Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

On30 baantje (eigen rails (bielzen) maken)

Gestart door pixon donderdag 13 mei 2010, 16:33:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: baan van pixon(berg-aluminiumfolie-doorgang- verf-gips -filmpje)
Hallo,

Dan heb ik iets verkeerd gedaan. Is het slim om nu nog buiten te zaaien of kan ik beter binnen (op kamertemperatuur) de plantjes eerst kweken?
Re: baan van pixon(berg-aluminiumfolie-doorgang- verf-gips -filmpje)
Dag Pixon,

het gaat goed met je plantjes :thumbup: en heel goed dat je deze behoed voor de kou. :thumbup:
Van warmte gaan deze juist groeien en misschien een idee deze met een UV lamp te belichten. :P je krijgt dan een soort kasseneffect zeg maar en het groeiproces versneld hierdoor.
Wel heel goed de vocht in de gaten houden dit d.m.v een vochtmeter te plaatsen in de aarde.
Belangrijke factor is de voeding die in de potgrond zit en neem dan deze die voor een half jaar voeding kan geven heb je daar geen omkijken meer naar. :D ;)
Vindt het een goed idee van jou en ben ook bezig  >:-D :lol:
Laat over een paar dgn maar weer eens zien hoe de vorderingen zijn van de plantjes, ben benieuwd.
Een goede zorg is erg belangrijk maar dat gaat je wel lukken gezien je resultaat.
Succes. :thumbup:
Met vriendelijke groet,

Theo.

Re: baan van pixon(bouw van terras en eetgelegenheid (snackcar/tent))
De berg en tunnels nadere hun einde alleen onder de rots wand was nog een plaats wat ik niet wist wat ik daarmee most doen nu heb ik besloten om daar een eet/drinkgelegen heid te maken met een ruim terras en natuurlijk uitzicht op de treinen alleen heb ik eerst de tafels geplaats en gelijk gingen er preisertjes zitten maar de snackcar/tent moet nog worden gebouwd.









Re: baan van pixon(bouw van terras en eetgelegenheid (snackcar/tent))
Hoi Peter.
Dat is weer een pracht van een plek om iets moois te maken.
Maar dat is jou wel, net als de andere scenery stukjes, zeker toevertrouwd! :thumbup:

Veel plezier en succes met de bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: baan van pixon(bouw van terras en eetgelegenheid (snackcar/tent))
Hoi Peter

Geen wonder dat die preisertjes figuren al vast gingen zitten.
Het ziet er zo al gezellig uit. ;)

Tony
Re: baan van pixon(bouw van terras en eetgelegenheid (snackcar/tent))
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: baan van pixon(bouw van terras en eetgelegenheid (snackcar/tent))
Wat zit er toch een sfeer in de baan. Ben benieuwd naar t eettentje.
Re: baan van pixon(bouw van terras en eetgelegenheid (snackcar/tent))
luxe eettent :P maar dan wel met een limburgse vlaai jammie jammie. :lol: :P.
Misschien een idee om er een goederenwagon neer te zetten door deze te verouderen en er iets omheen te maken wat lijkt op een mooi verkooptentje, of iets met rotsen met leuke sfeerverlichting op het terras.
Veel succes en blijf je volgen. :thumbup:
Met vr groet,

Theo. ;)
Re: baan van pixon(bouw van terras en eetgelegenheid (snackcar/tent))
Citaat van: AlbertJan op zondag 16 juni 2013, 07:25:55
Hoi Peter.
Dat is weer een pracht van een plek om iets moois te maken.
Maar dat is jou wel, net als de andere scenery stukjes, zeker toevertrouwd! :thumbup:

Veel plezier en succes met de bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Inderdaad maar het duurt meestal wel even voor dat je er op komt nu wordt het al weer tijd voor het volgende projectje
Citaat van: blauweengel op zondag 16 juni 2013, 08:50:13
Hoi Peter

Geen wonder dat die preisertjes figuren al vast gingen zitten.
Het ziet er zo al gezellig uit. ;)

Tony
Ik had er zelf ook wel willen zitten, thanks

Citaat van: th op zondag 16 juni 2013, 22:44:02
luxe eettent :P maar dan wel met een limburgse vlaai jammie jammie. :lol: :P.
Misschien een idee om er een goederenwagon neer te zetten door deze te verouderen en er iets omheen te maken wat lijkt op een mooi verkooptentje, of iets met rotsen met leuke sfeerverlichting op het terras.
Veel succes en blijf je volgen. :thumbup:
Met vr groet,

Theo. ;)

De goederen wagen staat al op een andere plek twee van het zelfde vind ik niet zo leuk maar het is een buffetkiosk geworden en ze hebben limburgsevlaai

Citaat van: julian op zondag 16 juni 2013, 11:10:13
Wat zit er toch een sfeer in de baan. Ben benieuwd naar t eettentje.

Thanks en voor het eettentje zie de volgende foto's.













Re: baan van pixon(bouw van terras en eetgelegenheid (snackcar/tent))
Het begint er super leuk uit te zien. :P

Tony
Re: baan van pixon (terug van vakantie leds in gips gieten)
vakantie weer voorbij
Dus we gaan weer een jaartje aan de hobby De bedoeling voor dit jaar is dat alle trein systemen die ik heb te laten rijden hiervoor heb ik een aantal kasten gesloopt zo dat ik meer ruimte krijg voor de baan.
de treintafel krijgt dan een L vorm.
maar eerst alle dingetjes die ik heb gemaakt plaatsen of verbeteren op de baan.

Ik kreeg bij toeval het idee om led strips in het gips te storten zo dat ik dat later niet hoef te doen, dit kan in en buitenkant van huizen voor licht reklames en binnenverlichteing het leuke is dat als de ledstips niet branden dan zie je ze ook niet, dit houd in dat je altijd kan veranderen.
oke nu een voorbeeld van wat ik heb gedaan het is de gevel met de cake reklame en de pilaar met verlichting gemaakt door de plaatselijke kunstenaar.







Re: baan van pixon (terug van vakantie (leds in gips gieten))
Hoi,

Knap bedacht :thumbup:

Groetjes, John
Re: baan van pixon (terug van vakantie (leds in gips gieten))
Leuk toegepast ook met die reclameborden en lampen aan de muur. Ik dacht eerst 'geinig' maar wat moet je ermee want echt realistisch is het niet. Toch zijn er dus weer verassende mogelijkheden  :thumbup:
Re: baan van pixon (terug van vakantie (leds in gips gieten))
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: baan van pixon (terug van vakantie (leds in gips gieten))
Dit verdient de orginaliteitsprijs  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: baan van pixon (terug van vakantie (leds in gips gieten))
Citaat van: Tilly op zaterdag 24 augustus 2013, 15:51:08
Hoi,

Knap bedacht :thumbup:

Groetjes, John
En zo komen we steeds verder met deze mooie hobby en jij hebt op jou baan ook veel originele dingen :thumbup:

Citaat van: Golfer op zaterdag 24 augustus 2013, 20:47:05
Leuk toegepast ook met die reclameborden en lampen aan de muur. Ik dacht eerst 'geinig' maar wat moet je ermee want echt realistisch is het niet. Toch zijn er dus weer verassende mogelijkheden  :thumbup:

Ja als je er verder over na gaat denken dan kom je heel ver met ideeen waar je dit kan toepassen kijk die ledjes kosten niets dus je kan ze altijd in gieten mocht je later tovh licht willen hebben in het object dan kan je ze gebruiken (tunnels-straatverlichting-schijnwerpers-stoplichten-etc

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 24 augustus 2013, 20:56:03
Dit verdient de orginaliteitsprijs  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.

  thanks
Re: baan van pixon (BOUW VAN EEN NIEUWE 0N30 MODULE)
BOUW VAN EEN NIEUWE 0N30 MODULE

Ben het weekend naar een smalspoortentoonstelling geweest

en heb me hart weer verkocht aan het smalspoor.
Ik was al bezig met  een 0n30 (smalspoor in schaal 0 (1:48 ( dat betekent dat de treinen op schaal 0 rijden op ho spoor)))baan maar die heb ik afgebrokken om nu met modulles te gaan werken gisteren
ben ik begonnen met het geraamte te maken voor de eerste module.
In totaal ga ik 3 modules maken.


Op de eerst module komen 3 verdiepingen met sporen en een dorp.
Ben ook al begonnen om de eerste bergwand te maken dit doe ik doormiddel van kippengaas gipsverband en daarna smeer ik er clayshy overheen (dit is een mengsel van papiermaché en klei (in poedervorm mengen met water)) als dit op droogt is het keihard en je kan het zelfs schuren en het heeft dan een structuur van amerikaanse woestijn grond.
Dit mengsel is goed te mengen met fij zand en steentjes dit heb ik nog niet uitgeprobeerd.


Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden dat ik deze baan hier gaat posten ook al is het geen markiln-3rail
Re: baan van pixon (BOUW VAN EEN NIEUWE 0N30 MODULE)


Ben nu met de eerst module op eerste verdieping rond om klaar tijd om de eerste rails Te legen en de plaats bepaling voor de atlas draaischijf
Re: baan van pixon (BOUW VAN EEN NIEUWE 0N30 MODULE)
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: baan van pixon (BOUW VAN EEN NIEUWE 0N30 MODULE)
ik ben benieuwd  :thumbup:
Re:0n30 baan van pixon (draaischijf omtoveren tot 0n30 draaischijf)
Citaat van: julian op woensdag 02 oktober 2013, 15:46:14
ik ben benieuwd  :thumbup:
Ik zelf ook, want het is een uitdaging in deze schaal moet je bijna alles zelf maken maar dat vergt tijd en geduld.

Oke wat hebben we gedaan aller eerst een turntable (draaischijf) omgetoverd in een 0n30 draaischijf, In de tijd dat deze baan afspeeld (de tijd van mijnen, het kappen van bomen oude auto,s en oude treinen) werd bijna allse van hout gemaakt dus ik moest houtjes lijmen op de draaischijf zie foto

en nog meer houtjes.

DE houtjes zien er nog erg bleek uit dus die gaan we kleuren met  bruineschoensmeer vermengt met alcahol met dit als resultaat



Aan de draaischijf zit een moteraandrijving alleen die staat in het gezicht dus daar moet een werkhuis om heen komen dit doen we met eigen gebakken steentjes en metselen(lijmen )we tot een werkhuis
eerst de steentjes maken van klei


Ik heb twee soorten klei gebruikt zelf droogend en klei die je moet afbakken  de rode steentjes zijn zelf drogend
en we zijn op de helft



Re: 0n30 baan van pixon (ho draaischijf omtoveren tot 0n30 draaischijf)
Re: 0n30 baan van pixon (schilderen-bomen-On3o module-beurs-etc)
Na een beursdag (zaterdag) in genk







Ben ik weer verder gegaan met de on30 module het lijkt dat ik weinig heb gedaan maar ben toch de hele dag bezig geweest'.




Re: 0n30 baan van pixon ( 0 scale bomen maken)
Voor het eerst 0 scale bomen maken


Zoek een paar geschikte takken laat ze drogen  en boor er mm gaatjes in en stop daar uiteengebogen paperclips in verschillende groottes als de gaatjes te groot zijn vul ze op met houten prikkers


daarna heb ik weer alles ingesmeerd met clayshy (zie eerdere post hierboven)




alles twee dagen laten drogen en dan schilderen


eenmaal  droog kip je kleine stukjessisal paktouw zodat je vezeltjes krijgt


de sisalvezeltjes plak je met houtlijm op de boom



alleen nu ben ik op een punt om de vezels te spuiten met de airbrusch ik kan ze bruin maken dan moeten er nog groenevezels op maar kan het ook in een keer groen spuiten eerst moet alles nog goed drogen
Re: 0n30 baan van pixon (0 scale bomen maken)
Pixon,

Dat wordt een flinke boom.
Als je ze bruin wil spuiten als takken dan denk ik dat er te veel vezels op zitten.
Mooiste is een deel verwijderen en dan spuiten.
En als laatste groene vlokjes/vezels toevoegen van een kleiner formaat als loof imitatie.

Mvg,Robin
Re: 0n30 baan van pixon (0 scale bomen maken)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: 0n30 baan van pixon (0 scale bomen maken)
Dag Pixon.

Lijkt mij ook dat er nu wat te veel vezels aan de boom vast zitten.
Is het niet mogelijk om de vezels eerst op kleur te brengen alvorens
deze aan te brengen, door het sisaltouw in een kleurbad o.i.d. te doen?

Groeten,

Erik.
Re: 0n30 baan van pixon (0 scale bomen maken)
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re: 0n30 baan van pixon (0 scale bomen maken)
Vezels kan je verven met Dylon verkrijgbaar de drogisterij ik gebruik olijf groen.
Vezels nachtje in het water met Dylon geeft een prima resultaat.

Mg Frans
Re: 0n30 baan van pixon (0 scale bomen maken)
Citaat van: Hero op zaterdag 19 oktober 2013, 09:58:47
Pixon,

Dat wordt een flinke boom.
Als je ze bruin wil spuiten als takken dan denk ik dat er te veel vezels op zitten.
Mooiste is een deel verwijderen en dan spuiten.
En als laatste groene vlokjes/vezels toevoegen van een kleiner formaat als loof imitatie.

Mvg,Robin

Dit is ook wat ik in mijn gedachten had  er zitten nog veel vezels op om dat de lijm nog niet droog is vanmiddag klop ik hem uit  en blijft denk ik de helft over en dan met de airbrush.
En bedankt voor je antwoord
Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 19 oktober 2013, 11:48:48
Dag Pixon.

Lijkt mij ook dat er nu wat te veel vezels aan de boom vast zitten.
Is het niet mogelijk om de vezels eerst op kleur te brengen alvorens
deze aan te brengen, door het sisaltouw in een kleurbad o.i.d. te doen?

Groeten,

Erik.
De meeste vezels dc hud ik er zo meteen af en kijk ik wat er over blijft en het kleuren ja dat kan dat ga ik bij de volgend boom proberen wandt ik heb er heel veel nodig.
als je op de bovenstaande foto kijkt staat een gekochte boom (anita decor) die koste me 30.00 euro en vind ik toch echt te veel geld.
en bedankt voor je advies

Citaat van: F.J.S. op zaterdag 19 oktober 2013, 12:03:46
Vezels kan je verven met Dylon verkrijgbaar de drogisterij ik gebruik olijf groen.
Vezels nachtje in het water met Dylon geeft een prima resultaat.

Mg Frans
dit ga ik zeker proberen ren vandaag nog even naar de kruitvat kan ik het proberen bij de volgende boom
Re: 0n30 baan van pixon (0 scale bomen maken)
Kon gisteren niet verder met het kleuren van de boom omdat mijn airbrush niet meer compleet was dus moest gelijk naar almere om het een en ander te kopen.Maar goed vanmorgen begonnen ik ben met dit tijdelijke resultaat erg te vreden ik zou zeggen kijk maar




en voor de grap een cam in mijn airbrush spuitcabine gehangen

Re: 0n30 baan van pixon (plato 3 level -gipsverband)
Na dat de boom op zijn plaats staat kan ik beginnen met de uitbreiding van de derde verdieping met de hulp van een houten plato en kippengaas

Op het kippengaas wordt gipsverband gelegd


zo dit laten we even drogen



Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
Na rond 3 maanden geen ideeen te hebben gehad voor mijn marklin ho baan heb ik de laatste week vol met inpressie en ideeen zodat ik vanochtend ben begonnen met slopen van de treinwerkplaats

Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
Zo de treinwerkplaats is gesloopt en een nieuwe berg/verhoging verrijst  er nu  zo dat er gelijke verbinding met de snel weg en dat er een nieuwe stad kan worden gebouwd.







Na het plaatsen van het kippengaas is het tijd om gipsverband er op te smeren

Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
marklin150jaar!en niewenhuis ,  dank jullie welvoor de waardering.
oke het gipsverband heeft een nachtje gedroogd en tijd voor de tweede laag met  papiermachĂ© ook dit weer in een filmpje (misschien een beetje saai en langdradig maargoed het geeft wel een idee hoe ik het maak)
Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
De nieuwe berg/huivel/verhoging gaat gevorderd, na mijn vorige post ben bezig geweest met nieuwe gipsen huizen die een nieuwbouw straat/wijk moeten voorstellen.
Het maken van deze huizen vergt echter veel tijd maar ja het is bijna klaar.
Ook bezig geweest met de voorkant van de berg waar een toegangsbrug komt naar de nieuwe wijk en verbinding maakt met de bestaande wegen
Dit alles samen gevoegd in een filmpje.  :)

Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
Hoi Pixon,

het blijft toch allemaal apart en authentiek wat je hier allemaal laat zien. Zelfs de manier waarop je hier de voortgang presenteert is bijzonder. Ga vooral zo door :thumbup:

Groetjes, John
Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
dankje tilly  :)

We zijn met dit projectje weer een stapje verder namelijk het plaatsen van de betonen muren en dat mooi samen te laten lopen met de berg.
En natuurlijk hier komt het het filmpje


Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
De betonen muren moeten nog een kleurtje krijgen door middel van  met airbrush en drybrushing


Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
Goed resultaat Pixon! :thumbup:
Echter, krijg je zo geen spuitnevel op het materieel?

Groeten,

Erik.
Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
ALS JE DE DRUK LAAG HOUD KRIJG JE NIET ZOVEEL SPUITNEVEL EN ALS JE HET WEL KRIJGT DAN SPUIT JE DE ONDERKANT WEER OVER.
BEDANKT VOOR JE REACTIE
Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
Citaat van: pixon op donderdag 12 december 2013, 09:19:12
... DAN SPUIT JE DE ONDERKANT WEER OVER.

Hm, ik bedoel eigenlijk het materieel (dus de railbus die daar staat) en niet het materiaal :idea:
Je hoeft trouwens niet zo te schreeuwen hoor, want ik zit vlak bij m'n monitor :wink: :lol: :lol:

Groeten,

Erik.
Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
Dag Pixon,

even geleden maar heb weer kunnen genieten van mooie beelden en foto's op deze topic goed bezig man. :thumbup: :thumbup:
Weer leuke ideeën opgedaan uit filmpjes, thanks en kan deze weer mooi zelf gaan maken en plaatsen op mijn modelbaan.
ON 30 blijft inspireren met alles eromheen tja wat zal zeggen hierover, het drijfwerk van de locs bijvoorbeeld is al heel apart om te zien en kan ervan genieten en ligt mij wel. :P jammie jammie :D
Blijf je volgen.
Met vr groet,
Theo. :thumbup:
Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 12 december 2013, 18:16:38
Citaat van: pixon op donderdag 12 december 2013, 09:19:12
... DAN SPUIT JE DE ONDERKANT WEER OVER.

Hm, ik bedoel eigenlijk het materieel (dus de railbus die daar staat) en niet het materiaal :idea:
Je hoeft trouwens niet zo te schreeuwen hoor, want ik zit vlak bij m'n monitor :wink: :lol: :lol:
OO de railbus staat vergenoeg van het te spuiten object en de preisers in de bus wouden ook het spuitwerk aanschouwen .
en sorry van het geschreeuw maar ik had die post via mijn mobiel gedaan dus had niet in de gaten dat de hoofdletters aan stonden.   
Re: Ho marklin baan van pixon (nieuwe ideeen)
Citaat van: th op vrijdag 13 december 2013, 21:55:10
Dag Pixon,

even geleden maar heb weer kunnen genieten van mooie beelden en foto's op deze topic goed bezig man. :thumbup: :thumbup:
Weer leuke ideeën opgedaan uit filmpjes, thanks en kan deze weer mooi zelf gaan maken en plaatsen op mijn modelbaan.
ON 30 blijft inspireren met alles eromheen tja wat zal zeggen hierover, het drijfwerk van de locs bijvoorbeeld is al heel apart om te zien en kan ervan genieten en ligt mij wel. :P jammie jammie :D
Blijf je volgen.
Met vr groet,
Theo. :thumbup:
Dat is leuk dat we mekaar kunnen  inspireren, en ja 0n30 blijft echt een verhaal apart dat is zo leuk om me te werknen kwa schaal en het zou voor jou ook wel intresant zijn om dat jou treienen toch amerikaans is georiĂ«nteerd, een mooie module aan de muur Hoef je niet meer te bukken voor je rug.
bedankt voor je reactie
Re: Ho marklin baan van pixon (het maken van een mobiele voorgrond deel 1)
Het maken van een achtergrond is vrij normaal en staat meestal altijd vast maar ik wil nu juist (zeker als je je baan filmt) mobiele voorpanelen gaan maken die je je altijd op het gewenste moment kan plaatsen voor je baan

Om dat ik meerdere treinbanen heb kan ik deze panelen voor alle banen gebruiken
zo nu eerste paneel 1 Ik heb gewoon voor de eerste x een goedkoop schildersdoek gebruikt en voor mijn de eerste x dat ik een wolken lucht heb gemaakt met de airbrush.







Re: Ho marklin baan van pixon (vervolg bouw nieuwe straat)
Straat in aanbouw deel 2.

De straat was bijna klaar maar wat blijkt de eerste bewoners klaagde dat er geen riolering was, dus de boel slopen en eerst de riolering aanleggen.
En natuurlijk er was een verslaggever die de volgend fotoreportage maakte






































Re: Ho marklin baan van pixon (vervolg bouw nieuwe straat)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Ho marklin baan van pixon (vervolg bouw nieuwe straat)
Leuk verslag met mooie foto's erbij. :thumbup:
Re: Ho marklin baan van pixon (vervolg bouw nieuwe straat)
Citaat van: h0_miessie op zondag 29 december 2013, 08:53:42
Leuk verslag met mooie foto's erbij. :thumbup:
dankje ben er zelf ook tevreden over  hoop vandaag nog met een update te komen heb dat witte huis nu met de airbrush blauw gemaakt wat erg mooi is geworden

 

Re: Ho marklin baan van pixon (vervolg bouw nieuwe straat)
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Ho marklin baan van pixon (vervolg bouw nieuwe straat)
ze zijn er maar druk mee, met die straat  :thumbup:
Re: Ho marklin baan van pixon ((airbrush- epoxy-kleuren mengen)
In mijn eerder post hebben jullie gezien hoe ik het herenhuis blauw had ge spoten maar dat was het niet een huis zonder echte  ramen  en zonder verdere afwerking.
Oke  weer over nieuw gieten laten drogen en daarna over het gips een laag epoxy ec 141 gieten, deze epoxy moet wel 3 dagen drogen  :-( (na 36 uur uitneembaar uit de mal) maar daarna is deze epoxy kei hard en je hebt gelijk glaswerk in je ramen







Na het drogen word het tijd om de gevels anders te airbrushen dat doen we met een naald van 0.15 waar mee je mm lijntjes kan spuiten

let op dit is voor mijn ook de eerste x dat ik met zo,n kleine naald spuit.






Omdat we zo''n dunne naald gebruiken heb ik ook nieuwe verf moeten kopen die heel dun is met helle fijne verfpoeders zo dat je spuit niet verstopt raakt.
De verf is van wicked collers en deze heeft niet zoveel kleuren in zijn assortiment dus we moeten gaan mengen met de kleuren ook dit is niet makkelijk dus let er niet op als de kleuren iets de flets of te licht zijn dit trekt wel  bij met het verweren.
Videos kunnen langdradig zijn maar ik heb de camera gewoon aan gezet en geen tijd om te monteren




Re: Ho marklin baan van pixon (airbrush- epoxy-kleuren mengen)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Ho marklin baan van pixon (airbrush- epoxy-kleuren mengen)
Verbazingwekkend mooi resultaat Pixon! :thumbup:
Wat een verbetering t.o.v. de eerste opzet.
Ik had nooit deze samenstelling van gips en epoxy verwacht. 8o

Groeten,

Erik.
Re: Ho marklin baan van pixon (airbrush- epoxy-kleuren mengen)
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 14 januari 2014, 22:05:03
Verbazingwekkend mooi resultaat Pixon! :thumbup:
Wat een verbetering t.o.v. de eerste opzet.
Ik had nooit deze samenstelling van gips en epoxy verwacht. 8o

Groeten,

Erik.
Dankje het is een geduldig werkje maar aan het eindde is het resultaat erg mooi.
hier is nog deel 1 van deze serie deze had ik nog niet gepost in deze video zie je het storten van het gips de bewerking van het gips bij de ramen door middel van toiletpapier die het vocht ontrekt aan het gips. Zodat je het makkelijk kan weghalen en plaats kan maken voor de epoxy












Re: Ho marklin baan van pixon (open riool met epoxy)
Jullie hebben gezien dat de het riool overal werd aan gebracht maar het moet ook ergens uit komen dus heeft de gemeenteraad besloten om toch maar een open riool te maken









En nu nog een foto gewoon omdat ik hem mooi vind en allemaal onderdelen  waar ik de laatste tijd mee bezig ben geweest.

Re: Ho marklin baan van pixon het maken van muur reclame dmv airbrush en zout
Iedereen kent de zoutmethode wel voor het maken van verouderde schilderingen alleen had ik dit nog niet in de praktijk uitgevoerd dus nu bij deze
Op de zijkandt van het blauwe huis komt een testing reclame.
Werkwijze.
1 ondergrond van de reclame schilderen-airbrushen goed laten drogen
2 ondergrond vochtig maaken en zout erop stooien goed laten drogen
3 Daarna gewenste opject/tekst er op  schilderen-airbrushen goed laten drogen
4 met tandenborstel/schuurspons/of ander materiaal schuren tot het gewenste effect