Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

THE RMW TOPIC (update: 10-03-2024)

Gestart door RMW woensdag 19 mei 2010, 17:09:05

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
hoi maikel

ziet er weer goed uit

mvg gerard
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
Mooie  details en mooie foto's Maikel.
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
Hartelijk bedankt Gerard en Piet :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
Hallo Maikel,

Je baan ziet er erg mooi uit.

Mooie details en met licht is het natuurlijk helemaal geweldig.  :P


Groet, Lesley
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
Hoi Maikel,

Zeer fraai gedetailleerde foto's van je baan. B)

Gr.
René
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
Hartelijk bedankt voor de fijne complimenten Lesley en René :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
Hoi Maikel,

dat zijn weer mooie plaatjes :thumbup:

Groetjes, John
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
Hallo Maikel,
Prachtige foto's van een prachtige modelbaan :thumbup: :thumbup:.

Gr, Myron
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:THE RMW TOPIC (grote update: 16 juni 2011)
Bedankt John en Myron :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011)
TEKSTupdate


Hallo allemaal,

Het werk aan de kleine modelbaan ligt weer even stil door bezoek e.d. Wel heb ik eergisteren nog een reliëfhuis in elkaar gezet voor aan de achterzijde van mijn kleine modelbaantje. Misschien dat ik vanavond nog even verder ga met mijn grote raadhuis, dat nog altijd niet af is. Een modelbaan kost tijd en dat heb ik jammer genoeg niet altijd :?.

Vandaag heb ik nog wel even gewerkt aan de RMW-website. Deze is weer een beetje opgefrist.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011 (YouTube))
TEKSTupdate


Hallo allemaal,

Vanaf nu heeft Rensen Modelbaan Wereld (RMW) ook een eigen YouTube-kanaal, waarop wij al onze filmpjes zullen gaan publiceren. Voor het YouTube-kanaal; klik "hier".


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011 (YouTube))
Ik ga dat kanaal volgen, goed idee!

En je banen zien er prachtig uit zeg, wees er maar blij mee!
Ik heb er niet eens 1, en jij hebt er 2!!

Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011 (YouTube))
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011 (YouTube))
Ik heb een abbonnement op je kanaal, dit houd wel in dat we iedere week minimaal een avond vullende film verwachten  >:-D >:-D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011 (YouTube))
Citaat van: chopper op zondag 19 juni 2011, 20:40:43
Ik ga dat kanaal volgen, goed idee!

En je banen zien er prachtig uit zeg, wees er maar blij mee!
Ik heb er niet eens 1, en jij hebt er 2!!

Bedankt voor je complimenten Elden. Leuk dat je het YouTube-kanaal blijft volgen.


Citaat van: degeluidsman op zondag 19 juni 2011, 20:47:32
Ik heb een abbonnement op je kanaal, dit houd wel in dat we iedere week minimaal een avond vullende film verwachten  >:-D >:-D.

Iedere week een avond-vullende film 8o 8o 8o ?!?! Het is al lastig zat om zo nu en dan een goede film te maken, in te lezen en te bewerken, als je nog een oude camera met bandje hebt. Nou ja, ik heb in ieder geval weer een kort foto-filmpje van de Vrijheidstrein voor je klaar gezet op het kanaal. Leuk dat je abonnee bent geworden.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011 (YouTube))
Een filmpje dan  :mrgreen:
Ga je naast video's van je banen ook treinen spotten, en uploaden?

Ook ik heb me even geabonneerd  ;)

Groeten,
Martijn
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011 (YouTube))
Citaat van: Marklin5 op maandag 20 juni 2011, 16:29:22
Een filmpje dan  :mrgreen:
Ga je naast video's van je banen ook treinen spotten, en uploaden?

Ook ik heb me even geabonneerd  ;)

Ook een "filmpje" per week gaat lastig worden, maar ik ga mijn best doen om regelmatig wat nieuws op het kanaal te zetten; soms van de baan en soms bijvoorbeeld van een bijzondere trein in de werkelijkheid, zoals nu de "Vrijheidstrein". Leuk dat je je hebt geabonneerd :).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011 (YouTube))
Hoi Maikel,
Ik ben zojuist ook abonnee geworden van je Youtube kanaal  :thumbup: Als ik als filmmaker een heeeel klein puntje van kritiek mag geven zou ik de openings- en eindtitels wat korter maken of vrijwel weglaten, enkel je merknaam en titel van waarover het gaat gebruiken. 't kan het bij dit soort Youtube filmpjes anders een beetje traag maken. Kijk als je inderdaad een Director of Photography, cateraars, runners, gaffers, grippers, regieassistentes, productieassistentes, payroling servicemedewerkers, locatiemanagers, editors, special effects supervisors, ADR recordists, sound editors, verschillende productiemaatschappijen in verschillende landen en filmcomponisten etc gebruikt hebt zou ik die uiteraard wel vermelden bij de aftiteling.  ;)
Groeten Jake
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011 (YouTube))
Citaat van: jakeman op woensdag 22 juni 2011, 12:18:48
Hoi Maikel,
Ik ben zojuist ook abonnee geworden van je Youtube kanaal  :thumbup: Als ik als filmmaker een heeeel klein puntje van kritiek mag geven zou ik de openings- en eindtitels wat korter maken of vrijwel weglaten, enkel je merknaam en titel van waarover het gaat gebruiken. 't kan het bij dit soort Youtube filmpjes anders een beetje traag maken. Kijk als je inderdaad een Director of Photography, cateraars, runners, gaffers, grippers, regieassistentes, productieassistentes, payroling servicemedewerkers, locatiemanagers, editors, special effects supervisors, ADR recordists, sound editors, verschillende productiemaatschappijen in verschillende landen en filmcomponisten etc gebruikt hebt zou ik die uiteraard wel vermelden bij de aftiteling.  ;)
Groeten Jake

Leuk dat je abonnee bent geworden. Director of Photography, cateraars, runners, gaffers, grippers, regieassistentes, productieassistentes, payroling servicemedewerkers, locatiemanagers, editors, special effects supervisors, ADR recordists, sound editors, verschillende productiemaatschappijen in verschillende landen en filmcomponisten heb ik inderdaad niet, dus de aftitelingen kunnen inderdaad wat korter 8o :D. Bedankt voor de tip.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011 (YouTube))
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011 (YouTube))
Maikel,

Mooie foto's en you tube filmpjes.

Groet, Andre
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 19 juni 2011 (YouTube))
Citaat van: AndreS op woensdag 22 juni 2011, 21:08:03
Maikel,

Mooie foto's en you tube filmpjes.

Groet, Andre

Dankjewel Andre :) :thumbup: !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 11 juli 2011 (Dutch Deco))
TEKSTupdate


Hallo allemaal,

De laatste tijd ben ik vooral druk bezig met mijn vakantiebaan in de treinenwinkel. Hierdoor heb ik niet veel tijd om door te werken aan mijn modelbaantje of om foto's te maken. Ik kan jullie wel melden dat de "Alte Hammerschmiede" van Faller inmiddels in elkaar is gezet. Ik moet alleen nog wat gaatjes boren, om de verlichting en de aandrijfmotor (van de hamer) aan te kunnen sluiten.

Gisteren en vandaag had ik vrij (winkel gesloten) en daardoor kon ik even wat anders doen. Ik heb voornamelijk weer verder gewerkt aan het verbeteren van mijn RMW-website. Zo heb ik een nieuwe pagina toegevoegd ("Service"), waarop ik in de toekomst steeds meer gratis diensten zal gaan aanbieden. Zo ben ik begonnen met "Dutch Deco"; decomateriaal voor Hollandse banen. Op deze pagina vindt men vanaf nu ook een wisselend aanbod aan oudere krantenartikelen, om weer eens terug te kijken naar de treinenwereld van een paar jaar of een paar maanden geleden.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 7 oktober 2011)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 7 oktober 2011)
TEKSTupdate


Hallo allemaal,

Ik heb al een hele tijd niets meer aan dit topic gedaan. Het wordt tijd om jullie weer eens op de hoogte te brengen van de laatste gebeurtenissen bij de RMW-banen.

Wat is er sowieso allemaal bijgekomen sinds de vorige update op 11 juli? Even een klein overzicht: scenerymateriaal, Viessmann lampen, Viessmann ladderwagen met verlichtingseffecten, andere Viessmann eMotion-artikelen (zie onder), Märklin Zilverling verkeersrood, 4 Roco NS Plan D-rijtuigen, Faller huisjes, Nederlandse NZH-seinen, NSparts seinbesturing voor NZH-seinen, Märklin lageboordwagens "Awilog", ACTS 1200, laatste uitbreidingssets voor de Thalys (nu 10-delig) en nog meer scenerymateriaal. Binnenkort komen ondermeer de Märklin BR 50.40, de BR 80, de Eb 3/5, de Köf-III en de VTG-ertswagens binnen. Het worden dure maanden :O.

Verder heeft het werk aan de modelbanen ook niet stilgelegen. Zo is de overweg op de kleine baan eindelijk af, zijn er weer diverse bomen en struiken geplant, zijn er lampjes aangesloten, is het grote raadhuis van Faller eindelijk af, is het pleintje geheel bestraat, is de Biergarten uitgebreid en zijn de Nederlandse NZH-seinen in het grensplaatsje Middelkoop geplaatst en aangesloten. Op de grote baan is de Viessmann ladderwagen met verlichtingseffecten aangesloten. Hier bovenop heeft mijn vader de brandweermannen met bewegende waterstraal gezet. Verder zijn ook de waterpomp en de dansgroep aan onze baan toegevoegd. Hieronder een paar afbeeldingen:

   

   

Ik ben de laatste tijd weer erg druk bezig met mijn opleiding en dus is er weinig tijd voor het maken van foto?s en filmpjes. Ik probeer in ieder geval in de herfstvakantie weer eens wat foto?s te maken van de nieuwste aanwinsten en de modelbanen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 7 oktober 2011)
Fraaie aanwinsten

Helaas zijn de brandweermannen en -auto niet van mijn tijdperk.
De waterkraan heb ik inmiddels ook. De dansscene neemt nog al wat ruimte in, bovendien vindt ik het niet zo fraai met die statitische man in het midden. Een beetje een stoelendans, maar dan met een man.  ;)
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 7 oktober 2011)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 7 oktober 2011)
Citaat van: pab op zondag 09 oktober 2011, 18:10:48
Fraaie aanwinsten

Helaas zijn de brandweermannen en -auto niet van mijn tijdperk.
De waterkraan heb ik inmiddels ook. De dansscene neemt nog al wat ruimte in, bovendien vindt ik het niet zo fraai met die statitische man in het midden. Een beetje een stoelendans, maar dan met een man.  ;)

Bedankt voor je compliment, Piet :) !!!

Die statistische man bij de dansscène stoort mij niet zo. Het brengt toch genoeg "leven" op je baan.

De brandweermannen passen misschien ook wel in iets oudere tijdperken, de brandweerwagen zeker niet. Je hoeft trouwens geen brandweerwagen te kopen bij de brandweermannen. Ze zijn op allerlei manieren te plaatsen. Men moet er alleen rekening mee houden dat men de waterstraal niet te ver buigt; dat kan de straal en daarmee het complete model verwoesten.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 7 oktober 2011)
Hallo maikel,

Ook weederom schiterende foto's het kribelt nogal hier om ook aan senario te beginnen.zeker bij zulke mooie foto's te zien voorbijkomen.


Groeten peter( ke33)
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 7 oktober 2011)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 7 oktober 2011)
Citaat van: peterke33 op zaterdag 15 oktober 2011, 14:02:53
Hallo maikel,

Ook weederom schiterende foto's het kribelt nogal hier om ook aan senario te beginnen.zeker bij zulke mooie foto's te zien voorbijkomen.

Hartelijk bedankt voor je complimenten, Peter. Het is inderdaad erg leuk om aan kleinere banen of diorama's te werken. Je kunt namelijk alles tot in de kleinste details nabootsen; iets wat bij grotere banen vaak onmogelijk is.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Hallo allemaal,

Het heeft aardig lang geduurd, maar nu is het dan toch echt weer zover; nieuwe foto's. In een foto-update wil ik jullie de nieuwste aanwinsten tonen en mooie delen van de modelbanen. Ik heb vandaag flink geoefend met de spiegelreflex-camera en heb dan ook veel foto's gemaakt van zowel de kleine als de grote RMW-modelbaan. Ik wil Gerard (gerard5663) bij deze nog bedanken voor het reserveren van de "Alte Hammerschmiede", die inmiddels een mooi plekje heeft gekregen op mijn modelbaan, Peter (degeluidsman) voor de goede tips omtrent de NZH-seinen en Piet (pab) voor zijn goede tips over fotografie. Laten we beginnen!!!


KLEINE MODELBAAN (baan in opbouw)









































GROTE MODELBAAN





































M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
hoi maikel

mooie foto's en het ziet er goed uit

mvg gerard
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Citaat van: gerard5663 op zondag 16 oktober 2011, 19:44:14
hoi maikel

mooie foto's en het ziet er goed uit

mvg gerard

Hartelijk bedankt Gerard :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Hallo Maikel,

Super, hele mooie baan en hele mooie foto's, gewoon top!

Mvg Rene
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Citaat van: SEIN op zondag 16 oktober 2011, 20:12:15
Hallo Maikel,

Super, hele mooie baan en hele mooie foto's, gewoon top!

Mvg Rene

Hartelijk bedankt voor de leuke complimenten, Rene :) :thumbup: !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Mooie foto's , mooi materiaal.
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Citaat van: pab op zondag 16 oktober 2011, 20:28:57
Mooie foto's , mooi materiaal.
Waar ik me graag bij aansluit. Toppie :!:
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Hallo Maikel,
Prachtige foto's :thumbup:.
En wat een mooie banen, en wat een prachtige locs 8o.

Gr, Myron
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Wat een super mooie foto's Maikel.

Je kunt zien dat Piet je van de juiste tips voorzien heeft  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Hallo Maikel,

Prachtige foto's en wat een details, zeeeeeeeeer geslaagd allemaal. :thumbup:


Groet,
Erik
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Prachtige baan!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Prachtige baan en ook schitterend materieel. Echt top dat het allemaal zo gedetailleerd is afgewerkt. :thumbup:
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Hoi Maikel,
Mooie foto's heb je daar gemaakt! Echt een leuke sfeer heeft je baan met al die details.
Vooral het viesmamm emotion programma vind ik tof!
Erg mooi materieel en scenery heb je! :cool:
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Hoi Maikel,

dat zijn prachtige foto's :thumbup:

Groetjes, John
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Wow, wat een hoop reacties. Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de fijne reacties en complimenten :) :thumbup: !!!

Citaat van: Ben-Nagel op zondag 16 oktober 2011, 22:21:44
Klein tippie misschien, mocht je het aandurven, probeer hier en daar de gebouwen wat te weatheren. Met wat washen en drybrushen of met wat pigmentpoeders krijg je een nog realistischer effect en zijn je foto's helemaal niet meer van echt te onderscheiden.

Ben ik al een beetje mee begonnen. De "Alte Hammerschmiede", hieronder op de foto, is al voorzien van een laagje pigmentpoeder op het dak. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van drie kleuren: dakpan-rood, roet-zwart en mos-groen. Bovendien zijn de grijze onderplaat, de grijze wanden bij de garage en de groene wanden (hier niet te zien) geschilderd/gespoten:




M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Hoi Maikel,

Iedereen heeft gelijk! Het zijn inderdaad prachtige foto's van mooi materiaal in een sfeervolle setting en dat zien we natuurlijk erg graag. Dus hierbij nog een lovende reactie!  :D

groet,
Michiel
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Citaat van: Golfer op maandag 17 oktober 2011, 11:57:09
Hoi Maikel,

Iedereen heeft gelijk! Het zijn inderdaad prachtige foto's van mooi materiaal in een sfeervolle setting en dat zien we natuurlijk erg graag. Dus hierbij nog een lovende reactie!  :D

groet,
Michiel


Hallo Michiel,

Hartelijk bedankt voor je positieve reactie. Dit is voor mij een teken dat ik ook in de toekomst weer foto's mag plaatsen op 3rail Forum :D.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (zéér grote update: 16 oktober 2011)
Citaat van: Ben-Nagel op maandag 17 oktober 2011, 16:38:46
Hoi Maikel,

graag foto 's blijven plaatsen hoor. Absoluut weer genieten van al die sfeerplaatjes.  Succes met weatheren!
mvg

Ben


Bedankt en ik zal zeker foto's blijven plaatsen in dit topic.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 4 november 2011)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:THE RMW TOPIC (tekst-update: 4 november 2011)
TEKSTupdate


Hallo allemaal,

Ik ben vandaag ook weer eens verder gegaan met mijn kleine baantje. Zo heb ik vandaag een werkende fotograaf van Viessmann geplaatst bij de "Obama-scène", die zo steeds verder vorm begint te krijgen. Misschien dat ik in de toekomst ook nog één of twee camera-mannen van Model-Lights plaats:


Verder heb ik ook nog even gewerkt aan mijn website. Vanaf nu vindt men weer nieuw Dutch Deco-materiaal op mijn site, onder "Service". Dit maal staan de Nederlandse en Belgische stations centraal. De naam van het nieuwe document is: "002 - Dutch Deco 2". Directe link naar mijn site: klik.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (update: 18 november 2011)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:THE RMW TOPIC (update: 18 november 2011)
Hallo allemaal,

Op 12-11-2011 was ik aanwezig op het prachtige 1200-evenement te Amersfoort. Hierbij nog een kort foto-filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=SZgK_BiTbDc


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:THE RMW TOPIC (update: 18 november 2011)
Mooi filmpje Maikel, bedankt voor het plaatsen.

Groeten,

Daan
Re:THE RMW TOPIC (update: 18 november 2011)
Hoi Maikel,

Leuk filmpje.
Dat er nog zoveel 1200 loks "leven".
Mooi om te zien. Zag ik nou ook ff snel een stalen D bagage wagon?

Groetjes Frank.
Re:THE RMW TOPIC (update: 18 november 2011)
Ik ben benieuwd wat ze op 12-12-12 gaan doen :)
Re:THE RMW TOPIC (update: 18 november 2011)
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:THE RMW TOPIC (update: 18 november 2011)
Leuk filmpje Maikel! :thumbup:
Ik had er zelf ook wel graag naartoe gegaan, ik was zelfs in Amersfoort die dag, maar ik moest ergens heen :-(.

Gr, Myron