Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De modelbaan van Joffrey-ICMm

Gestart door Joffrey-ICMm donderdag 27 mei 2010, 21:02:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Even een schopje in het eigen topic:
Door de tip van Günther ben ik begonnen met de reorganisatie van het Hoofdstation, in 1 sessie van 2 naar 5 perronsporen. Mede als doel om ook hier materieel neer te kunnen zetten en vanaf deze sporen in te zetten.
Foto's volgen t.z.t., eerst op vakantie naar Duitsland (St. Goarshausen, AAN de rechte Rheinstrecke :thumbup:)
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Hoi Joffrey,

Ik las op je profiel dat je 20 bent, wat leuk is want dat ben ik ook. :)
En ook hebben we nog iets gemeen, ik ben op mijn 16e m'n vader verloren aan een hersentumor. En ik zal daar geen gras over laten groeïen, dat is gewoon kl*te.

Hierdoor sta je voor veel dingen er alleen voor, want m'n zus en moeder zijn niet bepaald technisch. Doordat je zo ineens in het diepe wordt gegooit ben ik wel heel snel ''volwasse'' geworden. I.p.v. vragen en kijken is het nu proberen en doen. Ik hoop dat je je hierin kunt vinden, want dat betekent dan dat je de goede kant op gaat.

Je hebt al heel wat gave plaatjes geplaatst zeg! En een mooie ruimte met mooi materieel. Ik ben benieuwd naar je vorderingen en ik hou je draadje in de gaten. :thumbup: :wink: O:-D

Mvg,

Jeroen
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Hallo Joffrey,

Prettige vakantie, geniet er maar van.
Je baan word al mooi zo te zien, en wat een ruimte !  8o

Vriendelijke Groet,
Elden.

PS: Nog gecondoleerd met het verliezen van je vader !  :-(
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Citaat van: Roeny op vrijdag 22 juli 2011, 16:48:49
Hoi Joffrey,

Ik las op je profiel dat je 20 bent, wat leuk is want dat ben ik ook. :)
En ook hebben we nog iets gemeen, ik ben op mijn 16e m'n vader verloren aan een hersentumor. En ik zal daar geen gras over laten groeïen, dat is gewoon kl*te.

Hierdoor sta je voor veel dingen er alleen voor, want m'n zus en moeder zijn niet bepaald technisch. Doordat je zo ineens in het diepe wordt gegooit ben ik wel heel snel ''volwasse'' geworden. I.p.v. vragen en kijken is het nu proberen en doen. Ik hoop dat je je hierin kunt vinden, want dat betekent dan dat je de goede kant op gaat.

Je hebt al heel wat gave plaatjes geplaatst zeg! En een mooie ruimte met mooi materieel. Ik ben benieuwd naar je vorderingen en ik hou je draadje in de gaten. :thumbup: :wink: O:-D

Mvg,

Jeroen
Daar heb je helemaal gelijk in, Jeroen. Mijn vader was altijd het brein achter de techniek hier in huis. Tegenwoordig loop ik met de boormachine rond. Ook voor de baan moet ik nu heel veel dingen zelf regelen, dit voorjaar heb ik een Eenzitsbank uit een ICM-0 omgebouwd tot een bureaustoel (samen met mijn oom en mijn ex-Buurman).

Ook de tunnel boven het trapgat was een idee van mijn vader geweest :)

@chopper, Bedankt  :), ben ook wel aan vakantie toe
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Vakantie was prachtig, veel bijzondere foto's kunnen maken :)
Eerst even wat nieuw spul gekocht in Duitsland voor aanvang van de terugreis O:-D

Op een regenachtige ochtend in de tent deze foto gemaakt van mijn vakantie-aankopen


De make-over van het hoofdstation is helemaal geslaagd, er zijn nu in totaal 6 perronsporen :D

Ook is er een parkeerspoortje voor een losse locomotief, om een getrokken trein snel te kunnen laten keren vanaf spoor 5

Nog wat sfeerplaatjes van vandaag:

Silberling-kruising

De Köf rangeert op het zijlijnstation met ALEX-rijtuigen

Ook de loc is omgelopen en klaar voor de reis terug naar het hoofdstation

Tussen de bussen door is een gereedstaande RE te zien


De RE wordt aangedreven door de 111-095

De ALEX is inmiddels weer omgelopen en de koploper net als IC binnengekomen

De 232-232 is net binnengekomen met een RB vanaf de zijlijn. De motor staat stationair te draaien totdat deze wordt afgezet.
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Hoi Joffrey,

Zoals ik je al had verteld, mooie aanwinsten en materieel. :thumbup:

Ik ben benieuwd naar je plannen en bouw van de grote bus plaats naast het station. Ik verwacht dat het er erg realistisch uit komt te zien. B)
Succes, het begin is er, (dat kan je van mij nog niet zeggen :P :D)

Mvg,

Jeroen
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Leuk hoor Joffrey :D
wat een mooie locs en wagons :D


Die Köf is echt leuk en mooi gedetailleerd zo te zien
zo dat was weer een leuke update  veel plezier met je nieuw materiaal
Groeten Tim
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Weer een leuke update, De camping wordt nu grondig aangepakt...een kameraad kwam gister langs met een mooi idee:

De camping voor de verbouwing



En na de verbouwing, al is hij nog niet helemaal klaar

De 1211 rijdt met een IC+ langs de camping

Dit wordt de campingbus






Verder is er een hele serie bomen geplaatst.
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Beste Joffrey,

Ik zag op jouw baan bussen waaronder bussen van Connexion.
Vraagje aan jou zoek ook zon geledebus en gewone bus, wie leverd deze bussen.

Dank je wel vast.

groetjes Arno
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Die gelede bus van Connexxion is jaren geleden uitgegeven door Rietze, net als die standaardbus. Zijn haast niet meer te krijgen
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
complimenten aan je baan ! ziet er mooi uit, vooral het grote station spreekt me aan .
Ik ga ook een baan rond de zolder maken,maar ik zit nog in de verbouwing ( dus blijft het materiaal nog even stof-vrij in dozen) succes, en blijf vooral foto's plaatsen.
vriendelijke groet Arend.
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Hoi Joffrey,

Dat is al een hele leuke camping plek geworden zeg, het enige wat er nu nog aan mist zijn de camping gasten. (of zijn die nu aan het slapen?) :) :)

Mvg,

Jeroen
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
En er missen nog caravanplaatsen, die ga ik zometeen aanleggen, ik heb al een paar campinggasten, die worden ook straks geplaatst. Het wordt een naturistencamping waar men er ook niet moeilijk over doet als je met kleren aan loopt.

Verder worden er vandaag weer een aantal bomen geplaatst
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Leuk en mooi allemaal.
Wat me vooral aantreks is die super mooie Alex loc...... :D :D :D

Mvg: Alex (die er al een paar exemplaren van bezit).... :D
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Het is echt een superlocomotief, goede rij-eigenschappen, mooie kleuren en de 4 prachtige rijtuigen  :)
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Ik heb deze loc ook gehad en ik was er erg over te spreken. Ik heb hem weg gedaan omdat hij niet bij mijn tijdperk/land paste. Maar voor prijs heb je echt een gweldige nieuwe loc.
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Joh,als er maar Alex op staat,dan is het goed....... :D :D :D

Mvg: Alex
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Vandaag een bos aangelegd, foto's volgen morgen  :)
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Hier de beloofde foto's van het Naaldbomen-bos

Hier een overzicht

De 7105 van ACTS voelt zich op zijn gemak tussen de bomen

En haakt een werktrein aan

Niet veel later vertrekt hij met de werktrein richting de tunnel
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Leuke foto's  :D.

Gr.
Piwie.
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Leuke foto's inderdaad, je hebt een grote uitbreiding gemaakt zeg.
Ook vind ik je camping mooi bewerkt!

Mvg,
Elden
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Vandaag weer wat uurtjes geklust aan de baan:

Vandaag een station van een naam voorzien: "Midzonde", dan rijst de vraag: Hoe kom je aan midzonde?
Nou het zit zo: De oud-Directeur van mijn basisschool (De jenaplanschool in Midwolde) heeft vroeger altijd een toneelstuk geregisseerd, gespeeld door Groepen 6,7 en 8. Het laatste stuk wat hij heeft gemaakt speelde zich af in "Midzonde", dat was zijn naam voor Midwolde. Dus leek het me een leuk idee om als eerbetoon aan deze man (die vandaag zelf heeft mogen zien hoe de eerste reizigerstrein in Midzonde binnenreed) een dorp de naam Midzonde te geven.

De 2 doorgaande perrons

Vlakbij Midwolde ligt Oostwold (Westerkwartier), hier staat een herberg genaamd "Het witte Paard", volgens het toneelstuk stond de herberg in Midzonde. Dus heb ik van een oud station "Herberg het Witte Paard" gemaakt.

De camping schiet inmiddels ook aardig op. Men hoopt hiermee een groot aantal Preisertjes naar Midzonde te trekken


De camping is inmiddels grotendeels klaar, en heeft de naam "Camping Westerheerdt" gekregen, genoemd naar een Camping in het bos van Midwolde.
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Leuke camping  :thumbup:
Erg mooi materiaal heb je staan, die Br 111  :)
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Dank je, die BR 111 is een van mijn Pronkstukjes  :)
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Hoi Joffrey,

Dat wordt een ruime camping zeg. :O
Zo te zien ook met extra bus voorzieningen. :D

Het bos ziet er ook erg natuurlijk uit, komen er ook dieren in te wonen?

Succes met je volgende update.

Mvg,

Jeroen
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Die bus is voor het vervoer van campinggasten, er komen ook nog (sta)caravans op de vrije plekken
In het bos wil ik nog een paar elanden hebben (toch een beetje zweeds voorbeeld)
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Joffrey, mischien kan Jeroen er een paar voor je meebrengen als hij weer naar Nederland verhuisd.

Günther.
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Citaat van: Günther op donderdag 01 september 2011, 21:15:16
Joffrey, mischien kan Jeroen er een paar voor je meebrengen als hij weer naar Nederland verhuisd.

Günther.

Had dat even eerder gezegd :D, vanmiddag had m'n zus er nog één gezien toen ze de kat (Superpoes) uitliet.
Ik heb overigens nog wel elanden liggen, ook hertjes dacht ik. Ik zal wel kijken zodra ik eens langs kan komen. (bij jou) :wink:

Citaat van: Joffrey-ICMm op donderdag 01 september 2011, 20:29:44
Die bus is voor het vervoer van campinggasten, er komen ook nog (sta)caravans op de vrije plekken
In het bos wil ik nog een paar elanden hebben (toch een beetje zweeds voorbeeld)

Leuk, dan zullen de reizigers vast voor het raam gaan staan om er één te spotten.

Mvg,

Jeroen

PS: Afgelopen winter hadden we ook al bezoek in de tuin van 2 elanden (moeder en kind);
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Ik had in Zweden de pech om er geen een te zien, daarom lijkt met me zo leuk om er een aantal op de baan te hebben :)
Herten moet je ook niet voor de trein krijgen (heb het eens meegemaakt in de trein van Leer naar Groningen)

Vandaag gaat er weer wat opgeruimd worden bij de baan en wordt er weer gras aangelegd :)
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Ik heb ooit eens door Amerika getrokken met een rugzak en een buskaart.
Op een avond kwam ik laat aan in een dorp waar ik de naam niet meer van weet.
In het donker zette ik mijn tentje op. Het was een kleine camping met maar 2 tentjes. En vlak achter die tentjes ( en de mijne ) lag een dijkje. (niet meer dan 6 meter) Op dit dijkje lagen rails ! Het zag er ongebruikt uit, ...MAAR...

Je raad het al ! 's Nachts kwam er dus wel zo'n reusachtige goederen trein langs denderen !!!
Ik had het gevoel dat die trein dwars door mijn tentje kwam !

Dus voordat ik bij jou kom camperen zul je toch echt een geluidsscherm of iets dergelijks moeten plaatsen! groetjes en complimentjes, Arend.
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Weer wat nieuwe foto's:






Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Wow je hebt genoeg bussen om de reizigers mee te nemen. :thumbup: :O
Dan zul je wel wat ruimte nodig hebben om al die bussen te parkeren. :D

Succes met de vorderingen,

Mvg,

Jeroen
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Slaap je ook op die kamer?
Ziet er mooi uit, lekker groot ( :D)
En idd veel bussen
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:De modelbaan van Joffrey-ICMm
Ik heb nog niet echt je kamer als geheel gezien, maar ziet er mooi uit! 
Je hebt aardig wat spoor liggen.

Erg leuk zo'n 'baan rondom de kamer'.  :D


Groet, Lesley