Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Weer eens een nieuw bericht met foto's 24-3-2023

Gestart door M.user dinsdag 01 juni 2010, 21:27:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Vraag over LED verlichting 18-12-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Vraag over LED verlichting 18-12-2011
Citaat van: Seinwezen op zondag 18 december 2011, 21:57:25
Hoi Ronald,

Je kan een diode in serie erbij zetten.
Of je pakt een gelijkspanningstrafo als voeding.

Groeten Sander

Hoi Sander,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik denk dat ik maar een gelijkspanningstrafo gebruik.

Groet, Ronald
Re:Vraag over LED verlichting 18-12-2011
een extra diode zal het flikkeren niet verhinderen, daar heb je een condensator voor nodig. Ergens tussen de 47 en 220 microF zou moeten helpen, neem de 16 of 25V uitvoering. Aansluiten over de aansluitpunten van de strip, en let op de juiste polen.
Re:Vraag over LED verlichting 18-12-2011
Lijkt er een beetje op dat de trafo een wisselstroom trafo is.
Een LED op wisselstroom aansluiten met alleen een weerstand is vragen om LEDs die kort mee gaan.
Het is dus zeker handig een diode er tussen te hangen. Nadeel van alleen een diode is dat je maar een helft van de wisselstroom gebruikt.
Wanneer je gebruik maakt van een bruggelijkrichter (of 4 diodes als gelijkrichter) heb je ook niet echt last meer van geknipper. Dit omdat de gelijkrichter er voor zorgt dat beide helften van de wisselstroom gelijk worden aan elkaar.
Nadeel van het toepassen van een gelijkrichter is dan wel weer dat de spanning omhoog zal gaan (12Volt wisselspanning kan zo zo'n 16 á 17 Volt worden). Daarop zal je de weerstand dan eventueel ook weer moeten aanpassen.

Een condensator heb je in een huisje echt niet speciaal nodig. In een rijtuig is het wat anders, maar dan gebruik je hem als buffer voor de kleine stroom onderbrekingen.

Zal vast een heel mooi stuk + voorbeeld van staan in de wiki.
Re:Vraag over LED verlichting 18-12-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Vraag over LED verlichting 18-12-2011
Citaat van: NL-modelspoor op woensdag 21 december 2011, 19:47:26
Lijkt er een beetje op dat de trafo een wisselstroom trafo is.
Een LED op wisselstroom aansluiten met alleen een weerstand is vragen om LEDs die kort mee gaan.
Het is dus zeker handig een diode er tussen te hangen. Nadeel van alleen een diode is dat je maar een helft van de wisselstroom gebruikt.
Wanneer je gebruik maakt van een bruggelijkrichter (of 4 diodes als gelijkrichter) heb je ook niet echt last meer van geknipper. Dit omdat de gelijkrichter er voor zorgt dat beide helften van de wisselstroom gelijk worden aan elkaar.
Nadeel van het toepassen van een gelijkrichter is dan wel weer dat de spanning omhoog zal gaan (12Volt wisselspanning kan zo zo'n 16 á 17 Volt worden). Daarop zal je de weerstand dan eventueel ook weer moeten aanpassen.

Een condensator heb je in een huisje echt niet speciaal nodig. In een rijtuig is het wat anders, maar dan gebruik je hem als buffer voor de kleine stroom onderbrekingen.

Zal vast een heel mooi stuk + voorbeeld van staan in de wiki.

Bedankt voor je antwoord,

Ik heb nog een vraag. Bij mijn locloods is door Mærklin led verlichting meegeleverd en die  staat op een 16V uitgang van een standaard M trafo. Deze ledjes branden heel mooi en knipperen niet. Kan ik ongestraft de besproken LED's ook op deze trafo aansluiten??

Groet, Ronald
Re:Vraag over LED verlichting 20-12-2011
Als je gebruik maakt van een brug gelijk richter en de benodigde weerstand(jes) wel ja.
Ook op de mooie Marklin leds zitten deze onderdelen (msd) .
Je kan ze dus wel op de trafo aansluiten,als je alle onderdelen er tussen zet,maar blijf van de marklin leds af....daar kan en mag je niets aan veranderen...cq op aansluiten.
Je zal dus je eigen verlichtings stripje(s) moeten maken.
Alles is dus afhankelijk wat je precies wil.
Hoeveel lampjes ergen op/aan/in.
En wat is de uitgangs spanning van je transformator.
Gelijk of wisselstroom (zoals hier boven ook al is aangegeven).
Het is niet moeilijk,maar geheel afhankelijk wat je wilt maken - aantallen - en voeding.

Mvg: Alex
Re:Vraag over LED verlichting 20-12-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Vraag over LED verlichting 20-12-2011
Citaat van: Aliebengalie op donderdag 22 december 2011, 08:30:42
Als je gebruik maakt van een brug gelijk richter en de benodigde weerstand(jes) wel ja.
Ook op de mooie Marklin leds zitten deze onderdelen (msd) .
Je kan ze dus wel op de trafo aansluiten,als je alle onderdelen er tussen zet,maar blijf van de marklin leds af....daar kan en mag je niets aan veranderen...cq op aansluiten.
Je zal dus je eigen verlichtings stripje(s) moeten maken.
Alles is dus afhankelijk wat je precies wil.
Hoeveel lampjes ergen op/aan/in.
En wat is de uitgangs spanning van je transformator.
Gelijk of wisselstroom (zoals hier boven ook al is aangegeven).
Het is niet moeilijk,maar geheel afhankelijk wat je wilt maken - aantallen - en voeding.

Mvg: Alex

Dat is juist het probleem Alex, ik weet nog niet hoeveel lampjes erop komen. Ik liep afgelopen zaterdag ineens tegen die handelaar in Houten aan met allemaal LED verlichting. Je weet waarschijnlijk wel welke het is (in de zaal recht achter het eerste pad aan de rechter zijde). Hij liet ons zien dat je met een simpele trafo waarop een soort potmetertje zat (6-9-12V) deze LEDjes kon gebruiken. De trafo leek een beetje op een mobile telefoonlader dus vrij simpel. Hij heeft niet gezegd dat je een gelijkrichter nodig had. De ledjes hebben wel een weerstandje.
Bij Yeoman (Ton) kun je zien welke LEDjes het zijn, we hebben beide een zakje gekocht om uit te proberen.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=27176.msg606998#msg606998

Ik moet nog een voeding kopen. Via mijn werk kan ik wel orginele LED trafo's kopen van Osram, Philips of Radium. Ik heb er nog een paar liggen van Osram maar die zijn 24 volt dus daar sluit ik de LED's maar niet op aan. Heb jij ervaring met deze aparte LED voedingen??



Groet, Ronald
Re:Vraag over LED verlichting 20-12-2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Vraag over LED verlichting 20-12-2011
Hallo Ronald,

Ik zou een 12V gelijkstroom voeding kopen ( hoeft geen dure te zijn ) en hier je leds op aansluiten.
Het voordeel van gelijkstroom is dat je geen gelijk richters meer nodig hebt.

Wel hoort er een weerstand tussen de led en de voeding, die zorgt ervoor dat er niet te veel stroom door het ledje gaat.

Dit zou een prima voeding zijn

http://dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=1846


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:Vraag over LED verlichting 20-12-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Vraag over LED verlichting 20-12-2011
Citaat van: degeluidsman op donderdag 22 december 2011, 22:12:35
Hallo Ronald,

Ik zou een 12V gelijkstroom voeding kopen ( hoeft geen dure te zijn ) en hier je leds op aansluiten.
Het voordeel van gelijkstroom is dat je geen gelijk richters meer nodig hebt.

Wel hoort er een weerstand tussen de led en de voeding, die zorgt ervoor dat er niet te veel stroom door het ledje gaat.

Dit zou een prima voeding zijn

http://dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=1846


Mvg,

Peter / degeluidsman.



Dat soort voedingen zijn inderdaad niet duur. Kun je die overal kopen??

Groet,  Ronald
Re:Vraag over LED verlichting 20-12-2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Vraag over LED verlichting 20-12-2011
Citaat van: M.user op donderdag 22 december 2011, 22:31:18
Citaat van: degeluidsman op donderdag 22 december 2011, 22:12:35
Hallo Ronald,

Ik zou een 12V gelijkstroom voeding kopen ( hoeft geen dure te zijn ) en hier je leds op aansluiten.
Het voordeel van gelijkstroom is dat je geen gelijk richters meer nodig hebt.

Wel hoort er een weerstand tussen de led en de voeding, die zorgt ervoor dat er niet te veel stroom door het ledje gaat.

Dit zou een prima voeding zijn

http://dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=1846


Mvg,

Peter / degeluidsman.



Dat soort voedingen zijn inderdaad niet duur. Kun je die overal kopen??

Groet,  Ronald

Er zijn vast wel meerdere verkoop punten maar niet voor die prijs, er staan veel handige spullen op hun site voor onze hobby.

misschien 2 voedingen bestellen en een keer verzendkosten betalen voor de prijs hoef je het niet te laten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Vraag over LED verlichting 20-12-2011
Op eBay staan er voor 9,99 euro inclusief verzending een voeding 12 V 5A.
Ligt hier thuis ook werkt prefect!

groeten Dylan
Re:Vraag over LED verlichting 20-12-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Vraag over LED verlichting 20-12-2011
Citaat van: minitreintje op vrijdag 23 december 2011, 08:19:26
Op eBay staan er voor 9,99 euro inclusief verzending een voeding 12 V 5A.
Ligt hier thuis ook werkt prefect!

groeten Dylan

Bedankt Dylan,

Ben inmiddels bezig om de andere huizen die in aanbouw zijn ook van LED verlichting te voorzien. Gaat wel hard met slechts één zo'n zakje.

Groet en prettige kerstdagen , Ronald
Prettige kerstdagen 24-12-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Prettige kerstdagen 24-12-2011
Vandaag wederom een huis gebouwd alleen het dak mist nog dus komende week dakplaten aanschaffen.

Allereerst allemaal een prettige kerstdagen

Groet, Ronald
Re:Prettige kerstdagen 24-12-2011
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Prettige kerstdagen 24-12-2011
ook fijne Kerstdagen terug gewenst ;)
Nieuwe foto's 30-12-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Nieuwe foto's 30-12-2011
Even een kleine update van de huizenbouw.

Bezig met opnieuw een aantal stadswoningen voor het centrale plein.

Deze is iets hoger dan de andere door de andere vorm van de kozijnen.
Meteen voorzien van LED verlichting, op elke etage een apart lampje.


Het dak moet er nog op. Ik zat helaas zonder de juiste dakplaten, maar die zijn inmiddels weer op voorraad. Er komt leiplaten dak op.

Het volgende huis zit inmiddels ook in de planning, de kozijnen zijn op kleur en de wanden uitgesneden.

Momenteel bezig aan de baan zelf om de achtergrond van deze huizen in orde te maken. Er komt een deels overdekt spoor. Hiervan de foto's op mijn andere topic.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=20270.1300


Groet, Ronald
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Hoi Ronald.

Ze zien er goed uit  :thumbup: Moet er op de laatste foto op het linkerhuisje dat schild nog een "T" bij geplakt worden?

Harald & Alex
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Citaat van: harald en alex op vrijdag 30 december 2011, 20:49:16
Hoi Ronald.

Ze zien er goed uit  :thumbup: Moet er op de laatste foto op het linkerhuisje dat schild nog een "T" bij geplakt worden?

Harald & Alex

Hoi Harald & Alex,

Klopt dat is het enige huisje in de rij dat ik nog van vroeger heb. De T is er inmiddels afgevallen dus dit moet nog hersteld worden. Het is een bouwpakket van Faller wellicht komt die bekent voor.

Groet, Ronald
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Ronald.

Jouw huisjes zien er dus zo goed uit dat het niet te onderscheiden is van een echt bouwpakket dus alle hulde  B) B) B) B)

Harald & Alex
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Hallo Ronald,
Een prachtige rij van schitterende huizen, ze zien er super uit :thumbup:

Gr, Myron
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Hoi Ronald,

Je huisjes zien er goed uit  :thumbup: :thumbup: wat ga je straks met de verlichting doen ?

Je schreef dat je meerdere leds in een huisje hebt zitten zijn die ook los bedraad ?

Dan is het leuk om gebruik te maken van de nieuwe OC32 waarmee je de verlichting leuk kan laten schakelen ( voorheen ging dit met het lichtorgel ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Citaat van: M.user op vrijdag 30 december 2011, 20:52:39
Het is een bouwpakket van Faller wellicht komt die bekent voor.
Hallo naamgenoot,

Het bouwpakket van de Mark(t) is van Kibri, niet van Faller. Er was een hele straat van te koop. Jouw eigenbouw huizen passen daar prachtig bij.

Groet,
Ronald
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 30 december 2011, 23:33:05
Hoi Ronald,

Je huisjes zien er goed uit  :thumbup: :thumbup: wat ga je straks met de verlichting doen ?

Je schreef dat je meerdere leds in een huisje hebt zitten zijn die ook los bedraad ?

Dan is het leuk om gebruik te maken van de nieuwe OC32 waarmee je de verlichting leuk kan laten schakelen ( voorheen ging dit met het lichtorgel ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Ik ga eerstvdie gelijkstroom voedingen aanschaffen die je mij adviseerde. Ik heb bij Conrad een module gezien die de verlichting in het huis regelt. Zo gaat automatisch de verlichting per etage aan en uit. Er zitten volgens mij 3 uitgangen op.

Groet, Ronald

Citaat van: rorail op zaterdag 31 december 2011, 09:38:26
Citaat van: M.user op vrijdag 30 december 2011, 20:52:39
Het is een bouwpakket van Faller wellicht komt die bekent voor.
Hallo naamgenoot,

Het bouwpakket van de Mark(t) is van Kibri, niet van Faller. Er was een hele straat van te koop. Jouw eigenbouw huizen passen daar prachtig bij.

Groet,
Ronald

Klopt Ronald, ik heb gisteren in een doos de tekening nog gezien. Ik bewaarde vroeger al de bouwtekeningen dus ik heb alles nog uit die tijd.

Groet,

Ronald
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Hallo Ronald,

Ik weet niet wat de Conrad module's kosten om een huisje te bedienen, maar een OC32 kost volgens mij rond de ?55 en heeft dan 32 uitgangen aan boord.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 31 december 2011, 11:49:06
Hallo Ronald,

Ik weet niet wat de Conrad module's kosten om een huisje te bedienen, maar een OC32 kost volgens mij rond de ?55 en heeft dan 32 uitgangen aan boord.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ik weet ook niet meer wat die Conrad module kost. Ik dacht nog geen 2 tientjes.
Die OC32 ken ik niet. Sluit je die gewoon op de pc aan?

Groet, Ronald
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Citaat van: M.user op zaterdag 31 december 2011, 13:00:30
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 31 december 2011, 11:49:06
Hallo Ronald,

Ik weet niet wat de Conrad module's kosten om een huisje te bedienen, maar een OC32 kost volgens mij rond de ?55 en heeft dan 32 uitgangen aan boord.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ik weet ook niet meer wat die Conrad module kost. Ik dacht nog geen 2 tientjes.
Die OC32 ken ik niet. Sluit je die gewoon op de pc aan?

Groet, Ronald

Je kunt de OC32 gebruiken voor seinen, servo's verlichting, ontkoppelrailzen enz.

Je kunt hem aansturen via DCC of koploper en itrain.

Het leuke is nu dat alles op tijd in te stellen is.

Eerst hadden ze het lichtorgel voor het aansturen van verlichting maar dat wordt nu een print de OC32.
Hier de link dan kun je het eens doorlezen.

http://www.dinamousers.net/tiki-index.php?page=OC32&bl=y


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Nieuwe foto's 30-12-2011
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 31 december 2011, 14:19:31
Citaat van: M.user op zaterdag 31 december 2011, 13:00:30
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 31 december 2011, 11:49:06
Hallo Ronald,

Ik weet niet wat de Conrad module's kosten om een huisje te bedienen, maar een OC32 kost volgens mij rond de ?55 en heeft dan 32 uitgangen aan boord.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ik weet ook niet meer wat die Conrad module kost. Ik dacht nog geen 2 tientjes.
Die OC32 ken ik niet. Sluit je die gewoon op de pc aan?

Groet, Ronald

Je kunt de OC32 gebruiken voor seinen, servo's verlichting, ontkoppelrailzen enz.

Je kunt hem aansturen via DCC of koploper en itrain.

Het leuke is nu dat alles op tijd in te stellen is.

Eerst hadden ze het lichtorgel voor het aansturen van verlichting maar dat wordt nu een print de OC32.
Hier de link dan kun je het eens doorlezen.

http://www.dinamousers.net/tiki-index.php?page=OC32&bl=y


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Bedankt voor de tip Peter,

Een goede jaarwisseling toegewenst.

Groet, Ronald
Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Weer eens verder gegaan met de huizenbouw. Het is een aardige klus om een volledig dorpsplein vol te bouwen. Dit is nu huis nummer 4.
De wanden zijn opnieuw met de airbrush behandeld en nu ook de kozijnen met de airbrush van een andere kleur voorzien.




Ook moest de bomenkwekerij weer eens wat resultaat geven dus aan de slag gegaan om een paar grotere toonaangevende bomen te maken. Het zijn een 3-tal Oostenrijkse dennen geworden (voor de kenners Pinus nigra Austriaca) dit is de grove den. De grotere zijn herkenbaar aan de kale lange rechte stam met alleen in de kroon zijtakken met naalden. 
Tevens een aantal kleinere sparren en een loofboom gemaakt. Moet voorlopig wel een aantal keren vervolgt worden voordat er voldoende bomen zijn.

Even een korte werkomschrijving. We beginnen zoals bij de eerdere bomen waarvan de omschrijving inmiddels in Wiki te vinden is.

http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=baanbouw:scenery:bomen_maken_2

Nu zitten alleen de takken bovenin de kroon. Tevens een aantal korte knoesten langs de stam welke eenvoudig te maken zijn door een korte draadnagel door het balsahout te prikken.
De vorige keer zijn de ijzerdraadjes waar de takken van gemaakt zijn met het lijmpistool gefixeerd, maar dit is nu met Loctite 401 gedaan. Deze dunne hoogwaardige secondenlijm werkt een stuk makkelijker en maakt  ook geen dikke klonten.

De schorspasta is nu een ander recept. Gewoon gemaakt van witte latexverf op kleur gemaakt met bruin en zwart pigment, hier doorheen fijn kurkmengsel en fijn zand geroerd. Brengt makkelijk aan en is snel droog. De stam oogt hiermee een stuk natuurlijker.

De filterwatten met de airbrush in een donker groene kleur gespoten en vervolgens na droging spuitlijm aangebracht en strooisel erover.

De grote bomen heb ik al een aantal keren op de beurs gezien en kosten al gauw ? 15 per stuk. Nu alleen een stuk balsa rondhout, verf, filterwatten, ijzerdraad, spuitlijm en strooisel. Bij elkaar nog geen ? 5.







Voor het resultaat op de Rosenbahn zie mijn andere topic

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=20270.1350

Groet, Ronald

Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Hoi Ronald,

Je bent weer goed bezig geweest. :thumbup:
De bomen zijn heel erg fraai, en het huis ziet er ook goed uit. :)

Gr.
René
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Hoi Ronald,

Prachtige bomen maak je, hoe groot zijn ze eigenlijk? ik heb ook wel plaats voor een paar van zulke prachtige dennen :P

Gr Ruud
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Citaat van: Lokkie op zondag 22 januari 2012, 19:06:41
Hoi Ronald,

Je bent weer goed bezig geweest. :thumbup:
De bomen zijn heel erg fraai, en het huis ziet er ook goed uit. :)

Gr.
René

Bedankt René,

Leuke weblog heb je. Ik heb meteen maar eens een reactie geplaatst. Ik zie dat je er al aardig wat verder in thuis bent dan ik.
Je had gisteren ook weer een paar leuke aanwinsten zag ik. 

Groet, Ronald

Citaat van: nkeer3 op zondag 22 januari 2012, 19:12:17
Hoi Ronald,

Prachtige bomen maak je, hoe groot zijn ze eigenlijk? ik heb ook wel plaats voor een paar van zulke prachtige dennen :P

Gr Ruud

Hoi Ruud,

Bedankt voor je reactie. De grote Dennen zijn 30 cm hoog. De volgende serie wordt ca 25 cm. Er volgen er later nog meer van ca 30 cm.

Groet Ronald
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Citaat van: M.user op zondag 22 januari 2012, 20:25:51
Citaat van: Lokkie op zondag 22 januari 2012, 19:06:41
Hoi Ronald,

Je bent weer goed bezig geweest. :thumbup:
De bomen zijn heel erg fraai, en het huis ziet er ook goed uit. :)

Gr.
René

Bedankt René,

Leuke weblog heb je. Ik heb meteen maar eens een reactie geplaatst. Ik zie dat je er al aardig wat verder in thuis bent dan ik.
Je had gisteren ook weer een paar leuke aanwinsten zag ik. 

Groet, Ronald

Hoi Ronald,

Dank je. :)
Ik vind jou weblog ook erg fraai van opzet. :thumbup:
Ik ben in 2007 begonnen met de weblog en heb ervaring met html en css codes, om het één en ander aan te passen en op te leuken.
Het is ook erg leuk om enthousiaste reacties te krijgen. :P

Gr.
René
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Citaat van: Lokkie op maandag 23 januari 2012, 21:37:26
Citaat van: M.user op zondag 22 januari 2012, 20:25:51
Citaat van: Lokkie op zondag 22 januari 2012, 19:06:41
Hoi Ronald,

Je bent weer goed bezig geweest. :thumbup:
De bomen zijn heel erg fraai, en het huis ziet er ook goed uit. :)

Gr.
René

Bedankt René,

Leuke weblog heb je. Ik heb meteen maar eens een reactie geplaatst. Ik zie dat je er al aardig wat verder in thuis bent dan ik.
Je had gisteren ook weer een paar leuke aanwinsten zag ik. 

Groet, Ronald

Hoi Ronald,

Dank je. :)
Ik vind jou weblog ook erg fraai van opzet. :thumbup:
Ik ben in 2007 begonnen met de weblog en heb ervaring met html en css codes, om het één en ander aan te passen en op te leuken.
Het is ook erg leuk om enthousiaste reacties te krijgen. :P

Gr.
René


Hoi René, dan kan ik nog wat van je leren. Ik heb zojuist weer een stukje over het maken van de bomen aan mijn weblog toegevoegd. Ben nog volop bezig om meer thuis te worden in de manier van opbouwen.
Ik zag in ieder geval dat jij in al die tijd al aardig wat reacties hebt ontvangen.

Groet, Ronald
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Mooie bomen!
Maar waar halen jullie balsahout vandaan? Ik heb al wel eens gezocht, maar kwam niet het goede tegen.

Gr L0.6
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Hoi Ronald,

man wat zijn die bomen gaaf en nog wel 30cm hoog B)

Groetjes, John
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Hoi Ronald.
Bijzonder mooi gedaan en zal zeker fraai op de baan staan! B)
Op deze manier kun je een flink dennenbos bij elkaar bouwen.

Citaat van: Locje0.6 op dinsdag 24 januari 2012, 23:07:48
Mooie bomen!
Maar waar halen jullie balsahout vandaan? Ik heb al wel eens gezocht, maar kwam niet het goede tegen.

Gr L0.6

Bij de betere modelbouwzaken. Balsa wordt erg veel gebruikt voor de vliegtuigmodelbouw omdat dit erg licht en makkelijk te bewerken is.
Soms ook te koop bij crea winkels voor allerlei hobby's.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Oke hartelijk bedankt!
In Harderwijk weet ik een modelbouw zaak, zal daar eens kijken. Wellicht hebben ze in Zwolle ook wel een zaak:)
Ik ga het zelf ook eens proberen, alleen dan iets groter nog, voor G-schaal:)

Gr L0.6
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Ziet er zeer goed uit Ronald! en 30 cm is best een hele lengte geworden. Wel de topper onder de bomen  B)

groet,
Michiel
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Hoi Ronald,

Deze produktie ronde van je bomen zien er weer "aansprekend" uit jongen. Mooie stam zit er in, door deze vorm van schorspasta te hebben gemaakt.
Ook je huizen zien er mooi en strak afgewerkt uit. Succes weer verder.

Mvg Ron :)
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Citaat van: Locje0.6 op dinsdag 24 januari 2012, 23:07:48
Mooie bomen!
Maar waar halen jullie balsahout vandaan? Ik heb al wel eens gezocht, maar kwam niet het goede tegen.

Gr L0.6

Dat balsahout haal ik bij Trein2000 in Breda. Elke goede modelspoor winkel moet het denk ik wel hebben zoals Albert Jan ook beschrijft.

Citaat van: Golfer op woensdag 25 januari 2012, 18:04:45
Ziet er zeer goed uit Ronald! en 30 cm is best een hele lengte geworden. Wel de topper onder de bomen  B)

groet,
Michiel

Bedankt Michiel, nu moet ik alleen nog wat aan de onderzijde van de boomkruin met de airbrush bruintinten aan de naalden aanbrengen, omdat dit in het echt ook vaak is.

Citaat van: Locje0.6 op woensdag 25 januari 2012, 16:58:47
Oke hartelijk bedankt!
In Harderwijk weet ik een modelbouw zaak, zal daar eens kijken. Wellicht hebben ze in Zwolle ook wel een zaak:)
Ik ga het zelf ook eens proberen, alleen dan iets groter nog, voor G-schaal:)

Gr L0.6

Graag gedaan. Via mijn weblog ga ik alles zo gedetailleerd mogelijk proberen te beschrijven.  Heeft wel even tijd nodig, maar de volledige beschrijving van de bomenbouw staat er inmiddels op onder het kopje Scenery.
Citaat van: AlbertJan op woensdag 25 januari 2012, 16:35:28
Hoi Ronald.
Bijzonder mooi gedaan en zal zeker fraai op de baan staan! B)
Op deze manier kun je een flink dennenbos bij elkaar bouwen.

Citaat van: Locje0.6 op dinsdag 24 januari 2012, 23:07:48
Mooie bomen!
Maar waar halen jullie balsahout vandaan? Ik heb al wel eens gezocht, maar kwam niet het goede tegen.

Gr L0.6

Bij de betere modelbouwzaken. Balsa wordt erg veel gebruikt voor de vliegtuigmodelbouw omdat dit erg licht en makkelijk te bewerken is.
Soms ook te koop bij crea winkels voor allerlei hobby's.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Bedankt voor je reactie Albert Jan. Alleen voor een flink bos ben je wel even bezig maar ik heb de tijd.

Citaat van: Tilly op woensdag 25 januari 2012, 09:44:31
Hoi Ronald,

man wat zijn die bomen gaaf en nog wel 30cm hoog B)

Groetjes, John

Bedankt voor je reactie John, ik weet zeker dat dit ook iets voor jou is om te doen. Jij hebt volgens mij straks ook aardig wat bomen nodig en zeker de grotere bomen zullen niet misstaan op jouw baan.

Groet, Ronald
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Ik heb nog één vraagje:
Welke vlokken gebruiken jullie? Ik weet namelijk niet zeker wat ik daarvoor moet hebben etc. Straks haal ik de verkeerde, en dat is zonde van het geld :P

Gr L0.6
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Citaat van: Locje0.6 op donderdag 26 januari 2012, 17:38:30
Ik heb nog één vraagje:
Welke vlokken gebruiken jullie? Ik weet namelijk niet zeker wat ik daarvoor moet hebben etc. Straks haal ik de verkeerde, en dat is zonde van het geld :P

Gr L0.6

Ik gebruik verschillende merken vlokken en verschillende grofheden om ervoor te zorgen dat de bomen niet allemaal dezelfde structuur krijgen. Ik heb zeer fijn foam in 2 kleuren van Anita Decor, Fijn strooisel in 2 kleuren van Anita Decor en van Busch fijn foam en grover foam in verschillende groentinten.

Het is een kwestie van uitproberen wat je het mooiste vind.

Succes en groet,

Ronald
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Hoi Ronald,

Ik heb even op je weblog gekeken, daar staat alles duidelijk omschreven, heel handig om zo'n beschrijving te hebben.
Doe je ook bomen op bestelling. :D

Groetjes Jac.
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Citaat van: wacojaco op zaterdag 28 januari 2012, 17:27:18
Hoi Ronald,

Ik heb even op je weblog gekeken, daar staat alles duidelijk omschreven, heel handig om zo'n beschrijving te hebben.
Doe je ook bomen op bestelling. :D

Groetjes Jac.

Hoi Jac,

Het is wel leuk om zo'n weblog te beginnen. Wel in het begin een beetje zoeken hoe alles werkt.
Ik zou inderdaad bomen op bestelling kunnen maken. Ik weet wel dat er in Duitsland sommige dat doen voor vooral spoor 1, maar dit zijn vooral gepensioneerden. Gelukkig ben ik zover nog niet, maar dan is er altijd nog extra tijdverdrijf te vinden. :D

Groet, Ronald
Re:Nieuwe foto's grote dennenbomen maken 22-01-2012
Hoi Ronald

Ziet er geslaagd uit zo.We hebben er al een paar in het echt gezien  bij je en het geeft een hele andere dimensie aan de baan met die bomen.

Harald & Alex
Nieuwe foto's blokhut 20-02-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Nieuwe foto's blokhut 20-02-2012
Het werd weer eens tijd om een huisje te maken. Dit maal is de keuze gevallen op een blokhut. De basis is opnieuw van karton. Het karton van de buitenmuren wordt bekleed met rond balsahout.

De bouw ligt nu even stil, omdat ik dacht aan 4 meter balsahout voor een huisje van 7 x 7 cm genoeg te hebben maar dat was dus niet zo.

Binnenkort dus maar opnieuw rondhout halen en verder gaan.




Groet, Ronald
Re:Nieuwe foto's blokhut 20-02-2012
Hoi Ronald,

leuk man! Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Groetjes, John
Re:Nieuwe foto's blokhut 20-02-2012
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nieuwe foto's blokhut 20-02-2012
Erg leuk Ronald.

De deur is nog scheef maar dat gaat vast wel goedkomen, er gaan wel veel meters hout in zitten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nieuwe foto's blokhut 20-02-2012
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Nieuwe foto's blokhut 20-02-2012
Citaat van: Tilly op dinsdag 21 februari 2012, 14:57:17
Hoi Ronald,

leuk man! Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Groetjes, John

Hoi John,

Binnenkort weer verder eerst balsahout halen en de kozijnen spuiten met de airbrush.

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 21 februari 2012, 17:02:41
Erg leuk Ronald.

De deur is nog scheef maar dat gaat vast wel goedkomen, er gaan wel veel meters hout in zitten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Klopt Peter maar dat is inmiddels al bijgewerkt. De deuropening en raamopeningen zijn met een klein vijltje inmiddels bijgewerkt.

Op naar de volgende stap.

Groet, Ronald
Re:Nieuwe foto's blokhut 20-02-2012
Hoi Ronald,

Leuk projectje weer. :thumbup:

Gr.
René
Re:Nieuwe foto's blokhut 20-02-2012
dat word een mooie blokhut.

tony
Re:Nieuwe foto's blokhut 20-02-2012
Hoi Ronald

Prachtige blokhut die je aan het maken bent! Een prachtige baan sowieso!

Maar ik keek even in je beschrijving, en daar zag ik een link naar je website staan..

Met dat wordpress erbij is dat wel een heel lange link, dus klik eens op www.rosenbahn.tk

Het kan zijn dat de ingekorte link nog niet geactiveerd is, als hij het morgen nog niet doet, stuur me dan ff een PB ;)