig verslag van eens te meer prachtige gevels, dit zet zeker aan tot zelfbouw.

Voor de verlichting zou je de Light@night (http://www.light-at-night.com/) modules kunnen gebruiken, ik gebruik hem zelf ook voor de dag/nacht schakeling, later als ik gebouwen klaar heb ga ik hem hier ook toepassen.

Gr.
Piwie.
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Bedankt Ronald,

Ik zal eens bij een hobby winkel langs gaan.

Groetjes,
Jac.
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Hoi Piwie,

Bedankt voor de tip. Ziet er leuk uit en aardig wat effecten zijn er aan te sturen.

Groet, Ronald
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 16-09-2012
Huisje twee is nu bijna gereed. Vanmiddag visite dus hopelijk vanavond af. Foto's volgen zo spoedig mogelijk.

Groet, Ronald
Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 23-09-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Volledige beschrijving bouw gevelhuisjes 23-09-2012
Het tweede huisje nadert zijn voltooiing. Er moet nog wel een achterwand in en de verlichting moet nog aangebrachte worden. Ook moet er nog wat veroudering gedaan worden aan de gevel en het dak.







Dat is het weer voor deze week. Op naar de volgende gevel.

Groet, Ronald
Re: Tweede gevelhuisje gereed 23-09-2012
Hoi Ronald,

Dat ziet er inderdaad weer mooi uit. De gebruikte kleuren passen echt goed bij elkaar.

Doe zo verder

Groetjes
Christophe
Re: Tweede gevelhuisje gereed 23-09-2012
misschien zijn dit vijgen na pasen, maar voor  "glas in lood" kan je gewoon ook met de kleurenprinter op het goed ouderwetse plastic drukken waar we vroeger "slides" mee maakten voor presentaties op de overhead projector.

Verder :  heeel mooi bezig !
Dani
Re: Tweede gevelhuisje gereed 23-09-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Tweede gevelhuisje gereed 23-09-2012
Citaat van: Petcor20 op dinsdag 25 september 2012, 15:34:12
Hoi Ronald,

Dat ziet er inderdaad weer mooi uit. De gebruikte kleuren passen echt goed bij elkaar.

Doe zo verder

Groetjes
Christophe

Bedankt voor je reactie Christophe

.
Citaat van: dani op dinsdag 25 september 2012, 16:09:15
misschien zijn dit vijgen na pasen, maar voor  "glas in lood" kan je gewoon ook met de kleurenprinter op het goed ouderwetse plastic drukken waar we vroeger "slides" mee maakten voor presentaties op de overhead projector.

Verder :  heeel mooi bezig !
Dani

Bedankt Dani,

Momenteel staat de bouw van de kerk even stil. De achterwand heeft meer prioriteit en ik twijfel nog steeds over de kerk. Hij is best groot en mijn baan is nou niet bepaald enorm van omvang.

Groet, Ronald
Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Vandaag weer wat kunnen doen aan de achterwand. Het derde huisje begint zijn vorm te krijgen.


Houtwerk aan de gevel.


Even het voorbeeld op de baan gezet.


Tot de volgende update.
Groet, Ronald
Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Ze worden steeds mooier, Ronald! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Hoi Erik,

Ik ben er ook aardig content mee. En deze is nog niet eens af.

Ik merk wel dat hoe verfijnder je de huisjes maakt met meer details hoe meer werk het is.

Ik heb ook een station staan voor deze achterwand maar die is dus al zeker een jaar ouder en nu vind ik die er niet meer mooi bij staan. Zo zie je dat je jezelf alsmaar kunt verbeteren met het zelfbouwen.

Groet, Ronald
Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Hoi Ronald,

Ook deze ziet er weer geweldig uit.
Wat voor hout gebruik je daar voor?

Groetjes Jac.
Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Hoi Jac ik gebruik superdun fineer ca 0.5 mm wat eenvoudig te snijden is. Helaas is mijn leverancier hiervan failliet gegaan en wordt het dus zoeken naar een nieuwe leverancier.

Het karton heet grijsboord ook wel maquette karton genoemd.

Groet, Ronald

Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Bedankt voor de info Ronald.

Groet Jac.
Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Het ziet er super uit! Leuk dat het smalle stukje tegen de muur zo ook nog gebruikt wordt!
Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Zoooo :O :O  Nou Ronald, ik ben meer dan aangenaam verrast met je bouwkunst (en bouwdrift :D)!!! Ziet er helemaal top uit hoor!  :thumbup:
Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Derde huisje in aanbouw 07-10-2012
Nu begonnen aan het kopstationnetje annex lokloods van de pendelbaan aan de achterzijde van de baan. Moet dus ook een smal gebouwtje worden. Heb inmiddels wel al een achterwand stationnetje gereed maar zoals al eerder geschreven twijfel ik over het gebruik daarvan.

Zal binnenkort wel een foto plaatsen met beide gebouwtjes erop en dan moeten jullie je mening maar eens geven.

Groet, Ronald
Station annex lokloods achterwand 21-10-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Station annex lokloods achterwand 21-10-2012
Dit weekend begonnen aan een kopstation annex lokloods voor de pendelbaan. Het gebouw wordt grotendeels uit hout en karton gebouwd.


Tevens verder gewerkt aan het derde huisje wat inmiddels bijna gereed is gekomen.


Begonnen met een houten skelet. Het skelet is opgebouwd uit gezaagde balkjes van buigtriplex.



Even een stukje dakplaat voor het totaalbeeld.


De wanden van karton erin geplaatst.


Wanden weer verwijderd en de eerste grondlaag zwart aangebracht op het skelet.


Het reeds eerder gebouwde station erbij geplaatst. Zouden jullie deze beide neerzetten of alleen het station/lokloods gebouw :help:



Ramen uitgesneden en begonnen om de latjes fineer aan te brengen zodat het vakwerk zichtbaar wordt.


De vlakken dicht geplamuurd.


Alles weer vlak geschuurd zodat het hout weer schoon is.



Even een beeld van het totaalplaatje.

Dit was het weer voor het weekend tot volgende update.

Groet, Ronald









Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
Ronald, ziet er allemaal geweldig uit  :thumbup:
Mvg
Jos
Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
Tja, ik kan me alleen maar bij Jos aansluiten. Super!!! :thumbup:

grt Martin
Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
erg mooie loods  :thumbup:  :thumbup:

Mvg Danny
Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
prachtig loodsje  :D
ik zou alleen het stationnetje ergens anders zetten  :?

Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
Prachtig gemaakt vooral de loods,

Tony
Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
Hoi Ronald,

Mooie locloods. :thumbup:
Het oogt wel een beetje vol zo.

Gr.
René
Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
Wat een leuk en leerzaam draadje is dit.
Op deze manier geef je je eigen baan een persoonlijke en een originele draai.
Ik ga een zelf perronbrug maken zodat ik niet afhankelijk wordt van een bouwpakket.
Ik heb me laten inspiren door dit ontwerp. We beginnen simpel dus...   :P

Ik hoop in mijn draadje een verslag te kunnen plaatsen.
Mits ik natuurlijk niet door de inspanning vergeet foto's te nemen zoals wel vaker.  :D
Maar is dit draadje ff doorspitten...
Gr. Pieter
Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
Hallo Ronald,

Dat word een mooie loods, wel een hoop werk  8o
Maar het resultaat mag er wezen  :)

Gr Einte
Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
Leuke reacties allemaal. Het oogt net voor de loods inderdaad wat vol maar alles staat gelukkig nog los. Ik weet nog niet zeker of ik het kleine stationnetje zal gebruiken en anders moet er in ieder geval iets meer afstand komen tussen deze twee gebouwen. De rest wordt een volgebouwde straat met geveltjes van huizen.

Als ik straks alle gebouwen daarvoor gereed heb kan ik dit deel van de baan afnemen en op tafel alles gaan indelen. Werkt makkelijker en kan dus gewoon in de huiskamer gebeuren.

Pieter leuk idee van je zelfbouw perronbrug. Gauw mee aan de slag gaan ben benieuwd.

Groet, Ronald
Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
Hoi Ronald.

Loods ziet er pico bello uit  :thumbup: Het station erbij is misschien niet zo geslaagd.Maar we denken dat dit een compromis is in verband met ruimte?

Harald & ALex
Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Grote update veel foto's 21-10-2012
Citaat van: harald en alex op maandag 22 oktober 2012, 20:11:09
Hoi Ronald.

Loods ziet er pico bello uit  :thumbup: Het station erbij is misschien niet zo geslaagd.Maar we denken dat dit een compromis is in verband met ruimte?

Harald & ALex

Station kan natuurlijk nog weg daar. Dat is de reden dat ik de foto heb geplaatst zodat ieder zijn mening kan geven wat ik zeer op prijs stel. 
Ik ga in ieder geval de loods eerst afmaken en dan verschillende opstellingen op de foto zetten met en zonder station.

Groet, Ronald