Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

THE RMW TOPIC (update: 10-03-2024)

Gestart door RMW woensdag 19 mei 2010, 17:09:05

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
 :) Ikzelf heb nog geen ervaring met Roco maar het ziet er geweldig uit ... iets om over na te denken .
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Mooi mooi mooi Maikel  :thumbup:

Gefeliciteerd met je verjaardag.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Hoi Maikel,

dat zijn (wederom  :thumbup: :D) mooie aanwinsten.

En feestelijk, gefeliciteerd met je verjaardag.

groeten Martin
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Ziet er allemaal schitterend uit Maikel.
Nog hartelijk gefeliciteerd .

Tony
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Beste Maikel,

Als eerste gefeliciteerd met je verjaardag, veel plezier met je aanwinsten.

Heb vandaag je topic past ontdekt, ben gelijk maar een handdoek gaan halen om alle kwijl van mijn toetsenbord te vegen, man wat is dit een prachtige baan.
Je website is ook al geweldig, ik zal dit met veel plezier blijven volgen.

Gr.
Piwie.
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Mooie banen en geweldige foto's
echt heel mooi en gedetaileerd :thumbup:

Vraagje maikel, de wagentjes met verlichting, van welk merk zijn die en hoe aangesloten ??
Zou dit op mijn baan ook willen plaatsen, zien er mooi uit.
alvast bedankt
groetjes
TonvS
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Citaat van: nobody op dinsdag 16 juli 2013, 17:47:08
Leuke video & mooie loc's. Veel plezier met je aanwinsten :important:

Hartelijk bedankt! Ik ga er zeker van genieten.


Citaat van: h0_miessie op dinsdag 16 juli 2013, 18:05:46
Leuk filmpje Maikel je hebt mooi spul rond rijden heel mooi. ;)

Dank voor je complimenten.


Citaat van: Fredje op dinsdag 16 juli 2013, 19:07:04
:) Ikzelf heb nog geen ervaring met Roco maar het ziet er geweldig uit ... iets om over na te denken .

De Roco-locomotief in het filmpje is artikel 78751. Het is een echte aanrader en hij beschikt ondermeer over MFX en DCC (ESU V4.0 M4-decoder)! Link naar locomotief: klik.


Citaat van: degeluidsman op dinsdag 16 juli 2013, 20:43:25
Mooi mooi mooi Maikel  :thumbup:

Gefeliciteerd met je verjaardag.

Dankjewel Peter :) !


Citaat van: martjo op dinsdag 16 juli 2013, 22:13:40
Hoi Maikel,

dat zijn (wederom  :thumbup: :D) mooie aanwinsten.

En feestelijk, gefeliciteerd met je verjaardag.

Mijn dank is groot, Martin :D.


Citaat van: blauweengel op dinsdag 16 juli 2013, 22:17:52
Ziet er allemaal schitterend uit Maikel.
Nog hartelijk gefeliciteerd .

Tony

Hartelijk bedankt voor je complimenten.


Citaat van: Piwie op woensdag 17 juli 2013, 10:13:57
Beste Maikel,

Als eerste gefeliciteerd met je verjaardag, veel plezier met je aanwinsten.

Heb vandaag je topic past ontdekt, ben gelijk maar een handdoek gaan halen om alle kwijl van mijn toetsenbord te vegen, man wat is dit een prachtige baan.
Je website is ook al geweldig, ik zal dit met veel plezier blijven volgen.

Gr.
Piwie.

Hahaha >:-D...
Erg leuk om te lezen dat je dit topic blijft volgen. Nog deze vakantie zal ik nieuwe foto's plaatsen van alle overige nieuwigheden, want er is in de afgelopen maanden veel binnengekomen.


Citaat van: tschijndel op woensdag 17 juli 2013, 13:00:12
Mooie banen en geweldige foto's
echt heel mooi en gedetaileerd :thumbup:

Vraagje maikel, de wagentjes met verlichting, van welk merk zijn die en hoe aangesloten ??
Zou dit op mijn baan ook willen plaatsen, zien er mooi uit.
alvast bedankt

Dankjewel Ton!

Bedoel je de dubbeldekker in het filmpje achter de BR 218? Deze is van Märklin. Ik heb op mijn kleine dioramabaantje alleen het stuurstandrijtuig, maar er zijn ook tussenrijtuigen verkrijgbaar. De artikelnummers zijn: 43584, 43585 en 43586.

In de wagens kun je de dubbeldekker-gloeilampverlichting 73140 inbouwen, welke er speciaal voor is ontwikkeld. Ik heb echter gekozen voor een stroombesparende oplossing met 3 Märklin LED-strips 73401. Het is weliswaar wat moeilijker in te bouwen, maar het geeft wel een zeer fraai resultaat. In de stuurstand heb ik overigens wel een klein stukje van het interieur moet afvijlen (hokje op de benedenverdieping), anders paste de strip er niet in. Dat was overigens een zeer eenvoudig klusje ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Hallo mailkel,

thanx voor de info van de verlichting.
en sneeeeeeeeeeeeeeeel
is het nu niet te warm om binnen te bouwen ??

De vraag ging eigenlijk over de autootjes op jouw baan, geven mooi licht.
welk merk en hoe aangesloten, dat wilde ik gaarne weten.
hoor het wel en alvast bedankt
bouw ze  ;)
groetjes
Tonvs
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Aha, een ander soort "wagen" dus :D :P.

De meeste verlichte auto's op onze modelbanen zijn wat oudere modellen van Viessmann. Deze sluit je gewoon op de trafo aan, net als een lampje in een huisje. Jammer genoeg is Viessmann gestopt met de productie van verlichte automodellen, op wat politie-, brandweer- en landbouwvoertuigen na. In sommige winkels met wat oude voorraden kun je de autootjes echter nog wel vinden, evenals op beurzen. Een voorbeeld: klik.

Ook Herpa maakt tegenwoordig verlichte automodellen, waarbij ze gebruik maken van LED-lampjes. Op de verpakkingen van deze Herpa-modellen staat 'Diorama Ready'. Je kunt ze direct aansluiten op de trafo of op het speciaal voor deze autootjes ontwikkelde Herpa-aansluitboxje. Een nadeel van Herpa is dat de LED-lampjes soms erg fel zijn en dat er bij bepaalde modellen een flinke lichtlekkage is. Door zelf nog wat te gaan knutselen is dit op te lossen, maar Viessmann-modellen (waar de meeste modellen nog zijn voorzien van gloeilampjes) branden direct af fabriek al erg mooi. Filmpje van Herpa 'Diorama Ready': klik.

Naast Viessmann en Herpa biedt ook Busch verlichte automodellen aan. Deze zijn, net als de Viessmann-modellen, uitmuntend te noemen. Link: klik.


Citaat van: tschijndel op donderdag 18 juli 2013, 07:46:49
is het nu niet te warm om binnen te bouwen ??

Ja, daarom zit ik momenteel ook niet veel op zolder. Bij mijn kleine dioramabaantje (een verdieping lager) is het nog iets beter uit te houden. Toch ga ik niet de hele dag binnen zitten; lekker zo meteen weer naar buiten.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
dank je wel maikel.
dacht al zoiets dat Viessman ermee gestopt was.

ga van de week kijken voor wat busch- of herpamodellen.
Ik kan helaas niet van de zon genieten, moet werken in een klimaattemperatuur van 19 graden !!

En je modelbanen maakt je echt prachtig, denk dat ik meer geduld moet hebben om alles zo perfect te maken,  :help:
groetjes
TonvS
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Graag gedaan. Veel plezier bij het uitzoeken van de verlichte automodellen en succes met je werk!


Citaat van: tschijndel op donderdag 18 juli 2013, 12:23:30
En je modelbanen maakt je echt prachtig, denk dat ik meer geduld moet hebben om alles zo perfect te maken,  :help:

Hartelijk bedankt voor dit grote compliment. Vergeet niet dat een modelbaan nooit af is; ook de RMW-banen zijn niet perfect. Er zijn altijd wel dingen om te verbeteren en je krijgt in de loop der jaren ook weer nieuwe ideeën. Zo ga ik deze vakantie een poging wagen mijn kleine dioramabaantje verder uit te breiden. Er komt een klein meertje bij met een varend bootje (Busch 5480), ik ga de sporen verleggen, het bos wordt vergroot en er komt een tweede dorp bij met station.

Scenery is ook zo iets waar je altijd wel mee bezig blijft. Het is gewoon een kwestie van veel proberen en net zo lang doorgaan, tot het naar je zin is. Het gaat er ten slotte om dat jij het persoonlijk mooi vindt. Niet voor niets is de RMW-slogan: "Beleef je eigen wereld".


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Dat is waar, maikel.
Modelbanen zijn nooit af.
blijft een hobby en ieder zijn smaak, maar je moet wel de ruimte hebben !!

Heb nog even gekeken, wist niet dat busch ook auto's met verlichting hadden en de prijzen vallen enigzins mee.
Nogmaal dank en zal je blijven volgen op deze site
gr
TonvS
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Citaat van: tschijndel op donderdag 18 juli 2013, 12:57:01
Nogmaal dank en zal je blijven volgen op deze site

Leuk om te horen, Ton :).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Ik ben gisteren weer eens aan het knutselen geweest en heb een meertje van Busch in elkaar gezet, waarbij een klein bootje rond kan varen (art. 5480: klik). En zoals we gewend zijn van Busch, moet je ieder klein onderdeel zelf in elkaar zetten. Met name het in elkaar klikken van de aandrijfketting, was een tijdrovende klus. In de aandrijfketting zijn, evenals in het bootje, twee mini-magneten geplaatst. Zodra de meegeleverde Faller-motor de aandrijfketting in beweging zet, gaat het kleine bootje er langzaam van door. Ik ga deze nieuwe aanwinst inbouwen in mijn kleine baantje, welke ik (na het opknappen van mijn kamer) verder ga uitbreiden. Ik heb met mijn simpele digitale camera 2 foto's gemaakt van mijn meertje in aanbouw en 1 foto van het eindresultaat. De foto's zijn hieronder geplaatst.

Verder kan ik jullie nog melden dat de volgende modellen binnen zijn gekomen: M. 36242 (DB BR 24), M. 39405 (SNCF CC40100), M. 39840 (DB BR 182), R. 63641 (DB BR 111 "3 Löwen Takt" (special edition)). Laatst genoemde wordt momenteel bij mijn hofleverancier omgebouwd en voorzien van een ESU V4.0 M4 Loksound-decoder. Ik hoop volgende week een flinke lading foto's te kunnen maken van alle nieuwigheden van de afgelopen maanden.

De foto's van het nieuwe Busch-meertje:

Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Hoi Maikel,

das echt gaaf zo'n varend bootje. Dit vraagt haast om een filmpje ;). Het ziet er in ieder geval goed uit :thumbup:.

groeten Martin
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Is al te vinden op youtube.....


northlander1000

ziet er wel schitterend uit... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Dat ziet er erg leuk uit Maikel.

Tony
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Hoi Maikel,

Leuk zo,n varende boot, geeft toch altijd net weer iets extra aan de baan.

Jullie hadden de 39840 al binnen, deze staat hoog op mijn lijstje.
Hoe is het geluid van deze loc? Als het kan graag een filmpje  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Citaat van: RMW op woensdag 14 augustus 2013, 20:03:22
Verder kan ik jullie nog melden dat de volgende modellen binnen zijn gekomen: M. 36242 (DB BR 24), M. 39405 (SNCF CC40100), M. 39840 (DB BR 182), R. 63641 (DB BR 111 "3 Löwen Takt" (special edition)). Laatst genoemde wordt momenteel bij mijn hofleverancier omgebouwd en voorzien van een ESU V4.0 M4 Loksound-decoder. Ik hoop volgende week een flinke lading foto's te kunnen maken van alle nieuwigheden van de afgelopen maanden.
Da's een mooi lijstje met aanwinsten  B)
Ik zeg kom maar door met die foto's!
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Hi Maikel,

Leuk dat varende bootje (De rest uiteraard ook)

groet
Harald
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Ik kwam net een filmpje tegen op YouTube.



Als je dit niet ok vind Maikel laat het even weten dan verwijder ik het weer.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Hoi Maikel,

Ik heb net twee leuke filmpjes bekeken, de eerste met je prachtige loc erop. De tweede het bootje.  Geweldig om het te zien, je baan wordt trouwens steeds mooier. En met zo'n bootje erop is het helemaal af. :thumbup:
Helaas heb ik niet de ruimte voor een meertje met een bootje. Het wordt steeds leuker modelbouwen, zo heb je nu al een bootje, fietsers die rijden, wat zal het volgende zijn??? We wachten nog op voetgangers.... :D

Miakel ga zo door, ik volg je met bewondering... :thumbup:

Groeten Ronald  :)
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Ik vind het geweldig leuk en ga hem ook aanschaffen. Ik had nog een gedachte over een meertje, en dit past perfect.  :thumbup:
En ook de rest van je baan mag er wezen hoor  :)
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Citaat van: martjo op woensdag 14 augustus 2013, 20:29:38
das echt gaaf zo'n varend bootje. Dit vraagt haast om een filmpje ;). Het ziet er in ieder geval goed uit :thumbup:.

Dank voor je positieve reactie. Een filmpje kun je inmiddels hierboven vinden (bericht Alex).


Citaat van: Aliebengalie op woensdag 14 augustus 2013, 20:43:13
Is al te vinden op youtube.....

ziet er wel schitterend uit... :thumbup:

Dank voor je reactie en het plaatsen van het filmpje :thumbup:.


Citaat van: blauweengel op woensdag 14 augustus 2013, 20:45:04
Dat ziet er erg leuk uit Maikel.

Hartelijk bedankt voor je compliment.


Citaat van: degeluidsman op woensdag 14 augustus 2013, 20:47:54
Hoi Maikel,

Leuk zo,n varende boot, geeft toch altijd net weer iets extra aan de baan.

Jullie hadden de 39840 al binnen, deze staat hoog op mijn lijstje.
Hoe is het geluid van deze loc? Als het kan graag een filmpje  :)

Zo'n varende boot is inderdaad erg leuk op een modelbaan. Ik ga hem inbouwen op mijn kleine baantje, welke (na de verbouwing van mijn kamer) verder zal worden uitgebreid.

De 39840 is heel erg mooi en qua geluid duidelijk beter dan eerdere modellen van de Taurus-serie; eerst worden de remmen gelost en pas wanneer de loc optrekt is het typische Taurus-optrekgeluid te horen. De loc heeft wel flink wat CV-programmering nodig, met name op het vlak van de optrek- en afremvertraging.


Citaat van: Bassie op woensdag 14 augustus 2013, 20:53:38
Da's een mooi lijstje met aanwinsten  B)
Ik zeg kom maar door met die foto's!

Dank voor je reactie. Zodra ik tijd heb, ga ik foto's maken.


Citaat van: Haradigi op woensdag 14 augustus 2013, 20:54:37
Leuk dat varende bootje (De rest uiteraard ook)

Hartelijk bedankt, Harald :).


Citaat van: Varekamp op woensdag 14 augustus 2013, 22:36:01
Hoi Maikel,

Ik heb net twee leuke filmpjes bekeken, de eerste met je prachtige loc erop. De tweede het bootje.  Geweldig om het te zien, je baan wordt trouwens steeds mooier. En met zo'n bootje erop is het helemaal af. :thumbup:
Helaas heb ik niet de ruimte voor een meertje met een bootje. Het wordt steeds leuker modelbouwen, zo heb je nu al een bootje, fietsers die rijden, wat zal het volgende zijn??? We wachten nog op voetgangers.... :D

Maikel ga zo door, ik volg je met bewondering... :thumbup:

Hartelijk bedankt voor je leuke reactie, Ronald. Het modelbouwen wordt inderdaad steeds leuker met al die bewegende objecten. Met name Viessmann heeft een groot assortiment aan bewegende objecten (Viessmann eMotion); van proostende bierdrinkers, tot een boerin met bezem en van een koe met bewegende kop tot een werkende fontein. Lopende voetgangers zijn er overigens ook al, maar dan wel op een perron van Faller: klik.


Citaat van: Ta2trainman op donderdag 15 augustus 2013, 11:57:46
Ik vind het geweldig leuk en ga hem ook aanschaffen. Ik had nog een gedachte over een meertje, en dit past perfect.  :thumbup:
En ook de rest van je baan mag er wezen hoor  :)

Hartelijk bedankt voor deze enthousiaste reactie. Erg leuk om te lezen dat ik je met het tonen van mijn nieuwste aanwinst nieuwe inzichten heb gegeven voor je eigen modelbaan.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 20 augustus 2013 (verbouwing))
Momenteel ben ik bezig met een kleinschalige verbouwing van de kamer waarin ook mijn kleine modelbaantje staat. Gisteren is het plafond gewit en morgen worden de muren van een nieuwe kleur voorzien. Als dat gereed is, kan ik gaan werken aan de uitbreiding van het kleine diorama-baantje. Voorlopig staat het er echter zo bij 8o:

Re: THE RMW TOPIC (update: 20 augustus 2013 (verbouwing))
Hoi Maikel,

Tja, als je geen sneeuw diorama wilt hebben dan moet je alles goed afplakken.  >:-D
Op zijn tijd weer een nieuw fris kleurtje in je kamer is ook leuk.

Trouwens ik heb altijd afdekplastic over mijn modelbaan heen, ter voorkoming van veel stof op mijn baan.

Groeten Ronald  :)
Re: THE RMW TOPIC (update: 20 augustus 2013 (verbouwing))
Ik zie dat je ook een Preiser hengelaar (28052) hebt die het meertje onveilig maakt.
Dit figuurtje heb ik nu net zelf ook binnen. Wat ik me afvraag is waarom ze het een hengelaar noemen, want het poppetje heeft geen hengel :?.
Nu zag ik dat Preiser op hun product afbeelding wel een hengel heeft staan. Dus simpel een stukje messingstaaf gepakt van 0,5mm en daarvan een stuk afgeknipt en in het gaatje (wat wel in het figuur zit) gelijmd en een kleurtje gegeven.
Re: THE RMW TOPIC (update: 20 augustus 2013 (verbouwing))
Citaat van: Varekamp op woensdag 21 augustus 2013, 07:27:20
Tja, als je geen sneeuw diorama wilt hebben dan moet je alles goed afplakken.  >:-D
Op zijn tijd weer een nieuw fris kleurtje in je kamer is ook leuk.

Hahaha >:-D :thumbup:

Inmiddels zijn het plafond en de muren geschilderd en is het afdekfolie van mijn baantje af. Ik kan dus weer rijden! Binnenkort gaan we maar eens kijken hoe we de (flinke) uitbreiding van het kleine diorama-baantje gaan aanpakken.


Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 22 augustus 2013, 10:51:07
Ik zie dat je ook een Preiser hengelaar (28052) hebt die het meertje onveilig maakt.
Dit figuurtje heb ik nu net zelf ook binnen. Wat ik me afvraag is waarom ze het een hengelaar noemen, want het poppetje heeft geen hengel :?.
Nu zag ik dat Preiser op hun product afbeelding wel een hengel heeft staan. Dus simpel een stukje messingstaaf gepakt van 0,5mm en daarvan een stuk afgeknipt en in het gaatje (wat wel in het figuur zit) gelijmd en een kleurtje gegeven.

Ik had nog een paar hele dunne hengeltjes liggen uit het Preiser-setje 10077. Deze heb ik inmiddels zowel gebruikt voor de visser aan de oever, als voor de hengelaar in het bootje.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 20 augustus 2013 (verbouwing))
Dat is ook een oplossing. In dat setje 10077 zit trouwens ook hetzelfde poppetje als ze op die boot hebben gebruikt. Misschien dat ik dat setje ook nog wel een ga aanschaffen voor langs de waterkant.
Re: THE RMW TOPIC (update: 14 augustus 2013 (varende boot in H0))
Citaat van: degeluidsman op woensdag 14 augustus 2013, 20:47:54
Jullie hadden de 39840 al binnen, deze staat hoog op mijn lijstje.
Hoe is het geluid van deze loc? Als het kan graag een filmpje  :)

@Peter: Hierbij een Duits testfilmpje van de 39840:

http://www.youtube.com/watch?v=75z_XRT5_Rw&feature=youtu.be


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 20 augustus 2013 (verbouwing))
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 20 augustus 2013 (verbouwing))
Dat is een mooie loc Maikel  :thumbup:

Misschien dat hij zaterdag voor een nette prijs in Houten ligt, ik ben er klaar voor  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: THE RMW TOPIC (update: 1 mei 2014 (nieuwe items + uitbreiding))
DEEL 1 - Het is alweer een hele tijd geleden dat ik in dit topic een update heb geplaatst. Uiteraard hebben de ontwikkelingen niet stilgestaan. In augustus van 2013 was ik nog druk bezig met de verbouwing van de kamer waarin de kleine modelbaan staat. Inmiddels is de kamer klaar en de kleine baan qua oppervlakte verdubbeld. Aangezien de laatste maanden nogal druk zijn geweest, ben ik tot nu toe niet veel verder gekomen dan het maken van een kleine proefopstelling met wat rails en losse gebouwen. Het doel is om in het nieuwe deel een vakwerkstadje te maken. Op de foto's hieronder kan men alvast een indruk krijgen van hoe het er ongeveer uit zal komen te zien. De foto's zijn gemaakt met het simpele cameraatje (ofwel: niet met de spiegelreflex):

Re: THE RMW TOPIC (update: 1 mei 2014 (nieuwe items + uitbreiding))
DEEL 2 - Hieronder ook nog wat foto's van mijn nieuwste aanwinsten van deze meivakantie. De V200 van de "Bentheimer Eisenbahn" is nog niet rijvaardig, aangezien er nog geen sleper onder zit. Deze loc laat ik binnenkort door mijn hofleverancier compleet ombouwen en gelijk voorzien van een ESU V4.0 M4-sounddecoder:

Re: THE RMW TOPIC (update: 1 mei 2014 (nieuwe items + uitbreiding))
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 1 mei 2014 (nieuwe items + uitbreiding))
Leuk weer wat over jou baan te lezen, je hebt weer een aantal mooie aanwinsten binnen  :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: THE RMW TOPIC (update: 1 mei 2014 (nieuwe items + uitbreiding))
Hoi Maikel,

das inderdaad een tijd geleden. Maar goed, de stadsopstelling ziet er veelbelovend uit. Er zit nu al sfeer in en de echte aankleding moet nog komen :thumbup:.

En natuurlijk proficiat met je nieuwe aanwinsten. Zien er goed uit.

groeten Martin
Re: THE RMW TOPIC (update: 1 mei 2014 (nieuwe items + uitbreiding))
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 1 mei 2014 (nieuwe items + uitbreiding))
Hi Maikel,

Die Bentheimer da's een mooi ding, ga ik ook eens over nadenken.
Blijf je volgen

groet
Harald
Re: THE RMW TOPIC (update: 1 mei 2014 (nieuwe items + uitbreiding))
Citaat van: degeluidsman op donderdag 01 mei 2014, 19:10:01
Leuk weer wat over jou baan te lezen, je hebt weer een aantal mooie aanwinsten binnen  :)

Veel plezier ermee.

@Peter: Hartelijk bedankt voor je leuke reactie.


Citaat van: martjo op donderdag 01 mei 2014, 20:41:17
das inderdaad een tijd geleden. Maar goed, de stadsopstelling ziet er veelbelovend uit. Er zit nu al sfeer in en de echte aankleding moet nog komen :thumbup:.

En natuurlijk proficiat met je nieuwe aanwinsten. Zien er goed uit.

@Martin: Dankjewel voor je complimenten.


Citaat van: Haradigi op donderdag 01 mei 2014, 21:40:20
Die Bentheimer da's een mooi ding, ga ik ook eens over nadenken.
Blijf je volgen

@Harald: Leuk dat je mij blijft volgen. Ik kan de Bentheimer V200 aanraden.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 1 mei 2014 (nieuwe items + uitbreiding))
Hoi Maikel

Leuke aanwinsten.
Vooral de V200 erg aparte kleurstelling.

Tony
Re: THE RMW TOPIC (update: 1 mei 2014 (nieuwe items + uitbreiding))
V200 Bentheimer is een lok met een zeer smaakvol uiterlijk.  :thumbup:
Re: THE RMW TOPIC (update: 1 mei 2014 (nieuwe items + uitbreiding))
Citaat van: blauweengel op vrijdag 02 mei 2014, 11:56:02
Leuke aanwinsten.
Vooral de V200 erg aparte kleurstelling.

@Tony: Dankjewel voor je complimenten!


Citaat van: Bassie op vrijdag 02 mei 2014, 19:22:15
V200 Bentheimer is een lok met een zeer smaakvol uiterlijk.  :thumbup:

@Bassie: En straks ook met een smaakvol geluid ;). Voor wie het alvast wil beluisteren, moet even op de ESU-website onder het kopje "Projekte durchsuchen" de term 'V200' intypen: klik.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Nog een foto-update! Via Marktplaats heb ik een nieuwe Trix-set, waar ik al circa 5 jaar naar opzoek was, overgenomen van forumlid Marcel van der Plas: Trix 24406. Daarnaast heb ik nog wat sfeerplaatjes gemaakt van mijn kleine baantje. De foto's zijn genomen met de simpele camera.

DEEL 1:

Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
DEEL 2:

Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
DEEL 3:

Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Mooie wagons Maikel,

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 09 mei 2014, 15:34:25
Mooie wagons Maikel,

Veel plezier ermee.

@Peter: Dankjewel voor je complimenten. Ik ben erg blij met de nieuwe wagens :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Sfeervol baantje zo hoor! Veel plezier met je aanwinsten.

Groeten Dewey
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Leuke foto's Maikel.
Mooie aanwinsten veel rij-plezier ermee. :thumbup:
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Citaat van: Dewey op zaterdag 10 mei 2014, 10:16:11
Sfeervol baantje zo hoor! Veel plezier met je aanwinsten.

Dankjewel voor je compliment, Dewey!


Citaat van: h0_miessie op zaterdag 10 mei 2014, 10:32:20
Leuke foto's Maikel.
Mooie aanwinsten veel rij-plezier ermee. :thumbup:

Hartelijk bedankt Michel.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Mooi hoor :)
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 mei 2014)
Citaat van: staal op zondag 11 mei 2014, 13:15:09
Mooi hoor :)

Hartelijk bedankt Vincent :thumbup: !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)