Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

On30 baantje (eigen rails (bielzen) maken)

Gestart door pixon donderdag 13 mei 2010, 16:33:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:baan van pixon (van alles wat)
De grond die ik had gemaakt (van hele natte klei) bij de brug (zie eerdere posten) beviel zo goed dat ik dat heb door gezet bij twee van mijn modelspoorbanen.
Omdat ik ook nog bezig was met het maken van een kieswerk voor HO en HOe heb daar eerst de grond getest.
het kieswerk is inmiddels grijs gespoten en bijgewerkt en nu dus ook de grond (die moet nog drogen en bewerkt worden.












Hier heb ik op mijn on30 baan twee soorten klei gebruikt om te kijken welke het mooste opdroogt

verder ben ik met mijn on30 baan verder gegaan met het bouwen van huisjes een leuk verbeeld is (wat ik ook in de toekomst op mijn marklin baan wil gaan uit proberen  (alleen schaal word wel erg klein om mee tewerken))
Is dat ik van klei zelf steentjes heb gemaakt en daarna zelf een mexicaans huisje te maken door het stapelen/metselen van de steenjes waardoor je een heel mooi effect gaat krijgen.
kijk maar.

klei eerst uitrolen op de juiste maat.


daarna op maat snijden


en dan metselen


alleen  duurt het wel lang voor dat je resultaat (eentonig werk maar als het klaar is) nu ben ik op de helft

als je goed kijkt heb ik de binnenkant dicht gesmeerd met de zelfde klei grond als hierboven genoemd als een stuclaag.
kieswerk krijgt kleur





Re:baan van pixon (van alles wat)
nieuw spoorbrug/winkels/wegdek

Na aanleiding van het maken van de spoorbrug kwam ik weer op het idee om de andere spoorbrug die bij het station loopt te veranderen maar dat was meer werk dan ik had verwacht .
Met het veranderen van de spoorbrug/station/perron moest ook de snelweg worden veranderd daardoor had ik niet genoeg ideeen om verder te gaan dus de bouw lag stil tot een paar weken geleden en ben ik gaan bouwen met een heel mooi resultaat waardoor de M-K-HOe railzen samen vloeien.

In de bogen van de brug komen winkels-galerijen en een stations entree.
voor dat het geheel geplaatst gaat worden moet de verlichting er in ik doe volgens een eerder beschreven verlichtings methode.
In het kort  boven op de bogen komt een lichtbundel die het licht door een lichtdoorlatende draad zo dat je een warm zacht licht krijgt

De bogen

De licht bundel


de bouw van de stationshal met de betonentrappen naar het perron

Door het geheel van de verbouwing moest er ook een nieuw wegdek komen voor al het verkeer en reizigers en de aanleg van een tram naast/op de weg
eerst de foto's van het wegdek eerst het oude situatie en dan het nieuwe

oude situatie

Nieuwe situatie
Ik vind het nieuwe wegdek veel mooier en beter met een mooi voetpad

Tramrails word in het gipse wegdek gegoten
Nu volgen er een paar fotos van hou ik de rails in mal stop en dan volgieten met gips eerst heb ik natuurlijk de stroom draden aan de rails gesoldeerd het is n-spoor voor mijn HOe tram


De rails moet goed vastgedrukt worden in de mal


Hier zie je de afdruk en de rails is goed zichtbaar nu alleen nog het overtollige gips wegkraben en plaatsen






zo ktijgen jullie een idee hoe het gaat worden als alles rijd (nog een hoop werk te gaan) :)

Re:baan van pixon (van alles wat)
Leuk dat je alles zelf maakt, inmiddels een eigen steen fabriek. top

Blijf je volgen

gr. Arno
Re:baan van pixon (van alles wat)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:baan van pixon (van alles wat)
Ik vrees dat je even een ambulance moet roepen. Het gaat niet helemaal goed met die wegwerker rechtsonder in beeld geloof ik..  :D :D



Verder vind ik het leuk om te zien hoe je bezig bent en dingen nabouwt.
Re:baan van pixon (van alles wat)
Citaat van: destrikjes op dinsdag 24 januari 2012, 17:01:25
Leuk dat je alles zelf maakt
dit werkt wel verslavend hoor, maar je krijgt er wel voldoening van


inmiddels een eigen steen fabriek. top
Zodat we weer dorpen/steden kunen bouwen bedankt voor je leukke reactie

Citaat van: Kermit65 op dinsdag 24 januari 2012, 18:36:56
Ik vrees dat je even een ambulance moet roepen. Het gaat niet helemaal goed met die wegwerker rechtsonder in beeld geloof ik..  :D :D
Dat is een probleem er zijn nog geen ambulances er is zelfs nog geen ziekenhuis  :(
Verder vind ik het leuk om te zien hoe je bezig bent en dingen nabouwt.
Dank je wel
Re:baan van pixon (van alles wat)
Hoi Pixon,

hoe heb je dit precies voor elkaar gekregen?

Citaat van: pixon op dinsdag 24 januari 2012, 16:53:03


De bogen


Precies op het juiste moment de mal gebogen?

En dan nog een vraagje: je hebt tramrails ingegoten in gips wat er klasse uitziet :thumbup:

Heb je dit ook eens geprobeerd met M-, K- of C-rails, met puko's dus?

Groetjes, John
Re:baan van pixon (van alles wat)
Citaat van: Tilly op woensdag 25 januari 2012, 10:56:22
Hoi Pixon,

hoe heb je dit precies voor elkaar gekregen?

Precies op het juiste moment de mal gebogen?

Groetjes, John

Vond het nog al moeilijk om het precies op te schrijven
dus heb ik maar met een video filmpje gedaan hoop dat je (en de rest van de forumleden ook natuurlijk) er wat aan hebt.




Citaat van: Tilly op woensdag 25 januari 2012, 10:56:22

En dan nog een vraagje: je hebt tramrails ingegoten in gips wat er klasse uitziet  :thumbup:

Heb je dit ook eens geprobeerd met M-, K- of C-rails, met puko's dus?

Ja ik ben er mee aan het experimenteren omdat ik een mooie overgang aan het maken ben   :idea:
Re:baan van pixon (van alles wat)
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:baan van pixon (van alles wat)
Hoi Pixon,

Je bent nog wat vergeten er bij te schrijven! ;)

En zo doen we dat dus!

Mooi en simpel idee...

Vooral Doorgaaaaaaaaaaaan

Gr Ruud
Re:baan van pixon (van alles wat)
Pixon, zeer mooi resultaat en dank voor het filmpje! Dat is inderdaad de beste manier om ons wat uit te leggen. Denk dat ik dat ook tzt ga proberen.

groet, Michiel

Re:baan van pixon (van alles wat)
Hoi Pixon,

hartelijk dank voor plaatsing van het filmpje, duidelijker kan inderdaad niet :thumbup:

Welke gipssoort gebruik je hiervoor?

Groetjes, John
Re:baan van pixon (van alles wat)
Zeer knap gedaan!!
Bedankt voor het filmpje, ga ik ook eens proberen...
Re:baan van pixon (van alles wat)
Nou John,

Succes en dat in minder dan 3 minuut 30  >:-D >:-D >:-D

Knap gedaan trouwens.

Groeten Niels
Re:baan van pixon (van alles wat)
Kunstenaar. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gr. Peter
Re:baan van pixon (Treinbrug van foamboard en dun laagje gips)
Citaat van: nkeer3 op woensdag 25 januari 2012, 15:22:22
Je bent nog wat vergeten er bij te schrijven! ;)
En zo doen we dat dus!
Mooi en simpel idee...
Vooral Doorgaaaaaaaaaaaan
Ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier doet maar je kan mekaar op ideeen helpen en we gaan zeker door met nieuwe ideeen   thanks

Citaat van: Golfer op woensdag 25 januari 2012, 15:32:30
Pixon, zeer mooi resultaat en dank voor het filmpje! Dat is inderdaad de beste manier om ons wat uit te leggen. Denk dat ik dat ook tzt ga proberen.
Zo'n filmpje is zeker goed om uit te leggen maar je bent er zo lang mee bezig, monteren uitzoeken, plaatsen, etc.
Als je het gaat proberen geef niet snel de moed op bedankt voor de comp.
Citaat van: Tilly op woensdag 25 januari 2012, 17:08:37
hartelijk dank voor plaatsing van het filmpje, duidelijker kan inderdaad niet :thumbup:
Welke gipssoort gebruik je hiervoor?
Voor dit werk gebruik ik molda 3 fin (een half harde fijne modeleer gips (die makkelijk te bewerken is))

Citaat van: Sattrickske op woensdag 25 januari 2012, 21:15:11
Zeer knap gedaan!!
Bedankt voor het filmpje, ga ik ook eens proberen...

Moet je zeker doen Na jou gesprek(schrijven) in jou topic over het gewicht (dat bij jouw alles licht moet zijn ben ik gaan na denken en het reseltaat is hier onder (volgende update) te zien dus super lichte pilaren met en gewicht van 49 gram
en de helft van de pilaar in gips weegt 167 gram dus dat scheelt :thumbup:

Citaat van: neesse op woensdag 25 januari 2012, 21:25:54
Nou John,
Succes en dat in minder dan 3 minuut 30  >:-D >:-D >:-D
Knap gedaan trouwens.
Wou dat ik het ook zo snel kon maken :P
en bedankt voor de comp

Citaat van: PH op donderdag 26 januari 2012, 06:20:52
Kunstenaar. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Wat kan ik zeggen mijn huis lijkt ook meer op een Atelier dan op een woning
Bedankt voor de vele reacties dat is  :thumbup:

Treinbrug van foamboard en dun laagje gips
maar we zijn weer door gegaan met ideeen van nieuwe dingen dat kwam doordat ik een manier zocht om eigen creatie te maken met gips dus kwam ik te recht bij foamboard (foamboard is sterk (sterk genoeg om er een goederentrein over heen te laten rijden) makelijk tebewerken-snijden etc)
maar om passende hoeken te maken moet je onder een hoek van 45 graden snijden en dat is lastig dus heb ik een foamcutter gekocht nu kan ik alles snijden onder 45 en 90 graden en kaarsrecht maar foamboard is geen gips dus heb ik pilaren gemaakt van foamboard met een dun laagje gips.
hier filmpje als voorbeeld later meer



Op het filmpje zag hoe ik de pilaar maak van foamboard nu een foto van mal/gips/pilaar


Hier na als je alle 4 de kanten heb gedaan en een kleurtje.


Daarna was het tijd om de brug te gaan ontwerpen en ook dat is gelukt (vind ik) op dit moment staat hij te gipsen maar hier een foto




In de brug word geluidsisolatie aangebracht zodat de brug niet als een klankenkast gaat werken



Dan wordt het tijd om de onderkandt dicht te maken en er een laagje gips opte brengen


als het gips er oplecht moet er op de brug verzwaard worden zodat het gips goed aan de brug hecht zokan je goed zien hoeveel gewicht dit foambord kan houden wandt het is best een groote balk


En dan laat je het een nacht drogen en is dit het resultaat

Re:baan van pixon (van alles wat)
hallo pixon,

das een flinke update seg,wel leuk dat je zoveel zelf maakt maakt het erg orgineel.



groeten peter(ke33)
Re:baan van pixon (van alles wat)
Citaat van: peterke33 op zaterdag 04 februari 2012, 10:45:33
das een flinke update seg,wel leuk dat je zoveel zelf maakt maakt het erg orgineel.
groeten peter(ke33)
Dankje wel door de zelfbouw duurt het allemaal veel langer dan je denkt en problemen moet ik ook zelf oplossen  maar dat maakt de hobby ook weer leuk.
Re:baan van pixon (van alles wat)
Weer wat bij geleerd , echt mooi gedaan.
gr erik
Re:baan van pixon (van alles wat)
Citaat van: veldkamp op zondag 05 februari 2012, 06:30:44
Weer wat bij geleerd , echt mooi gedaan.
gr erik

Dank je heb hierboven extra foto bijgeplaatst plus wat meer verteld over hoe ik het gemaakt heb dus kijk nog even terug het is de mooite waard al zeg ik het zelf moet nu weer werken .
Re:baan van pixon (Treinbrug van foamboard en dun laagje gips)
Zo weer terug van het werk en het brugdeel uit de mal gehaald en natuurlijk de eerste laag verf erop, kon het nietlaten om even los de brug leuningen erop de leggen en een stukjerails met een railbus erop en het wordt prachtig nu nog 6 brugdelen waar onder 5 ronde brugdelen.
ik denk nog een week en dan kunnen de treinene er over heen rijden.
zo even nog wat foto's.




Re:baan van pixon (Treinbrug van foamboard en dun laagje gips)
Hoi Pixon,

knap wat je hier weer verzonnen hebt B)

Volgens mij zie ik wel hier en daar het gips loslaten :?

Groetjes, John
Re:baan van pixon (Treinbrug van foamboard en dun laagje gips)
Citaat van: Tilly op zondag 05 februari 2012, 16:03:19
Hoi Pixon,

knap wat je hier weer verzonnen hebt B)

Volgens mij zie ik wel hier en daar het gips loslaten :?

Groetjes, John

Ja dat gebeurd als je de latex rubberen mal te hard er aftrekt dat moet echt heel rustig. maar als er een steentje mist plak ik hem er weer in of het word een plekje waar groen, boompjes of onkruid kan groeien.

hier een filmpje van het verwijderen van die rubberen mal.


Ik post dit om te laten zien en te voelen hoe breekbaar het is want in Principe legt het gips los op de ondergrond er wordt geen lijm of andere dingen gebruikt, Het gips zuigt zich vast aan de ondergrond.
Re:baan van pixon (Treinbrug van foamboard en dun laagje gips)
interessante materie, dit .   zo zie je alweer dat er meer dan 1 manier is om zo iets te doen.

Mooi gemaakt, die filmpjes ook
Re:baan van pixon (Treinbrug van foamboard en dun laagje gips)
Hoi Pixon,

super dat je weer de moeite genomen hebt om dit te plaatsen :thumbup:

Zou het niet wat makkelijker gaan en steviger zijn als je de gipslaag iets dikker zou maken?

Groetjes, John
Re:baan van pixon (Treinbrug van foamboard en dun laagje gips)
Citaat van: dani op maandag 06 februari 2012, 11:36:58
Mooi gemaakt, die filmpjes ook
Citaat van: Tilly op maandag 06 februari 2012, 21:00:10
super dat je weer de moeite genomen hebt om dit te plaatsen :thumbup:
Groetjes, John

Dank Jullie wel met het maken van de filmpjes heb ik ook veel plezier maar wel veel werk

Citaat van: dani op maandag 06 februari 2012, 11:36:58
interessante materie, dit .   zo zie je alweer dat er meer dan 1 manier is om zo iets te doen.

Citaat van: Tilly op maandag 06 februari 2012, 21:00:10
Zou het niet wat makkelijker gaan en steviger zijn als je de gipslaag iets dikker zou maken?
Groetjes, John

Dit is inderdaad een interessante materie omdat (dat heb ik wel geoefend maar nog niet echt uitgeprobeerd op huisjes) het foamboard inkrasbaar is (wel papier verwijderen) zodat je je zelf muren- scheuren-ramen -profielen-etc kan ontwerpen en in krassen.
Maar om een heel muurtje inte krassen ben je heel lang bezig zokwam ik op het idee om een dun laagje gips er in teverwerken ,nu kom ik bij de vraag van john nee daarom kan je het gips niet dikker maken.

er zijn vele topics ook bij de buren van mensen die hele mooie creaties maken van foambord.
moeten jullie voor de grap even in de topic van eric de boer kijken.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,32888.0.html
Re:baan van pixon (Treinbrug van foamboard en dun laagje gips)
Hallo Pixon,

Vind het zeer knap hoe jij met gips omgaat. Je antwoord op het feit dat het wel eens mis gaat met b.v. de latexmal verwijderen dat je daar dan het steentje in plakt of wat andere materiaal vind ik heel goed. Als het een keer mislukt of minder goed gaat moet je gewoon door gaan en proberen de volgende maal het beter te doen.
Vind je werk heel intensief en heb er veel respect voor.
Je weet we bouwen ook een nieuwe baan maar zoals jij je brug bouwt is gewoon super. Ik ren naar Noch en haal een komplete brug. Maar jou manier van werken levert zeker nog meer voldoening op als het gereed is.
Heb zelf niet de rust en inzicht om het doen zoals jij doet. Ga door en ik volg je op de [gips]voet.

Hans
Re:baan van pixon (Treinbrug van foamboard en dun laagje gips)
Citaat van: Krokodil op dinsdag 07 februari 2012, 11:03:46
Hallo Pixon,

Vind het zeer knap hoe jij met gips omgaat. Je antwoord op het feit dat het wel eens mis gaat met b.v. de latexmal verwijderen dat je daar dan het steentje in plakt of wat andere materiaal vind ik heel goed. Als het een keer mislukt of minder goed gaat moet je gewoon door gaan en proberen de volgende maal het beter te doen.
Vind je werk heel intensief en heb er veel respect voor.
Je weet we bouwen ook een nieuwe baan maar zoals jij je brug bouwt is gewoon super. Ik ren naar Noch en haal een komplete brug. Maar jou manier van werken levert zeker nog meer voldoening op als het gereed is.
Heb zelf niet de rust en inzicht om het doen zoals jij doet. Ga door en ik volg je op de [gips]voet.

Hans
dankje wel voor de comp doet me zeer goed even, en we gaan zeker door met allemaal  nieuwe dingen maken thanks
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Hallo daar zijn we weer met een kleine update Voor diegene die mij volgt op twitter die weten dat ik de afgelopen week bezig ben geweest met het ontwerpen en maken van een kolen mijn die moet komen bij het kieswerk en verbonden wordt met het kieswerk zowel als met de gebouwen en met het spoor .
De kolenmijn maak ik hellemaal van foamboard (ja ik heb de smaak te pakken met dat foamboard sinds ik mijn bruggen daar ook van maak.
oke tijd voor een foto.
hier is het foamboard net gelijmd en ingekrast met de eerst laag verf er op


Om ideeen op te doen heb ik de mijn even bij het kieswerk neer gezet en zo krijgen we een beetje een idee hoe het hele geheel moet worden






zo dat was het weer voor vandaag
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Hoi Pixon ,

Mooi gemaakt hoor :thumbup: leuk om te zien hoe je het allemaal doet
en blijf je volgen.
Met vr groeten,

Theo. :)
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
mooi gemaakt ook de perfecte wagons

alleen in het echt gebruikten ze op pers aangedreven locomotieven of de stoomloze locommotief om branden te voorkomen :P

mvg oetbeem
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Citaat van: th op zondag 26 februari 2012, 20:08:47
Hoi Pixon ,

Mooi gemaakt hoor :thumbup: leuk om te zien hoe je het allemaal doet
en blijf je volgen.
Met vr groeten,

Theo. :)
dankje ik had zoveel ideeen op gedaan bij rail 2012 dat ik haast niet kan wachten om verder te gaan en jij ook sucses met je mijnbouw

Citaat van: oetbeem op zondag 26 februari 2012, 21:08:43
mooi gemaakt ook de perfecte wagons

alleen in het echt gebruikten ze op pers aangedreven locomotieven of de stoomloze locommotief om branden te voorkomen :P

mvg oetbeem
Je hebt hellemaal gelijk ik had een fieldloc neergezet maar bij deze toch nog even een mineloc en bedankt voor het compliment hier de miineloc
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
mooie loc

welk merk is dit eingelijk
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Hoi pixon

Leuk dat je veel zelf maakt.
Je brengr me wel op ideeen als ik je zo volg.

Tony
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Hoi Pixon,

heeft het gips-virus plaats gemaakt voor een polystyreen-virus? :D

Weer knap gemaakt :thumbup:

Groetjes, John

PS: leuk he, dat geƫxperimenteer :)
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Citaat van: oetbeem op maandag 27 februari 2012, 10:41:59
mooie loc

welk merk is dit eingelijk


Egger Bahn Bauzuglok, H0e
Artikel Nr.: 1004  Egger Katalog 1966/ 67
hoop dat dit genoeg info is :idea:
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Citaat van: blauweengel op maandag 27 februari 2012, 19:09:36

Je brengr me wel op ideeen als ik je zo volg.

Dat is ook eingelijk de bedoeling zodat we van elkaar leren en lekker zelf bouwen :thumbup:
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Citaat van: Tilly op maandag 27 februari 2012, 19:52:15
Hoi Pixon,

heeft het gips-virus plaats gemaakt voor een polystyreen-virus? :D

Weer knap gemaakt :thumbup:

Groetjes, John

PS: leuk he, dat geƫxperimenteer :)
Ik ga ook nog in jou topic reageeren maar zit nu krap in tijd dus snel antwoord nee het word een gips-foambord virus kijk naar de nieuwe fotos daaris al op te zien dat
gips-foambord samen komen.
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Heb de rotspartyen bij de mijn ingang aangepast en ik heb de onderkandt van de toren verhoogt met gipse steentjes en meer kleine dingetjes genoeg gepraat kijk maar






Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
leuk gedaan....   je hebt wel veel geduld en inspiratie zo te zien
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
 ja daar sluit ik me bij aan Dani.

gr erik
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Citaat van: dani op dinsdag 28 februari 2012, 08:49:50
leuk gedaan....   je hebt wel veel geduld en inspiratie zo te zien
Citaat van: veldkamp op dinsdag 28 februari 2012, 09:57:00
ja daar sluit ik me bij aan Dani.
Dank jullie wel inspiratie heb ik wel genoeg zelfs alleen weet je af entoe niet meer hoe je het moet maken en dat kost tijd en die heb ik soms niet maar we gaan weer een weekend naar ontrax dus weer meer ideeen  :P
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Dat is weer prachtig gemaakt zeg.

Tony
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Citaat van: blauweengel op woensdag 29 februari 2012, 17:30:38
Dat is weer prachtig gemaakt zeg.

Tony
dankje wel
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
heb weer een verdieping op de toren gebouwd doormiddel van foamboard en een dun laagje gips de gaatjes in de muur zijn voor later als het wordt verouderd, daar komt mos of ander groen voorziening in etc.


Hier zie je goed hoe dun het laagje gips is





Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Ik heb respect voor al je zelfbouw.  :thumbup:

Het ziet er goed uit, en maakt je baan toch echt 'eigen'.


Groet, Lesley
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij het kieswerk)
Citaat van: lesley001 op donderdag 01 maart 2012, 14:13:20
Ik heb respect voor al je zelfbouw.  :thumbup:

Het ziet er goed uit, en maakt je baan toch echt 'eigen'.


Groet, Lesley
dankje en inderdaad het is ech eigen en zo voelt dat ook een wereld om in weg te dromen en jij hebt ook al heel wat mooie dingen zelf gemaakt :) :)
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij hetkieswerk update 2maart)
Hoog boven de toren komt een dwars overdekte tunnel/brug voor aan voor van andere treinen die ook kolen /etc moeten lossen, die tunnel/brug maak ik ook weer van foamboard met planken er in gegraveerd met een dakpannen dak die ik dan weer voorzie van een laagje gips met dakpannenprofiel
en hier is dan het begin reseltaat
Eerst alles aftekenen en uitsnijden


De ramen laat ik er nog even inzitten dat is makelijk voor de afwerking van de planken





dak maken gips er op en passen en het krijgt al vorm.




en hier moet het komen maar eerst de draag conctructie bouwen
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij hetkieswerk update 2maart)
Hey pixon,

Welk merk zijn die HOe treinen?
Ik wil op mijn eigen baan namelijk ook smalspoor toepassen en ik zit te denken aan Roco.
Maar jou treinen zien er ook mooi uit!

Groetjes,
Spoorbrug^^
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij hetkieswerk update 2maart)
Citaat van: Spoorbrug^^ op vrijdag 02 maart 2012, 10:33:58
Hey pixon,

Welk merk zijn die HOe treinen?
Ik wil op mijn eigen baan namelijk ook smalspoor toepassen en ik zit te denken aan Roco.
Maar jou treinen zien er ook mooi uit!

Groetjes,
Spoorbrug^^

De meeste HOe treintjes zijn egger-bahn en een paar van roco maar de mooiste zijn van egger-bahn.
de mijnwagonnetjes zijn van roco
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij hetkieswerk update 2maart)
Hoi Pixon,

weer goed bezig geweest B)

Die dakpannen zijn die nu gegoten in een mal en volledig van gips?

Groetjes, John
Re:baan van pixon (kolenmijn van foamboard voor bij hetkieswerk update 2maart)
Citaat van: Tilly op zaterdag 03 maart 2012, 17:11:33
Hoi Pixon,

weer goed bezig geweest B)

Die dakpannen zijn die nu gegoten in een mal en volledig van gips?

Groetjes, John

ja  de dakpannen zijn inderdaad gegoten in een mal en het foamboard er op gedrukt en dat samen geperst met klemmen en laten drogen