Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

stoomlok keuze

Gestart door stuart zaterdag 30 december 2006, 19:05:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
stoomlok keuze
stuart
gast

stoomlok keuze
Hallo allemaal, ik ben voornemens om een "nieuwe" lok te gaan kopen echter ik twijfel tussen de 39015 en de BR 03(startpakket 29830). Afgezien van het prijsverschil hebben beide loks min of meer dezelfde specificaties(toch) :?
Re: stoomlok keuze
Davy
gast

Re: stoomlok keuze
De br01 nr 39015 heeft de nieuwe sinusmotor en niet een volledige sounddecoder, alleen maar een fluit. Wel is dit model qua details en zo mooier.

De br03 uit de startset heeft een vijfpollige motor, die meer lawaai maakt maar wel een volledige mfx sounddecoder heeft. Maar dit model is qua uitvoering wel heel wat ouder.

In principe is de startset met de br03 de beste manier om te beginnen.
Re: stoomlok keuze
stuart
gast

Re: stoomlok keuze
Ik dacht dat de 39015 ook een volledige MFX decoder aan boord had aangezien het een "eenvoudige" versie is van de 39010.
Re: stoomlok keuze
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: stoomlok keuze
Hoi Stuart,

Ze hebben de nieuwe BR01 in 2 varianten uitgebracht. Beide volledig MFX maar de geluid/functie decoder is anders. Er hangt aan beide modellen dus ook een verschillend prijskaartje

39010 met MFX + uitgebreide geluids/functiedecoder met 11 verschillende schakelbare functies.

39015 met MFX + minimale geluids/functiedecoder met maar 4 verschillende schakelbare functies.
Re: stoomlok keuze
Davy
gast

Re: stoomlok keuze
Kijk ook eens hier.

http://www.maerklin.de/produkte/pdb/index.php

Optie voor Nederlands is in te stellen.
Re: stoomlok keuze
VincentKloeg
gast

Re: stoomlok keuze
Maar waar gaat je voorkeur naar uit?

Een sneltreinlocomotief van de serie 01 of een sneltreinlocomotief van de serie 03? Ze zullen waarschijnlijk allebei wel mooi rijden.
Re: stoomlok keuze
Lid sinds: 2006

online
Re: stoomlok keuze
ff naar de werkelijk heid :

een Br 01 is zwaarder dan de Br 03 en zal hierdoor vaker op de hoofdlijnen blijven dan de Br 03 . De 03 is inweze het kleine zusje van de Br 01 en Br 02 ( vier cilinder versie van Br 01 ) de 03 reed lichte sneltreinen op hoofd en nevenlijnen , terwijl de 01 zware sneltreinen trok op de hoofdlijn .
Re: stoomlok keuze
marklinfan
gast

Re: stoomlok keuze
de br 01 heb ik maar met de meeste sound versies.
het is een mooie loc alleen ik vind het frontsein verlichting van de loc zwakjes