Dit is niet echt een bespreking van een model, al mag het dat wel worden natuurlijk.
Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd wie deze uitvoering nog meer heeft. Hij is in 1986 in een éénmalige serie van slechts 126 stuks geproduceerd ter gelegenheid van de 10e beursdag van de Rotterdamse Modelspoorruilbeurs.
De 1126 is op 15 oktober 1985 gedoopt door de Rotterdamse wethouder H. van der Pols, te Rotterdam Lombardijen. Lang heeft de loc er niet van kunnen genieten, want al op 22 oktober ging de 1126 vervroegd buiten dienst, als eerste van de serie 1100.
(bron:
Koppeling 997, 25 okt 1985)
De locomotieven zijn genummerd (dit is nummer 038) en geleverd met een certifikaat. Basis is de Märklin 3324 (dan wel Hamo 8324). Die van mij is destijds omgebouwd naar Digitaal.
Ik ga er natuurlijk van uit dat op dit forum het neusje van de zalm van Nederlands georiënteerde Märklinrijders vertoeft

, dus ik ben benieuwd of er 1126-bezitters zijn en zo ja, welke serienummers hun locs hebben.
En ja... ik weet dat er een stukje van de achterste stroomafnemer ontbreekt.

Weet trouwens iemand of hier de stroomafnemers van 37241 (NS 1144) op passen? Of is de dakconstructie veranderd, zoals ik ontdekte toen ik de stroomafnemers van mijn 3326 (NS 1631) probeerde te vervangen...?