Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Ruine diorama

Gestart door distroyer maandag 24 mei 2010, 17:52:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Ruine diorama
BMW-Fan
gast

Re:Ruine diorama
Ziet er mooi uit :wink:

Gr Eddie
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2007

offline
Re:Ruine diorama
Ashwin,
Ondergrond kleur heb je op aanraden van Wim goed bij gewerkt, je zal zien dat je gras straks een frisse kleur krijgt met deze ondergrond.
Toch heb ik nog wel wat problemen met de rotsen, heb dit al eerder opgenoemd ik vind ze te gemaakt, ze zijn te strak.
Als je nu eens wat rotband in een bak met zand giet, eerst natuurlijk wat vormpjes maken in je zand.
Nu na het drogen heb je verschillende vormen als je die nou eens tegen je bestaande bergen plak met rotband.
Je zal zien dan krijg je een veel beter effect, dan de hele zaak inwassen met sterk verdunde zwarte verf om in de naden en kieren een donkere kleur te krijgen.
Op deze manier krijg je diepte in je bergen, ook is het straks met de scenery
veel mooier te maken met overhangend groen wat niet mogelijk is met eenplatte berg.
Hoop dat je er iets aan heb doe er je voordeel mee.
Groeten Jaap
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ruine diorama
Ziet er mooi uit! :D
Dit wordt zeker te weten een schitterend diorama.

Ga zo door. :)

Met vriendelijke groet,
Martijn
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: vriend op woensdag 23 juni 2010, 21:05:58
Ashwin,
Ondergrond kleur heb je op aanraden van Wim goed bij gewerkt, je zal zien dat je gras straks een frisse kleur krijgt met deze ondergrond.
Toch heb ik nog wel wat problemen met de rotsen, heb dit al eerder opgenoemd ik vind ze te gemaakt, ze zijn te strak.
Als je nu eens wat rotband in een bak met zand giet, eerst natuurlijk wat vormpjes maken in je zand.
Nu na het drogen heb je verschillende vormen als je die nou eens tegen je bestaande bergen plak met rotband.
Je zal zien dan krijg je een veel beter effect, dan de hele zaak inwassen met sterk verdunde zwarte verf om in de naden en kieren een donkere kleur te krijgen.
Op deze manier krijg je diepte in je bergen, ook is het straks met de scenery
veel mooier te maken met overhangend groen wat niet mogelijk is met eenplatte berg.
Hoop dat je er iets aan heb doe er je voordeel mee.
Groeten Jaap

Nogmaals dank Jaap. Maar ik denk dat ik het toch zo laat. Ik zelf vind het namelijk wel mooi. De rotsen zijn ook niet echte rotsen maar meer stenen plaaten. Het diorama moet eigenlijk zo goed als klaar zijn in November, dan is er bij ons op de club opendag. Daarna word het diorama waarschijnlijk afgebroken of verkocht.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ruine diorama
Afgebroken of verkocht?? :shock:
Eeuwig zonde!
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Ruine diorama
het ziet er al mooi uit!! :D
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Ruine diorama
waarschijnlijk afgebroken of verkocht.

wilt je dan geen baan zelf thuis?
lijkt me leuker dan eentje ergens ver weg...

Groeten,
Martijn
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: Marklin5 op zaterdag 03 juli 2010, 21:12:25
waarschijnlijk afgebroken of verkocht.

wilt je dan geen baan zelf thuis?
lijkt me leuker dan eentje ergens ver weg...

Groeten,
Martijn

thuis heb ik zowiezo niet echt de ruimte voor een treinbaan. Vandaar dat ik al deze kleine diorama bouw. Misschien dat ik hem wel hou. Het is nu alleen al erg druk op zolder. Er staan ook al 2 eigenbouw kermis attracties op schaal 1:20.

Er word trouwens even niet verder gewerkt aan de diorama. Het is te heet op zolder, en mijn vriendin uit het buitenland is nu hier.

Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
De bouw aan dit diorama gaat gewoon verder na 8 weken vakantie :D De berg heeft meerder kleuren gekregen doormiddel van meerdere technieken. daardoor ziet hij er veel beter uit. Verder word het eerste gras gestrooid.

De foto's zijn wat minder maar dat mag de pret niet drukken.





Groeten Distroyer
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Heel de dag lekker op zolder gezeten, met ventilator, anders was het toch wel heet :D

Lekker verder gewerkt aan het diorama. Enkele nieuwe muren gegoten. Verder gewerkt aan de arcade muren, deze hebben nu steunmuren gekregen. Het eerste tunnelportaal staat ook. De naden worden nog opgevuld met gips, dus dat moet nog worden afgewerkt.

Heel de bovenzijde van het diorama is voorzien van gras. Het merendeel van het gras is van J&J Vriend, en tussen dat gras door zit her en der ook nog gras van Noch.

Al met al lekker opgeschoten.













Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
De arcade muur heeft zijn ondergrond kleur gekregen, het voorste deel bij het spoor is groen geschilderd, hier overheen zal weer de bruin achtige laag komen.

En de eerste bomen zijn in de maak. Wederom gemaakt met de producten van de firma J&J Vriend.









Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Je kunt beter eerst verdunde verf van een donkere kleur gebruiken bv zwart en deze doormiddel van een stukje schuurspons aanbrengen.

Deze kleur gaat dan in de naden zitten de rest weghalen met keukenpapier, zo werk je van donder naar licht en krijgt de muur veel meer diepte.

In mijn draadje kun je zien hoe ik het deed.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 14 september 2010, 21:53:56
Hallo Ashwin,

Je kunt beter eerst verdunde verf van een donkere kleur gebruiken bv zwart en deze doormiddel van een stukje schuurspons aanbrengen.

Deze kleur gaat dan in de naden zitten de rest weghalen met keukenpapier, zo werk je van donder naar licht en krijgt de muur veel meer diepte.

In mijn draadje kun je zien hoe ik het deed.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Dank je voor je post. ik zelf werk op een net iets andere mannier maar wel met het zelfde effect.

Eerst verf ik de muur grijs, iets lichter dan dat ik de basis laag wil hebben. Wanneer de grijze laag droog is, ga ik er ook overheen met sterk verdunde zwarte verf. Deze veeg ik er gelijk weer af, waardoor de muur iets donkerder is geworden, en waardoor de voegen zwart blijven. Hierna begin ik met dry-brushen in diverse kleuren.

Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
chopper
gast

Re:Ruine diorama
W00t ckr mooi, doorgaan met updaten. Ziet er schitterend uit :)

Mvg, Chopper
Re:Ruine diorama
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: distroyer op woensdag 15 september 2010, 17:39:24
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 14 september 2010, 21:53:56
Hallo Ashwin,

Je kunt beter eerst verdunde verf van een donkere kleur gebruiken bv zwart en deze doormiddel van een stukje schuurspons aanbrengen.

Deze kleur gaat dan in de naden zitten de rest weghalen met keukenpapier, zo werk je van donder naar licht en krijgt de muur veel meer diepte.

In mijn draadje kun je zien hoe ik het deed.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Dank je voor je post. ik zelf werk op een net iets andere mannier maar wel met het zelfde effect.

Eerst verf ik de muur grijs, iets lichter dan dat ik de basis laag wil hebben. Wanneer de grijze laag droog is, ga ik er ook overheen met sterk verdunde zwarte verf. Deze veeg ik er gelijk weer af, waardoor de muur iets donkerder is geworden, en waardoor de voegen zwart blijven. Hierna begin ik met dry-brushen in diverse kleuren.

Groeten Ashwin

Deze manier is nieuw voor mij dus ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
@ Geluidsman

Ben helaas een foto vergeten te maken van de zwart verdunde laag die ik heb aangebracht.
Na deze laag ben ik in verder gegaan met drybrushen in grijs en wit. Waarschijnlijk komen er ook nog andere kleuren op de drybrush mannier.

Er word nog hard gewerkt aan de scenery. De kleine details word ook al aan gewerkt. En verder heb ik nog een eerste digitale lok aangeschaft. Helaas nog zonder sound maar met rookgenerator.











Groeten Distroyer
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Hoi Distroyer,

Ziet er geweldig mooi uit, blijf dit volgen.

gr. Henk
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ruine diorama
Mooi gedaan. Jij hebt ook wel oog voor detail, hou ik wel van. :D
Succes met de rest!

Groeten,
Martijn

ps. Leuk locje trouwens.
Re:Ruine diorama
chopper
gast

Re:Ruine diorama
Mooi zo die loc met op de achtergrond het groene landschap en tunnenportaal ;)

Mvg, Chopper
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Dit keer geen update maar een vraag, want ook ik weet niet alles. en leer altijd bij.

Ik wil graag op mijn arcade muren klimop planten of hangplanten maken. Hoe kan ik dit het beste doen. en welke materialen gebruiken jullie hiervoor.

Zou me enorm helpen als jullie hiervoor tips hebben.

Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Wim N
gast

Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Helemaal top wat je laat zien, geweldig hoe je de details aan breng zoals je een paddenstoel.
Leuk ga zo door ook voor ons weer inspiratie.

Over de vraag over hoe je klimop planten zelf maakt daarop heb ik kan ik je wel een tip geven.
Neem hiervoor stukjes silastouw haal hier een kam door zodat je aan 1 knat van de kam wat plukjes silastouw krijgt.
Knip dit langs de schaar af spuit het vervolgens in de blanke lak en strooi hier vervolgens verschillende kleuren poeders overheen.

werk hiermee van donker naar lichte kleuren poeders/vlokken omdat jonge blaadtjes lichter van kleur zijn.
Je kunt als deze klimop van de juiste kleuren is voorzien nog met een kleurtje van een blauw of braam er lichtjes overheem strooien zo krijgt met een bloeiende klimop.

Succes en kijk anders even op het topic over mijn bouw van een diorama, was ik nog vergeten de kleuren van je arcademuur is goed gelukt.

Groet Wim. 
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Dank u Wim,

Ik neem aan dat je de blanke lak gebruikt om het strooimateriaal mee te laten hechten? Zo ja, dan kan ik hier neem ik aan ook spuitlijm voor gebruiken? Die heb ik namelijk dit moment in huis, die andere niet :) En wil graag verder :D
Re:Ruine diorama
Wim N
gast

Re:Ruine diorama
Citaat van: distroyer op zondag 19 september 2010, 14:57:07

Dank u Wim,

Ik neem aan dat je de blanke lak gebruikt om het strooimateriaal mee te laten hechten? Zo ja, dan kan ik hier neem ik aan ook spuitlijm voor gebruiken? Die heb ik namelijk dit moment in huis, die andere niet :) En wil graag verder :D


Ik bedoelde hiermee blanke lak maar met spuitlijm zal dit ook zeker gaan, anders gewoon op een klein stukje uitproberen.
Zelf heb ik nog geen ervaring met spuitlijm dus daar kan ik je niet bij helpen.

Maar zal vast wel goed komen bij je heb nogmaals je foto´s bekeken maar top hoor.

Groet Wim.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Ruine diorama
Zie er fraai uit en zeer gedetailleerd.

Ga zo door superrrrrr..

Groet

Ronald
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Nog een kleine toegaven. Een klein filmpje van de testrit van mijn nieuwe lok. Volgende keer hoop ik hem met rook te laten zien. De rookolie is namelijk besteld.



Groeten ashwin
Re:Ruine diorama
Wim N
gast

Re:Ruine diorama
Hey Ashwin,

Voor het kijken van je filmpje zag ik al een klimop aan de arcademuur omhoog groeien?
We zijn allen uiteraard benieuwd naar het resultaat van de spuitlijm en naar je klimop?

Zo nu eerst even je filmpje bekijken.

Groet Wim.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: Wim N op maandag 20 september 2010, 05:11:37
Hey Ashwin,

Voor het kijken van je filmpje zag ik al een klimop aan de arcademuur omhoog groeien?
We zijn allen uiteraard benieuwd naar het resultaat van de spuitlijm en naar je klimop?

Zo nu eerst even je filmpje bekijken.

Groet Wim.

ja klopt er is al een klimop geplaatst. Van de tweede heb ik even foto's gemaakt hoe ik te werk ga met het maken van een klimop.

Op een of andere mannier kreeg ik het niet goed voor elkaar met de klimop van sisaltouw zoals u had voorgesteld.

Toen ben ik aan het denken gegaan, en ben ik op het volgende uitgekomen.

Als eerste heb ik de ruwe vorm van hoe ik de klimop wilde hebben met ijzerdraad gemaakt.


Als tweede stap heb ik het ijzerdraad ingespoten met Bison spuitlijm.

De 3e stap was het toevoegen van vlokken materiaal. Deze was van het merk Busch


Als je de vlokken hebt toegevoegd ziet dat er zo uit.


Vervolgens heb ik de vlokken weer ingespoten met de Bison spuitlijm. Om daarna de "klimop" in een bak met strooisel te gooien. Deze was van J&J Vriend en zit in het dennenbomen pakket.
Zo ziet het er uit als hij uit het strooimateriaal komt.


En als laatste stap lijm je hem tegen de muur. En klaar is Ashwin.


Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Ruine diorama
Dat is een goed idee, ga ik ook proberen.

Gr Einte
Re:Ruine diorama
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ruine diorama
Ziet er goed uit. Ook ik ga dat maar eens proberen denk ik :D
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Ruine diorama
Dag Ashwin.

Kijk, dat van die klimop is dus een tip waar je wat aan hebt!  :wink:

Groeten,

Erik
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Ruine diorama
Hoi Ashwin,

Mooi gedaan die klimop en leuk dat je de werkwijze zo met ons deelt.

Groet

Ronald
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Vandaag de rookolie binnen gekregen :) en dat levert toch wel een leuk plaatje op. En een filmpje :)





Het filmpje is ook aanwezig.



Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Van de week nog een tweede lok aangeschaft. Weer een Roco. Dit maal de BR18 met sound. rookgenerator moet nog gekocht worden. Weet iemand welk type rookgenerator in deze lok moet? heb er namelijk geen boekje bij.



Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Gerrit W.
gast

Re:Ruine diorama
Zeer knappe filmpjes en een heel mooi diorama! Proficiat met de nieuwe aanwinst :)
Re:Ruine diorama
chopper
gast

Re:Ruine diorama
Mooie lok zeg, en een leuk filmpje :P
Re:Ruine diorama
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Ruine diorama
Roco gaat steeds meer op Marklin lijken  :D :D.

Erg mooie loc met prima sound.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Ruine diorama
Hoi Ashwin,

Mooie aanwinst die Roco BR18. Goed geluid ook.

Je kunt het beste een mailtje naar Roco sturen om te vragen welke rookunit er in moet.

Succes

Ronald
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: M.user op zaterdag 09 oktober 2010, 19:07:30
Hoi Ashwin,

Mooie aanwinst die Roco BR18. Goed geluid ook.

Je kunt het beste een mailtje naar Roco sturen om te vragen welke rookunit er in moet.

Succes

Ronald

dank je dat zal ik dan inderdaad maar eens doen. Want op de site zelf stond niks
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Ruine diorama
Mooie loc zeg, ik heb de groene uitvoering, maar weet ook nog niet wat voor rookgenerator er in hoord, vr gr Arie
Tunnelbekleding
Jacco1973
gast

Tunnelbekleding
Hoi,

Erg mooi geworden!

Ik nog niet eens in de buurt komen denk ik zo.

Ik heb nog wel een tip: zou je de binnenkant van de tunnels niet met zwart karton oid bekleden?

groet,

Jacco
Re:Tunnelbekleding
Lid sinds: 2009

offline
Re:Tunnelbekleding
Citaat van: Jacco1973 op dinsdag 12 oktober 2010, 18:20:09
Hoi,

Erg mooi geworden!

Ik nog niet eens in de buurt komen denk ik zo.

Ik heb nog wel een tip: zou je de binnenkant van de tunnels niet met zwart karton oid bekleden?

groet,

Jacco

Dat word nog gedaan, geen zorgen.

Trouwens Roco heeft ook al gemailt. top service :)
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Vandaag de rookgenerator van seuthe binnen gekregen. Gelijk in de loc met sound geplaatst.

Maar hij werkt niet :( heel even kreeg ik een klein rookpluimpje en toen stopte hij. Is van type 11. Roco heeft gezet dat die in de digitale loc moest.

Weet iemand wat er mis kan zijn. Heb de lok open gehad, hij maakt gewoon goed contact met de print.
Re:Ruine diorama
Wasmi
gast

Re:Ruine diorama
je moet er vooral niet te veel vloeistof in doen, om uit t e proberen is een paar druppeltjes genoeg. Als dit er zo één is met een smalle pijp wil er wel eens een luchtbel onder de olie blijven zitten. gebruik bij voorkeur een injectienaald om de olie onderin te krijgen.

Walter
Re:Ruine diorama
Nobody
gast

Re:Ruine diorama
Hallo distroyer,

Wat betekent distroyer eigenlijk, is het een woordgrapje?

Ik heb één Roco stoomlok, de 69301. Heb daar een rookgenerator ingezet. En ze stoomde ook, geruime tijd. Door het rijden trilde de generator steeds scheef in het krakkemikkege houdertje, zodat het contact verbroken werd of de hete generator tegen het inwendige van de plastic stoompijp kwam te leunen.
Daardoor vervormde, uiteraard, de plastic stoompijp. Kortom: Ik ben niet gek op rookgeneratoren in Roco loks...
   
Het gaat om deze, overigens fraaie lok (met mooi geluid)...

Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
had er ook maar een paar druppels olie ingedaan niet meer. even was er rook, toen niet meer. en ook maar een heel klein beetje rook. De lok heb ik nog niet eens laten rijden met de generator. gewoon in stilstand getest. Maar er komt geen rook uit, ben bang dat er iets met de generator aan de hand is.

edit:

Lijkt erop dat hij niet warm genoeg word. Je ziet hem heel licht wat damp geven. Maar dit ook pas na zo'n 15 minuten ofzo. Terwijl mijn andere lok gelijk rook afgeeft wanneer hij gevult word :(
Re:Ruine diorama
Nobody
gast

Re:Ruine diorama
Je vermelde dat je er een Seuthe nr.11 ingestopt hebt.
Wanneer de rookgenerator door de decoder geschakeld wordt, dus niet direct op de sleper is aangesloten moet de 16V versie gebruikt worden. Seuthe nr. 10.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
heb geen sleper. rijd 2 rail. Maar neem aan dat daar hetzelfde geld? Klote is dat, kan ik dus een andere generator kopen :) fijn dat roco zelf niet weet welke er dan in moet :D hij zit inderdaad achter de decoder. samen met het licht geschakeld :)
Re:Ruine diorama
Nobody
gast

Re:Ruine diorama
Citaat van: distroyer op donderdag 21 oktober 2010, 17:47:40
heb geen sleper. rijd 2 rail.
Sorry, aangezien dit een 3-rail forum is ging ik ervan uit dat de lok een sleper had.

Maakt niet uit. Je hebt de 16 volt versie van Seuthe nodig.

Eerder had ik al gevraagd: Wat betekent "distroyer"?
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: Nobody op vrijdag 22 oktober 2010, 10:12:02
Citaat van: distroyer op donderdag 21 oktober 2010, 17:47:40
heb geen sleper. rijd 2 rail.
Sorry, aangezien dit een 3-rail forum is ging ik ervan uit dat de lok een sleper had.

Maakt niet uit. Je hebt de 16 volt versie van Seuthe nodig.

Eerder had ik al gevraagd: Wat betekent "distroyer"?


maakt niet uit, ben al lang blij met de hulp. Dus maar een andere bestellen dan.

Die naam betekend eigenlijke helemaal niks. Ik zit vooral veel op kermis forums. Daar ligt toch wel mijn hart. Er was in het verleden een attractie die Destroyer heten. Maar door een stomme spelfout van mijn kant, had ik ooit eens Distroyer geschreven. Sinds die tijd heb ik het altijd zo gehouden bij alle fora's
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Heel lang geleden alweer dat ik aan het diorama had gewerkt, en hier iets had laten zien. Maar we werken weer aan het diorama.

Hier wat foto's van de huidige situatie.












Groeten Ashwin