Citaat van: RPJdeWeert op donderdag 08 juli 2010, 22:25:44
klopt, is eigenlijk speciale olie. Maar in tijd van nood, olie is olie
Mijn grootvader had die dacht hij ergens maar hij vond ze niet
Maar dat is niet meer nodig je zal zien in de Update wat er nu is gebruikt!
Vandaag weer wat gedaan aan de FCS lift. We hebben de "brug" bewerkt en de geleiders aan de constructie bevestigd ook hebben we de constructie (tijdelijk) vast gezet op een plaat, maar dat kan misschien nog veranderen die plaat kan misschien nog vervangen worden maar dat zien we wel.
Hier een aantal foto's:
Al het materiaal dat je hier ziet is voor de lift de telefoonkabel zitten 4 kabels 2 voor de gele bus van de transfo en 2 voor de bruine bus van de tranfso die plaat onder het materiaal telt niet mee
.
Zo moeten de geleiders staan als ze gelijmd zijn maar dat is ondertussen al lang gebeurd.
Hier zie je het stukje waar ik het over had dat ik dacht dat het geschikt zou zijn ja hoor het is veel maal beter!
Hier heb de brug waar de versteviging voor (zie vorige foto) het stukje beter in stevig zou zitten.
Hier zit het stukje al ingebouwd in de brug
de verstevigingen waar de geleiders op zitten gelijmd worden op een plaat gezet.
Dan hebben we zulke stukjes gemaakt in hout die in de geleiders vallen ze zijn wel vastgelijmd aan de brug.
Hier zijn 2 foto's hoe de brug er moet staan let niet op dat ze scheef staan het staat nog niet vast het is er gewoon ingelegd.
De volgende stappen zijn: de draadeinden plaatsen en de servo met besturing aansluiten op de draadeinden. Daarna zullen jullie wel zien...
Nu heb ik wel een vraag welke servo misschien van Conrad maar bij die servo moet ik dan een bevestiging kopen of niet de servo moet vlak onder de draadeinden draaien want aan de servo komt natuurlijk de draadeinden (nummer: 230500 - 89 ) zou ik gebruiken en de besturing is de Viessmann 5268 goed?(Freak had al eens me naar een topic doorverwezen voor een simpel servo driver is deze ook goed voor dit?)
De servo moet een (groot) aantal toeren doen om de brug helemaal naar boven te brengen en naar beneden. Het liefst van al een goedkope,krachtige,snelle, servo
groeten minitreintje/Dylan