CiteerOndertussen zijn Marcel en ik al druk bezig met belasten, daarover morgen meer... .
Zo het is morgen...
Tijd voor een update vind ik, de foto volgorde klopt niet helemaal, maar dat komt omdat ik niet overal foto's van genomen heb..
Om straks de gordijntjes op te hangen moest er een extra latje komen om de rails aan op te hangen:
En er moest een extra stukje 1e verdieping komen omdat anders de treinen in de bocht eraf vielen:
Om de randjes netjes af te werken komt er langs de gehele treinplaat deze witte lat, die nog geschilderd gaat worden:
De rails in het schaduwstation moest vast komen, maar omdat er onder de rails schuimrubber ligt werken de normale schroefjes niet. Met spijkers hebben we dat probleem omgelost. De 1855 heeft de eer om bij elke verandering over de baan te rijden of alles nog werkt zoals het hoort:
Daar wilde ik graag de lus omhoog hebben. Met lego wat getest:
De volgende dag hebben we de maten genomen en hebben we de ondergrond gemaakt uit een plaatje triplex:
Vervolgens houten klosjes eronder maken van 0 t'm 10 cm en deze onder het triplex plaatsen:
Na een hoop geschuif ligt alles op zijn plek en is het een kwestie van afteken en de houtlijm op de klosjes smeren:
En dan na behoorlijk wat gezweet is er opeens een lus omhoog, als je op de plaat onder de lus kijkt zie je al een rondelijn lopen, dat wordt een kijkgat:
En om de decoupeerzaag te plaatsen moest er eerst een gat in, goed consentreren en dan draaien maar:
Vervolgens de decoupeerzaag erbij en de stofzuiger en zagen maar:
Als de treinen nu omhoog rijden stoten ze hun hooft tegen de plaat van de 1e verdieping, daar moest dus een sleuf in. Dat hebben we ook gedaan met de decoupeerzaag:
Ook in de plaat daarnaast moest nog een sleuf komen om onder de 4% stijging te maken:
Het laatste stukje tussen de plaat van de 1e verdieping en het triplex van de boog omhoog hebben we gemaakt van zink:
De wanden in de draai omhoog worden gemaakt van sterk karton, deze hebben we zelf op maat gesneden:
Van onder de baan ziet de draai er nu zo uit:
En hier vanaf boven. Ook het stukje zink op de achtergrond is nu goed te zien:
Ook zijn we bezig geweest met de tunnel ingangen, deze is nog in aanbouw:
Nu kunnen we gaan ballasten, waar Marcel ook zijn steentje aan bij gedragen heeft:
Zo, jullie zijn weer helemaal up to date...
Groetjes,
Robbert