Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

hondekop piko en f functie's?

Gestart door Wijbe vrijdag 21 mei 2010, 12:20:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
hondekop piko en f functie's?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
hondekop piko en f functie's?
hallo, ik kwam er net achter als ik op mijn mobile station op f5 drukte dat de trein dan een andere snelheid krijgt? klopt dit? zijn er nog meer functie's voor de hondekop? het lijkt wel een beetje op rangeersnelheid of zo, ik vond het namelijk een beetje vaag :P
Re:hondekop piko en f functie's?
F4 is snel optrekken en afremmen. F0 is lichten aan en uit. En ja, f5 is rangeer snelheid. En dat kan je zelfs instellen hoe snel je dat wil ;)
Re:hondekop piko en f functie's?
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:hondekop piko en f functie's?
Ohww leuk,

Dat wist ik nog niet  :P

Welk icoontje moet ik dan gebruiken bij een ms2?

ik ga het proberen!

Groetjes Daniël
Re:hondekop piko en f functie's?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:hondekop piko en f functie's?
remie bedankt man :wink:
enige vraag die dan nog rest, heb jij voor die knopjes een functie er bij staan dan? :D zeg maar een plaatje bij de f4 toets, en hoe werkt dat instellen? :P snap ik nog steeds niet :P
Re:hondekop piko en f functie's?
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:hondekop piko en f functie's?
dat instellen snap ik ook niet, maar bij mij zit de rangeerstand op f3 :?

verder wel grappig :P

waarom zit deze functies niet gewoon op f1 en f2 enz??

Remie alvast bedankt!

Groetjes Daniël
Re:hondekop piko en f functie's?
Citaat van: NS-Daniel op woensdag 26 mei 2010, 19:40:12
maar bij mij zit de rangeerstand op f3 :?
waarom zit deze functies niet gewoon op f1 en f2 enz??
Kan ook, mijn treinen zitten in de doos  :cry: ivb met de bouw die binnenkort komt.  :
Dus ik heb he niet gekeken, heb het uit men hoofd gedaan.

En waar ze de functies zetten snap ik ook niet. Mijn LS models 1184 heeft zijn cabine verlichting op F10 ofzo. Dus dat kan ik pas op het volgende adres bedienen.

Geen dank,
Remie
Re:hondekop piko en f functie's?
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:hondekop piko en f functie's?
dat is idd ook raar :?
Die trein is trouwens wel mooi :D

Veel succes met de bouw!

Groetjes Daniël
Re:hondekop piko en f functie's?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:hondekop piko en f functie's?
vage functie's altijd :lol:
Re:hondekop piko en f functie's?
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:hondekop piko en f functie's?
Vaak wel...

Maar ik heb wel eens in het boekje lopen zoeken maar daar staan ze nooit letterlijk beschreven.

mvg Falco
Re:hondekop piko en f functie's?
Hallo,

ik heb me in het verleden ook gek lopen zoeken naar zaken als functie-verdeling, aanpassingsmogelijkheden/CV indelingen van decoders enz. in locs die af fabriek (niet alleen Piko) met decoders zijn uitgerust. De door die fabrikanten gegeven info is meestal wel erg summier!

Maar al die fabrikanten (m.u.v. Mä tegenwoordig, maar daar schijnt niemand zeker van te zijn) halen hun decoders bij één van de decoderjongens zoals ESU, Uhlenbrock, Viessman, etc. en als je dat nu weet kun je op de site van de decoderjongen kijken om welk type het in jouw loc gaat. Die geven veel uitgebreidere info en complete programmeerhandleidingen voor hun decoders en dan kun je zelf de zaak aanpassen/herprogrammeren.

Vandaar deze tip:
http://jmri.cvs.sourceforge.net/jmri/xml/decoderIndex.xml?revision=1.91&view=markup
Hier vind je een vrijwel compleet overzicht van alle decoderfabrikanten met hun CV8 nummer.
Zet je lok op je progr. spoor en lees CV8 en CV7 (versie nummer) uit. Vervolgens zoek je het CV8 nummer in die lijst op en de rest wijst zich met een beetje internet-leeswerk vanzelf.

Hoop dat dit helpt, groetjes, Rob arconell
Re:hondekop piko en f functie's?
Vele treinfabrikanten gebruiken zogeheten OEM versies, afgeleiden van de decoders die decoderfabrikanten normaal leveren. OEM versies zijn nagenoeg hetzelfde hebben alleen minder mogelijkheden. Zo ook Marklin met zijn mfx-decoders die ze van ESU betrekken/betrokken.

Mvg,
Peter
Re:hondekop piko en f functie's?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:hondekop piko en f functie's?
probleem is dat je met een mobile station niet echt simpel en gemakkelijk voor een leek in progameren die cv waarden kunt uitlezen en zo :(