Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Weer eens een nieuw bericht met foto's 24-3-2023

Gestart door M.user dinsdag 01 juni 2010, 21:27:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Bergdorp in aanbouw. Nieuwe foto 31 januari 2011
Hoi Ronald,

Is het zwart schilderen van de binnenkant niet al voldoende :?:

Gr.
René

Re:Bergdorp in aanbouw. Nieuwe foto 31 januari 2011
Hallo Ronald,

Wat een prachtig verslag maak je van je zelf gemaakte huizen. Ik vind ze geweldig mooi geworden, dat past zo mooi in je tijdperk en je bergen.
Helaas heb ik nog niet genoeg vrije tijd over om het ook eens zelf te proberen. Misschien komt het nog eens.
Maar ik geniet van jouw bouwwerken, je kan wel architect worden.  ;)

Groeten Ronald  :)
Re:Bergdorp in aanbouw. Half Station 4-2-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Bergdorp in aanbouw. Half Station 4-2-2011
Weer een stukje verder met het Station Grindelwald.

Het wordt een dus een half station omdat het tegen de achterwand aan komt.

Was vorige week vergeten om verlichting aan te schaffen voor ander het afdak van het perron, maar gelukkig was TREIN2000 in Breda vanmiddag open dus snel weer even wat spullen aangeschaft.

Ook maar even blauwe verf meegenomen voor de rand van de overkapping.



Zie hier het origineel. Zo is ook te zien dat de schoorsteen dus echt groot is :important:. Ik had hem eerst nog iets groter gemaakt. Verschillende keren nagemeten en hij klopte, maar ik vond het niet passen dus een nieuwe schoorsteen gemaakt die er nu op staat.


Groet  Ronald
Re:Bergdorp in aanbouw. Half station 6-2- 2011
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Bergdorp in aanbouw. Half station 6-2- 2011
Dat heb je weer netjes voor elkaar.
Mooi werk gemaakt
Re:Bergdorp in aanbouw. Half station 6-2- 2011
Hoi Ronald,

Dat ziet er weer goed uit. :cool:

Gr.
René
Re:Bergdorp in aanbouw. Half station 6-2- 2011
ronald

Dat heb je echt mooi voormekaargekregen.
Ik ben vandaag archtekten karton gehaald.
En dan kan ik ook eens beginnen.
Moet alleen nog iets vinden om na ta maken.
Het zou men eerste project worden
Re:Bergdorp in aanbouw. Half station 6-2- 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Bergdorp in aanbouw. Half station 6-2- 2011
Citaat van: philip vdb op maandag 07 februari 2011, 12:13:11
ronald

Dat heb je echt mooi voormekaargekregen.
Ik ben vandaag archtekten karton gehaald.
En dan kan ik ook eens beginnen.
Moet alleen nog iets vinden om na ta maken.
Het zou men eerste project worden


Hoi Philip,

Leuk dat je ook enthousiast geworden bent om zelf gebouwen te gaan maken.

Het is vaak een kwestie van een foto op internet opzoeken en dit vertalen naar een schaal van 1:87. Het mooiste is als je foto's kunt vinden van alle vier de zijden van een gebouw.
Soms is het even zoeken, maar bij bijvoorbeeld dit station heb ik uiteindelijk foto's van alle zijden kunnen vinden terwijl ik nu maar 3 zijden nodig had.

Succes en ik ben benieuwt naar je eerste foto's

Groet  Ronald
Re:Bergdorp in aanbouw. Half station 6-2- 2011
Hallo Ronald,
Erg leuk. Probeer bij mijm item industrigebouwen wat foto's te plakken. Ben daar geen held in. Als mijn huis gebouwd is en alles is zover dan kijk ik zeker bij jouw foto's en adviezen, groet Diederik
Re:Bergdorp in aanbouw. Half station 6-2- 2011
Citaat van: M.user op maandag 07 februari 2011, 22:37:09
Citaat van: philip vdb op maandag 07 februari 2011, 12:13:11
ronald

Dat heb je echt mooi voormekaargekregen.
Ik ben vandaag archtekten karton gehaald.
En dan kan ik ook eens beginnen.
Moet alleen nog iets vinden om na ta maken.
Het zou men eerste project worden


Hoi Philip,

Leuk dat je ook enthousiast geworden bent om zelf gebouwen te gaan maken.

Het is vaak een kwestie van een foto op internet opzoeken en dit vertalen naar een schaal van 1:87. Het mooiste is als je foto's kunt vinden van alle vier de zijden van een gebouw.
Soms is het even zoeken, maar bij bijvoorbeeld dit station heb ik uiteindelijk foto's van alle zijden kunnen vinden terwijl ik nu maar 3 zijden nodig had.

Succes en ik ben benieuwt naar je eerste foto's

Groet  Ronald
Ja soms zoeken naar de juiste foto,s kan wel even tijd inbeslag nemen.
Ik heb zeff nu tijd zat.
Ben zelf aan een projekt bezig.
Het bouwen van een steenkoolmijn.

groetjes philip
Re:Bergdorp in aanbouw. Half station 6-2- 2011
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Bergdorp in aanbouw. Half station 6-2- 2011
Hoi Ronald, dat wordt weer een leuk gebouwtje. Zo'n Subaru op de voorgrond heb ik zelf nog wel eens gehad, maar het station kan ik me niet herinneren, dus ik ben het niet op de foto  B)   :D vr gr Arie
Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
WERKBESCHRIJVING VOOR HET MAKEN VAN DENNENBOMEN
De werkbeschrijving is eenvoudig en doorloopt stap voor stap het ontstaan van de boom.
Als je de smaak te pakken hebt is het niet zo moeilijk om een compleet bos te maken waarbij de bomen een mooie aanvulling zijn op iedere modelbaan.

Voor de afmeting van de boom kijken we goed naar de afmetingen in de natuur.

De hoogste bomen zijn ca 27 cm en de laagste ca 8 cm. Ook is het leuk om wat stobben te maken zodat er gesuggereerd wordt dat er bosbouw plaatsvind.

De benodigde materialen zijn:

Balsa rondhout in verschillende diktes van 1,5 - 0,8 - 0,5 cm
Draadnagel dun en ca 3 cm
Bloembinddraad op een klosje groen of gegalvaniseerd
Lijmpistool met lijm
Das Klei
Water
Bruine verf (of flesje pigment voor acryl van de bouwmarkt)
Vijverfilter watten
Verdunde houtlijm
Acrylverf
Spuitlijm Bison of 3M
Verschillende groene tinten vlokken voor de afwerking
Wasbenzine en wattenstaafjes

Benodigde gereedschappen zijn:

Stanleymes
Schuurpapier of schuurlinnen
Nijptang
Zijkniptang
Lijmpistool
Schaar
Roerhoutje
Kwast
Airbrush pistool

Stap 1:

Het eerste begin is de balsa rondhout stokjes op lengte maken. Dit gaat eenvoudig met een Stanley mes, omdat Balsahout een zacht materiaal is.
Vervolgens gaan we met schuurpapier of schuurlinnen de stokjes puntig schuren. Het schuurstof bewaren we in een bakje.



Stap 2:

We knippen met de nijptang de kop van de draadnagel af zodat die aan de onderzijde in de stam geplaatst kan worden. Het plaatsen in de kern van de onderzijde van de boomstam is eenvoudig door het zachte hout gebeurt dit onder lichte druk. Hierna wordt de draadnagel gefixeerd met wat lijm uit het lijmpistool.



Het is vooral handig om er meteen een aantal tegelijk te maken. Dit in verband met het opwarmen van het lijmpistool.



Stap 3:

Het bloembinddraad afrollen en strak strekken, zodat de golfjes van het op de rol zitten verdwenen zijn.
Daarna met de zijkniptang lengtes van 10 cm tot 4 cm knippen. Deze draden worden de takken.



Stap 4:

De takjes steken we voorzichtig door de stam tot aan beide zijden ongeveer de zelfde lengte uitsteekt. We beginnen onderaan met de langste draden (10 cm) en gebruiken steeds kortere tijdens het naar de top toe werken. Het insteken moet verspringen zodat er een natuurlijk verloop van de takopbouw ontstaat.
In de top steken we rechtop ook een stukje draad.


Stap 5:

Nu moeten alle ingestoken draden (takken) met het lijmpistool worden gefixeerd om te zorgen dat ze niet meer verschuiven en we een stevige bouw krijgen.


Stap 6:

Eerst maken we een mengsel van klei, water, verf of pigment en zaagsel. Het kan wellicht nodig zijn om dit een dag van te voren in een pot te doen, zodat de klei goed het water op kan nemen. Met een gewoon roerhoutje mengen we alles goed door elkaar en zo krijgen we een goede schorspasta die met een grove penseel aan te brengen is. Let op niet de vloeibaar maken moet een dikke drab zijn.
Het makkelijkste is om in een schone glazen pot met schroefdeksel voldoende in één keer aan te maken, zodat je voorlopig genoeg hebt.


Stap 7:

Met een grove penseel brengen we het schorsmengsel aan op de stam en de draad (takken). Laten drogen en desnoods nog een keer herhalen.


Stap 8:

De vijverfilter watten trekken we wat uiteen en we knippen smalle reepjes.
De takken insmeren met verdunde houtlijm en vervolgens de wattenreepjes op de takken aanbrengen.
Alles weer goed laten drogen.


Stap 9:

Na volledige droging met de airbrush alles in een bruine tint spuiten. Ook de totale stam wordt vervolgens netjes in de juiste kleur gespoten.


Stap 10:

Met de spuitlijm spuiten we nu voorzichtig de filterwatten op de takken in. Goed opletten om geen of zo weinig mogelijk lijm op de stam te krijgen.
Direct strooien we de vlokken over de met lijm ingespoten takken en kloppen het teveel aan vlokken af, zodat die opnieuw gebruikt kunnen worden.
Meteen dompelen we een wattenstaafje in de wasbenzine en nemen voorzichtig de plaatsen op de stam af waar toch lijm op gekomen is en dus nu vlokken op plakken. In het echt groeien de naalden namelijk ook niet op de stam.



Bomen zijn klaar om op de baan te plaatsen. Er mag best wat afgewisseld worden in verschillende groentinten, zodat een boshelling niet te saai en monotoon van kleur wordt.




Kleine details aanbrengen, zoals een dode tak zijn best leuk en bootsen de natuurlijke situatie goed na.



Veel succes en plezier. Dit kan zelfs goed in de zomer op de tuintafel in de tuin met een lekker pilsje erbij :-)

Zijn er nog opmerkingen of tips laat het dan graag weten :important:

Groet Ronald



Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Zo, dat ziet er zeker niet verkeerd uit! Ik ga dit van de zomer eens proberen. Bedankt voor het delen en de heldere beschrijving. :thumbup:

Groetjes,

Rutger
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Hoi Ronald,

Prachtige bomen.
Bedankt voor de werkbeschrijving.

Ik neem aan dat de kortere bomen geen takken van 10 cm krijgen.


Groetjes Jac.
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Citaat van: wacojaco op maandag 04 april 2011, 22:19:00
Hoi Ronald,

Prachtige bomen.
Bedankt voor de werkbeschrijving.

Ik neem aan dat de kortere bomen geen takken van 10 cm krijgen.


Groetjes Jac.


Klopt Jac. het moet allemaal in verhouding blijven.
Je kunt trouwens als de takken vastgelijmd zijn nog eenvoudig met de zijkniptang de takken inkorten tot je het juiste model hebt bereikt.
Kwestie van uitproberen.

Groet  Ronald
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Hoi Ronald,

Ik heb 'm (na je PB-tje) voor je op de Wiki geplaatst: hier. ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Citaat van: Rutger op dinsdag 05 april 2011, 12:13:53
Hoi Ronald,

Ik heb 'm (na je PB-tje) voor je op de Wiki geplaatst: hier. ;)

Groetjes,

Rutger

Hallo Rutger,
Leuk dat je dit zo snel gedaan hebt. Bedankt. Zo is het voor iedereen snel en eenvoudig toegankelijk.

Groetjes

Ronald
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Hallo Ronald,

Ik heb net weer jou draadje gevolgd, liep een paar pagina's achter  :-( :-( op de een of andere manier kreeg ik dit keer geen mailtje dat er weer iets nieuws op stond.

Top dat je een goede beschrijving van het bouwen van bomen geplaatst hebt, dit ga ik Saskia zeker laten lezen  :thumbup:

Ook je gebouwen zijn weer van wereld klasse.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Hoi Ronald,

Dat is een duidelijke beschrijving en die gaat zeker binnenkort van pas komen. :thumbup:

Gr.
René
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Ronald: leuke beschrijving van het maken van bomen en ook mooi dat dit gelijk in WIKI is opegnomen  :thumbup:

Vraagje over die klei: wat is dat voor klei, geen gewone zeker. DAS?  8)

Mooi ook die zelfgebouwde huisjes. Maar zoals anderen ook al schreven: eerst maar eens de baan aan de praat en kunnen rijden...

Leuk om je baan te volgen!
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Ter overweging: In plaats van vlokken donkergroene grasvezel opstrooien. Lijkt meer op dennen/sparren. 
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Citaat van: ernstcramer op woensdag 06 april 2011, 23:30:18
Ronald: leuke beschrijving van het maken van bomen en ook mooi dat dit gelijk in WIKI is opegnomen  :thumbup:

Vraagje over die klei: wat is dat voor klei, geen gewone zeker. DAS?  8)

Mooi ook die zelfgebouwde huisjes. Maar zoals anderen ook al schreven: eerst maar eens de baan aan de praat en kunnen rijden...

Leuk om je baan te volgen!

De klei is wel degelijk gewone Das klei, maar andere klei is natuurlijk ook mogelijk.

Citaat van: Nobody op donderdag 07 april 2011, 00:18:33
Ter overweging: In plaats van vlokken donkergroene grasvezel opstrooien. Lijkt meer op dennen/sparren. 

Met grasvezels heb ik het inderdaad ook uitgeprobeerd, maar dit gaf niet het verwachte resultaat dus ben ik doorgegaan met de vlokken.
Ik zal binnenkort een foto daarvan maken en op mijn draadje plaatsen.
Ook heb ik een fijn mengsel van Anita Decor gebruikt, maar dit gaf ook geen mooi resultaat.
Het is gewoon een kwestie van uitproberen met verschillende materialen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groet  Ronald
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
het anderen aansteken tot bouwen in karton is alvast gelukt hier,
ik gebruik de google earth en google sketchup methode, foto inladen in scetchup en bouwplan uittekenen op schaal, het nodige karton verzamelen, structuren uitprinten op karton en snijden en plakken maar. ik ben nog aan het uitproberen maar is best leuk, alvast dank voor jullie goede tips. ooit eens... staan ze op een baan...
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
poging tot foto bijvoegen, sorry ben nieuw hier
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Citaat van: ooiteens op zondag 10 april 2011, 18:18:39
het anderen aansteken tot bouwen in karton is alvast gelukt hier,
ik gebruik de google earth en google sketchup methode, foto inladen in scetchup en bouwplan uittekenen op schaal, het nodige karton verzamelen, structuren uitprinten op karton en snijden en plakken maar. ik ben nog aan het uitproberen maar is best leuk, alvast dank voor jullie goede tips. ooit eens... staan ze op een baan...


Hallo,

Ik ken deze methode Google Sketchup niet maar je gebouwen zien er prachtig uit. Mooie foto's en een goede inspiratiebron voor anderen.

Bedankt voor het plaatsen.

Groet  Ronald
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Hi Ronald,
Je maakt mooie dingen, ga je volgen.
groet Harald
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Citaat van: Haradigi op dinsdag 14 juni 2011, 18:25:49
Hi Ronald,
Je maakt mooie dingen, ga je volgen.
groet Harald

Hoi Harald,

Bedankt voor je reactie. Ik ben zojuist weer begonnen met een Zwitserse boeren hooischuur te maken. Binnenkort volgen de foto's.
De bouw van de dennenbomen staat inmiddels ook op Wiki.

Groet,

Ronald
Kasteel in wording 20-06-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Kasteel in wording 20-06-2011
Door Rieske zijn ruïne ben ik op het idee gekomen om een deels vervallen kasteel op de achterste top van de berg te plaatsen.

Gisteren eerst alles uitgetekend op karton en op maat gesneden. Vervolgens het kartonnen kasteel in elkaar gezet.
Daar na per gevelwand begonnen met het bekleden met een laagje klei en dan het monnikenwerk, insnijden van de steentjes.

Inmiddels is het aardig droog, maar er moeten nog een paar wanden gedaan worden. Wanneer dat gereed en uitgehard is ga ik het dak van de twee achterste delen maken.




De schoorsteen welke aan één van de gevels komt is inmiddels ook van klei voorzien.

Ik hoop dat ik Einte een plezier heb gedaan om weer eens wat met DAS klei te bouwen ;)

Wordt vervolgd.

Groet,
Ronald
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Mooie start alvast. Ben benieuwd hoe 't uiteindelijk wordt.

Als je sommige topics in deze hoek ziet vraag je je bijna af waarom mensen überhaupt nog bouwpakketten kopen. :D
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Citaat van: Rutger op maandag 20 juni 2011, 21:56:56
Mooie start alvast. Ben benieuwd hoe 't uiteindelijk wordt.

Als je sommige topics in deze hoek ziet vraag je je bijna af waarom mensen überhaupt nog bouwpakketten kopen. :D

Bedankt voor je reactie Rutger. Ik heb meteen op jouw topic gekeken en werkelijk fantastisch. Wat een schitterende locloods ben je aan het bouwen.

Groet,

Ronald
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Nou Ronald, dat ziet er goed uit.
Ik heb geen idee hoe je te werk bent gegaan ( of eigenlijk toch wel).
Maar ik kan je vertellen hoe ik te werk ben gegaan, wil niet zeggen dat je het zo moet doen natuurlijk.
Ik rol de klei uit totdat ik het gehele gebouw ermee kan bedekken, dikte zo rond de 1,5mm
Dan rol ik de klei om het gebouw, dat heeft als voordeel dat je maar 1 naad hebt die weggewerkt moet worden.

Ik blijf je ruïne weer volgen
Grt Rieske

P.s. je bent toch niet 'n poort vergeten?
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Werkbeschrijving Dennenbomen maken 04 april 2011
Citaat van: Rieske op woensdag 22 juni 2011, 21:04:12
Nou Ronald, dat ziet er goed uit.
Ik heb geen idee hoe je te werk bent gegaan ( of eigenlijk toch wel).
Maar ik kan je vertellen hoe ik te werk ben gegaan, wil niet zeggen dat je het zo moet doen natuurlijk.
Ik rol de klei uit totdat ik het gehele gebouw ermee kan bedekken, dikte zo rond de 1,5mm
Dan rol ik de klei om het gebouw, dat heeft als voordeel dat je maar 1 naad hebt die weggewerkt moet worden.

Ik blijf je ruïne weer volgen
Grt Rieske

P.s. je bent toch niet 'n poort vergeten?

Hoi Rieske,

De poort is niet zichtbaar. Ik rol ook de klei uit tot een lap van ca 1,5 mm dik, maar ik werk per wand. Het leek mij het makkelijkste door de vele hoeken en wanden. Wellicht is jouw manier handige dus ga ik dat de volgende keer proberen.

Ik zie dat de foto's allemaal op zijn kant zijn afgebeeld. Ik heb ze geplaatst met photobucket en die zet ze iedere keer op zijn kant. Dit gebeurt niet met Tinypic dus zal ik ze opnieuw moeten plaatsen.

Het zal wel weekend zijn voordat ik weer wat verder kan gaan aan de bouw.

Groet,

Ronald
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Hallo Ronald,

Dat is een goed begin die kasteel muur  :thumbup:
Nog een tip van de kleiman  :P  als je de stenen hebt gemaakt,
dan kun je met een tanden borstel de stenen een oude look geven.
De tanden borstels in de stenen drukken dan krijg je mooie deukjes in de stenen.
Die tip heb ik van WimN gekregen  8)

En als ik jou was zou ik de klei gelijk om alle muren doen ivm de stenen op de hoek goed te krijgen.

Om de ramen zou je ook een kozijn kunnen maken van een ander steen motief.

De plak klei heb ik altijd zo'n 6 mm dik, werkt ook een stukje makkelijker.

Succes er mee  :)

Gr Einte
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Dat begint erg mooi te worden  :thumbup:
Ik was laatst ook naar wat ideeen voor een ruine aan het kijken:



Groeten Jake
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hier zijn geen woorden voor  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Ga toch nog een keer proberen zo'n kasteel te maken van klei,
zeer mooi dit diorama  8o 8o

Gr Einte

PS lijkt me een uitdaging dit te maken in klei  :P
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Jake,

Waar heb je die foto's vandaan? Eigen werk of wil je een internet adresje met ons delen?

Dit ziet er fantastisch uit.Daar wil ik wel meer van zien.

Einte succes met de imitatie :D

Groeten Robin
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Dag ik heb die foto's van een baan waar ik heel erg veel inspiratie van heb gehaald ook voor het idee voor m'n eigen baan, deze duitse meneer Uwe Braun staat ook in de rumeshalle op het stummi's forum en zijn redelijk eenvoudige maar fantastisch mooi gemaakte baan vind je hier: www.modellbahn-altburg.de
Hier nog een foto van zijn geweldig mooi gelukte ruine:


Groeten Jake
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Citaat van: Einte op woensdag 22 juni 2011, 23:06:02
Hallo Ronald,

Dat is een goed begin die kasteel muur  :thumbup:
Nog een tip van de kleiman  :P  als je de stenen hebt gemaakt,
dan kun je met een tanden borstel de stenen een oude look geven.
De tanden borstels in de stenen drukken dan krijg je mooie deukjes in de stenen.
Die tip heb ik van WimN gekregen  8)

En als ik jou was zou ik de klei gelijk om alle muren doen ivm de stenen op de hoek goed te krijgen.

Om de ramen zou je ook een kozijn kunnen maken van een ander steen motief.

De plak klei heb ik altijd zo'n 6 mm dik, werkt ook een stukje makkelijker.

Succes er mee  :)

Gr Einte


Hoi Einte dat van een plak klei om het gebouw was Rieske ook al opgevallen. Volgende keer probeer ik dat eens. Al lijktmhet me met een gebouw met 4 muren eenvoudiger als met dit gebouw met allemaal verschillende muren die zowel in hoogte als in breedte t.o.v. elkaar verspringen.

De kozijnen worden van hout dus dat komt wel goed. De afbouw blijft nog een verrassing.

Groet,

Ronald
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Citaat van: jakeman op vrijdag 24 juni 2011, 00:38:30
Dag ik heb die foto's van een baan waar ik heel erg veel inspiratie van heb gehaald ook voor het idee voor m'n eigen baan, deze duitse meneer Uwe Braun staat ook in de rumeshalle op het stummi's forum en zijn redelijk eenvoudige maar fantastisch mooi gemaakte baan vind je hier: www.modellbahn-altburg.de
Hier nog een foto van zijn geweldig mooi gelukte ruine:

Groeten Jake

Hoi Jake,

Prachtige foto's van die ruine leuk dat je ook de link van die Duitser erbij gezet hebt.

Meteen maar bezocht en er staan ook prachtige filmpjes op.

Bedankt

Groet,

Ronald
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Hallo Ronald,

Ik schaam me diep dat ik pas sinds vandaag je topic ontdekt heb over de kasteel.
Wat een prachtig topic vol mooie tips en foto's van de bouw en van voorbeelden.
Ik heb hier enorm van genoten en zal voortaan ook het topic volgen.
Ga vooral zo door! :thumbup:

Groetjes,

Antal
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Citaat van: kippenlijntje op vrijdag 24 juni 2011, 19:22:29
Hallo Ronald,

Ik schaam me diep dat ik pas sinds vandaag je topic ontdekt heb over de kasteel.
Wat een prachtig topic vol mooie tips en foto's van de bouw en van voorbeelden.
Ik heb hier enorm van genoten en zal voortaan ook het topic volgen.
Ga vooral zo door! :thumbup:

Groetjes,

Antal

Hoi Antal,

No problem. Altijd leuk als weer iemand het draadje weet te vinden.

Ik ben met twee projecten tegelijk bezig. Ten eerste het kasteel en ten tweede een Zwitserse hooischuur. Ik moet van dat laatste alleen nog bouwfoto's plaatsen.
Wellicht komen die er dit weekend vast op te staan.

Groet,

Ronald
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Hallo Ronald,

Ik ben benieuwd naar de bouwfoto's.
Doe rustig aan en we zien de updates vanzelf verschijnen. :D

Groetjes,

Antal
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Mooie ruine ben je aan het bouwen.

Die foto's van die Afgewerkte ruine, die is mooi aangekleed. maar het betrefd hier een gips model rechtstreeks uit de gietmal. in Dormumd met Intermodellbau werden deze ook verkocht voor 60 euro per stuk.
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Kasteelbouw 22 juni 2011
Hallo Ronald,

Ga van de week met dik karton, een paar muurtjes maken, en dan bekleden met klei.
Kijken wat de mogelijk heden zijn om het zo te krijgen.

Met name dit stukje vind ik gaaf  8o 8o



Het hoeft helemaal niet groot te zijn.

Gr Einte
Re:Kasteelbouw 26 juni 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Kasteelbouw 26 juni 2011
Gisteren weer eens slecht weer dus er kon weer aan de baan gewerkt worden.

Bezig geweest om het kasteel op kleur te maken.

Eerste laag verdunt ingewassen.


Na droging tweede laag van een lichtere kleur aangebracht.


Vervolgens dry-washen met wit om meer diepte te krijgen.

Later volgen nog wat tinten met pigment poeders.

Volgende stap is nu het maken van de daken op de twee lage delen en het maken van de houten kozijnen.

Groet

Ronald
Re:Kasteelbouw 26 juni 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Kasteelbouw 26 juni 2011
Hallo Ronald,

Jij hebt dit ook al onder de knie, dit is veel mooier dan een bouwpakket.

Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Kasteelbouw 26 juni 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Kasteelbouw 26 juni 2011
Citaat van: degeluidsman op zondag 26 juni 2011, 21:30:58
Hallo Ronald,

Jij hebt dit ook al onder de knie, dit is veel mooier dan een bouwpakket.

Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Ik heb alleen problemen met het plaatsen van de foto's. Zowel in TinyPic als in PhotoBucket komen de foto's die met een verticale camerastand genomen zijn op zijnnkant te staan.

Weet jij hoe dit komt.mhet ziet er nu niet uit.

Groet,

Ronald
Re:Kasteelbouw 26 juni 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Kasteelbouw 26 juni 2011
Citaat van: M.user op zondag 26 juni 2011, 22:52:47
Citaat van: degeluidsman op zondag 26 juni 2011, 21:30:58
Hallo Ronald,

Jij hebt dit ook al onder de knie, dit is veel mooier dan een bouwpakket.

Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Ik heb alleen problemen met het plaatsen van de foto's. Zowel in TinyPic als in PhotoBucket komen de foto's die met een verticale camerastand genomen zijn op zijnnkant te staan.

Weet jij hoe dit komt.mhet ziet er nu niet uit.

Groet,

Ronald

Dag Ronald,

Hoe het komt weet ik niet maar kun je in je computer de foto's draaien en dan uploaden ???


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Kasteelbouw 26 juni 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Kasteelbouw 26 juni 2011
Dag Ronald,

Hoe het komt weet ik niet maar kun je in je computer de foto's draaien en dan uploaden ???


Mvg,

Peter / degeluidsman.
[/quote]

Hoi Peter,

In mijn PC staan ze goed, maar na het uploaden staan ze op zijn kant afgebeeld. Ik kan maar niet ontdekken waar dit aan ligt.

Groet,

Ronald
Re:Kasteelbouw 26 juni 2011
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Kasteelbouw 26 juni 2011
Citaat van: M.user op maandag 27 juni 2011, 21:20:58
Dag Ronald,

Hoe het komt weet ik niet maar kun je in je computer de foto's draaien en dan uploaden ???


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

In mijn PC staan ze goed, maar na het uploaden staan ze op zijn kant afgebeeld. Ik kan maar niet ontdekken waar dit aan ligt.

Groet, Ronald[/quote]

Je kan in ieder geval in Photobucket de plaatjes na uploaden nog aanpassen. Dus als ze dan gedraaid staan moet dat volgens mij gecorrigeerd kunnen worden...