Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

THE RMW TOPIC (update: 10-03-2024)

Gestart door RMW woensdag 19 mei 2010, 17:09:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: THE RMW TOPIC (update: 10 oktober 2012)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 10 oktober 2012)
Citaat van: pab op dinsdag 16 oktober 2012, 10:23:05
Mooie, sfeervolle, foto's Maikel

Hartelijk bedankt voor dit grote compliment, Piet :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 10 oktober 2012)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 10 oktober 2012)
Hoi Maikel,

Leuk om te lezen dat je na een lange rust de draad weer oppakt.
Van dat probleem heb ik ook last gehad, even geen tijd (ook geen zin) meer gehad voor de baan.
Maar nu de winterperiode voor de deur staat, (het was vandaag 23 graden!, dus waar is de winter?), heb ik weer zin om verder te gaan.

De foto's die je hebt gemaakt zijn erg mooi geworden.
Ik vind de nachtfoto's, zoals je die maakt, altijd de leukste!

Mvg,
Falco
Re: THE RMW TOPIC (update: 10 oktober 2012)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 10 oktober 2012)
Citaat van: falco1994 op zaterdag 20 oktober 2012, 00:27:44
Hoi Maikel,

Leuk om te lezen dat je na een lange rust de draad weer oppakt.
Van dat probleem heb ik ook last gehad, even geen tijd (ook geen zin) meer gehad voor de baan.
Maar nu de winterperiode voor de deur staat, (het was vandaag 23 graden!, dus waar is de winter?), heb ik weer zin om verder te gaan.

De foto's die je hebt gemaakt zijn erg mooi geworden.
Ik vind de nachtfoto's, zoals je die maakt, altijd de leukste!

Mvg,
Falco

@Falco: Dankjewel voor je bericht en complimenten. De hersft en winter zijn inderdaad de beste periodes om met de treinen-hobby aan de slag te gaan. Door de aanhoudende drukte komt er van bouwen momenteel ook niet zoveel, maar in ieder geval kan ik zo nu en dan weer rijden met het fraaie spoorwegmaterieel.

@Iedereen: Ook ik ben, samen met mijn treinengekke vader, op Eurospoor geweest. We hebben vooral weer erg genoten. Uiteraard hebben we wel wat dingen meegenomen, maar niet bijzonder veel: enkele losse Preiser-figuurtjes, Viessmann bewegende reclamezuil, Viessmann bewegende koe, Märklin kalkwagen DB.

Ook bij onze hofleverancier staan nog wat mooie dingen in bestelling. De begin dit jaar bestelde BR 194 (M. 37228) rijdt inmiddels haar rondjes op de baan, evenals het dubbele Lotje V36 (M. 37355). Even een lijstje van wat nog moet komen (gelukkig hoef ik niet alles zelf te betalen, want ongeveer de helft is voor mijn vader :P):

  • Märklin 26589 - NS DDM-set
  • Märklin 37124 - NS 1201 turkoois
  • Märklin 37169 - BR 94.5 "Store-Loc 2012"
  • Märklin 48058 - Grootvolumewagen "Märklin"
  • Märklin 94398 - Tag der offenen Tür 2012
  • Fleischmann 545502 - K.Bay.Sts wijnwagen

Ter afsluiting nog even een foto van de wijnwagen van Fleischmann, die ik binnenkort kan afhalen:
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
De afgelopen maanden zijn voor mij redelijk hectisch verlopen. Daardoor had ik helaas geen tijd om nieuwe foto's te maken van de twee modelbanen en het materieel. Vandaag is daar gelukkig verandering in gekomen, met een grote reeks foto's van ondermeer de nieuwe NS 1201, de Duitse Krokodil, de nieuwe Fernsehturm op de hoofdbaan en nog veel meer...

Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Nog meer foto's:

Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
En het laatste deel:

Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Hoi Maikel,

Ik vind dat je een geweldig mooie baan hebt. De laatste foto's geven een mooi sfeerbeeld van de vele details.

Gr henk
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Je baan is werkelijk prachtig Maikel!
Enige wat ik mis is een filmpje in deze mooie update ;) :)
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Hoi Maikel,

inderdaad weer even geleden. Maar gelukkig weer een prachtige update :thumbup:. Is gewoon weer even genieten dit.

groeten Martin
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Hele mooie foto s weer :)

Mvg Danny
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Citaat van: ÖBB op maandag 18 februari 2013, 20:20:00
Ik vind dat je een geweldig mooie baan hebt. De laatste foto's geven een mooi sfeerbeeld van de vele details.

@Henk: Hartelijk dank voor dit grote compliment!!!


Citaat van: C-Brian op maandag 18 februari 2013, 20:37:01
Je baan is werkelijk prachtig Maikel!
Enige wat ik mis is een filmpje in deze mooie update ;) :)

@Brian: Dankjewel voor je compliment. Een nieuw filmpje komt zeker wel een keer, maar ik heb eigenlijk eerst een nieuwe videocamera nodig. Tot die tijd zul je het even moeten doen met de volgende al wat oudere video: klik.


Citaat van: martjo op maandag 18 februari 2013, 23:10:53
inderdaad weer even geleden. Maar gelukkig weer een prachtige update :thumbup:. Is gewoon weer even genieten dit.

@Martin: Dit doet een mens goed :)!!! Hartelijk bedankt voor je complimenten.


Citaat van: oetbeem op maandag 18 februari 2013, 23:15:55
Hele mooie foto s weer :)

@Danny: Mijn dank is groot.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Weer een reeks mooie en sfeervolle foto's Maikel.
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
hoi maikel

ziet er weer mooi uit

mvg peter p
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Maikel , mijn screensaver vind het weer schitterend , weer zeer mooie plaatjes van je prachtige baan.

Hoor net dat hij tzt nog meer kan gebruiken...... :D

Ga zo door .... toppie.

Mvg: Alex
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Mooie opnamen Maikel. Tip: Halverwege de belichting, de baanverlichting uitschakelen. Dan heb je niet zo'n last van
overstraling door de HO lampjes. (Opbouwende kritiek... ;))
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Mooie foto's weer Maikel :thumbup:.
Die NS 1201 is werkelijk prachtig!

Gr, Myron
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Ik sluit me aan bij de vorige sprekers: :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Piet, Peter, Alex, Wim, Myron en Gerard: hartelijk bedankt voor de grote complimenten :).


Citaat van: Aliebengalie op dinsdag 19 februari 2013, 12:23:04
Maikel , mijn screensaver vind het weer schitterend , weer zeer mooie plaatjes van je prachtige baan.

Hoor net dat hij tzt nog meer kan gebruiken...... :D

Wees gerust: er komen nog wel meer foto's dit jaar. Je hebt een PB'tje.


Citaat van: nobody op dinsdag 19 februari 2013, 12:36:56
Tip: Halverwege de belichting, de baanverlichting uitschakelen. Dan heb je niet zo'n last van
overstraling door de HO lampjes. (Opbouwende kritiek... ;))

Dank voor de tip. Dit is ook te regelen met de spiegelreflex-camera zelf. Ik zet hem altijd op een wat langere sluitertijd om dit effect juist te creëren; vind ik zelf leuk (oeps :oops:).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Maikel, ik vrees dat je me niet geheel begrijpt.
Stel dat je belichtingstijd 20 seceonden bedraagt. Die tijd is gebaseerd op de scene als geheel (neem ik aan).
De scene wordt goed belicht, de lampjes worden zwaar overbelicht.
Wanneer je de verlichting na 10 seconden uitschakelt, worden de lampjes niet zo overbelicht.
Je kunt ook twéé opnamen maken.
Eén belicht op de lampjes en
één belicht op de scene met uitgeschakelde lampjes
en dan de twee foto's samenvoegen met een geschikt fotobewerkingsprogramma (zoals Photomatix).
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Mooie foto's!
De overbelichte seinen van de 1200 zien er tof uit!

Zou je dit effect ook met een normale digitale camera kunnen krijgen als je een lange sluitertijd neemt?
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (grote update: 18 februari 2013)
Citaat van: nobody op woensdag 20 februari 2013, 11:06:07
Stel dat je belichtingstijd 20 seceonden bedraagt. Die tijd is gebaseerd op de scene als geheel (neem ik aan). De scene wordt goed belicht, de lampjes worden zwaar overbelicht. Wanneer je de verlichting na 10 seconden uitschakelt, worden de lampjes niet zo overbelicht.
Je kunt ook twéé opnamen maken. Eén belicht op de lampjes en één belicht op de scene met uitgeschakelde lampjes en dan de twee foto's samenvoegen met een geschikt fotobewerkingsprogramma (zoals Photomatix).

@Wim: Dank voor de verdere uitleg en tips :thumbup:. Ik zal er eens naar kijken.


Citaat van: Remie op donderdag 21 februari 2013, 00:08:04
Mooie foto's!
De overbelichte seinen van de 1200 zien er tof uit!

@Remie: Dank voor je complimenten :).


Citaat van: Remie op donderdag 21 februari 2013, 00:08:04
Zou je dit effect ook met een normale digitale camera kunnen krijgen als je een lange sluitertijd neemt?

Het is in ieder geval het proberen waard.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 22 februari 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 22 februari 2013)
Gisteren is er weer een nieuwe locomotief binnen gerold op spoor 3 van Mittelstadt Hauptbahnhof. Het gaat om de BR 120 145-8 van Märklin. Het model is voorzien van een MFX full-sounddecoder (af fabriek ingebouwde mSD) en is in vele opzichten beter dan zijn voorgangers. Zo zijn de ruitenwissers met zwart aangezet, zijn de pantografen realistischer, is de kleur beter getroffen (mooier rood), zijn de DB-logo's "witter" en beter gepositioneerd, zijn de stekkerdozen op de neus met een kleurtje aangezet en is de sluitverlichting nu eindelijk per loczijde schakelbaar. Het geluid heb ik nog niet eerder gehoord in andere locomotieven en is magnifiek te noemen.

Als ik even tijd heb, ga ik dit weekend nog even in de CV's snuffelen naar eventuele verborgen functies. In ieder geval heb ik al kunnen programmeren dat de koplampen bij het inschakelen langzaam aan gaan en dat de cabineverlichting als een soort TL-buis aanspringt (niet realistisch, maar wel erg leuk :D). Ook is het volume wat teruggeschroefd en zijn de maximum snelheid en optrekvertraging beter ingesteld. Vanmiddag gaat hij nog even op de rollenbank om in te rijden.

Hierbij alvast een plaatje van Märklin om een eerste indruk van de loc te geven. De verbeterde details zijn op dit handmonster nog niet zichtbaar. Eigen foto's volgen...

Re: THE RMW TOPIC (update: 22 februari 2013)
Hoi Maikel,

das een mooie lok zeg. Zelf heb ik (nou nee, mijn vrouw  ;)) ook een 120, maar dan de Mickey Mouse uitvoering. Ik vind de 120 een bijzonder mooi model.

groeten Martin
Re: THE RMW TOPIC (update: 22 februari 2013)
moie update van een baan die ik eigenlijk nog niet eht van naderbij bekeken had tot nu toe.  Dat ga ik eerstdaags dan eens heel uitgebreid doen !
Het lijkt me op eerste zicht een hele gedetailleerde en fijn afgewerkt geheel, maar wel vrij druk op de eerste foto in post #708 hierboven .

Ik ga er eens rustig de tijd voor nemen om vanpost 1 tot einde te gaan bekijken, want ik heb zo een gevoel aan m'n elleboog dat ik van deze baan bouw ga kunen genieten....  Het rollend materieel van de laatste posts hier is in elk geval al "mijn meug"  en de straattaferelen en gebouwen zijn zo te zien fijn afgewerkt.

Re: THE RMW TOPIC (update: 22 februari 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 22 februari 2013)
Citaat van: martjo op vrijdag 22 februari 2013, 17:04:56
das een mooie lok zeg. Zelf heb ik (nou nee, mijn vrouw  ;)) ook een 120, maar dan de Mickey Mouse uitvoering. Ik vind de 120 een bijzonder mooi model.

@Martin: Dank voor het compliment. Ik vind de BR 120 ook een prachtloc. Gelukkig rijden er nog aardig wat van in de werkelijkheid rond. Dat is jammer genoeg niet meer het geval met enkele andere magnifieke machines, zoals de BR 110.3.


Citaat van: dani op vrijdag 22 februari 2013, 17:14:23
moie update van een baan die ik eigenlijk nog niet eht van naderbij bekeken had tot nu toe.  Dat ga ik eerstdaags dan eens heel uitgebreid doen !
Het lijkt me op eerste zicht een hele gedetailleerde en fijn afgewerkt geheel, maar wel vrij druk op de eerste foto in post #708 hierboven .

@Dani: Hartelijk dank voor je complimenten. Het is inderdaad vol, maar daardoor is er ook een hoop "leven" op de modelbaan. Met circa 30 rijdende treinen in automatisch bedrijf, een rangeerterrein met draaischijf, kraan en loods, 2 grote steden, Faller Car System en bewegende figuren van Viessmann heb je altijd wat te zien. Leuk om te lezen dat je het hele topic door gaat bladeren :thumbup:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 22 februari 2013)
Hoi Maikel,

Prachtige serie foto's heb je gemaakt. Je hebt schitterend materiaal, vooral die 194 en die 140 zijn prachtig.

Zien graag weer een nieuwe serie.... >:-D

Groeten Ronald  :)
Re: THE RMW TOPIC (update: 22 februari 2013)
Groot was mijn teleurstelling toen ik het hele topic eens wou doornemen en ik vaststelde datvanaf pagina 2 er een hele boel (waarschijnlijk mooie) foto's ontbraken.
Maar datr heeft me niet belet om te genieten van de rest, Maikel !!  Hele mooie baan hebben jullie daar !!

Re: THE RMW TOPIC (update: 22 februari 2013)
Foto's foto's foto's foto's foto's jajaja.  :D

Of een mooi filmpje is ook niet mis Maikel , kunnen we gelijk het  geluid horen.

We zijn benieuwd naar iets meer dan een toetertje........

De kleuren zin inderdaad anders rood , maar we zien het straks allemaal wel....ben erg benieuwd.

In ieder geval een prachtige loc erbij.... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: THE RMW TOPIC (update: 22 februari 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 22 februari 2013)
Citaat van: Varekamp op vrijdag 22 februari 2013, 20:36:31
Prachtige serie foto's heb je gemaakt. Je hebt schitterend materiaal, vooral die 194 en die 140 zijn prachtig.

Zien graag weer een nieuwe serie.... >:-D

@Ronald: Dank voor je complimenten. Nieuwe foto's komen er zeker weer een keer (als ik weer tijd heb :?).


Citaat van: dani op zondag 24 februari 2013, 14:01:53
Groot was mijn teleurstelling toen ik het hele topic eens wou doornemen en ik vaststelde datvanaf pagina 2 er een hele boel (waarschijnlijk mooie) foto's ontbraken.
Maar datr heeft me niet belet om te genieten van de rest, Maikel !!  Hele mooie baan hebben jullie daar !!

@Dani: Ook hartelijk dank voor je complimenten. Er ontbreken inderdaad een hoop oudere foto's in het topic. Dat komt door een vervelende storing met mijn website-software. Daarom plaats ik de foto's sinds enkele maanden direct op 3rail Forum. Ik hoop de oudere foto's, als ik een keer veel tijd heb, terug te kunnen plaatsen.


Citaat van: Aliebengalie op zondag 24 februari 2013, 14:19:46
Foto's foto's foto's foto's foto's jajaja.  :D

Of een mooi filmpje is ook niet mis Maikel , kunnen we gelijk het  geluid horen.

We zijn benieuwd naar iets meer dan een toetertje........

De kleuren zin inderdaad anders rood , maar we zien het straks allemaal wel....ben erg benieuwd.

In ieder geval een prachtige loc erbij.... :thumbup:

@Alex: Filmpjes zijn momenteel (met mijn oude videocamera) erg tijdrovend en daardoor moeilijk. Een nieuwe digitale HD-camera met uitmuntende kwaliteit zou handig zijn, maar dat gaat nog wel even duren. Foto's van de BR 120 komen er zeker wel. Ik zal ondertussen YouTube in de gaten houden. Zodra ik een filmpje tegenkom van de nieuwe 120 van Märklin, plaats ik hem hier voor je.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 18 april 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 18 april 2013)
De afgelopen 2 maanden zijn er weer diverse nieuwe modellen binnengekomen op de RMW-modelbanen. Zo kwam afgelopen week nog de verkeersrode BR 141 "Brulkikker" met SDS-motor van Märklin binnen. Deze loc stond al sinds 2008 op mijn verlanglijst, maar nu kwam het er toch een keer van. Daarnaast heeft mijn vader in de afgelopen tijd de geweatherde BR 94.5 "Store-loc 2012" en de BR 101 met full-sounddecoder MFX+ aangeschaft. Als laatste kan ik nog de set met drie schuifhuifwagens "DB Schenker" tonen. Het eerst volgende model dat binnenkomt is hoogstwaarschijnlijk de in januari 2012 reeds bestelde Märklin DDM-set met NS 1711 (M. 26589). Daarna volgen nog de nieuwe Roco BR 218 in verkeersrood (R. 78751), de MHI BR 24 (M. 36242), de BR 182 van DB AG (M. 39840), de geweatherde Big Boy (M. 37995), de SBB Re 4/4 II LION (M. 37347) en de geweatherde MHI BR 41 (M. 37922). Het begint toch weer een aardig lange bestellijst te worden dit jaar :D.

Hieronder alvast een impressie. Eigen foto's volgen nog:

Re: THE RMW TOPIC (update: 18 april 2013)
Zo , hallo mijnheer , dat benne ff mooie aanwinsten. Schitterend  :thumbup:

Mv: Alex
Re: THE RMW TOPIC (update: 18 april 2013)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 18 april 2013)
Dat zijn weer plaatjes van mooie spullen Maikel.

Misschien zou je de BR 218 eens van Esu kunnen kopen, dit si een schitterende locomotief die ook op mijn verlanglijst voorkomt.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter/ degeluidsman.
Re: THE RMW TOPIC (update: 18 april 2013)
Mooie aanwinsten maikel.
Re: THE RMW TOPIC (update: 18 april 2013)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 18 april 2013)
Maikel die geweatherde BR94 is geweldig. Je vader heeft een goede smaak.

Veel plezier van al het nieuwe materieel.

Groet, Ronald
Re: THE RMW TOPIC (update: 18 april 2013)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 18 april 2013)
Hai Maikel,

Mooie loc die 141! De benaming "Brulkikker" zou ik echter niet gebruiken, dat is gewoon een verkeerde vertaling. In Duitsland kregen de locs van de Baureihe 141 de bijnaam "Knallfrosch" en dat is geen brulkikker maar een rotje of voetzoeker. Als je een keer zo'n 141 heb horen optrekken, dan weet je waar de naam vandaan komt. ;)

Groet, Marc
Re: THE RMW TOPIC (update: 18 april 2013)
Mooie aanwinsten Maikel. En het feest is nog niet over zo te lezen :thumbup:. Flinke bestelling hoor. Veel plezier met je aanwinsten.

groeten Martin
Re: THE RMW TOPIC (update: 18 april 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 18 april 2013)
Citaat van: Aliebengalie op donderdag 18 april 2013, 17:40:13
Zo , hallo mijnheer , dat benne ff mooie aanwinsten. Schitterend  :thumbup:

@Alex: Dank voor je reactie. Het is een aardige lijst, maar ik ben er erg blij mee :).


Citaat van: degeluidsman op zaterdag 20 april 2013, 07:50:33
Dat zijn weer plaatjes van mooie spullen Maikel.

Misschien zou je de BR 218 eens van Esu kunnen kopen, dit si een schitterende locomotief die ook op mijn verlanglijst voorkomt.

Veel plezier ermee.

@Peter: Dank voor je reactie en tip. Ik vind de functies die ESU aanbiedt in haar (metalen) locomotieven geweldig, maar ben persoonlijk net iets minder te spreken over de frontpartij van de ESU BR 218. Ik vind de Märklin- en Roco-versies in dit opzicht net iets fraaier en realistischer ogen. Wel kijk ik nog altijd met grote interesse naar de Class 77 en V60 van ESU.


Citaat van: pab op zaterdag 20 april 2013, 17:03:15
Mooie aanwinsten maikel.

@Piet: Hartelijk dank voor je compliment.


Citaat van: M.user op zondag 21 april 2013, 19:52:11
Maikel die geweatherde BR94 is geweldig. Je vader heeft een goede smaak.

Veel plezier van al het nieuwe materieel.

@Ronald: Hartelijk bedankt voor je reactie. We zijn ook heel erg blij met die BR 94.5 en ook het geluid is heel fraai. Er zijn tot nu toe twee Märklin-modellen geweest waarbij ik kippenvel heb gekregen van het geluid: deze 94.5 (Store-loc 2012) en de reeds bestelde 41 (geweatherde MHI-versie).


Citaat van: 10103 op zondag 21 april 2013, 20:55:48
Mooie loc die 141! De benaming "Brulkikker" zou ik echter niet gebruiken, dat is gewoon een verkeerde vertaling. In Duitsland kregen de locs van de Baureihe 141 de bijnaam "Knallfrosch" en dat is geen brulkikker maar een rotje of voetzoeker. Als je een keer zo'n 141 heb horen optrekken, dan weet je waar de naam vandaan komt. ;)

@Marc: Dank! Het is inderdaad geen correcte vertaling, maar Märklin gebruikt hem wel bij dit model. En een loc met "rotjes-geluid" is verkoop technisch niet erg handig, denk ik :P ;).


Citaat van: martjo op maandag 22 april 2013, 12:43:48
Mooie aanwinsten Maikel. En het feest is nog niet over zo te lezen :thumbup:. Flinke bestelling hoor. Veel plezier met je aanwinsten.

@Martin: Dankjewel voor je complimenten. Het feest is inderdaad nog niet voorbij. Hopelijk komt komende week de DDM binnen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
In de maanden mei en juni zijn er weer enkele modellen binnengekomen voor zowel mij, als mijn vader. Zo is inmiddels de DDM-set met full-sound NS 1711 uitgeleverd en heeft mijn vader de geweatherde Big Boy in ontvangst mogen nemen. Gisteren kwam daar plotseling een extra model bij. Mijn hofleverancier had de eerste exemplaren van de MC Vedes-loc V60 "Max Bögl" binnengekregen. Door de bijzonder fraaie bedrukking, het feit dat er voor het eerst LED-verlichting in zit en het prachtige geluid kon ik hem niet laten liggen in de Store. Ook werd ik erg blij van het feit dat er een ouderwetse Märklin-sleper onder zat :thumbup:.

Hierbij een overzicht van onze drie nieuwste modellen. Eigen foto's volgen in de zomervakantie:
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
 :) dat zijn mooie aanwinsten.
De kleinste van het stel, de Max Bögl, is een mooie machine.
Dat is wel weer leuk, om zo een apart item te hebben.

Dirk-Jan
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
 :thumbup: :thumbup: Mooie aanwinsten Maikel. En we waren al tot de conclusie gekomen dat je nog even blijft door feesten met nog meer modellen ;) :D, dus ik blijf benieuwd naar de toekomstige aanwinsten.

veel plezier alvast met deze aanwinsten.

groeten Martin
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 09 juni 2013, 14:12:35
De kleinste van het stel, de Max Bögl, is een mooie machine.
Dat is wel weer leuk, om zo een apart item te hebben.

@Dirk-Jan: Dank voor je positieve reactie. Ik ben erg blij met de Max Bögl V60. Er worden er wereldwijd maar 500 uitgeleverd, dus het is een heel exclusief item. Bovendien is hij alleen verkrijgbaar bij de Vedes-dealers. In Nederland is dat alleen Harlaar, samen met de Amsterdamse Store.


Citaat van: martjo op zondag 09 juni 2013, 14:32:30
:thumbup: :thumbup: Mooie aanwinsten Maikel. En we waren al tot de conclusie gekomen dat je nog even blijft door feesten met nog meer modellen ;)

@Martin: Hartelijk dank voor je complimenten. Ik blijf, samen met mijn vader, inderdaad nog wel even doorfeesten, want in ieder geval volgen nu nog de nieuwe verkeersrode Roco BR 218 (R. 78751), de full-sound BR 24 (M. 36242), de BR 182 van DB AG (M. 39840), de SBB Re 4/4 II LION (M. 37347) en de geweatherde MHI BR 41 (M. 37922).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Zeer goed voor de economie Maikel  :)

Veel plezier met deze mooie uitbreiding.


Mvg,

Peter/ degeluidsman.
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Mooie nieuwe aanwinsten , heb je ook nog iets aan de kleine baan gedaan ?

Mvg NiKo
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Zo, lekkere updates hoor! Alleen willen we geen plaatjes uit de catalogus, maar wel eigen foto's, en niet pas in de vakantie  ;)

Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Citaat van: degeluidsman op zondag 09 juni 2013, 15:26:50
Zeer goed voor de economie Maikel  :)

Veel plezier met deze mooie uitbreiding.

@Peter: :D :thumbup:. Dank voor je positieve reactie!


Citaat van: niko op zondag 09 juni 2013, 22:25:38
Mooie nieuwe aanwinsten , heb je ook nog iets aan de kleine baan gedaan ?

Mvg NiKo

@Niko: Hartelijk dank! Nee, aan mijn kleine baantje heb ik al enkele maanden vrijwel niets kunnen doen. Ik zit namelijk midden in een afstudeerproces.


Citaat van: Bassie op zondag 09 juni 2013, 23:01:46
Zo, lekkere updates hoor! Alleen willen we geen plaatjes uit de catalogus, maar wel eigen foto's, en niet pas in de vakantie  ;)

Dank! Die eigen foto's komen heus wel, maar je hebt helaas nog even geduld nodig ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Leuke aanwinsten!
Allemaal wel naar mijn smaak.

Groet,
Maarten
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (update: 9 juni 2013)
Citaat van: marklin150jaar! op maandag 10 juni 2013, 14:02:19
Leuke aanwinsten!
Allemaal wel naar mijn smaak.

Groet,
Maarten

Dankjewel voor de complimenten!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Op mijn verjaardag trakteer ik op een nieuwe video van twee van mijn nieuwste aanwinsten: de reeds eerder genoemde V60 Max Bögl en de vorige week binnengereden Roco BR 218. In de video's komen alle geluidsfuncties ruimschoots aan bod.

Vandaag, net na het maken van de video, werd ik ook getrakteerd op een prachtige locomotief. Van mijn ouders kreeg ik de geweatherde BR 41 (M. 37922); een MHI-model met werkelijk magnifieke geluiden. Foto's van de BR 41 en alle andere nieuwigheden van de afgelopen maanden volgen nog deze vakantie.

http://www.youtube.com/watch?v=Dek5vAnYl0Q


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Leuke video & mooie loc's. Veel plezier met je aanwinsten :important:
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: THE RMW TOPIC (video-update: 16 juli 2013)
Leuk filmpje Maikel je hebt mooi spul rond rijden heel mooi. ;)