Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

On30 baantje (eigen rails (bielzen) maken)

Gestart door pixon donderdag 13 mei 2010, 16:33:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:baan van pixon (berg in aanbouw-graffiti in tunnel)

berg in aanbouw  :warning:



graffiti op beton muren tunnel :error:


Nou voor de eerste keer dat ik graffiti op de spoorbaan maak ik vind het goed gelukt nu kijken hoe het op de baan staat.


betonnenmuur met graffiti geplaatst

Re:baan van pixon (berg in aanbouw-graffiti in tunnel)
De ingang naar het spiraal naderd zijn einde de tunnelportaal is geschilderd boven op de tunnelportaal is afschermhout aangebracht tegen vallend gesteente.
Verder in de tunnel verlichting aangebracht zodat er op die muur ook graffiti kan worden aangebracht door de bewonners.
en nu de foto's



veel kijk plezier dan ga ik weer verder met het solderen van de railzen.
Re:baan van pixon (berg in aanbouw-graffiti in tunnel)
Graffiti is goed gelukt :thumbup:, en de rest ook! :)
Re:baan van pixon (berg in aanbouw-graffiti in tunnel)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:baan van pixon (berg in aanbouw-graffiti in tunnel)
Hallo Pixon,

Die graffiti ziet er realistisch uit.  :thumbup:

Heb je het gewoon zelf geschilderd of met van die decals?


Groet, Lesley
Re:baan van pixon (berg in aanbouw-graffiti in tunnel)
Citaat van: Nameless op dinsdag 23 augustus 2011, 15:05:42
Graffiti is goed gelukt :thumbup:, en de rest ook! :)

Dank je. Ik doe me best om het allemaal redelijk er uit te laten zien.
Re:baan van pixon (berg in aanbouw-graffiti in tunnel)
Citaat van: lesley001 op dinsdag 23 augustus 2011, 18:06:44
Hallo Pixon,

Die graffiti ziet er realistisch uit.  :thumbup:

Heb je het gewoon zelf geschilderd of met van die decals?


Groet, Lesley

Ik heb eerst de graffiti getekend met een 1 mm vulpotlood en daarna ingeschilderd met een 00.1 penseeltje en daarna verweerd met het geheel in een bad van sterk verdunde zwarte verf.
Re:baan van pixon (berg in aanbouw-graffiti in tunnel)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:baan van pixon (berg in aanbouw-graffiti in tunnel)
Citaat van: pixon op woensdag 24 augustus 2011, 18:29:17
Citaat van: lesley001 op dinsdag 23 augustus 2011, 18:06:44
Hallo Pixon,

Die graffiti ziet er realistisch uit.  :thumbup:

Heb je het gewoon zelf geschilderd of met van die decals?


Groet, Lesley

Ik heb eerst de graffiti getekend met een 1 mm vulpotlood en daarna ingeschilderd met een 00.1 penseeltje en daarna verweerd met het geheel in een bad van sterk verdunde zwarte verf.

Oke, bedankt voor de uitleg.

Dat zal wel een priegel werk zijn geweest met zo'n 00.1 penseeltje.  8o


Groet, Lesley
Re:baan van pixon (berg in aanbouw-graffiti in tunnel)
Erg mooi en verassend zeg
Nooit gedacht wat je met kei en gips kan
Je ziet niet veel mensen die het zo doen en helmaal weinig die het ook nog zo goed doen ook
Re:baan van pixon (berg in aanbouw-graffiti in tunnel)
Die graffiti heb je mooi aangebracht zeg...net echt !!  :thumbup:

Dat afschermhout is altijd een mooi detail...SUCCES verder  ;)

Groeten,

Hans
Re:baan van pixon (graffiti en reclame op gebouwen)
Citaat van: paardbart op zaterdag 27 augustus 2011, 23:27:14
Erg mooi en verassend zeg
Nooit gedacht wat je met klei en gips kan
Je ziet niet veel mensen die het zo doen en helmaal weinig die het ook nog zo goed doen ook
Dank je wel voor de complimenten, ja klei en gips je kan zo veel dingen maken en ontwerpen daarom is het zo leuk om te gebruiken vooral het zelf bedenken en daarna uitvoeren en als het ook nog lukt ja dan is het perfect.

Re:baan van pixon (berg in aanbouw-graffiti in tunnel)
Citaat van: Hansje op zondag 28 augustus 2011, 15:57:27
Die graffiti heb je mooi aangebracht zeg...net echt !!  :thumbup:
Dat afschermhout is altijd een mooi detail...SUCCES verder  ;)
Groeten,
Hans
Ja ik vond het ook goed gelukt had het eigenlijk niet verwacht dat het zo leuk en mooi zou worden daarom ga ik de Griffiti doorvoeren naar de huizen toe het geeft toch wel een speciaal zweertje op de baan.
Het afschermhout ziet er goed uit ik heb het nu van gips gemaakt maar ga kijken of ik ook echt hout kan gebruiken   
Re:baan van pixon (graffiti en reclame op gebouwen)
Door de graffiti kwam ik ook op het idee om reclames te gaan maken om dat de letters wel klein en fijn  moeten zijn en op gips moet wordxen aangebracht zat ik te denken aan plakletters maar dat werkt niet je ziet namelijk dat het plakletters zijn.
dus op zoek naar iets anders vroeger gebruikte ik wrijfletters maar die zijn haast niet meer te koop (althans in de winkels) dus dan maar op het internet en weer niks
weet ik veel dat die dingen nu rub-on letters heten dus ik heb op marktplaats een velletjes gekocht (en probeersel heb ik pink panter letters gekocht) en ik moet zeggen na het aan brengen en verweren ziet het er toch leuk uit.
foto 1 Het velletje met wrijvletters  en het muurtje waar de 3 letters op staan
de middelste letter is al verouderd

de letters bewerkt

en de muur met de reclame van het bedrijf wat irw heet


Re:baan van pixon (graffiti en reclame op gebouwen)
Ziet er mooi uit die graffiti in de tunnel, maar die laatste zit toch wel wat hoog of hebben de preisertjes er een ladder bij gepakt  ;) ?
Re:baan van pixon (graffiti en reclame op gebouwen)
Citaat van: Erik Marklin op maandag 29 augustus 2011, 14:56:45
Ziet er mooi uit die graffiti in de tunnel, maar die laatste zit toch wel wat hoog of hebben de preisertjes er een ladder bij gepakt  ;) ?
Die Laatste moest eigenlijk een reclame voorstellen maar ja als het dan toch een griffiti is dan hebben de preisertjes gebruik gemaakt van de steiger tijdens de bouw
kijk maar op de foto  :)
Re:baan van pixon (grond maken en verweren)
Omdat er bij de tunnel veel mensen zich ophouden had ik maar besloten om een clubhuis voor hun neertezetten maar ik denk dat ze het niet mooi/fijn vinden wandt ze hebben de ramen ingegooid.


De grond van het clubhuis moest nog worden opgeknapt
dat heb ik geprobeerd door droge gips op de baan te strooien en daar na met een kwastje keurig verdelen.
het voordeel hier van is dat je overal zelfs op de moeilijkste plaatsen gips kan leggen.
Als je hiermee klaar bent dan neem je een leeg spuitflesje dat vul je met sterk verdunde houtlijm met druppeltje afwasmiddel.
Nu spuit je royaal het mengsels over het gips heen en laat het drogen zo krijg je een realistische ondergrond .

Het droge gips neerleggen.

goed vogtig maken met sterk verdunde houtlijm en laten drogen.

Hte is nu gedroogd en klaar omte schilderen


BEn het nu aan het schilderen na nacht drogen
Re:baan van pixon (grond maken en verweren)
Het strooigips effect werkt perfect ik  ben er erg te vrede mee en het ziet er goed uit net echt




nu alleen nog bruintinten bij de rials en railsbalast





nieuw projectje







Re:baan van pixon (bouw van steengoeve plus smalspoorbaan)
Zo tijd geleden dat ik heb gepost maar wat wil je met zoveel modelspoorbeurzen waar ik zoveel ideeen heb opgedaan.
een van die ideeen is een steengroeve waar een smalspoor  (HOe) doorheen rijd.

Het is de bedoeling dat er 3 treintjes in de steengroeve gaan rijden.

1 marklin HO spoor m voor de afvoer van het gesteente.

2 roco      HOe spoor voor het vervoeren van gesteente van de groeve naar steenslagfabriek.

3 liliput HOe spoor voor het vervoer van personeel en toeristen


toeristentrein (HOe)

Deze fotos zijn gemaakt bij het begin punt van het smallspoor baantje boven op mijn klimspiraal  de treintjes gaan dus rijden naar de steen groeve hier inaanbouw.


Om bij de steen groeve te komen moeten de treinen over een brug hier ook in aanbouw







Zo dit was de opdate van de afgelopen maand.
Re:baan van pixon (bouw van steengoeve plus smalspoorbaan)
Hoi Pixon,

je bent weer goed bezig geweest B)

Ik vind wel dat je wat slordig met verf omgaat. Misschien moet je het meer verdunt gebruiken zodat alle "witte gips vlekjes" ook weggewerkt worden of heeft dit een andere oorzaak?

Groetjes, John
Re:baan van pixon (bouw van steengoeve plus smalspoorbaan)
hallo pixon,

maak je dat smalspoor of koopje het
ben erg nieuwsgierig

groeten jordi
Re:baan van pixon (bouw van steengoeve plus smalspoorbaan)
Citaat van: Tilly op vrijdag 04 november 2011, 16:36:54
je bent weer goed bezig geweest B)
Ja soms moet je zo lang wachten op goede ideen, maar als die er zijn dan gaat het best wel snel
Citaat van: Tilly op vrijdag 04 november 2011, 16:36:54

Ik vind wel dat je wat slordig met verf omgaat. Misschien moet je het meer verdunt gebruiken zodat alle "witte gips vlekjes" ook weggewerkt worden of heeft dit een andere oorzaak?

Als de steen groeve klaar is ga ik met sterk verdunde zwarte verf over de helle groeve heen en dan verdwijne de witte puntjes in  zwarte gaatjes in het gesteente.

dank je voor de compli  :P
Re:baan van pixon (bouw van steengoeve plus smalspoorbaan)
Citaat van: zomer148 op vrijdag 04 november 2011, 23:17:23
hallo pixon,

maak je dat smalspoor of koopje het
ben erg nieuwsgierig

groeten jordi
Nu koop ik de rails nog,  het is de bedoeling dat ik later zelf me eigen rails ga maken  omdat  het er dan veel mooier en natuurgetrouw er uit ziet. :P
Re:baan van pixon (bouw van steengoeve nu met bomen)







om ideeen op te doen heb ik maar een paar bomen er bij gezet ik krijg gelijk een kerst gevoel dus ik wou de fotos met jullie delen :P

ook ben ik bezig met het bouwen van een ruine


Re:baan van pixon (bouw van steengoeve nu met bomen)
hallo pixon,

dat zijn weeral knappe foto's van je baan,en ook je grafitie is ook mooi bedacht.kijk al uit naar verdere werken,



groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:baan van pixon (bouw van steengoeve nu met bomen)
Citaat van: peterke33 op zondag 06 november 2011, 16:20:03
dat zijn weeral knappe foto's van je baan,en ook je grafitie is ook mooi bedacht.kijk al uit naar verdere werken,

Dank je voor de reactie en compliment, er zullen snel updates volgen omdat ik weer vol ideeën zit en de ruïne word erg mooi het is moeilijk om hem erg oud er uit te laten zien (dan bedoel ik het gips werk ).
Re:baan van pixon (bouw van steengoeve nu met station greywater)
Van het weekend bezig geweest met het maken van een station voor het smalspoorbaantje wand het personeel moet toch naar de mijn kunen.
ook dit station (omgedoopt tot station greywater) is weer helemaal van gips gemaakt









Re:baan van pixon (bouw van kieswerk op smallspoorbaan)
bouw van kieswerk















Vandaag bezig geweest om een transportbandbtrug te bouwen hoe ik dat zoue moeten doen ben ik op het idee gekomen  na het lezen van de topic van tilly hij maakte namelijk een bruggetje  van gips alleen plakte hij het gips op een houten vorm dus dat vond ik zo een goed idee voor mijn transportbandbrug.
dus een vierkandt stukje hout waar je dus dunne latjes tegen aan plakt het dak is dus van gips  en het toegangshuisje is ook zo gebouwd latje  waar de gipse muurtjes tegen aazijn geplakt.
met dit als reseltaat.






zo morgen de boel met de airbrush bewerken en op de baan aansluiten
Re:baan van pixon (bouw van kieswerk op smallspoorbaan)
Hoi Pixon,

leuk dat we zo ideeëm uit kunnen wisselen. Volgens mij ben jij ook helemaal verknocht aan gips B)

Groetjes, John
Re:baan van pixon (bouw van kieswerk op smallspoorbaan)
Citaat van: Tilly op zaterdag 26 november 2011, 20:46:20
Hoi Pixon,

leuk dat we zo ideeëm uit kunnen wisselen. Volgens mij ben jij ook helemaal verknocht aan gips B)

Groetjes, John
Inderdaad dat is ook zo belangrijk van dit forum mekaar helpen en ideeën op doen.
Re:baan van pixon (bouw van kieswerk op smallspoorbaan)
Hallo Pixon.

Leuk hoe jij dit allemaal op eigenwijze manier bedenkt en maakt ziet er
mooi uit mag wel zeggen :thumbup:
Blijf het volgen, succes :)
Met vr groet,

Theo.
Re:baan van pixon (bouw van kieswerk op smallspoorbaan)
Citaat van: th op zondag 27 november 2011, 11:24:27

Leuk hoe jij dit allemaal op eigenwijze manier bedenkt

Inderdaad maar dat kan ik ook zeker over jou zeggen met je mooie berg en de manier hoe jij een rivier gaat maken wat mij weer op insperatie heb gebracht zie volgende post.
Re:baan van pixon (bouw van brug voor m rails baan)
dit weekend wou ik weer eens lekker met mijn oude mrails treintjes gaan rijden (wat blijft dat toch mooi spul, dat geluid en zeker die geur van elektra en metaal).
Maar goed ik miste nog een spoorbrug dus ben ik die gaan maken.
hier de foto's

De binnenkant van de brug worden bogen -daarom moet ik de mal beugen en zorgen dat het gips er niet uit loopt


even meten of de ronding goed  is ten opzichten van de voorkandt


De bovenkant (de brugleuning) wordt het zelfde als andere bruggen en leuningen bij afgronden zo vorm ik een soort eenheid op de baan.


D e Marklin M rails word in  architectenkarton geplaatst zo dat het vast en geluidsvrij ligt


De brugpeilers word ook gemaakt van architectenkarton met daarop een dun laagje gips met steen patroon (zeer breekbaar)


De rails heb ik bewerkt met lichte roest verf
en de steentjes vast gemaakt met verdunde houtlijm techniek.



Dit hele project zat al lang in me hoofd omdat het veel technieken bevat die later op de helle baan word toegepast.

Re:baan van pixon (bouw van brug voor m rails baan)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:baan van pixon (bouw van brug voor m rails baan)
Hallo Pixon,

Natuurlijk weer met gips gemaakt, hé.  :P

Maar die brug is goed gelukt en ziet er mooi uit.  :thumbup:


Groet, Lesley
Re:baan van pixon (bouw van brug voor m rails baan)
Citaat van: lesley001 op zaterdag 03 december 2011, 13:09:02
Hallo Pixon,
Natuurlijk weer met gips gemaakt, hé.  :P
Maar die brug is goed gelukt en ziet er mooi uit.  :thumbup:
Groet, Lesley
Dankje lesley ik vind de brug ook goed gelukt (als hij op de baan staat word hij verder afgewerkt)  ben nu bezig met de klei gond te maaken waar de rivier door heen gaat stromen
Re:baan van pixon (bouw van brug voor m rails baan)
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baan van pixon (bouw van brug voor m rails baan)
Hallo Pixon,

Welke klei gebruik jij hiervoor? overigens als je een magnetron hebt kan
je deze hier mooi in bakken(ovenstand) en is dan snel klaar :P om daarna verder te bewerken.
Ben benieuwd, met vr groet,

Theo.
Re:baan van pixon (bouw van brug voor m rails baan)
Citaat van: th op zaterdag 03 december 2011, 14:42:26
Hallo Pixon,

Welke klei gebruik jij hiervoor? overigens als je een magnetron hebt kan
je deze hier mooi in bakken(ovenstand) en is dan snel klaar :P om daarna verder te bewerken.
Ben benieuwd, met vr groet,

Theo.

Voor dit werk heb ik goedkope klei gekocht bij alberthein als test omdat deze klei heel vochtig is  en ik heb de klei 3 dagen laten weken in water zodat je heel drassige grond krijgt (het is voor mijn ook een test heb nog nooit eerder gedaan) en ik ga nu foto,s uploaden zo dan zie je het reseltaat
Re:baan van pixon (bouw van brug voor m rails baan)
Heb voor dat ik met de klei ga beginnen een ondergrond van architectenkarton gemaakt zodat ik later dingen makelijk er in kan prikken zoals riet- gras-steiger etc.


Daarna de drassige klei op het architectenkarton gesmeerd en de brugpilaren er in gezet daarna de boel laten drogen op de kachel zodat de grond gaat scheuren






Re:baan van pixon (bouw van brug voor m rails baan)
Ha Pixon,

Mooie brug hoor. :thumbup: Ik moet zeggen, als ik de bouw zie van de losse onderdelen komt het een beetje slordig over maar als het dan weer op de baan staat is het toch weer geweldig. Lekker doorgaan zo, ik vind het leuk.

Gr. Peter
Re:baan van pixon (bouw van brug voor m rails baan)
Citaat van: PH op zaterdag 03 december 2011, 15:05:57
Mooie brug hoor. :thumbup: Ik moet zeggen, als ik de bouw zie van de losse onderdelen komt het een beetje slordig over maar als het dan weer op de baan staat is het toch weer geweldig. Lekker doorgaan zo, ik vind het leuk.
Bedankt voor het compliment , het is erg leuk als dingen die je eerst in je hoofd bedenkt en dat het ook nog gaat werken vannacht om 3 uur opgestaan om de rivierbedding   een kleur te geven en dat is ook gelukt vanaag ga ik proberen om het water er in te laten lopen. :idea: :idea: :idea:
Re:baan van pixon (bouw van brug voor m rails baan)






Re:baan van pixon (water in rivierbedding)
Er zit water in rivierbedding

Doormiddel van epoxy heb ik water in de rivierbedding gemaakt en het effect is hellemaal geweldig :P :P :P :P :P :P :)

aanschouw dit waterballet







Re:baan van pixon (water in rivierbedding)
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re:baan van pixon (water in rivierbedding)
dat ziet er mooi uit!

ga zo door!

leuk ideetje trouwens dat smalspoor :)

groeten,
bas
Re:baan van pixon (water in rivierbedding)
De brug is inmiddels geplaatst op de baan en de oude ijzeren/plastic loks denderen over de brug heen (en hij houd het) straks/vandaag een  filmpje/foto's over de opening van de brug.
Het plaatsen van de brug nam meer tijd inbeslag den ik had verwacht namelijk de hele zondag met solderen van de rails, het op maat slijpen van de rails etc
Re:baan van pixon (water in rivierbedding)
Hij is goehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed !!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Goed idee van die epoxy voor mijn "binnenzee" van 15 bij 10 cm. :-)

Gr. Peter
Re:baan van pixon (water in rivierbedding)
Hoi Pixon,

je bent weer goed bezig geweest :thumbup:

Vraagje: in wat voor een mal heb je dat muurtje op de brug gegoten?

Groetjes, John
Re:baan van pixon (water in rivierbedding)
Citaat van: PH op maandag 05 december 2011, 06:16:38
Hij is goehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed !!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Goed idee van die epoxy voor mijn "binnenzee" van 15 bij 10 cm. :-)
Ja het idee kwam bij me op (hele tijd geleden) toen ik in de modeleerwinkel was, de verkoper had een voorbeeld afdruk (ronde vorm en doorzichtig) ik vroeg wat dat was en legde uit hoe epoxy werkte en hoelang het moest drogen dus ik dacht gelijk aan water en dit weekend was het zo ver.
Eerst had ik raampjes er mee gegoten dat gaat ook goed hoef je alleen maar kozijntjes te schilderen en klaar zijn je ramen.
hier een afbeelding wat ik gebruik.



Citaat van: Tilly op maandag 05 december 2011, 11:18:05
Hoi Pixon,

je bent weer goed bezig geweest :thumbup:

Zolang we maar ideeen blijven houden dan komt het wel goed en natuurlijk zolang we alles (zover mogelijk) zelf maken.

Vraagje: in wat voor een mal heb je dat muurtje op de brug gegoten?
De stenen malen en brug delen zijn een samen voeging van  Werkstatt Spörle malen
nummers 6014 grove stenen
               6002 kleinen stenen
              6407 stenen muurdeel met poorten
en de brugleuningmal  heb ik zelf gegoten dus niet verkrijgbaar

foto van de mallen




mallen verkrijgbaar bij
Werkstatt Spörle
Belsenstraße 19
D-40545 Düsseldorf.
Tel: 02103-287841.
Fax: 02103-287842.
Email: klaus.spoerle@t-online.de  even email sturen en ze worden thuis gestruurd
let op eddie van anita decor (op houten ) heeft nog maar een paar Spörle  mallen hij heeft nu zijn eigen mallen reeks.
Re:baan van pixon (water in rivierbedding)
Ha Pixon,

Bedankt voor de tip maar dat gaat boven budget. Ik heb maar 3 druppels nodig en om daar een blik van 25,- ex verz voor te kopen is wat te gek. Blijft dat het er wel goed uitziet.

Gr. Peter
Re:baan van pixon (water in rivierbedding)
Citaat van: PH op dinsdag 06 december 2011, 06:19:13
Ha Pixon,

Bedankt voor de tip maar dat gaat boven budget. Ik heb maar 3 druppels nodig en om daar een blik van 25,- ex verz voor te kopen is wat te gek. Blijft dat het er wel goed uitziet.

Gr. Peter

Daar zit wat in, je kan het ook samen kopen met iemand.
als je het echt wil wil ik wel wat opsturen stuur maar een pb
Re:baan van pixon (water in rivierbedding)
voor de mensen die zijn geïnteresseerd ik ben ook weer bezig met on30 smallspoor via mijn twitter acount
kijk en volg  B)
Re:baan van pixon (water in rivierbedding)
Hoi Pixon,

het ging mij om de brugleuning, die heb je knap gemaakt :thumbup:

Groetjes, John
Re:baan van pixon (water in rivierbedding)
Citaat van: Tilly op dinsdag 06 december 2011, 09:41:27
het ging mij om de brugleuning, die heb je knap gemaakt :thumbup:
Dat is het leuke van zelf malen maken dan heb je tenminste iets apart, waar door niet iedereen het zelfde op de baan heb staan.