Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bevindingen ZIMO MX630?

Gestart door Riny maandag 17 mei 2010, 09:55:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bevindingen ZIMO MX630?
Wie kan mij mogelijke meer info geven over de Zimo MX630?

Mogelijk dat dit op het forum al eens is gepasseerd maar helaas kan ik het via de zoekfunctie niet zo vlug vinden.

Wat loc- decoders betreft ben ik een verstokt ESU fan en zal er niet gauw van afstappen.
Het enige wat ik er in tekort kom is meerdere functie- uitgangen.
Bij de Esu 52610 heb je, na het aansluiten van de verlichting, er maar twee over en twee extra uitgangen (4 dus) zou op zijn minst welkom zijn.

Er zijn in de MX630 serie meerder types, welke van deze serie zou het meest te vergelijken zijn met de ESU 52610 en het beste geschikt zijn voor H0 3 rails?

Mogelijk is er iemand onder jullie die mij betreffende de twee merken (Zimo / Esu) wat verschillen aan kan geven.

Bij voorbaat dank.

Re:Bevindingen ZIMO MX630?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Bevindingen ZIMO MX630?
Beste Riny, als je de lokpilot 52614 met 21 polige mtc connector neemt, dan heb je 4 AUX uitgangen tot je beschikking.
Alleen zijn, naar mijn weten, AUX3 en 4 onversterkt.
Maar het dragerprintje 51968 van ESU biedt een extra versterking voor deze twee AUX poorten.
Zie ook http://www.esu.eu/produkte/zubehoer/21mtc-adapterplatine-2/
Re:Bevindingen ZIMO MX630?
Beste Ad,

Dank voor je reactie.

De onderdelen zijn mij bekend en zou het overwegen waard kunnen zijn.

Alleen, is het dan niet zo dat deze beiden onderdelen toch meer ruimte innemen?
Want zoals jezelf ook weet is het qua ruimte vaak een heel gedoe.
Dus ging het mij er om, om een compacte decoder te hebben, met toch meer functie- aansluitingen maar zonder kwaliteitsverlies.
Vandaar de vraag betreffende de Zimo's.

Wat ruimte betreft dat is ook het geval met de Esu MFX (M4) LS decoders want de bijgeleverde speaker met klank- kamer zijn in de meeste gevallen veel te groot en dan doel ik hoofdzakelijk op de klank- kamer.
In vele gevallen (voor derden) bestel ik dan kleinere.

P.s. Deze reactie is niet bedoeld om te "ja maar uh" want daar hou ik zelf ook niet van.
Re:Bevindingen ZIMO MX630?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Bevindingen ZIMO MX630?
Riny, waarvoor heb je 4 AUX uitgangen nodig, als ik vragen mag?
Re:Bevindingen ZIMO MX630?
Blausee-Mitholz
gast

Re:Bevindingen ZIMO MX630?
Bij Zimo zijn de AUX 3 en 4 ook onversterkt. Om ze te gebruiken moet je zelf een draadje aan een padje solderen.

Mvg, Johan
Re:Bevindingen ZIMO MX630?
Citaat van: Kappa op maandag 17 mei 2010, 11:07:04
Riny, waarvoor heb je 4 AUX uitgangen nodig, als ik vragen mag?

Beste Ad,

Het komt met regelmaat voor dat men een loc binnen brengt met telex- koppelingen en rookgenerator.
Omdat het zeer gewaardeerd wordt dat de telex- koppelingen gescheiden kunnen werken, bijv: F1 koppeling voorzijde, F2 koppeling achterzijde.
En ja, dan is het verder op betreffende de twee functie mogelijkheden en kom ik er toch 1 tekort.

Wanneer men dan ook nog eens met een "zwaailampje" (led) wil uitbreiden zijn er weinig mogelijkheden meer.
Uiteraard zou een extra functie- decoder een optie kunnen zijn maar daar ontbreekt dan weer vaak de ruimte voor.

Bijv: probeer eens in een BR 86 (met metalen kap) met telex- koppelingen, rookgenerator , een extra functie-decoder te plaatsen.

Ze komen soms met de gekste wensen en ja, ik houd iedereen graag tevreden dus probeer ik dan ook graag aan hun wensen te voldoen.

Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 17 mei 2010, 11:24:35
Om ze te gebruiken moet je zelf een draadje aan een padje solderen.

Beste Johan,

Ligt aan mij uiteraard maar deze snap ik even niet. :shock:
Re:Bevindingen ZIMO MX630?
Blausee-Mitholz
gast

Re:Bevindingen ZIMO MX630?
Citaat van: Riny op maandag 17 mei 2010, 15:13:07
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 17 mei 2010, 11:24:35
Om ze te gebruiken moet je zelf een draadje aan een padje solderen.

Beste Johan,

Ligt aan mij uiteraard maar deze snap ik even niet. :shock:

M.a.w. om de AUX 3 en 4 te gebruiken moet je draadjes aan de decoder solderen.

Je kunt de handleiding voor Zimo decoders downloaden als PFD, daar is alles te vinden.

Mvg, Johan
Re:Bevindingen ZIMO MX630?
Beste Johan,

Dat is duidelijk, bedankt.

Ik heb/had inmiddels al een "verzamel" PDF (Eng) binnengehaald en zal deze eens doornemen.
Alleen ging het mij in mijn vraagstelling ook over de bevindingen en verschillen van meningen van anderen.
Ik denk dat ik er maar eens 1 aan ga schaffen en deze in de praktijk uit ga proberen.
Voor die paar tientjes kan ik ook geen buil vallen en kan ik zelf ervaren wat de mogelijkheden en verschillen zijn.