Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Alles is afgebroken]

Gestart door Robbert zondag 31 december 2006, 09:30:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Hallo Robert,

Mooie foto's van een mooie loc  :)

Maar wat doen die electrische loc's op een draaischijf  :mrgreen:

Groetjes Fulco
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Citaat van: Remie op woensdag 30 juni 2010, 13:01:03
Mooie loc. Leuke foto's! Panto's zitten scheef, of lijkt dat zo?
Viel mij ook al op, zitten nu goed.

Citaat van: Dirkkie_84 op woensdag 30 juni 2010, 12:52:52
Ook deze zit niet goed in de verf. Kijk maar rond het rooster. Verder vind ik de foto's ook matig. Ze zijn soms wazig en schuin vanaf boven genomen, waardoor je het slecht ziet.
Klopt, maar de neus is gewoon goed, en dat vind ik in dit geval belangrijker. Verder heb ik gezegd dat het spuitwerk niet fantastisch is, en dat sloeg eigenlijk vooral op de roosters. Dan even over de foto's. Alleen de laatste foto is onscherp naar mijn mening, die heb ik er toch tussen gezet. Geeft gewoon een goede indruk van de grootte van de lok op de draaischijf. Sommige foto's zijn inderdaad scheef omdat ik snel even een statiefje heb gepakt zonder te veel te veranderen elke keer. Maar volgens mij heb je gewoon nu een goede indruk van de lok en daar gaat het om als ik foto's op 't forum zet. Foto´s voor mijn spotsite zullen wel gewoon goed recht zijn. Ik snap niet waarom je er over zou vallen, misschien je beeldscherm wat kantelen?  :mrgreen:

Iedereen bedankt voor de complimenten.

Robbert.
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Robbert,

Sportief dat je het zo opvat
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Schittende foto's Robbert, complimenten! Het geeft een uitstekende indruk en het sfeertje is ook helemaal goed. Beetje scheef, wat onscherp? Ach ja...
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Hele mooie foto's en een prachtige baan :shock: :D !!!!!!

M.v.g.

RMW
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
O,O  :(   :(  04,21 uur  maar zo'n  mooi site mag wat nachtrust kosten,. :lol:Mijn complimenten
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Hoi Robbert,

Wat een mooie foto's van de loc's op je draaischijf. De Vos loc, slecht in de verf?? Ik vind het nogal meevallen. Heb je deze zelf gespoten of zo gekocht?

Vond het erg leuk om weer te lezen. Ik rij zelf met Duitse locs maar zo een baan die jij hebt met NL is ook zeer mooi.

Groeten Ronald  :D
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Deze loc is zo geleverd door Marklin.  Bedankt voor de complimenten alle.
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Hoi Robbert,

Mooi materieel in een heel goed getroffen sfeer (vooral ook die nacht-/ochtend opnames!)
Het wordt echt een mooie (Nederlandse) modelbaan!

Succes met de verdere werkzaamheden!

Vr. groet, Patrick
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Mooie baan joh :o
Heb ook je site bezocht en ziet er goed uit 8)

Ga je de draaischijf ook electroficeren(weet niet hoe je het schrijft)?

Mvg, Chopper
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Citaat van: chopper op dinsdag 14 september 2010, 20:05:17
Mooie baan joh :o
Heb ook je site bezocht en ziet er goed uit 8)

Ga je de draaischijf ook electroficeren(weet niet hoe je het schrijft)?

Mvg, Chopper

elektrificeren

eindelijk eens iemand die zich druk maakt of het goed geschreven is  :D
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Chopper,

Ben ik niet van plan. Omdat ik dat zelf niet echt mooi vind, haha. Dus alles wordt gewoon met een kleine rangeer loc op z'n plaats gezet.  :D

Momenteel zit ik in VWO6, examenjaar dus, het ligt allemaal al een tijdje op een zeer laag pitje, ik lees nog wel mee op 't forum en het sparen van modellen gaat nog wel door, tijd vinden voor het bouwen van de baan is wat lastiger, zeker de weekenden zoals vroeger, gewoon een heel weekend klussen, zitten er niet meer in. De komende tijd dus wat minder updates, maar dat komt vast allemaal wel weer goed.

Ik ben tevens niet aanwezig op Eurospoor dit jaar, helaas ! Had heel graag gewild maar de toetsweek is meteen de week erna, wat zeg ik, examenweek. Haha. Ik ben wel aanwezig op de open dag van de SSN en op Expo in Rijswijk. Ook sla ik helaas de gastendag voor het eerst over. Wat ik echt heel jammer vind !

Robbert
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Hey Robbert,

Hobby kan inderdaad altijd nog, verstandig besluit voor school te kiezen hoor!

Succes met het eindexamenjaar en we horen wel als je (uiteraard) geslaagd bent!
Je hebt na je examen heeeeeeeel lang zomervakantie toch!

Gr. Fred.
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Hallo Robbert,

Nou man, dat wordt dan even doorbijten in de boeken. Maar als je geslaagd bent heb je wel een prachtig diploma. Je modelbaan loopt niet weg en het is in ieder geval leuk dat je ons blijft volgen op het forum, kan je ons nog tips geven tenminste  :lol:

Succes met je examens.

Groeten Ronald  :D
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Citaat van: Robbert op woensdag 15 september 2010, 08:29:07
Chopper,

Ben ik niet van plan. Omdat ik dat zelf niet echt mooi vind, haha. Dus alles wordt gewoon met een kleine rangeer loc op z'n plaats gezet.  :D

Momenteel zit ik in VWO6, examenjaar dus, het ligt allemaal al een tijdje op een zeer laag pitje, ik lees nog wel mee op 't forum en het sparen van modellen gaat nog wel door, tijd vinden voor het bouwen van de baan is wat lastiger, zeker de weekenden zoals vroeger, gewoon een heel weekend klussen, zitten er niet meer in. De komende tijd dus wat minder updates, maar dat komt vast allemaal wel weer goed.

Ik ben tevens niet aanwezig op Eurospoor dit jaar, helaas ! Had heel graag gewild maar de toetsweek is meteen de week erna, wat zeg ik, examenweek. Haha. Ik ben wel aanwezig op de open dag van de SSN en op Expo in Rijswijk. Ook sla ik helaas de gastendag voor het eerst over. Wat ik echt heel jammer vind !

Robbert

Dat vwo zoveel tijd kost, dat had ik echt niet verwacht :( Als je natuurlijk op het moment zelf nog tijd vind, mooi komen op de gastdag en zo, dan maar aanmelden op laaste moment :lol:
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Er zijn wat foto's verdwenen uit dit topic, die zijn verplaats op Photobucket naar een speciale map, kwam hier helaas te laat achter. De rest blijft gewoon staan ;-)
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Hoi Robbert.
Heel verstandig om school voor te laten gaan!
Wanneer je opleiding voltooid is kun je dit altijd weer oppakken.
Natuurlijk wel tussendoor even de "accu" opladen, modelspoor hobby is ook voor eventjes tussendoor geweldig om bij te tanken.

Veel succes met dit laatste stukje. (en wat er nog na komt! :wink:)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
jahoor. Ik ben er
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Citaat van: Robbert op woensdag 15 september 2010, 08:29:07
Momenteel zit ik in VWO6, examenjaar dus, het ligt allemaal al een tijdje op een zeer laag pitje, ik lees nog wel mee op 't forum en het sparen van modellen gaat nog wel door, tijd vinden voor het bouwen van de baan is wat lastiger, zeker de weekenden zoals vroeger, gewoon een heel weekend klussen, zitten er niet meer in. De komende tijd dus wat minder updates, maar dat komt vast allemaal wel weer goed.


Aantal posts terug heeft Robbert dit geschreven, ik snap het wel waarom hier niet veel leven is!
Robbert succes met je examens nogmaals!
Gr. Fred
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Citaat van: BMW-Fan op donderdag 13 januari 2011, 20:56:05
Maar het sparen gaat door, dus zou je wel wat verwachten. Bovendien komt het bericht uit september.

September is begin van het schooljaar en examens beginnen ergens in mei geloof ik!
Daarna zal hij wel wat meer tijd hebben / maken.

Fred.
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Citaat van: BMW-Fan op donderdag 13 januari 2011, 20:56:05
Maar het sparen gaat door, dus zou je wel wat verwachten. Bovendien komt het bericht uit september.

Gr Eddie

Joh laat die jongen. Als ie wat te melden heeft dan doet ie dat. Waar maak je je druk om.
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Ik wou net zeggen. Als je graag wilt weten hoe de status is, kan je Robbert misschien beter een PB sturen.

Marcel
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Ik had alleen maar positieve bedoelingen jongens...
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Ik geloof dat er inmiddels wat gepoetst is. Ik kan wel even een update geven, zonder foto's. Qua uiterlijk is er niks aan de baan veranderd. Ik heb gewoon géén tijd om een hele dag te klussen. Ik heb bovendien de afgelopen maand december vier muziekavonden gehad, waarvan ik een DVD zou maken, dat verdient aardig, maar ik moet ook daaraan werken, wat ook veel uren tijd kost. Ik moet tevens aankomende week mijn Profielwerkstuk inleveren, een Documentatiemap, volgende week heb ik Luisterexamen Duits en Engels en daarna volgen 8 examens in de vakken: scheikunde, wiskunde, natuurkunde, aardrijkskunde, duits, nederlands, biologie en engels. Ik hoef jullie niet uit te leggen dat er dan niks anders gebeurd dan leren en werken. :D Daarbuiten heb ik ook nog een paard wat inmiddels bijna 4 dagen per week gedaan moet worden samen met mijn moeder.  :)

Het enige wat ik met m'n treinen doe momenteel is rijden. Ik rij de laatste tijd zo nu en dan gewoon een uurtje met de treinen om alle school dingen even van me af te zetten.  :D Daarbuiten heb ik ook nog in de 189 027 geluid ingebouwd, wat nu helemaal af is met de kap er op (heeft ruim een jaar geduurd, helaas!), ik zal kijken of ik daar binnenkort een clipje van kan schieten.  :D Verder heb ik mijn voorraad folders van modelbouw ongeveer gehalveerd, alles is weg behalve de Märklin foldertjes.  :)

Tot zo ver een update van mijn kant. Je kunt me altijd krabbelen op hyves; www.daagmevrouw.hyves.nl  of een PM sturen zoals Marcel al zei! :)

Robbert
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]

suc6 met school :wink:

Gr,
Matthijs
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Zozo klinkt drukke periode.

Je doet dus in jan/feb je examens al? En niet in mei/juni?

Succes in ieder geval. daarna verwachten wij ongeloofelijk veel update's omdat je dan ongeveer een halfjaar vrij bent :lol:
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [ACTS VOS 1255]
Haha, nee je hebt schoolexamens in begin feb en begin april en dan half mei de eindexamens.  :D Bedankt alle!
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Roco DBS 189 027]
Om jullie toch nog een beetje blij te maken:


- Seinen werken inderdaad nog niet, dus je moet voorstellen dat het sein van rood naar groen springt.  :P
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Roco DBS 189 027]
Ha die Robbert.
Erg leuk om tussen school examens en eindexamen, toch nog even een filmpje van jou te kunnen bekijken.
Heel mooi om het hele programma van deze Roco Railion E-loc te beluisteren en te bekijken.

Met je eigen containers kun je na je eindexamen meteen weer met de baan aan het werk, tijd en geld genoeg om weer verder te gaan! :D

Veel succes met de eindexamens in mei. 
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Roco DBS 189 027]
Ik heb al gereageerd op youtube, het is erg mooi filmpje  :)

MVG Berend
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Roco DBS 189 027]
Hi Robbert,

Wat een gaaf geluid zeg, heerlijk. erg mooie loc is het ook gewoon.

Gr. Daan
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Roco DBS 189 027]
Mooi filmpje!
En natuurlijk ook de lok.

Groeten,
Martijn
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Roco DBS 189 027]
Leuk filmpje, mooie loc en prachtige sound.

Gr.
Piwie.
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Roco DBS 189 027]
Bedankt allemaal!
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Roco DBS 189 027]
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Roco DBS 189 027]
Robbert,
I keep my fingers crossed for the next few weeks!

Succes man!

Gr. Fred.
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Roco DBS 189 027]
Haha, bedankt, ik hoop dat ik het ga halen!  :)
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Roco DBS 189 027]
Vast wel joh, meestal krijg je er spijt van dat je zoveel hebt geleerd voor een examen, terwijl je wel lekker kon treinen:lol:
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde? UPDATE]
Zo, er zijn inmiddels wat maanden overheen en ik zal jullie eens een flinke update geven, want dat is nu écht nodig!

Wat is er allemaal gebeurd sinds April? Een hoop!

School + vervolgopleiding
Zoals jullie misschien wel weten heb ik in mei dit jaar eindexamen gedaan. Ik ben toen gezakt voor Nederlands maar met een herkansing had ik alsnog mijn VWO diploma.  :) Tja en dan? Dan heb je drie maanden vakantie! Heerlijk. Ik heb me ingeschreven bij de Haagse Hoge School. Had al jaren de opleiding Civiele Techniek op het oog, maar omdat HBO mij geschikter leek (meer praktijk) heb ik daarvoor gekozen. Civiele techniek is de weg en waterbouw van vroeger alleen nu ook met constructie. Inmiddels ben ik daar nu 4 weken bezig en ik moet zeggen dat het erg leuk is en ik het naar mijn zin heb!  :) De opleiding duurt 4 jaar maar kan versneld worden naar 3,5 jaar. Dit wil ik zeker proberen.  :)

Vakantie
Deze zomer 3 maanden vrij gehad en ben op vakantie geweest. Portugal, Verenigde Staten en Schotland heb ik deze zomer mogen bezichtigen. Was erg gaaf en heb van alle vakanties genoten. We hebben in Amerika de oost-kust gezien, New York, Washington, Florida..  B) Schotland was een rondreis met De Jong, heb erg genoten en we hebben heel Schotland gezien. Wat foto's:







Treinen
Ja en dan natuurlijk het onderwerp waarom we hier allemaal zitten, treinen. Goed, dat ik niet meer zo actief was als vroeger mogen jullie inmiddels duidelijk zijn, mede door school enzovoorts. Ik hoop nu de draad weer een beetje op te pakken. Ik ben natuurlijk al voor langere tijd bezig met Driedam en eigenlijk kijk ik er een beetje tegen op om deze baan nog helemaal af te gaan maken. Waarom? Omdat de baan gigantisch groot is, uit verschillende niveau's bestaat en er een aantal fouten in zitten. Ik wil heel graag een mooie baan, met verlichting maar het aanleggen van elektriciteit gaat vrij lastig doordat ik er vooraf niet over heb na gedacht. Verder is de verbinding omhoog en naar de draaischijf gewoon niet makkelijk. Ik wilde vroeger graag heel veel en groot mogelijk maar nadat ik nu wat meer inzicht heb gekregen wil ik eigenlijk iets kleiners en simpelers.

Ik heb daarom de laatste weken enorm zitten na denken wat ik er nou mee kon doen. Ik heb natuurlijk een aantal flinke treinen (staaltrein + slaaptrein + Unit Cargo) en als je daarmee natuurgetrouw wilt rijden heb je natuurlijk flink wat ruimte nodig. Ik wil terug naar iets kleins, met tijdperk V gaat dat lastig, alles bestaat tegenwoordig uit gigantische slepen en bloktreinen. Daarom ga ik kijken of ik misschien naar tijdperk IV/V kan qua materiaal. Een hippel/sik/2400 erbij kan perfect zijn. Wat ga ik dan doen met mijn moderne materiaal (189/1800) niks, dit vind en blijf ik enorm mooie modellen vinden en ik zal ze gewoon in de vitrine kast zetten. Misschien zullen er enkele modellen gewisseld worden. :) Ik wil de baan zo bouwen dat er vooral diesel/stoom kan rijden.

Ik ben natuurlijk ook lid van de M-track (www.m-track.org) waar ik mijn staaltrein en slaaptrein nog steeds kan laten rijden zonder dat deze om de 30 seconden voorbij komt! Iets waar ik straks met een autorijbewijs vaker aanwezig bij kan zijn. Ik sta trouwens op vrijdag weer op Eurospoor!  :)

Goed, een nieuw baanplan? Jaaa! Dat werd tijd, haha! Ik ben nog druk aan het puzzelen met de ruimte en of ik de L-vorm wil of gewoon recht.





De twee rode sporen bovenin wordt een klein stationnetje. Zoals station Doetinchem. Een 2200 met plan E moet hier kunnen stoppen, maar ook een Syntus lint of de NS DE-2. Vroeger kon men dan links over het spoor door maar dit is de huidige situatie niet meer mogelijk. Het linkerspoor boven aan loopt trouwens dood. Hier kan eventueel nog een kleine loods komen te staan.
Dan de rode sporen rechts onder, dit zijn opstelsporen, deze wil ik op de een of andere manier uit het zicht halen. Missschien dat ik er nog een vierde spoor bij ontwerp, zodat er nog een extra goederentreintje kan staan.

De draaischijf wilde ik ook graag laten terug komen. en dat is gelukt, niet enorm groot zoals ie nu is, maar slechts 1 loods met 3 sporen en er tegenover nog wat opstelspoortjes voor wat locs (kan ik toch wat pareltjes kwijt!)
De 4 rangeersporen die er zijn, zijn eigenlijk overgenomen van de sporen die er nu al liggen. Echter laat ik nu de ruimte voor ketelwagens vervallen. Dus enkel voor grind/zand en een verhoging met kraan.

Uiteraard komt eromheen nog de nodige scenery (seinhuis, loods, enz enz). Daarin kan ik dan een hoop verlichting verwerken en samen met wat seinen moet het een mooi geheel worden.

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover!

Voor de mensen die graag wat vaker van mij horen heb ik Twitter. @robbykonijntje
Verder ben ik druk bezig met het upgraden van mijn YouTube Kanaal: www.youtube.com/spoorwegen

Robbert
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Om te beginnen: "welcome back in town". Het is goed dat je weer eens wat van je hebt laten horen. Zo te lezen en te zien heb je ook een paar mooie vakanties achter de rug. Het is je gegund.

Ook nog gefeliciteerd met het halen van je VWO-diploma en heel veel succes en sterkte met de volgende opleiding.

Dat laatste geldt eigenlijk ook voor de nieuwe baan. Als ik het mocht zeggen koos ik voor het 2e ontwerp: een boog erin is n.m.m. "spannender" en in ieder geval mooier dan een recht-toe recht-aan baan.

Ik hoop dat we ook van deze nieuwe baan regelmatig updates mogen zien, al zal de school wel weer de nodige tijd en energie inpikken.

Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Hallo Robbert,

Dat is lang geleden zeg. Nu weten we waarom. Diploma op zak, een mooie vakantie achter de rug en veel nieuwe plannen voor een andere baan. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

We zullen het hier graag volgen.

Groet,
Ronald
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Hoi Robbert,

Zo hee, dat zijn rondreizen om jaloers op te worden. >:-D Wel zonde van je baantje zeg.

Maare, TP IV is ook goed te doen, kijk maar eens bijvoorbeeld op mijn modulebaantje, of andere forummers die hiermee bezig zijn.
Succes,

Ronald
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Hey Robert,

Leuk weer wat van je te horen op het forum!

Je nieuwe ideeën voor de baan klinken heel... volwassen! Haha, ik heb het zelf ook heel sterk gehad. :) Een kleine baan, maar materiaal waarmee je bij Miniatur Wunderland een baan kunt vullen. Ik heb al die treinen zien vertrekken: de 01.10's, de 44'ers, de 50'ers... Omdat mijn baan heel overzichtelijk en basic is gebouwd, heeft die het overleefd. Het zij dat het depot en het station even flink aangepast moesten worden. Het heeft even geduurd, maar ik heb nu een collectie die meer bestaat uit kleine lokjes zoals een Kofje, een 64'er, een T3'tje, een V60-je, een V100 en een stel 24'ers. Niets vergeleken bij hoe de collectie een paar jaar geleden nog was.

Ik vind het dus super dat je nu ook deze zijstraat ingaat. Het zal je veel plezier geven, want dat kleine gepriel is heel vermakelijk. Ik ben heel erg benieuwd hoe je het e.e.a. vorm gaat geven. Houd je ons op de hoogte van de vorderingen?

Succes ermee!

Groeten,
Vincent
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Hey Robbert,

Gefeliciteerd met het behalen van je diploma en succes met je vervogstudie.

Ik zou zeggen denk rustig na over wat je wilt met de baan.
Mogelijk zie ik je op eurospoor, ik heb namelijk plannen om er ook vrijdag heen te gaan.

Gr. Fred.
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Hallo Robert,
Erg gaaf hoor, zo'n grote reis maken. Ik hoop dit over anderhalf jaar te kunnen doen, zit nu in 5vwo.
De studie die jij doet lijkt mij heel erg interessant. Ik heb misschien een rare vraag, maar kan je deze studie ook met wiskunde A doen? Biologie, Natuur- en scheikunde heb ik gewoon.

Succes met met je studie!

En ja, je had een erg mooie baan. Vooral dat voorste deel in de diepte vind ik erg mooi.
Ik snap dat je het veel te groot vindt. Als ik jou was zal ik je nieuwe plannen gewoon werkelijkheid maken. Maar, gebruik wel weer de mooie diepte langs de voorkant ( gewoon omdat ik het zo gaaf vind :cool: )

Ik zal e bouwverslagen weer volgen!

Mooie vakantie foto's trouwens. Ooit wil ik ook die wolkenkrabbers zien!

Groet,
Remie
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Bedankt voor alle felicitaties! Uiteraard zal ik jullie weer op de hoogte houden.  :)

Citaat van: Remie op zaterdag 01 oktober 2011, 00:16:35
De studie die jij doet lijkt mij heel erg interessant. Ik heb misschien een rare vraag, maar kan je deze studie ook met wiskunde A doen? Biologie, Natuur- en scheikunde heb ik gewoon.

Hee Remie, er zitten bij mensen in de klas die Wiskunde A hebben gedaan in hun vooropleiding, maar het meer en deel heeft Wiskunde B. Ik weet ook niet of je direct toegelaten wordt met Wiskunde A, maar uiteraard kun je dit altijd vragen op open dagen of via de mail! Als je nog meer wilt weten mag je uiteraard altijd met mij contact op nemen!

Robbert
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Citaat van: Robbert op zaterdag 01 oktober 2011, 09:36:23
Citaat van: Remie op zaterdag 01 oktober 2011, 00:16:35
De studie die jij doet lijkt mij heel erg interessant. Ik heb misschien een rare vraag, maar kan je deze studie ook met wiskunde A doen? Biologie, Natuur- en scheikunde heb ik gewoon.

Hee Remie, er zitten bij mensen in de klas die Wiskunde A hebben gedaan in hun vooropleiding, maar het meer en deel heeft Wiskunde B. Ik weet ook niet of je direct toegelaten wordt met Wiskunde A, maar uiteraard kun je dit altijd vragen op open dagen of via de mail! Als je nog meer wilt weten mag je uiteraard altijd met mij contact op nemen!

Robbert
Hoi Robert,
Bedankt voor je reactie! Dat wiskunde A is voor mij een struikelblok. Bijna alle technische opleidingen vragen natuurlijk om wiskunde B. Civiele techniek is dus mogelijk met wiskunde A. Ik ga in november naar opendagen, dus zal ik daar wel vragen hoe het precies zit.
Succes in iedergeval met je opleiding!
Remie
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Ik doe wel HBO eh, dan begin je gewoon vanaf 0 met wiskunde.  :)
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Je hebt een prachtig mooie baan, zeker een voorbeeld voor de onze!  :)

Groet Derk (Stoomloc)
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Citaat van: Robbert op zaterdag 01 oktober 2011, 18:12:04
Ik doe wel HBO eh, dan begin je gewoon vanaf 0 met wiskunde.  :)
Ik had gelezen dat je HBO doet. Op wo kom je sowieso niet binnen met wiskunde a.
Ik heb gelezen dat je zelfs het VWO cm profiel kan hebben gedaan met wiskunde a! Dus deze studie is mogelijk voor mij.

Maaruhhh, ga ik niet wat te veel offtopic? Laten we het over iets leukers hebben dan school :lol:
Terug naar je baan, ik "vervuil" je baan niet meer.
Re:Modelbouwfoto's van Robbert's modelbaan Driedam [Einde?]
Robert,

Welcome back! Wat heb je een reis gemaakt, om jaloers op te worden!

Je hebt de perfecte keuze gemaakt voor je studie, al zeg ik het zelf :lol: (Ben ook student civiele techniek, welliswaar in Groningen. Het wordt voor mij helaas niet een verkorte studie, maar zowieso een halfjaar langer)

Ben zeer benieuwd naar je nieuwe baan. Ik heb er zelf aan zitten denken om een grotere baan te bouwen, maar aangezien ik over een aantal jaar toch uit huis ga. Lijkt het me leuker om deze 'kleinere' baan eens af te bouwen. Groot is inderdaad niet alles.

En tsjah, als je dan teveel materiaal op laatst hebt voor op de baan, gaat het in een vitrine.

Ps. Een rode Artitec DE-2 met NS-vignetten full sound is een schitterend herrie-beest :D