volgens my klopt dit niet dit zijn lichtgeleiders en dat wordt van een ander materiaal gemaakt dan visdraad als ik het mis
Je hebt gelijk Pixon lichtdoorlatend draad, wist even niet wat je ermee bedoelde maar het is fiberglass kabel waar een minuscule klein gaatje doorheen loopt waar je een lichtbundel op zet en zo het lichtje aan de andere zijde ziet uitkomen in dit geval in je mijn.
Heb dit ook al eens in mijn topic omschreven om het zo te doen, daar toen een mijnwerker in Duitsland had gekocht met een ledje in de helm en toen heb omschreven om in de andere mijnwerkers een glasvezelkabel in de helm te maken en dan met een lichtbundel erop en zo op deze manier de helm licht krijgt.
Deze glasvezelkabel wordt ook gebruikt voor om een sterrenhemel mee te maken aan het plafond dit doordat er op één punt een sterke lamp wordt aangebracht die ondergebracht is in een soort carrousel waar alle glasvezelkabels naar toe gaan en de andere zijde naar het kleine gaatjes in het voorbewerkt plafond.
Het gemakkelijkste werken is om op een vaste plaats een carrousel te maken waar een lamp in zit die voldoende lichtstraal afgeeft door de aangesloten fiberglass kabels, dit wel zo gemaakt dat die sterke lamp geen licht uitstraalt naar buiten toe en alleen licht stuurt door de aangesloten glasvezelkabels.
Let hierbij wel op dat je voldoende ventilatiegaten aanbrengt in de carrousel om de boel goed te koelen, dit i.v.m brandgevaar.
Het voordeel is dat je dan heel veel fiberglass kabels naar diversen punten kan brengen met één simpele lichtbundel.
Wil je andere kleur er extra bij hebben zorg je ervoor dat je schotten aanbrengt in de carrousel zodat je meer kleuren kan creëren dus aparte compartimenten maken onderling zogezegd.
Als mijn tijd daar is ga dit ook doen gewoon goedkoop en simpel.
Pixon zal eens kijken of een link kan vinden voor jou en anderen daar deze al eens heb gevonden, krijg je een beetje idee hoe het werkt allemaal.
Met vriendelijke groet,
Theo.