Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Ruine diorama

Gestart door distroyer maandag 24 mei 2010, 17:52:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Ruine diorama
Hallo allemaal.

Al een jaar of 6, 7 zit ik in Oss bij een modeltreinen vereniging. Vroeger thuis een treinbaan gehad die ik kon opklappen tegen het plafond. Iets wat ik helemaal niks vond. Omdat ik daarom geen scenery of echte bergen kon maken. De baan heb ik daarom dus afgebroken, en ben een kermisplein gaan bouwen. Deze ook weer afgebroken, en terug gebouwt in een module vorm.

Nu dacht ik, dit kan ik ook wel eens gaan doen met een treinbaan. Zodoende ben ik de bouw begonnen van een diorama met maar 1 recht doorgaand spoor. Deze zal door een berglandschap gaan. Met leuke scenery. Ik bouw dit eigenlijk voornamelijk voor de scenery. Dit vind ik namelijk het mooiste van de hobby.

Een hoop onderdelen en scenery heb ik thuis al ingeslagen, zodat ik lekker vooruit kan. De strooimaterialen komen van J&J Vriend af, die voor mij een leuk pakketje hebben samengestelt.
Hieronder zie je wat foto's van de vorderingen van vandaag.











Groeten Ashwin Zondag
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Een ding kan ik nu al zeggen, je werkt netjes, dat zie je niet zo vaak hier  :?

Ben benieuwd hoe je hier meer verder gaat.

Gr Einte
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Ruine diorama
Mooi stevig!
ik ben benieuwd!

Groeten,
Martijn
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Een goed begin is het halve werk....!   Als je nu al op deze manier begint, dan beloofd dit héél wat voor de komende tijd. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat dit gaat worden, maar het zal ongetwijfeld mooi worden..!
Veel succes, ik blijf het volgen.!

groeten, Willem.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2007

offline
Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Als je net zoveel liefde en vakmanschap aan je diorama als aan je verzorgde tuin besteed zal het zeker goed komen. :)
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Dank jullie alle voor de lovende worden.

Heb nog even het ontwerp online gezet, zodat je een klein idee krijgt van hoe het gaat worden.
Er word echter her en der wat afgeweken van het ontwerp. Zo komen er aan beide kanten tunnels in plaats van de ene die op het ontwerp staat.



Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Ruine diorama
Dag Ashwin,

dat is een niet-allerdaags modelbouw idee,
maar zeker interressant om te blijven volgen!
Zeker erg netjes al aan gewerkt. 8)

Groeten,

Erik
Re:Ruine diorama
Lokkie
gast

Re:Ruine diorama
Hoi Ashwin,

Het ontwerp ziet er al prachtig uit. 8)
Dus dit zal wel een hele mooie diorama worden.

Gr.
René
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ruine diorama
Hoi Aswhin,

Het is inderdaad eens wat anders.
Je tekening laat al een mooie impressie zien.
Ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden.
Veel succes ermee.

Groeten,
Ton.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ruine diorama
Hoi Ashwin,

Kijk, nu is het een beetje beter voor te stellen hoe het ongeveer gaat worden.  Ik vind het erg mooi, en ben dus benieuwd naar de volgend up-date !  Succes....

groeten, Willem.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Ruine diorama
Mooi gekleurt  :lol:
maar ziet er erg goed uit!

Groeten,
Martijn
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2010

offline
Re:Ruine diorama
dat wordt wel wat , ik zal dit blijven volgen
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Toch nog wat kunnen doen vandaag. Niet zoveel als gehoopt. was de verjaardagen van dit weekeind vergeten :) Maar heb toch nog 2 ribben kunnen zagen voor de bergcontouren. En verder ben ik bezig geweest om 2 module bakjes te maken. Hierop zal de trein stoppen nadat hij de tunnels in is gereden. Verder heb ik kurk gelegt, en het spoor. Het spoor is ook al op diverse plaatsen doorgeslepen. als eerst op de stukken van de module bakjes. zodat deze naturrlijk weer los kunnen. En ook op de baan zelf voor het pendel systeem. En wat noet op de foto te zien is. Heb ook nog diverse mallen van muren en tunnelportalen volgegoten met gips. Hoop dat deze update toch nog de moeite waard is.









Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Wim N
gast

Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Leuk op ook de bouw van je diorama te mogen volgen en ben benieuwd hoe het je er van af gaat brengen maar moet eerlijk zeggen het ziet er geweldig uit ga zeker zo door.

Denk om de gewicht want daar heb ik met mijn diorama toch aardig in verkeken maar oke geef je graag de tip mee.
Leuk trouwens ook de tekening van wat je allemaal wilt gaan maken, nogmaals ben erg benieuwd, wens je heel veel succes en blijf het zeker volgen.

Succes.

Groet Wim.

Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2010

offline
Re:Ruine diorama
leuk hoor en dat pendelsysteem werkt dat en zo ja hoe?

groeten dylan/minitreintje
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2007

offline
Re:Ruine diorama
Ashwin,
Je bent goed bezig man ziet er keurig uit en er gaat zeker iets moois uit ontstaan.
Heel veel succes met de verdere bouw en doe rustig aan doe geen overhaaste dingen komt het dio niet ten goede.
Modelbouw is rust en de tijd nemen eerst denken en dan doen dan kan je blijven bouwen en hoeft je niets aftebreken.
Ga zo door en blijf ons verrassen.
Groeten Jaap
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: minitreintje op zaterdag 29 mei 2010, 17:47:33
leuk hoor en dat pendelsysteem werkt dat en zo ja hoe?

groeten dylan/minitreintje

Alweer iedereen bedankt natuurlijk, ben blij dat de volwaardige bouwers hier, ook mijn werk goedkeuren. Tot nu toe is het diorama in mijn eentje te tillen. Mocht dit later niet meer echt makkelijk gaan, dan zal ik zorgen dat er wielen onderkomen :D Het is namelijk de bedoeling om het diorama af en toe mee te nemen.

@ minitreintje,

Pendel systeem werkt goed, printje komt bij conrad vandaan. Bestelnummer: 216524
Het enige waar je rekening moet houden is dat je 3 baanvlakken hebt.

Station A
Station B
en C het pendel gedeelte.

Station A en B vallen bij mij dus onder de tunnels. c is het gedeelte wat zichtbaar is. Ik moet wel zeggen dat dit printje voor gelijkspanning is. Maar er is ook een wisselspanning varriant.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Vandaag weer lekker in de tuin bezig geweest om diverse onderdelen te zagen voor het diorama. Foto's zijn wat donker omdat ik onder een parasol aan het werk was.

Wat is er vandaag gedaan?

Vanochtend ben ik gestart met het aansluiten van de elektronica voor de pendeltrein. Dit werkt perfect. En was heel makkelijk om aan te leggen.

Verder is al het houtwerk klaar, dus de berg kan snel dicht gemaakt worden.

Maar eerst moet het schildwerk nog worden afgemaakt. De eerste grondlaag zit er nu op. deze moet nog geschuurd worden en dan een tweede laag. Daarna komt er lichtjes een blauwe laag overheen, voor een wolken effect, en de buitenkant moet nog zwart worden.

Hier enkele foto's van vandaag.













Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2010

offline
Re:Ruine diorama
heb je een filmpje hiervan ben benieuwd om zo'n pendeltrein te zien.

groeten minitreintje/Dylan
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Ruine diorama
Erg mooi, stevig!!
ook leuk treintje!

Groeten,
Martijn
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Ruine diorama
Hoi Ashwin,

Ziet er hartstikke goed uit. Je werkt erg netjes.

Ben zeer benieuwd naar de de verdere vorderingen.

Groet

Ronald
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Dat is weer hardstikke mooi geworden, ondanks (of dankzij) het prachtige weer van vandaag. Ik blijf het volgen, en veel succes.!

groeten, Willem.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2010

offline
Re:Ruine diorama
Ben ook wel benieuwd naar het verdere verloop ...
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Dank jullie allemaal wederom. Vind het geweldig dat jullie vertrouwen hebben in dit project.

Heb ik gelijk een vraag aan jullie.

Ik heb zojuist de ribben van de berg overspannen met heel fijn horregaas. Heb ook Knauf Rotband gekocht om de berg mee in te smeren. Nu wil ik graag van jullie weten hoe jullie dit doen. Smeren jullie dit direct over het horregaas heen? of doen jullie dit anders.

Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2006

offline
Re:Ruine diorama
Ik gebruik eerst in verdunde houtlijm gedrenkte keuken rol, dat laten drogen en daarna pas met je knauf bewerken.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: Johnnytrein op zondag 06 juni 2010, 15:52:05
Ik gebruik eerst in verdunde houtlijm gedrenkte keuken rol, dat laten drogen en daarna pas met je knauf bewerken.

Dank je wel Johnny. Hiermee zal ik deze week verder gaan.

Citaat van: BigWaveZiet er leuk uit Ashwin! hoe ga je de berg bekleden? kippengaas>papier maché>modelbouwgras?

Verder had ik het geluk dat de Gamma vandaag open was, dus heb nog even witte aflak gehaald, en een spuitbus blauwe verf. Hier mee ben ik aan de gang gegaan om een soort van lucht "wolken" op de achtergrond te krijgen.

Verder heb ik een begin gemaakt met de Rotband. deze ligt nu langs het spoor als ondergrond voor de scenery.
De arcade muur begint langzaam vorm te krijgen. En de berg ook.











Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: minitreintje op zaterdag 05 juni 2010, 19:58:10
heb je een filmpje hiervan ben benieuwd om zo'n pendeltrein te zien.

groeten minitreintje/Dylan

speciaal voor jou een filmpje gemaakt. De trein happert af en toe, hij heeft denk ik in geen 10 jaar meer gereden  :D ook word er voor dit diorama een stoomlok aangeschaft.

Re:Ruine diorama
Wim N
gast

Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Geweldig hoe je de wolken zo op kleur heb weten te brengen ziet er strak uit, een vette compliment.
Wel heb ik een klein vraagje omdat jij de techniek wel in je vingers heb ben ik benieuwd hoe het zal kleuren als je onder sommige wolken een beetje grijs had aangebracht zo kun je dan ook zelf regenwolken creeren.

Nee niet op je diorama die is strak zo niks meer aan doen maar als je nog eens wolken wil gaan nabootsen is dit misschien een tip, dus voor e de kleur wit gaat aanbrengen eerst een grijze of donker grijze kleur gebruiken.

Zag nog een vraag staan over wat je eventueel over het horengaas heen ligt voor je met rotband bewerkt.

Ik gebruik hiervoor papieren handdoekjes maar keukenrol kun je hiervoor ook goed gebruiken, maak even een fijn papje van water met rotband en haal hier doekje voor doekje doorheen en ligt het over je horengaas heen, laat dit een dag drogen.

Let daarbij ook even goed of je de uiteinden van het horengaas dubbel heb gevouwen want dan is het wat steviger omdat ej nog een laagje rotband er overheen wilt gaan aanbrengen.

Meng door je rotband kleine stukjes zachboard, kijk anders even op de eerste diorama met scenery daar staat alles beschreven.

Succes en gewoon doen en durven, het gaat je vast lukken.

Groet Wim.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2010

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: distroyer op zondag 06 juni 2010, 17:42:25
Citaat van: minitreintje op zaterdag 05 juni 2010, 19:58:10
heb je een filmpje hiervan ben benieuwd om zo'n pendeltrein te zien.

groeten minitreintje/Dylan

speciaal voor jou een filmpje gemaakt. De trein happert af en toe, hij heeft denk ik in geen 10 jaar meer gereden  :D ook word er voor dit diorama een stoomlok aangeschaft.

<filmpje>

bedankt voor het filmpje ziet er goed uit!

groeten minitreintje/Dylan


Edit Gerard: filmpje verwijderd, is een paar posts hierboven ook al te zien
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Ruine diorama
Hoi Ashwin,

Mooie vooruitgang met je diorama.

Je kunt in ieder geval flink met gips aan  de slag. De tips die je inmiddels hebt gekregen zijn super om een goed resultaat te kunnen verwachten.

Met de verdunde houtlijm heb je nog meer hechting op de ondergrond.

Eventueel kun je door het gips een kleurpigment mengen zodat je bijvoorbeeld grijs gips krijgt i.p.v. wit. Scheelt een boel met schilderen en als er ooit ergens een klein stukje breekt zie je dat niet meteen als ene witte plek.



Succes verder.

Groet

Ronald
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: Wim N op zondag 06 juni 2010, 19:56:19
Hallo Ashwin,

Geweldig hoe je de wolken zo op kleur heb weten te brengen ziet er strak uit, een vette compliment.
Wel heb ik een klein vraagje omdat jij de techniek wel in je vingers heb ben ik benieuwd hoe het zal kleuren als je onder sommige wolken een beetje grijs had aangebracht zo kun je dan ook zelf regenwolken creeren.

Nee niet op je diorama die is strak zo niks meer aan doen maar als je nog eens wolken wil gaan nabootsen is dit misschien een tip, dus voor e de kleur wit gaat aanbrengen eerst een grijze of donker grijze kleur gebruiken.

Zag nog een vraag staan over wat je eventueel over het horengaas heen ligt voor je met rotband bewerkt.

Ik gebruik hiervoor papieren handdoekjes maar keukenrol kun je hiervoor ook goed gebruiken, maak even een fijn papje van water met rotband en haal hier doekje voor doekje doorheen en ligt het over je horengaas heen, laat dit een dag drogen.

Let daarbij ook even goed of je de uiteinden van het horengaas dubbel heb gevouwen want dan is het wat steviger omdat ej nog een laagje rotband er overheen wilt gaan aanbrengen.

Meng door je rotband kleine stukjes zachboard, kijk anders even op de eerste diorama met scenery daar staat alles beschreven.

Succes en gewoon doen en durven, het gaat je vast lukken.

Groet Wim.

WOW wat een compliment :) was ook maar de eerste keer dat ik wolken maak :D

Over het zachtboard, wat voegt dit toe tot de Rotband, word het hier door sterker?

Dank jullie wel voor de tips.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Ik zie dat je alweer een heel eind bent opgeschoten met je diorama, en eerlijk gezegd vind ik het heel mooi tot nu toe.!  Vooral de lucht is behoorlijk goed gelukt, en het filmpje was ook helemaal oké.

groeten, Willem.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ruine diorama
Hoi Ashwin,

Ook ik geniet van je foto's en filmpje van je diorama tot nu toe.
De wolkenpartij is heel erg geslaagd.
Succes verder.

Groeten,
Ton
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Vandaag de tweede laag Rotband kunnen smeren.





Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Zò, dat staat er effe strak op ! Nu kan je zien hoe belangrijk het is als je alles goed èn degelijk voorbereidt.... Een prachtig resultaat tot nu toe, en ik ben zéér benieuwd hoe dit gaat worden....?  Succes.

groeten, Willem.
Re:Ruine diorama
Wim N
gast

Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Zo zo je laat er ook geen gras uh ik bedoel rotband over groeien. :lol:
Nee hoor helemaal top heel netjes, nu zag ik ook nog even een vraag over het zachtboard toevoegen bij de rotband waarvoor ik dat er door heen mengt.

Nu dat is om de rotband wat flexibel te houden, dus verwerk ik het er da maar door heen.

Ik heb nog even een tip of een vraag.

Ziet dat je de berg recht tegen de actherwand heb laten aanlopen tot aan de wolken zal ik maar zeggen.
Leuker en mooier is om het laatste stukje net voor de achterwand wat naar beneden had laten lopen want zo had je diepte kunnen creeeren, zeker als je er een rij bomen had geplaatst op de top van de berg dus aan de achterkant een stukje afdaling in de berg.

Helmaal top hoor het is maar een tip valt me nu ik kijk ook zelf op.

Veel succes en blijf je volgen.

Groet Wim.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: Wim N op vrijdag 18 juni 2010, 07:37:36
Hallo Ashwin,

Zo zo je laat er ook geen gras uh ik bedoel rotband over groeien. :lol:
Nee hoor helemaal top heel netjes, nu zag ik ook nog even een vraag over het zachtboard toevoegen bij de rotband waarvoor ik dat er door heen mengt.

Nu dat is om de rotband wat flexibel te houden, dus verwerk ik het er da maar door heen.

Ik heb nog even een tip of een vraag.

Ziet dat je de berg recht tegen de actherwand heb laten aanlopen tot aan de wolken zal ik maar zeggen.
Leuker en mooier is om het laatste stukje net voor de achterwand wat naar beneden had laten lopen want zo had je diepte kunnen creeeren, zeker als je er een rij bomen had geplaatst op de top van de berg dus aan de achterkant een stukje afdaling in de berg.

Helmaal top hoor het is maar een tip valt me nu ik kijk ook zelf op.

Veel succes en blijf je volgen.

Groet Wim.

Ja dat is inderdaad een goede tip. Jammer dat ik er zelf niet aangedacht heb. Maar wie weet komt er ooit nog eens een ander diorama, waar ik het op kan toepassen :)
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2007

offline
Re:Ruine diorama
Ashwin,
Ziet er goed verzorgt uit het gaat als een speer zie ik.
Wat Wim al aan gaf is wat ruimte laten tussen berg en achtergrond voor de diepte werking.
Maar niet getreurd kan je nog heel goed verbloemen door wat wild gras tegen de achtergevel te zetten voordat je de bomen plant.
Hierdoor krijg je ook diepte, om zacht boardpap door je gips te vermengen
wordt de massa wat elastieser en bij het stoten brokkeld het niet zo gauw af.
Maak de bergen niet te glad van oppervlakte maar ruw en hoekig.
Hiervoor kan je houtschors nemen die ze in tuinen gebruiken als bodem bedekker.
Doe ze in de magnetron voor het ongedierte dood te maken, vervolgens schilderen met grijs en een wetwash met zwarte verf.
Hiermee krijg je diepte in je schorsdeeltjes, vervolgens met div kleuren
bruin/groen drybruchen.
Als dat klaar is kan je ze aanbrengen op de berg, je kan ze ook op stapelen voor een wat groter geheel, lekker in de verse gips drukken en de zaak met de omgeving afwerken.
Hoop dat je er iets aan heb, en ik blijf het volgen veel succes verder.
Groeten Jaap
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: vriend op vrijdag 18 juni 2010, 17:37:17
Ashwin,
Ziet er goed verzorgt uit het gaat als een speer zie ik.
Wat Wim al aan gaf is wat ruimte laten tussen berg en achtergrond voor de diepte werking.
Maar niet getreurd kan je nog heel goed verbloemen door wat wild gras tegen de achtergevel te zetten voordat je de bomen plant.
Hierdoor krijg je ook diepte, om zacht boardpap door je gips te vermengen
wordt de massa wat elastieser en bij het stoten brokkeld het niet zo gauw af.
Maak de bergen niet te glad van oppervlakte maar ruw en hoekig.
Hiervoor kan je houtschors nemen die ze in tuinen gebruiken als bodem bedekker.
Doe ze in de magnetron voor het ongedierte dood te maken, vervolgens schilderen met grijs en een wetwash met zwarte verf.
Hiermee krijg je diepte in je schorsdeeltjes, vervolgens met div kleuren
bruin/groen drybruchen.
Als dat klaar is kan je ze aanbrengen op de berg, je kan ze ook op stapelen voor een wat groter geheel, lekker in de verse gips drukken en de zaak met de omgeving afwerken.
Hoop dat je er iets aan heb, en ik blijf het volgen veel succes verder.
Groeten Jaap


Dank je wel weer voor de tips. Op de foto's lijkt de berg inderdaad vrij glad. in het echt is dit echter niet zo :) daar is alles lekker ruw :) Over dat boomschors heb ik zelf ook nagedacht. Ik heb vandaag echter het onderstaande gemaakt. wat ook op dezelfde mannier geverft word en gedrybrusht :)

De tip van het wildgras ga ik zeker toepassen. Maar wat doe ik dan op de plaatsen waar geen bomen komen? daar ook wat lager wildgras plaatsen?





Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Wim N
gast

Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Kijk de tips komen vanzelf binnen en zelf ben je ook goed bezig en nu een vraag weer aan jouw wat ik ook vaak kreeg over mijn diorama wordt het niet te zwaar met al dat gips.

Citaat van: distroyer op vrijdag 18 juni 2010, 19:59:50



Groeten Ashwin


Heb even de foto erbij gehaald waarop goed het horrengaas nog goed is te zien en let daarbij op dat het niet los schiet door het gewicht van het gips, vandaar de tip in het begin dat je het beter dubbelkunt vouwen en dan vast neiten had het steveiger geweest.

Het is nu goed zo maar hou het even in de gaten want het zal jammer zijn als bij het inkrassen van je gips wat ook weer extra wicht geeft het horrengaas los gaat.

Maar ga zeker zo door en als je wat wild uitproberen doe het dan even op een testplankje ofzo want het is jammer als daardoor je diorama moet gaan aanpassen, dat zelfde heb ik gedaan met ballasten van de rails.

Veel succes we kijken mee en laat ons mee genieten met je scenery kunsten.

Groet Wim.

Sorry Moderatoren dat de foto hierboven ook al is geciteerd maar de tip kon ik op de foto wat duidelijker maken. :?
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Hoi Wim,

Gek genoeg vind ik het gewicht wel meevallen. Het MDF is zwaarder dan het gips. Maar zelfs dan kan ik hem nog in mijn eentje goed optillen. Ben hier dus aardig positief over.

Oke dus zo bedoel je dat met het horregaas. Nu begrijp ik het. Moet wel zeggen dat het nu ook al goed vast zit. Heb het goed gelijmt met een lijm pistool, maar jouw tip zal ik wederom in de toekomst gaan gebruiken.

En dat van die test plankjes dat ga ik ook zeker doen :) Ik vind dat het nu zo lekker gaat met de module. en wil zeker niets verpesten :) Fijn weekeind.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2007

offline
Re:Ruine diorama
Ashwin,
Een antwoord op je vraag, je kan dat heel goed doen zoals je voorsteld het gaat erom dat je de overgang van berg/achtergrond verdoezel.
Normaal doe je dat door wat ruimte te laten tussen berg en achtergrond, nu creeer ja dat om voor de achtergrond vegetatie te planten.
Hoop dat je er iets mee kan en dat ik duidelijk genoeg ben anders hoor of zie het resultaat wel.
Groeten Jaap
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
De eerste kleuren zijn ook aanwezig. zoals jullie denk ik wel zullen weten, is dit slechts een ondergrondkleur. Er komt straks strooi gras op.









Groeten Ashwin
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Ruine diorama
Hoi Ashwin,

Het begint al aardig vorm aan te nemen. Het wordt vast en zeker een prachtig eindresultaat.

Groet

Ronald
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Ruine diorama
Heftig kleurtje  :shock:  ben benieuwd  :D :D

Gr Einte
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Wat een kleurtje al niet kan doen!  Ik weet dat dit natuurlijk nog niet de echte kleur is, maar zo kan je wel een beetje zien hoe het wordt. Als alles zo wit is dan komt het nog niet zo mooi naar voren, maar nu wèl !  Nog veel succes, maar dat zal wel lukken !  :D

groeten, Willem.
Re:Ruine diorama
Romar
gast

Re:Ruine diorama
Ziet er tot nu toe goed uit, deze gaan we maar eens volgen. :mrgreen:
Re:Ruine diorama
Wim N
gast

Re:Ruine diorama
Hallo Ashwin,

Je ziet wat een verschil het gelijk opleverd na een laagje verf maar zelf zal ik deze kleur niet doen omdat als je later grasvezels wil gaan aanbrengen je de ondergrond beter bruin kunt maken is in het echt ook zo en daardoor wordt de afwerking nog veel mooie want zo ziet met door het gras de grond kleur in plaatst van een groene kleur wat ik nog nooit gezien heb dus neem deze tip even in over weging.

Doe anders even een tests op een stukje hout met als ondergrond groen en bruin.

Aarde is zwart
Grond is donker bruin
Klei is donker grijs.

Kijk anders even op deze topic http://forum.3rail.nl/index.php?topic=23223.0

Succes.

Groet Wim.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
Citaat van: Wim N op dinsdag 22 juni 2010, 00:14:47
Hallo Ashwin,

Je ziet wat een verschil het gelijk opleverd na een laagje verf maar zelf zal ik deze kleur niet doen omdat als je later grasvezels wil gaan aanbrengen je de ondergrond beter bruin kunt maken is in het echt ook zo en daardoor wordt de afwerking nog veel mooie want zo ziet met door het gras de grond kleur in plaatst van een groene kleur wat ik nog nooit gezien heb dus neem deze tip even in over weging.

Doe anders even een tests op een stukje hout met als ondergrond groen en bruin.

Aarde is zwart
Grond is donker bruin
Klei is donker grijs.

Kijk anders even op deze topic http://forum.3rail.nl/index.php?topic=23223.0

Succes.

Groet Wim.

ik heb je tip meegenomen, je had helemaal gelijk, onder gras is het niet groen, dus heb het vandaag bruin achtig geschilderd.
Re:Ruine diorama
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ruine diorama
En we gaan gewoon verder. Na de groene verf laag is er door de tip van Wim nog een bruine laag overheen gegaan, dit heeft gelijk ook nog voor diepte werking gezorgt.

De rotsen hebben ook hun eerste 2 lagen verf gekregen. Als eerst donker grijs, en daarna is er gedrybrusht met wit. Op de foto met flits lijkt het erg wit, dat is in het echt niet zo. Er komen nog verschillende lagen overheen, om kleur contrast te maken.









Groeten Ashwin