Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  THE RMW TOPIC (update: 15-09-2019 (sloop hoofdbaan))
Pagina's: 1 ... 25 26 [27]   Omlaag

Auteur Topic: THE RMW TOPIC (update: 15-09-2019 (sloop hoofdbaan))  (gelezen 272844 keer)

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
Re: THE RMW TOPIC (update: 18-07-2019)
« Reactie #1300 Gepost op: zaterdag 20 juli 2019, 05:57:31 »

Maikel,

Prachtige locs zijn er bij gekomen. :) :thumbup:
Ik heb naar de getallen gekeken van de nieuwe baan en die zijn zeker indrukwekkend te noemen zeker de 11 lagen lijkt mij een mooi gezicht als daar je / jullie prachtige locs/treinen rijden. :)
Daarom succes met de bouw van de nieuwe hoofdbaan en ik kijk uit naar de eerst bouw update. ;)

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
    • Rensen Modelbaan Wereld
« Reactie #1301 Gepost op: zondag 21 juli 2019, 17:05:31 »

Beste Michel,

Hartelijk bedankt voor je lovende woorden. Voordat er een bouwupdate komt, zullen er eerst nog wat 'sloopupdates' komen. Het wordt overigens nog een leuke klus om al het materieel, alle gebouwen, alle bomen etc. ergens in huis op te slaan. De hele zolder moet leeg voor de verbouwing 8o. Hopelijk kunnen we eind dit jaar of begin volgend jaar beginnen met de bouw van de nieuwe hoofdbaan.

M.v.g.

Maikel (RMW)
RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
Re: THE RMW TOPIC (update: 25-07-2019)
« Reactie #1302 Gepost op: donderdag 25 juli 2019, 11:55:58 »

RMW Modelbaan

Vanochtend ben ik alvast een stukje begonnen met de sloop van de hoofdbaan. Om 11:30 uur was het echter al meer dan 28 graden op de treinenkamer, dus toen ben ik maar weer gestopt. Hierbij wat plaatjes van de sloop van de hoofdbaan, inclusief een panoramaopname:

RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
Re: THE RMW TOPIC (update: 29-07-2019)
« Reactie #1303 Gepost op: maandag 29 juli 2019, 12:00:48 »

RMW Modelbaan

Door de hitte van de afgelopen dagen zijn wij nog niet verder gegaan met de sloop van de hoofdbaan. Wel zijn er afgelopen week weer twee nieuwe treinen binnengekomen; de V320 van Märklin en de bruine NS 2200 van Piko (voor dubbeltractie met mijn gele 2200). Hieronder vinden jullie weer wat foto's en een korte video:

RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
Re: THE RMW TOPIC (update: 29-07-2019)
« Reactie #1304 Gepost op: maandag 29 juli 2019, 12:01:34 »

Deel 2:

RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
Re: THE RMW TOPIC (update: 08-09-2019)
« Reactie #1305 Gepost op: zondag 08 september 2019, 12:26:29 »

RMW Modelbaan

De afgelopen tijd zijn we druk bezig met de sloop van de hoofdbaan. Dat houdt echter niet in dat er niets meer gebeurt bij de Höllentalbahn. Zo heb ik nieuwe Philips Hue-spots boven mijn baan gemonteerd, waarmee ik nu nog eenvoudiger dag/nacht-effecten kan creëren. De Hue-lampen zijn aan te sturen met een speciale app of met een (zelf te programmeren) Hue-schakelaar. Een kleine impressie:

RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
« Reactie #1306 Gepost op: zondag 08 september 2019, 12:32:30 »

We gaan verder met de sloop van de hoofdbaan. Hoewel er al vele uren zijn gaan zitten in het zorgvuldig uit elkaar halen van de baan, zijn we ook nog lang niet klaar. Inmiddels zijn wel alle treinen van de baan en ingepakt in doosjes, zijn enkele stadsdelen verdwenen en is een deel van de rails en bovenleiding gedemonteerd:

RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
« Reactie #1307 Gepost op: zondag 08 september 2019, 12:33:37 »

Sloop hoofdbaan, deel 2:

RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

Jan22

• Stamgast
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
« Reactie #1308 Gepost op: zondag 08 september 2019, 14:09:01 »

RMW Modelbaan
deze modelbaan, waarvan de bouw begon in 2001, zal de komende maanden worden gesloopt vanwege werkzaamheden aan de zolderkamer. Door het dakterras bij het huis te betrekken, kan de lengte van de zolderkamer met ongeveer 2,60 meter toenemen.
Ik spit net jullie draadje door, tjonge wat een sloopwerk, en wat een kansen met zo'n uitbreidingsmogelijkheid.
Dat sloopwerk laat ook zien van hoe vindingrijk de 'grote' baan in elkaar zat. Want dat zag je er niet aan af. Zelfs van sloopfoto's kun je nog leuke ideeën opdoen.  :thumbup:
Jan Willem

Brig, Delémont.

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #1309 Gepost op: zondag 08 september 2019, 21:07:31 »

Het blijft een triest gezicht om zo mooie baan uit elkaar te zien, maar het is voor een goed doel moet je maar denken.

Je dag / nacht Hue systeem ziet er goed uit, maar kun je dit volledig automatisch laten lopen via de hue app?

Mvg,

Peter Degeluidsman

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
« Reactie #1310 Gepost op: zondag 08 september 2019, 21:18:16 »

Ik spit net jullie draadje door, tjonge wat een sloopwerk, en wat een kansen met zo'n uitbreidingsmogelijkheid.
Dat sloopwerk laat ook zien van hoe vindingrijk de 'grote' baan in elkaar zat. Want dat zag je er niet aan af. Zelfs van sloopfoto's kun je nog leuke ideeën opdoen.  :thumbup:

Bedankt voor je positieve reactie, Jan :thumbup:. Meer sloopfoto's zullen de komende weken volgen.

Het blijft een triest gezicht om zo mooie baan uit elkaar te zien, maar het is voor een goed doel moet je maar denken.

Je dag / nacht Hue systeem ziet er goed uit, maar kun je dit volledig automatisch laten lopen via de hue app?

Slopen is nooit leuk, maar we weten dat er een veel grotere (en hopelijk ook mooiere) baan voor terug komt.

In de Hue-app zitten wel timermogelijkheden (o.a. met de functie van een schakelklok). Misschien kun je daarmee een automatisch dag/nacht-effect creëren, maar dat heb ik nog niet kunnen uitproberen. Ik heb ook een automatische dag/nacht-module van Digikeijs, maar omdat ik momenteel geen frieslijst om de Höllentalbahn kan plaatsen, kan ik deze nu niet boven de baan monteren. De Hue-lampen bieden hier een uitstekend alternatief.

M.v.g.

Maikel (RMW)
RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #1311 Gepost op: maandag 09 september 2019, 15:53:01 »

Jammer dat je moet en of gaat afbreken, ik heb ook al gedacht van ik breek deze baan af en bouw een grotere baan.
Maar dan denk ik dit is nog niet voor de helft klaar, en ja er komt zeker wat mooier en beter in de plaats

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
« Reactie #1312 Gepost op: maandag 09 september 2019, 16:12:11 »

Mooie update Maikel. :) :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
« Reactie #1313 Gepost op: woensdag 11 september 2019, 11:35:09 »

Jammer dat je moet en of gaat afbreken, ik heb ook al gedacht van ik breek deze baan af en bouw een grotere baan.
Maar dan denk ik dit is nog niet voor de helft klaar, en ja er komt zeker wat mooier en beter in de plaats

Afbreken is nooit leuk, maar hierna komt weer de leukste fase die er is bij een modelbaan: bouwen.

Mooie update Maikel. :) :thumbup:

Groet Michel

Dankjewel Michel :thumbup:.

M.v.g.

Maikel (RMW)
RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

Varekamp

• Stamgast
  • Licht zien aan het eind van de tunnel
« Reactie #1314 Gepost op: vrijdag 13 september 2019, 12:37:19 »

Hoi Maikel,

Net je updates weer doorgenomen. Leuk vooruitzicht een nieuwe baan, maar wat je al beschrijft het slopen van een baan is ook een aparte tak van sport. Alles netjes demonteren en goed opbergen en dan nog de ruimte die je nodig hebt om alle dozen op te slaan. Goed archiveren heb ik geleerd vanuit mijn ervaring, want na een jaar weet je echt niet meer waar je het gelaten hebt.

Afgelopen zondag waren wij met een afvaardiging van onze club naar de club van Leeuwarden, die zijn ook net verhuisd. Die hebben er een jaar overgedaan om alles te demonteren en archiveren. Nu zitten ze in het nieuwe onderkomen en als je ziet hoeveel er nog in dozen zitten, echt mega.

Veel succes met de klus en we zien ongetwijfeld weer nieuwe updates.

Groet Ronald  :)

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
« Reactie #1315 Gepost op: vrijdag 13 september 2019, 21:56:19 »

Dankjewel Ronald. Het opslaan van alle spullen wordt inderdaad wel een probleem. Wegens de verbouwing / uitbreiding van de zolder moeten alle spullen van de zolderverdieping af. Maar ja, waar zet je het dan tijdelijk neer :??

Uiteraard blijf ik foto's van de ontwikkelingen plaatsen.

M.v.g.

Maikel (RMW)
RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
Re: THE RMW TOPIC (update: 15-09-2019 (sloop hoofdbaan))
« Reactie #1316 Gepost op: zondag 15 september 2019, 19:47:42 »

RMW Hoofdbaan

Dit weekend zijn we weer verder gegaan met de sloop van de hoofdbaan. Langzamerhand begint de baan al behoorlijk 'naakt' te worden. Onder de baan hebben we daarentegen nu behoorlijk veel bungelende 'kabelspaghetti' door het losknippen van allerlei draden:

RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
Re: THE RMW TOPIC (update: 15-09-2019 (sloop hoofdbaan))
« Reactie #1317 Gepost op: zondag 15 september 2019, 19:48:29 »

Deel 2:

RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic