RMW Modelbaan
Slechts 20 dagen na de vorige update, waarin ik ondermeer de nieuwe BR 628 presenteerde, zijn er weer nieuwe aanwinsten binnengerold op de RMW-modelbanen. Eén loc is van mijn vader (BR 95, Märklin 39095), de andere loc heb ik zelf aangeschaft (DRG E44, Märklin 39441). De BR 95 is voorzien van een MFX+/DCC sounddecoder met vele nieuwe geluidsfuncties, cabineverlichting en een 5-polige motor met uitmuntende rijeigenschappen. Omdat het een Insider-model betreft is de rookgenerator meegeleverd. De DRG E44, een product uit 2010, beschikt over een eenvoudige MFX-decoder en een fantastische Softdrive Sinus-motor.
Ik denk er nog over na de E44 op termijn te voorzien van een mSD3-sounddecoder. We beschikken ten slotte sinds enige tijd over de Märklin Decoder-Programmer. Ik heb o.a. een Märklin NS 1200 voorzien van een zelf samengesteld geluidsbestand (in totaal 29 functies, incl. Nederlandse stations- en conducteursomroep).
Hierbij de foto's van onze nieuwste aanwinsten. De eerste foto is gemaakt op de RMW-hoofdbaan, de andere plaatjes zijn gemaakt op mijn eigen kleine dioramabaan: