Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Plasser & Theurer SVV 100

Gestart door Ronald maandag 17 mei 2010, 19:38:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Plasser & Theurer SVV 100
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Plasser & Theurer SVV 100
Hoi allemaal,

omdat ik alweer een idee had om een spoorbouwmachine te gaan maken, maar nog niet wist welke, eens op internet gekeken. Een handige site hierbij is www.eisenbahndienstfahrzeuge.de en trouwens ook http://beretta-modelle.ch

Daar kwam ik o.a. deze SVV 100 tegen, een machine die wordt gebruikt om nieuwe ballast aan te brengen.

Deze ben ik gaan printen op schaal en de maten uitgetekend op styreenplaat. Daarna uitgesneden (stanleymes) of uitgeknipt (grove EHBO-schaar). Ik heb echter een aantal zaken weggelaten, zoals de afwerkarmen, zodat de machine ook door wissels kan met wissellantaarns.

Het resultaat, na wat decals van een Kibri Stopfexpress. Er moeten nog een paar kleine dingetjes worden afgewerkt.  :)

De gehele machine:


Dan kom je erachter dat de zijramen te klein zijn, hier wil ik t.z.t. nog iets aan gaan veranderen.


Het werkgedeelte. Zie de vereenvoudigde onderdelen. De transportband moet nog geschilderd worden.



Waarom Swietelsky? Ik wil niet al te veel verschillende aannemers op de baan, dus vooral op 3 aannemers: Wiebe, Weiss en Swietelsky. Van Swietelsky had ik nog wat decals. Dus deze SVV 100 bestaat in het 1:1-wereldje (nog) niet met Swietelsky logo's.
Re:Plasser & Theurer SVV 100
Even hou je Ronald niet in de gaten en dan bouwt hij "even" zoiets :shock:.

Dat is een indrukwekkend geheel geworden :o. Misschien moet die, als die klaar is, maar eens in Driehoven wat ballast komen leggen :P.
Re:Plasser & Theurer SVV 100
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Plasser & Theurer SVV 100
Groot ding hoor!
hoeveel cm lang is ie?

Groeten,
Martijn
Re:Plasser & Theurer SVV 100
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Plasser & Theurer SVV 100
Net gemeten, lengte van buffer tot buffer is 57,2 centimeter.

Ondertussen alweer wat details aangebracht. Hopelijk donderdag/vrijdag even wat verf halen  :)

Enne, Gerard, op verzoek komt de machine ook langs in Dhv  :lol:
Re:Plasser & Theurer SVV 100
Citaat van: Ronald op dinsdag 18 mei 2010, 19:28:37
Net gemeten, lengte van buffer tot buffer is 57,2 centimeter.
Gaat die, met die lengte, wel door R1 bogen zonder bijvoorbeeld bovenleidingsmasten te "ontwortelen"?

CiteerOndertussen alweer wat details aangebracht. Hopelijk donderdag/vrijdag even wat verf halen  :)
Dus daarna nog meer foto's? 8)

CiteerEnne, Gerard, op verzoek komt de machine ook langs in Dhv  :lol:
Heel goed, we maken daar nog wel een keer een afspraak over :lol:.
Re:Plasser & Theurer SVV 100
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Plasser & Theurer SVV 100
Hij gaat wel door R1 bogen, 1 draaistel springt er in de bogen net uit (blokkeert), maar dat ga ik verhelpen d.m.v. een boutje + moertje.
Ik heb geen idee of de masten meeneemt, denk het niet omdat de machine vooral naar binnen toe zwenkt.

Daarna idd meer foto's  :)

En is goed, neem ik meteen wat meer machines mee :lol: (Ben alweer aan t kijken voor een andere machine.....) 8)
Re:Plasser & Theurer SVV 100
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Plasser & Theurer SVV 100
En de update zoals gezegd. De transportbanden zijn ondertussen grijs geschilderd en ook wat details aangebracht/veranderd. Ook heb ik het raam vergroot, en een interieurtje aangebracht.






Verder ook nog uit een Kibri havenvoertuig een wagen voor spoorsecties gemaakt (op zich makkelijk te lossen onder bovenleiding, zo'n lage wagen). De rol, oorspronkelijk een coil, moet nu een rol geotextiel/ballastmat voorstellen. Dit voertuig heeft ook opschriften van Swietelsky gekregen.




Graag reacties en/of tips  :)

Groeten,

Ronald
Re:Plasser & Theurer SVV 100
Tips kan ik niet geven :(, een reactie wel :D: ik ben onder de indruk :P.