Zo, terug van weggeweest.
Citaat van: Eric-Paul op donderdag 05 mei 2011, 11:04:43
Is wel een goede spot voor mooie foto's (je moet natuurlijk ook nog wel kunnen fotograferen ).
Typisch tafereel voor een 2000 stukjes puzzel.
Hmmm, ik ben ook maar een amateur met een middelmatige camera. Ik doe maar wat hoor
Die puzzel laat ik aan jou over trouwens
Barcelona Estació de França in het Catalaans of Estación de Francia in het Castiliaans is het 2e station van Barcelona na Sants. Deze positie zal het in de toekomst waarschijnlijk verliezen aan het in aanbouw zijnde station Estació de la Sagrera. Het station werd in 1929 gebouwd voor verbindingen met Frankrijk, waar het de naam aan dankt. Tegenwoordig verbindt het ook Barcelona met Valencia, de Costa Daurada(Media Distancia) en verschillende Rodalies(Cercanias) lijnen. Het station is ook het eindpunt van verschillende Talgo treinen uit Montpellier, Parijs, Zurich en Milaan.
Het station Príncipe Pío of officieel Estación del Norte kende ooit veel mooie verbindingen.
Het station in het noordoosten van de stad kende in Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España tijden verbindingen met Ávila, Medina del Campo, Valladolid, Burgos, Miranda de Ebro, Vitoria en San Sebastián. Na de burgeroorlog was het station zwaar beschadigd. Het faillissement van de Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España en oprichting van de Renfe was een feit. Het station werd na Atocha het 2e grote station van de stad. Het station was nu begin en eindpunt voor bestemmingen in Cantabrië , Castilla y León en Portugal. Echter aan dit tijdperk kwam snel een einde, met de bouw van het nieuwe station Chamartin in 1967 in het noorden van de stad werden de verbindingen langzaam maar zeker verplaatst van Príncipe Pío naar Chamartin. In 1976 waren alle verbindingen op enkele Cercanías lijnen verdwenen. In 1979 leek Príncipe Pío weer enigzins op te leven met nieuwe Talgo verbindingen naar Galicia. Dit heeft tot 1990 geduurd wanneer ook die verbindingen geschrapt werden. In 1990 ging het station voor 3 jaar dicht. Er werd een nieuw knooppunt gebouwd voor het forenzenverkeer. Sindsdien is het station meer een groot winkelcentrum geworden. Vandaag de dag is er weinig meer over wat doet denken aan de tijden die het station ooit gekend heeft.
Voor meer foto's verwijs ik jullie graag door naar
http://www.flickr.com/photos/joostboudewijns/Gr Joost