Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

delta 6604 wordt heet

Gestart door dejong64 donderdag 20 mei 2010, 18:54:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
delta 6604 wordt heet
dejong64
gast

delta 6604 wordt heet
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit geweldige forum, ik heb er veel van opgestoken tot nu toe, maar loop nu tegen een probleempje aan waarbij ik denk ik wat hulp nodig heb.

Ik ben me gaan verdiepen pc besturing  en ben bezig met een dubbelspoor testlus om koploper onder de knie te krijgen. Koploper werkt hier ook samen met DDW

Na veel aanloop probleempjes met oa de terug meldingen (S88 massa detectie) ben ik nu zo ver om echt rond te gaan rijden op mijn test baantje.

Baan ingevoerd in koploper, en een paar vaste routes om gecontroleerd het leren remmen uit tevoeren. Kleinste loc erop en rijden maar. Na een kwartier begon ineens alles te haperen en uit te vallen alsof er een noodstop geactiveerd wordt. Koploper staat echter rustig door te werken. Ook hoorde ik tegelijk met het stoppen een tik in de deltacontroller. Na 10 sec werd het rijden weer hervat, wederem met zo'n tik in de delta. Mee dat ik de delta controller aanraak verbrand ik zowat mn vingers, zo warm was hij. Oftewel, de thermische beveiliging komt in.

Zijn er meer mensen die rijden met de delta control 6604 incombinatie met ddw en koploper, en is het normaal dat bij 1 loc deze controller zo warm wordt, of heb ik iets verkeerd aangesloten.

Uiteraard gelijk alles stroomloos gezet.

Ik hoor graag van jullie

Groeten, dejong64
Marcel de Jong
Re:delta 6604 wordt heet
Hoi Marcel,

Ik denk dat je toch iets verkeerd hebt aangesloten.
De beveiliging slaat normaal alleen aan als je een kortsluiting ergens hebt.

Gr.
René
Re:delta 6604 wordt heet
Lid sinds: 2007

offline
Re:delta 6604 wordt heet
Hoi Marcel,

Welke trafo gebruik je, normaal kan dat eigenlijk alleen met een 32 VA.

Groet Rob
Re:delta 6604 wordt heet
Citaat van: dejong64 op donderdag 20 mei 2010, 18:54:35
Zijn er meer mensen die rijden met de delta control 6604 incombinatie met ddw en koploper, en is het normaal dat bij 1 loc deze controller zo warm wordt, of heb ik iets verkeerd aangesloten.
Haal de lok van de baan en schakel alles gewoon in zonder te rijden. Wordt de Delta Control dan nog warm ?.

Mvg,
Peter
Re:delta 6604 wordt heet
dejong64
gast

Re:delta 6604 wordt heet
Bedankt voor de reacties tot zover,

Ik gebruik de bijbehorende 32VA trafo. op de 6604 zelf een connector op gemaakt voor de verbinding naar de pc, in de diverse tests het afgelopen jaar met MRdirect en DDW heeft het altijd gefunctioneerd. nu ineens dit probleem.

Ik heb nog niet echt getest zonder loc, alleen net viel me, na alles af te laten koelen, wel een ander nieuwigheidje op: bij opstarten DDW niks aan de hand. Bij opstarten koploper en het activeren hiervan gaat de loc om de 1 a 2 seconden een klein tikje voorruit. De loc reageert niet meer op de overige sturingen. Voor de zekerheid heb ik het niet meer met andere locs geprobeerd.

Momenteel de 6604 opengeschroefd om morgen even door te meten......

Groeten, Marcel
Re:delta 6604 wordt heet
DegroHHW
gast

Re:delta 6604 wordt heet
Hallo Marcel

Ook ik heb dat probleem ,6604 wordt ook erg heet D connector heb ik ingebouwd in de Delta .
Ik heb de kap eraf gehaald en naast de deltacontroller gelegd en sindsdien geen problemen meer gehad ,treinen rijden nu lekker en kan lekker testen met koploper .

Mvg Peter
Re:delta 6604 wordt heet
dejong64
gast

Re:delta 6604 wordt heet
Ok, multimeter van m'n werk vergeten, dus er valt niks door te meten. Toch is zo'n ding zelf aanschaffen.

Wel zag ik dat het ontstoringsfilter er nog tussen zat, volgens mij was deze niet meer nodig dus deze maar verwijderd. Verbeter me aub als deze wel nodig is.

Wel naar aanleiding van bovenstaand bericht alles open gegooid. wederom alles aangesloten en het rijd in ieder geval weer. Vandaag geen tijd om verder te spelen, veels te lekker weer en pappa dag.

Komende week ga ik weer verder testen, mochten er problemen blijven dan horen jullie het vanzelf weer.

Groeten, Marcel
Re:delta 6604 wordt heet
dejong64
gast

Re:delta 6604 wordt heet
gisteren uurtje gereden, alles ging goed, met de delta open werd hij niet zo warm, dus volgens mij redelijk normaal.

Kan iemand voor mij nog bevestigen of het ontstoringssetje benodigd is?
Re:delta 6604 wordt heet
Lid sinds: 2008

offline
Re:delta 6604 wordt heet
Citaat van: dejong64 op dinsdag 25 mei 2010, 10:43:58
gisteren uurtje gereden, alles ging goed, met de delta open werd hij niet zo warm, dus volgens mij redelijk normaal.

Kan iemand voor mij nog bevestigen of het ontstoringssetje benodigd is?

Marcel, bedoel je zo'n condensator uit het analoge tijdperk ?
Laat die dan maar gauw weg, dat is een -bijna-  kortsluiting, in ieder geval een zware belasting voor een booster.

Trouwens filters dienen nergens voor behalve ontstoring, dus..........

succes,

Huub
Re:delta 6604 wordt heet
bedoel je het ontstoringsset  op de aansluitrail? Die moet je zeker verwijderen bij digitaal rijden! Want dan kan ik me voorstellen dat je 6604 heet wordt!
Re:delta 6604 wordt heet
dejong64
gast

Re:delta 6604 wordt heet
ik bedoelde inderdaad de onstoringsset welke destijds bij de delta startpakket geleverd werd....

duidelijk verhaal dus, bedankt voor de antwoorden.

Marcel.